Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
83 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

http://www.nu.nl/economie/2164(...)-groei-toerisme.html

Mijn goedbedoelde hulp hierin: schaf de touristenvisa af, de Islam en de strenge drugswetten en het wordt nog wat met tourisme daar Emoticon: Yes!

Gracias. Sama sama

bambang
Gebruiker
spacer line

Begin maar eerst met het toeristenvisum; een geldigheidsduur van 2 of 3 maanden.

barimuchtar
Gebruiker
spacer line

schaf de islam af? doe normaal man!!

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 17-01-2010 15:35 kiwimave wrote:

schaf de strenge drugswetten af en het wordt nog wat met tourisme daar Emoticon: Yes!

Leg dat eens uit?

If you have nothing to loose, you can risk everything

Milani
Gebruiker
spacer line

Mijn goedbedoelde hulp hierin: schaf de touristenvisa af, de Islam en de strenge drugswetten en het wordt nog wat met tourisme daar

Wat een mafketel! Loopt deze persoon nog steeds vrij rond (in IndonesiŽ)

Milani
Gebruiker
spacer line

Natuurlijk heb ik het over " kiwimave" Emoticon: Angry

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 18-01-2010 03:56 Amed East Bali wrote:

[quote removed]

Leg dat eens uit?

Waarschijnlijk wil hij vrij gebruik van drugs aanmoedigen...

hati hati, pelan pelan

Deewee
Gebruiker
spacer line

Nu allemaal nog een x rustig lezen wat Kiwi geschreven heeft en ga eens denken......!.
Voor mij staat vast dat het toerisme een enorme boost krijgt met genoemde maatregelen.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Drugs is niet meer uit te roeien in indonesie of je moet toepassen wat in de jaren zestig in singapore is gebeurd de doodstraf weer legaliseren.

Shalom

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Helaas is het gebruik van drugs door bepaalde mensen niet meer uit te roeien, maar dat wil nog niet zeggen dat het dan maar aangemoedigd moet worden door de bestaande wetten van een land op dit gebied te versoepelen..Tenzij het de bedoeling is dat elke junk in de gelegenheid wordt gesteld een overdosis te nemen en zo wellicht het aantal gebruikers te verminderen.

hati hati, pelan pelan

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Hi Kiwi,

ik geloof niet dat de doorsnee toerist last heeft van het 30-dagen Visa on Arrival, Islam of drugswetgeving.

Gezien de belangstelling op de Vakantiebeurs is hooguit de (nasleep van) de economische crisis een spelbreker.
En keuze genoeg om heen en weer te vliegen, vanuit Amsterdam nu: SQ, MH, CX, KLM, Emirates en Turkish...

Nu nog de goede verhalen hier op het forum, de mooie bestemmingen en hop... krijgt Habibi toch nog gelijk.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-01-2010 15:10 Deewee wrote:
Nu allemaal nog een x rustig lezen wat Kiwi geschreven heeft en ga eens denken......!.
Voor mij staat vast dat het toerisme een enorme boost krijgt met genoemde maatregelen.
Waarom nog een keer lezen? Zoveel schreef hij niet, en zo bijzonder was het ook niet.

Het afschaffen van het toeristenvisa zou mogelijk kunnen helpen, maar velen denken dat ze dan niet meer in de rij hoeven te staan op het vliegveld, wat natuurlijk onzin is.

De zware straffen op drugs afschaffen? Nee, bezoekers aan dit land zullen moeten respecteren dat drugs niet mogen en dat de straffen daarop niet mis zijn staat denk ik bij ieder vliegveld in grote letters vermeld in dit land.

Islam afschaffen? Denk dat hij daarmee bedoeld om de islam uit de politiek te stampen. Daar ben ik een groot voorstander van. SBY doet zijn best, maar moet helaas nog rekening houden met geloofsidioten als de PKS en PPP, tja.. dan kun je niet al te veel 'opschonen' wat dat betreft.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-01-2010 02:05 Yerun wrote: Islam afschaffen? Denk dat hij daarmee bedoeld om de islam uit de politiek te stampen. Daar ben ik een groot voorstander van. SBY doet zijn best, maar moet helaas nog rekening houden met geloofsidioten als de PKS en PPP, tja.. dan kun je niet al te veel 'opschonen' wat dat betreft.
Islam - en dan bedoel ik de fundamentalistische versie ervan - is zeker een zeeeeeeeeeeeer grote rem op het toerisme. Als men op reis gaat, wil men het gevoel hebben welkom te zijn. Logisch toch?! Bekijk het uit de hoek van een vakantieganger.... Waarom trekt vnl. Bali zoveel toeristen en Lombok niet ?? Even nadenken......dat is de nasleep van de godsdienstrellen begin deze eeuw aldaar. En de overdreven nadruk die wordt gelegd op de islam - en dan m.n. de meer stringente vorm ervan.
Kom al meer dan 15 jaar jaarlijks enkele malen op Lombok en heb de "achteruitgang" (m.b.t. fanatiekere islam en toerisme-onvriendelijke houding) duidelijk kunnen waarnemen. Persoonlijk - beroepswijze genoeg moet ik wel positief zijn over dit eiland - zou ik Lombok afraden. Factor? Islam in haar strenge vorm.
Indonesie kan nog zoveel inzetten op groei toerisme, als ze de conservatieve stromingen van de islam niet durft in te dammen (niet eens voor de toeristen maar ook naar de wens van de eigen moderate bevolking) dan blijft het toerisme beperkt tot het hindoeistische Bali, het hoerendom op Batam en de Puncak en de (toekomstige) Arabische toeristen op Lombok. Tabe!

Radjalian
Gebruiker
spacer line

Ik kom zelf ook al 15 jaar op Lombok en heb er nu 1 jaar gewoond en nou moet ik zeggen dat jij wel heel negatief over Lombok bent wat me erg irriteert. Als je de moeite neemt om met de bevolking te communiceren kom je erachter dat de Sasak een bevolking is waar wij Nederlanders nog een hoop van kunnen leren.

Inderdaad de godsdienstrellen maar die was vooral gericht op de Chineze bevolking. Ik wil niks goed praten maar ik heb gezien hoe de Chineze bevolking met Indonesiers omgaat. Nou dat is echt om van te kotsen.

Lombok is NU op de goede weg..Lieve bevolking en een prachtige lokatie. Dus berichtjes van jou over 10 jaar geleden vindt ik niet gepast.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ok, hier dan een berichtje niet van 10 jaar geleden maar van de afgelopen jaren.
Ik ben het wel met YB eens dat de islam een grote rem op het toerisme is. Ik heb intussen ook al veel uithoeken van Indonesie mogen zien maar ik heb in die 23 jaar het land zien veranderen. In sommige delen van Indonesie is islam veel nadrukkelijker (in negatieve zin) aanwezig dan zo'n 10, 20 jaar geleden (het is wat lastig om een precieze tijdgrens te stellen).
Probeer als vrouw alleen (zoals ik vaak gedaan heb) maar eens naar Lombok te gaan dan zul je de zaken wel anders gaan bekijken. Vooropgesteld dat de meeste mensen inderdaad zoals jij zegt aardig en lief zijn, de vervelende dingen blijven toch het meest hangen en zijn niet op zichzelf staand. Alleenreizende vrouwen zijn sowieso vogelvrij verklaard maar ook andere toeristen, (vaak jonge) stelletjes of samenreizende vrienden maar vooral vriendinnen worden vaak respectloos behandeld. Dit heeft absoluut te maken met de conservatieve houding. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik op mijn reizen mensen tegenkom met de stelling "naar Lombok nooit meer" Dit geldt in mindere mate ook voor Sumbawa, Daar komen schermutselingen met toeristen minder vaak voor om de doodeenvoudige reden dat er minder toeristen zijn. En natuurlijk zal dit op andere eilanden ook voorkomen maar in toeristisch Indonesie staat Lombok wat dit aangaat met stip op nummer 1.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Info over deze link

Reizigers kunnen ook een bezoek brengen aan een ondergronds labyrint van 1,5 kilometer met pas ontdekte grotten die meer dan 750 jaar oud zijn.

Waar zijn deze te bezoeken ??

Dank u

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Link niet goed:

Di 16 februari 2010. Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Er is een fout opgetreden
De pagina die u op onze site zocht kan helaas niet gevonden worden.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Of ze met de invoering van de nieuwe regeling om alleen maar 30 dagen visa te geven een goeie zet hebben gedaan lijkt nu al onzeker. Er zijn verzoeken gedaan van diverse gouverneurs de regeling terug te draaien. De eerste maatregel schijnt te zijn dat voor de termijn van 3 maand de 7 dagen visum terugkomt, op hele korte termijn.

Er zijn veel touristen die een kort verblijf hebben.

Dat heeft met name reisbureau's er toe gezet hevig te protesteren.
Dus misschien is de inzet wel gedaan naar minder tourisme in plaats van meer Emoticon: Yummie!

It's only kinky the first time.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Tuti en Jan
De link zit in de bovenste ťťrste vraag .

''IndonesiŽ zet stevig in op groei toerisme ''

Reizigers kunnen ook een bezoek brengen aan een ondergronds labyrint van 1,5 kilometer met pas ontdekte grotten die meer dan 750 jaar oud zijn.

Waar zijn deze te bezoeken ??

Dank u
Emoticon: Bye bye

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Duidelijk, die link is OK

Radjalian
Gebruiker
spacer line

Ik kan me nog meer inleven bij de kritiek van YB dan wat jij allemaal uitkraamt.

Okey, ik heb net mijn nichtje in Roermond gebeld die depressief thuis zit omdat ze Lombok mist. Toen heb ik maar gevraagd of ze zeker weet of ze vrouw is..want volgens jouw theorie moet dat niet kloppen. En zo ken ik genoeg jonge dames die met plezier naar Lombok terugkeren.

Lombok is een plek met een EIGEN identiteit en een EIGEN geloof en als toeristen zich daaraan storen kunnen ze beter wegblijven ja. Ga dan lekker naar Ibiza ofzo. Wat mij betreft heeft meer te maken met inlevingsvermogen. Wie moet zich nou aanpassen aan wie? De bevolking aan de toerist of de toerist aan de bevolking.

Nogmaals ik ken genoeg mensen die al jaren terug komen op Lombok. Ik nodig dan ook iedereen uit die Lombok bezoekt contact op te nemen met mij! Dan laat ik jullie zien dat de stelling naar "lombok nooit meer" volkomen belachelijk is.

Wat wel waar is....bijna al het geld wat er verdient wordt gaat regelrecht naar moskeeŽn en naar de Islam. Zelfs ik als Nederlandse moslim vindt dat jammer. Aan de andere kant weet ik dat Lombokkers simpele mensen zijn die in het geloof hun enige houvast zien.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-02-2010 18:34 Radjalian wrote:
Ik kan me nog meer inleven bij de kritiek van YB dan wat jij allemaal uitkraamt.

Okey, ik heb net mijn nichtje in Roermond gebeld die depressief thuis zit omdat ze Lombok mist. Toen heb ik maar gevraagd of ze zeker weet of ze vrouw is..want volgens jouw theorie moet dat niet kloppen. En zo ken ik genoeg jonge dames die met plezier naar Lombok terugkeren.

Lombok is een plek met een EIGEN identiteit en een EIGEN geloof en als toeristen zich daaraan storen kunnen ze beter wegblijven ja. Ga dan lekker naar Ibiza ofzo. Wat mij betreft heeft meer te maken met inlevingsvermogen. Wie moet zich nou aanpassen aan wie? De bevolking aan de toerist of de toerist aan de bevolking.

Nogmaals ik ken genoeg mensen die al jaren terug komen op Lombok. Ik nodig dan ook iedereen uit die Lombok bezoekt contact op te nemen met mij! Dan laat ik jullie zien dat de stelling naar "lombok nooit meer" volkomen belachelijk is.

Wat wel waar is....bijna al het geld wat er verdient wordt gaat regelrecht naar moskeeŽn en naar de Islam. Zelfs ik als Nederlandse moslim vindt dat jammer. Aan de andere kant weet ik dat Lombokkers simpele mensen zijn die in het geloof hun enige houvast zien.

Ik neem aan dat je het tegen mij hebt?
Zoals gezegd, ik kom niet voor het eerst in Indonesie. Als je mijn bijdrage afdoet met kennelijk het uitkramen van "onzin" dan kan ik je verzekeren dat wat ik er heb meegemaakt zeker geen onzin is. Het gaat hier niet om een theorie, en niet iedereen zal hetzelfde meemaken. Ik alleen geprobeerd om duidelijk te maken dat mijn ervaringen niet op zichzelf staand zijn en dat Lombok er veel minder goed vanaf komt dan Bali Java of Flores (om maar wat eilanden uit de buurt te noemen)

Het gaat er niet om dat er een "stelling" belachelijk - ik verzin dit zelf niet hoor - is maar ik probeer aan te duiden cq bespreekbaar te maken dat er wel degelijk een verschil is in welke hoedanigheid mensen naar Lombok gaan. Niet de toeristen storen zich aan de islam maar de moslims storen zich vaak aan de toeristen. Het gaat dan ook niet om aanpassen maar om respect. Ik vertel je juist dat ik daar zelf mee te maken heb gehad.

En hoe je eindigt "wat wel waar is" ..... schiet mij in het verkeerde keelgat. Wat ik zeg is OOK WAAR! Maar blijkbaar wil je daar niet aan.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Anne Mieke; als mensen beweren dat je onzin uitkraamt, dan weet je 100% zeker dat die persoon een mooie roze bril op heeft. Vrouw of vriendin komt er wellicht vandaan, en dan heb je al snel een mooi beeld van het eiland.

Het eiland zelf is een mooi eiland, maar die paar keer dat ik er was viel mij de aanwezigheid van de 'witjurken' op. Veel meer dan op Java en op de een of andere manier dreigender. Het leek wel of ze in hypnose waren en mij zagen als een vreemde die niet thuishoorde in die kampung in Oost Lombok.

Ik kan echter niet bepalen of dat nu echte inwoners van Lombok waren of niet. Ik vrees van niet, want dat kan leiden tot religieus geweld en wat al nog niet meer. Zoals overal is de oorspronkelijke bevolking vredelievend, maar is er een buitenstaander die wat haat zaait, dan bereikt die vonk al snel een kruitvat, en dan krijg je een onbehaaglijk gevoel, want dat is wat ik had.

Senggigi is overigens prima te doen en ook de Gili's waren prima. Ik vermoed de invloed van de vele Balinezen (het Hindoeisme) daar nog wat goed maakt.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-02-2010 19:42 Radjalian wrote:
Ik kom zelf ook al 15 jaar op Lombok en heb er nu 1 jaar gewoond en nou moet ik zeggen dat jij wel heel negatief over Lombok bent wat me erg irriteert. Als je de moeite neemt om met de bevolking te communiceren kom je erachter dat de Sasak een bevolking is waar wij Nederlanders nog een hoop van kunnen leren.
.......
Lombok is NU op de goede weg..Lieve bevolking en een prachtige lokatie. Dus berichtjes van jou over 10 jaar geleden vindt ik niet gepast.

Ik heb het over de strenge vorm van islam. Daarnaast zijn feiten feiten en het is een feit dat het toerisme is ingestort op Lombok na die goddienstrellen. Take it or leave it, itīs a fact.
Ik ben al 20 jaar actief in het toerisme en zie dus duidelijk de terugloop. Voor mij ook iets vervelends want ik moet (een deel van) mijn brood eraan verdienen.....en o.a. aan Lombok. Als ik nu op Senggigi ben (laat staan Oost-lombok) dan zie ik een duidelijk merkbare teruggang in het aantal toeristen (even de Giliīs erbuiten gelaten). Persoonlijk kan ik het goed vinden met de Sasak maar daar gaat het niet om...

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-02-2010 19:42 Radjalian wrote:
.....dat de Sasak een bevolking is waar wij Nederlanders nog een hoop van kunnen leren.

Inderdaad de godsdienstrellen maar die was vooral gericht op de Chineze bevolking. Ik wil niks goed praten maar ik heb gezien hoe de Chineze bevolking met Indonesiers omgaat. Nou dat is echt om van te kotsen.

Ik denk dat zowel de Sasaks als u nog een hoop kunnen leren van de Chinezen. Zonder de Chinezen was Lombok niets. Het klinkt een beetje als de ®Joden van het oosten® beschuldigen van hun schranderheid.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,878,989 pageviews Een website van indahnesia.com