Gezocht: Hotel/guesthouse omgeving Banjarmasin (Kalimantan)

Subforum Gezocht & Aangeboden 
120 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Rudy R
Gebruiker
spacer line

Hallo,

In mei willen wij vanuit Bali een weekje naar Kalimantan in de buurt van Banjarmasin. Nu zijn wij op zoek naar een hotel/guesthouse. Weet iemand in de buurt van Banjarmasin een goed hotel/guesthouse.

Groet, Rudy

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

In Banjarmasin: Hotel Arum op de JL.Lambung Mangkurat

telefoon: 4366818 . e mail: arumbjmEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.indo.net.id

De prijs van de kamers varieert nogal, zelf in 2008 in een wat goedkoper kamer gezeten, naar ik me herinner zo'n rp.600.000 per nacht, er zijn ook veel grotere en duurdere kamers

hati hati, pelan pelan

wimsabinemyrthe
Gebruiker
spacer line

Als je ook een betrouwbare gids zoekt, kan je bij Diamond Homestay terecht, die samenwerken met Tailah. Deze bijzonder vriendelijke man heeft niet alleen een officiŽle licentie, maar ook jaren ervaring in het gidsen van toeristen en spreekt goed Engels. De dagtrip naar de floating market is een must, maar doe zeker ook een meerdaagse trekking naar de longhouses in de Loksado jungle. Tailah kent het gebied op zijn duimpje en heeft zeer goede contacten met de Dayak families, bij wie je overnacht tijdens de jungle trekking. Fysiek is de trekking niet te onderschatten, maar het is een onvergetelijke ervaring.
Je kan Tailah contacteren via mobile (IndonesiŽ++62)(0) 85821035791 of via Diamond Homestay in Banjarmasin. Doe hem zeker de groeten van Sabine en Wim uit BelgiŽ.

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Weet iemand of de gids Tailah nog werkzaam is in Banjarmasin?

Ik wil in april 2014 die kant op, de riviertocht, de diamantmijnen en bv een trekking doen naar Loksado. Heeft iemand hier ervaring mee?is het een fysiek zware trekking, glibberig terrein etc of meer een stevige wandeltocht?
Hoeveel tijd (dagen) moet ik voor Banjarmasin en omgeving uittrekken?

Ook zou ik graag willen weten of het in Banjarmasin duur is om van de diensten van een gids gebruik te maken

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben eind januari/begin februari in Zuid Kalimantan geweest.
Het enige wat ik in Banjarmasin heb gedaan is naar de pasar terapung. Ik vond die bij Lokbaintan op de Martapurarivier mooier dan die op de Barito. Je kan een tocht maken met klotok voor ik geloof Rp 200.000 (vertrek vanaf het Swiss Bell hotel rond 5 uur, half 6 en tussen 8 en 9 weer terug). (kan de exacte prijs nog wel nazoeken)

De diamant"mijnen" bij Cempaka zijn interessant.om te zien vooral onder welke omstandigheden de mannen moeten werken.

Ik kwam in Loksado aan een "gesloten deur" bijna letterlijk want het personeel van de twee hotels was vertrokken naar Banjarmasin. Toen doorgereden naar Kandangan. Van daar uit worden ook treks georganiseerd,
Ik denk dat Jan (Bintang) je wel wat over Loksado kan vertellen maar die is er volgens mij geweest.

Verder is Banjarmasin een uitgestrekte stad met een groot rivierenstelsel. persoonlijk vond ik Martapura/Banjarbaru (tweelingstad) fijner om er te verblijven (ligt ook dichter bij de luchthaven). Hier heb je ook de diamanten en edelstenen winkels. Verder mooie batik (sasirangan of zoiets). Het zuiden van Kalimantan is erg moerrassig. De weg naar Kangandan is goed. De wegen in het binnenland zijn soms een en al kuilen en modder. Zij noemen dat daar zelf jalan sakit (=zieke weg; vond ik wel grappig)

Je kunt ook een uitstapje maken naar Marabahan maar dat is niet veel meer dan een groot dorp aan de immens grote Barito. Ik ben ook nog naar Aluhaluh geweest dat zuidwest van Banjarmasin ligt. Vond ik ook de moeite waard.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Wereldreis, AM,

Ik ben niet in Loksado geweest. Wel een poging gedaan om er te komen, maar door zeer slecht weer niet gelukt. De weg was ťťn grote modderpoel waar geen doorkomen aan was.
Zoals AM aangeeft is Banjarmasin en omgeving leuk om te bezoeken.
Wij verbleven in het Swiss Bell Hotel. De boot naar de drijvende markt (pasar terapung) vertrok voor de deur. Ook was het leuk om tegen zonsondergang een tochtje met de boot door de kanalen van Banjarmasin te maken.
Trek niet meer dan twee dagen uit voor Banjarmasin. Ik moet ergens nog een telefoonnummer of mailadres hebben van een gids (Ridan) waar we vaker mee op stap zijn geweest. Als je belangstelling hebt laat dat dan even horen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.BJ
Nou van die modderpoel kan ik me wel iets bij voorstellen. Toen in er was begin dit jaar was het een en al overstroming dat maar net goed ging. Maar wel bijzonder dat het jou ook niet gelukt is maar dan op een andere manier.
Ik ontdekte te laat dat Martapura/Banjarbaru niet zo ver van Banjarmasin af was. Als het een ? rondje moet worden dan zou ik begin in Banjarmasin en dan op de heen of d terugweg naar/van Loksado Martapura via Cempaka aandoen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Wereldreis
Het is niet Kandangan maar Barabai (of wordt ook wel als Barbaban geschreven) van waar ook treks worden georganiseerd

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

wereldreis
Gebruiker
spacer line

AM/BJ

Als ik een week voor Banjarmasin en omgeving uittrek, welk rondje zouden jullie dan adviseren?

Liggen de diamantmijnen op redelijke afstand?

Trekking hoeft niet per se, als het inderdaad modderig is helemaal niet, ik ben vorig jaar lelijk gevallen(glibber,glibber) in Flores bij de wandeling naar een waterval. Er is vast een leuk alternatief!

BJ; wat heeft gids Ridan je laten zien in Banjarmasin en omgeving?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.wereldreis

Het vliegveld ligt tussen Banjarmasin en Martapura/Banjarbaru in maar dichter bij de laatste stad. Ik zou dan eerst naar Banjarmasin gaan voor een paar dagen (afhankelijk van hoe laat je vlucht aankomt is idd 2,a 3 dagen wel genoeg).
Daarna naar Martapura/Banjarbaru OF via Cempaka als je vervoer tot je beschikken hebt OF op een dagtrip van Martapura/Banjarbaru.
Als je niet gaat trekken dan moet je je afvragen of het wel de reis naar Loksado waard is hoewel het dorpje zelf mooi ligt aan het riviertje. Je zou dan kunnen proberen om van een local een brommer te huren en misschien raften. Check dan eerst de wegen en ook de hotels (of deze wel open zijn). De weg naar Kandangan is niet echt mooi (en dat is het langste stuk).
Ik heb op mijn reis een behoorlijk stuk gezien maar vind het landschap van zuid Kalimantan lang niet zo mooi als bv delen van Sumatera, Flores, Java etc. Dit ter vergelijking.
Zoals gezegd vond ik het dorp Aluhaluh wel leuk maar heb daar niet veel openbaar vervoer gezien als dat je bedoeling is. En je kunt via de oude weg naar Martapura overland naar Lokbaintan komen, dat eigenlijk een langgerekte een "straat" dorp langs de Martapurarivier is waar Philips de verlichting heeft gesubsidieerd en je veel bekijks trekt als toerist. De diamantwinning zien is interessant om te zien maar daardoor ligt het hele landschap in die streek natuurlijk overhoop en vol met krakkemikkige bouwwerken, slurpslangen, apparaten etc. Gaat het om Banjarmasin en Martapura/Banjarbaru alleen dan 4 tot 6 dagen denk ik.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Wereldreis,

Ridan heeft ons op het vliegveld afgehaald, ons naar ons hotel gebracht. Is met ons naar de drijvende markt geweest. Heeft ons het Venetie van Zuid Kalimantan (kanalen van Banjarmasin). We zijn naar Martapura/Banjarbaru en Cempaka geweest.
Hij heeft ons drie dagen begeleid, daarna zijn we naar Palangkaraja gereden. Daar verbleven we 2 nachten (orang utans bekeken). Vervolgens de lange rit naar Pangkalan Bun om Tanjung Puting te bezoeken. Vanaf Palangkaraja was Herty onze gids.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

wereldreis
Gebruiker
spacer line

AM/BJ,

Bedankt voor alle info, ik ga er mee aan de slag!

wimsabinemyrthe
Gebruiker
spacer line

Je vroeg of Tailah nog actief is als gids in Banjarmasin?
Ja zeker: hij is nog steeds even enthousiast als 20 jaar geleden!
Je kan hem bellen of contacteren per sms: (IndonesiŽ++62)(0) 85821035791.
Doe hem de groeten uit BelgiŽ!

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Wij hebben met Tallah een trektocht van 6 dagen gedaan. Het is een hele viendelijke, intelligente man die goed engels spreekt. Geslapen hebben wij in longhouses en bij mensen thuis. Ook hebben wij met hem de mijnen bezocht, een rafting gedaan en de floating market bezocht. . We hebben ook nog de langneuzen gezien. De trekking is heel goed te doen. Als je hem nog als gids kan huren, zou ik het zeker doen

cathy
Gebruiker
spacer line

Ach dat is ontzettend leuk om te lezen dat er meerdere mensen vrij recent Tailah als gids hebben gehad rondom Banjarmasin.
Ook wij hebben net als Pamelabak deze tour met hem samen gedaan, Dat was in de tijd van de ramadan in 2004. Wij weten nog heel goed dat hij toen wij hem betaalden voor deze trips hij dit geld niet besteedde aan hem zelf maar hij kocht er onder andere groenten en fruit en spijkers en alle nodige dingen voor de mensen in de jungle. Dat weten wij nog zo goed. Kees mijn man zag namelijk dat hij zijn rugzak niet goed op zijn rug had. Kees schrok van het gewicht en vroeg wat er toch allemaal in zat. Hij liet dat zien. De rugzak goed op zijn plek en zo trokken wij urenlang door de jungle om bij die mensen een nacht daar door te brengen. Wij hadden wat vuurwerk meegenomen en die gezichtjes van die kinderen toen wij dat in de avond hadden afgestoken. Wij hadden achteraf dat kraampje wel helemaal leeg kunnen kopen, zo goedkoop daar.
De volgende dag trokken wij weer op en een gezelschap van man en twee kinderen bracht ons weer naar de bewoonde wereld. In de middag werd er halt gehouden aan een rivier en daar werd voor ons een maaltijd bereid. Bamboes werden er gekapt, lepeltjes en mokken gemaakt voor de soep. Ja, ja ze hadden een kleine kookpan meegenomen van boven en wat groenten. Water werd er gekookt en na een half uur werd er gezamenlijk gegeten. Zo werd er afscheid genomen van elkaar en gingen wij op weg naar een plek waar wij gingen raften.
Een ontmoeting met die bewoners om dus nooit te vergeten. Dankzij deze lieve gids Tailah.
Die floating market op de Burito (een hele brede rivier) die is veel en veel mooier en echter dan die floating market in Thailand.
Ook heeft hij ons nog meegenomen naar een eiland waar vele wilde apen rondliepen, je moet er van houden voor mij was het dus drie keer niets. Ik scheet drie kleuren van angst omdat die apen heel brutaal waren.
Laatst hebben wij deze film nog bekeken en hadden gewoon heimwee.
Ben je daar in Banjarmasin laat je rondleiden door deze gids, een echte aanrader.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Kijk en dan we zomaar nog een verhaaltje voor het slapen gaan..... Emoticon: Wink

wereldreis
Gebruiker
spacer line

BJ/AM

Ik overweeg nog steeds om in april naar Banjarmasin en omgeving te gaan, het luxeprobleem is alleen dat ik maar een dag of 6 de tijd heb!
Kunnen jullie mij adviseren wat ik nog meer kan zien dan de floating markt en de diamantmijnen in dit korte tijdsbestek?
Is het de reis wel waard vanuit Jakarta als je maar zo weinig tijd hebt?
Welk hotel raden jullie mij aan in Banjarmasin?

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Wereldreis,

Voor ons waren drie dagen Banjarmasin en directe omgeving voldoende. Ik zou zeggen: "Neem contact op met de door Wim, Pamela en Cathy geadviseerde gids en vraag hem om een programma samen te stellen."
Wij sliepen in het Swiss Bel hotel (zie Agoda.nl en/of Booking.com)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Wereldreis,

Ik heb er even over moeten nadenken maar ik heb in Hotel Citra Raya gelogeerd in een van de duurste kamers (ik moet in mijn geheugen graven maar het zal iets van Rp 300.000) geweest zijn. Begin dit jaar hadden ze er twee grote en zojuist gerenoveerde kamers. Hotel is het centrum. Heb in Banjarmasin veel gecheckt (was toch met de auto) en vond dit het beste. Er is ook een Amarishotel en volgens mij tegenwoordig ook een Fave hotel.(en dan zou ik die laatste kiezen als het tussen die twee gaat)

Of het jou de reis waard is moet je naderhand zelf bepalen. Voor mij is het geen bestemming om ooit naar terug te gaan. Ik vind dat er echt mooiere plekken in Indonesie zijn. Topattractie van Banjarmasin (en Banjarbaru/Martapura) blijven de pasar terapung. Ik vond die op de Martapurarivier het mooist.

Voor overige attracties zie postings van 28 en 29-7.

wereldreis
Gebruiker
spacer line

AM/BJ,

Wederom bedankt voor de reaktie!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,215,606 pageviews Een website van indahnesia.com