Prijs Visum Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
540 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
marion kusters
Gebruiker
spacer line

Hallo Baliliefhebbers,
Wij vertrekken 9 febr. voor het eerst naar Bali. Nu heb ik een vraag over het visum.
Ik las dat dat 25 US dollars kost voor 30 dagen. Kun je dat ook met euro's bealen en hoeveel is het dan?
Is er een speciale afhaalplaats voor het visum, of wijst dat zich vanzelf?

Gr. Marion Kusters

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ook in euries te betalen: 20 euro pp. Gewoon aansluiten in de rij, het wijst zich allemaal vanzelf.

hati hati, pelan pelan

marion kusters
Gebruiker
spacer line

Hartstikke bedankt. Gaat lukken.
Marion Kusters

cabrio
Gebruiker
spacer line

Ik heb het vroeger inderdaad ook in Euro's betaald en toen was het 20 Ä, ... maar er zijn wat perikelen geweest over corruptie op de luchthaven, dus bepaalde dingen worden iets beter in de gaten gehouden, maar sommigen willen toch nog steeds hun zakcentje verdienen...
Afgelopen december was er nergens nog een prijs in Euro's aangegeven, enkel de 25 $ ... dus ... opgepast voor gesjoemel.
Ik had geen zin in een discussie of gezeur en heb lekker mijn 25 $ betaald en klaar was ik.

Edit: Prettige reis Marion!!

kaki tiga
Gebruiker
spacer line

Hallo Marion,

Ben net terug uit Bali. Ik moest Ä21 (in biljetten) betalen. Het wisselgeld kreeg ik in IRP terug.
Bij vertek moet je IRP 150.000 aan toeristenbelasting betalen.

Selamat jalan.

chirpy
Gebruiker
spacer line

Net aangekomen in Bali. Gewoon aansluiten in de rij en voor 19 euri had ik het visum. Vriendelijk vragen of ook met euri betaald kan worden en het was geen probleem. Betaald met 20 euri, krijg je de 12000 rp gewoon als wisselgeld terug.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 29-01-2010 01:17 chirpy wrote:
Net aangekomen in Bali. Gewoon aansluiten in de rij en voor 19 euri had ik het visum. Vriendelijk vragen of ook met euri betaald kan worden en het was geen probleem. Betaald met 20 euri, krijg je de 12000 rp gewoon als wisselgeld terug.
Dus bij iedere transactie steekt men 1.000 Rupiah in de zak. Leuk verdienen als er 500 man per dag op een VOA komen. Maar goed, het is dus al eerlijker geworden dan het eerder was. Stapje in de goeie richting. Emoticon: Yes!

marion kusters
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de tips. Was eigenlijk al van plan dollars te pinnen op schiphol, maar zo te lezen is dat niet nodig.
Bedankt voor de reacties. Nog ruim een week en dan ga ik Bali ontdekken. Ben zo benieuwd.

Groetjes Marion

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Wij hebben vorig jaar maart 21 Euro moeten betalen.

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

ik begrijp dat het 7 dagen visum (bij aankomst) al afgeschaft is. Klopt dat?

beesie37
Gebruiker
spacer line

moet je nou als je bali weer verlaat ook nog belasting betalen op het vliegveld?
ik las dat hier ergens op het forum kan even niet meer vinden waar....

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 29-01-2010 20:48 beesie37 wrote:
moet je nou als je bali weer verlaat ook nog belasting betalen op het vliegveld?
ik las dat hier ergens op het forum kan even niet meer vinden waar....

Ja, 150.000 RP pp in cash, geen dollars of euro's maar in Rupiahs en let op bij binnenkomst dat je het witte kaartje, de embarkationcard, wat ze je geven ingevuld is en afgestempeld, je moet dat nl. weer inleveren als je vertrekt. Goed in je paspoort bewaren! Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

beesie37
Gebruiker
spacer line

Op 29-01-2010 21:19 schreef 4yoke4:

[quote verwijderd]

Ja, 150.000 RP pp in cash, geen dollars of euros maar in Rupiahs en let op bij binnenkomst dat je het witte kaartje, de embarkationcard, wat ze je geven ingevuld is en afgestempeld, je moet dat nl. weer inleveren als je vertrekt. Goed in je paspoort bewaren! Emoticon: Yes!

nou vliegen wij ook nog met een binnenlandse vlucht naar yogyakarta vanaf denpasar moeten we dan ook 150.000 betalen?

om vervolgens weer het geld te betalen als we van denpasar naar singapore terug vliegen?

Neem toch aan dat we het visum maar eenmalig moeten betalen bij binnenkomst????

wel goed om te weten trouwens want deze info had ik dus nog van niemand gehoord.....

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Visum hoef je maar eenmalig te betalen,zolang je niet het land weer uitgaat voor een bliksembezoek aan bv Singapore, want dan moet je als je Indonesie weer binnen komt weer een voa betalen

Voor domestic flights(binnenlandse vluchten) moet je ook dokken>>geen 150.000, maar als ik het goed heb 50.000...,dacht ik.....when i'm wrong correct me...

hati hati, pelan pelan

cabrio
Gebruiker
spacer line

Is eigenlijk een soort van luchthaventax, betaal je overal, maar zit dan meestal in de prijs van het ticket verrekend, in IndonesiŽ niet.
Voor binnenlandse vluchten vanaf Bali is dit 30k. Vanaf Jakarta bvb. 40k.
De bedragen hangen dus af van luchthaven tot luchthaven.

cabrio
Gebruiker
spacer line

Dollars of Euro's...

Om te wisselen zijn Euro's momenteel beter en vooral krijg je dezelfde koers voor om het even welk biljet is het nu 5, 10, 20, 50, ... biljet, altijd dezelfde koers.

Bij Dollars moet je eigenlijk zorgen altijd biljetten van 50 of 100 $ om te wisselen, anders is de koers lager en al helemaal niet meer interessant.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 31-01-2010 16:00 schreef cabrio:
Dollars of Euros...

Bij Dollars moet je eigenlijk zorgen altijd biljetten van 50 of 100 $ om te wisselen, anders is de koers lager en al helemaal niet meer interessant.

Bovendien zijn er banken die een lager biljet nog niet eens willen aannemen Emoticon: Angry
(fraude gevoeligheid zeggen ze...)
Ook biljetten waarop staat geschreven of beschadigd zijn nemen veel banken niet aan Emoticon: Nooo

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

cabrio
Gebruiker
spacer line

Op 31-01-2010 21:22 schreef siebjans:

[quote verwijderd]

Bovendien zijn er banken die een lager biljet nog niet eens willen aannemen Emoticon: Angry
(fraude gevoeligheid zeggen ze...)
Ook biljetten waarop staat geschreven of beschadigd zijn nemen veel banken niet aan Emoticon: Nooo

Het moeten inderdaad recenten en verzorgde biljetten zijn.
Ga altijd naar een officieel wisselkantoor en niet naar die gasten met veel beter koersen, want dan wordt je lekker bedrogen door de commissie en of een totaal andere koers gegeven op het moment dat zij jou centjes in handen hebben. :-)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,761,582 pageviews Een website van indahnesia.com