Voormalig president 'Gus Dur' (69) dood

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
92 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Voormalig president 'Gus Dur' (69) dood
Gepubliceerd op 30 december 2009 14:59
Voormalig president van IndonesiŽ Abdurrahman Wahid, ook bekend onder de populaire naam Gus Dur, is laat in de middag overleden in het Cipto Mangunkusumo ziekenhuis in Centraal Jakarta. Zijn dood werd bevestigd door zijn broer Sholahudin Wahid. Maman Imanulhaq, een woordvoerder van de PKB, de politieke partij van Wahid, bevestigde dat hij overleed tijdens een operatie aan zijn gebit in het ziekenhuis.
Lees verder , klik op de titel

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Die "Amsterdamse" Meprau Elske S weet ook niet zo veel over Indonesische politiek en de verhoudingen daaro.
Als ik haar verhalen lees krijg ik soms kromme tenen.
Een groot verschil met Dirk Vlasblom , de oude correspondent .

Men weet nog steeds niet wie de macht in handen hebben , een kleine groep Indonesiers (de " rijken" , de "machtigen" ) of de meerderheid van de " machtelozen , de wong ciliks .

bisa dicek of makemyday .

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 04-01-2010 11:41 Surya Atmadja wrote:

Men weet nog steeds niet wie de macht in handen hebben , een kleine groep Indonesiers (de " rijken" , de "machtigen" ) of de meerderheid van de " machtelozen , de wong ciliks .

Nu je over de macht hebben begint.Met de jaarwisseling dan komen de voorspellingen van de waarzeggers weer naar voren.Wat ik frappant vind dat van alle waarzeggers het verhaal naar voren komt dat dit jaar(2010) een coup gepleegt wordt en de naam Prabowo genoemd wordt.
Mensen die in jakarta en omgeving wonen merken die messchien iets van demo of kommentaar en onvrede over de huidige president?

Shalom

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 04-01-2010 17:04 Bokito wrote:

[quote removed]

.Wat ik frappant vind dat van alle waarzeggers het verhaal naar voren komt dat dit jaar(2010) een coup gepleegt wordt en de naam Prabowo genoemd wordt.
Mensen die in jakarta en omgeving wonen merken die messchien iets van demo of kommentaar en onvrede over de huidige president?

Ha ha ha , Wanneer zijn er geen demo's of unjuk rasa in Jakarta .
Bijna dagelijks.

De kans op kudeta is klein omdat men eerst moet kijken naar :

1.Wie is meneer P ? , wordt hij door het leger gesteund ?
2 Hoe staat hij aangeschreven bij diverse politieke partijen , in het bijzonder de moslim partijen en hun organisatiemassa.
Hoe goed is zijn contacten met de studenten , met de zakenmensen (economische macht) .
Hoe goed staat hij in de ogen van buitenlandse regeringen.
En in de ogen van de studenten , de jongere generatie Indonesiers ?

Wat ik van de vorige 2 machtswisseling weet 1965/66 en 1998 gebeurde het op een subtiele manier .
Niet dat 1 of andere generaal zo maar de bestaande regering zo maar kan omver werpen.
En zeker bij deze regering , die voor de 2de keer democratisch werd gekozen door het volk .
Kijk naar de stemuitslag tgv Prabowo in de afgelopen verkiezingen.

Opmerking :
Het is weer anders als deze regering genoodzaakt wordt om af te treden , door een schandaal.
Dan zou een "sterke "man| (met leger achtergrond) naar voren worden geschoven.
Maar dan zou ik Wiranto kiezen .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-01-2010 11:41 Surya Atmadja wrote:
Die "Amsterdamse" Meprau Elske S weet ook niet zo veel over Indonesische politiek en de verhoudingen daaro.
Als ik haar verhalen lees krijg ik soms kromme tenen.
Een groot verschil met Dirk Vlasblom , de oude correspondent .

Tja......een nieuwe ster aan het front........ Na Dirk Vlasblom en Gerrit de Boer is het al jaren huilen met de pet op wat betreft de Nederlandse correspondenten in Indonesie (doorgaans geheel beperkt tot Jakarta). We kennen allen nog wel het debacle dat is veroorzaakt door de arrogantie van mw. Step Vaessen.....en dan hebben we nog een andere betweter c.q. criticus van deze site, de kampung stapper Michel Maas.
Het wordt weer eens tijd voor degelijke kwaliteit aan het journalistenfront. Maar dat zit er waarschijnlijk niet meer in gezien de ervaringen die ik een paar jaar geleden had met studenten uit Utrecht (HBO Journalistiek) in Jakarta.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 05-01-2010 13:24 Yogya-Bali wrote: Na Dirk Vlasblom en Gerrit de Boer is het al jaren huilen met de pet op

Hallo, we hadden tot voor kort Ben Knapen voor het NRC. En die snapte het.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-01-2010 13:32 guna2 wrote:

[quote removed]

Hallo, we hadden tot voor kort Ben Knapen voor het NRC. En die snapte het.

Sorry, was me even ontglipt.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Gus enkele jaren geleden;

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 04-01-2010 17:04 Bokito wrote:

[quote removed]

Dat soort dingen merk je niet in de straat. De onrust die er is, is in de hogere gelederen. De man op de straat vind het wel prima dat er nu eindelijk eens wat hoge mensen (regenten e.d.) achter de tralies verdwijnen, echter zijn er hele hoge spelers die zich bedreigd voelen in hun positie door SBY. Ik vermoed echter dat een staatsgreep geen steun zal krijgen van de bevolking. Wat er dan gaat gebeuren? Oef... geen idee. Hopelijk komt het niet zo ver.

Demo's heb je in Jakarta iedere dag wel. Vaak een man of tien, maar het hele verkeer loopt vast. Emoticon: Nooo

Ho Lee Fuk

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 19-01-2010 05:28 Yerun wrote:

[quote removed]

echter zijn er hele hoge spelers die zich bedreigd voelen in hun positie door SBY.

Vested interest ?

Het is de aloude wayang spel.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Ja als ik naar sctv liputan 6 kijk dan zie ik regelmatig de wayang koppen van de kapolri en de kepala van de kpk voorbij komen.Beiden zitten ze elkaar de zwarte piet toe te spelen.Volgens mij hebben ze beide boter op hun hoofd.Zou SBY hier ook wat mee te maken hebben? Emoticon: Stupid

Shalom

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,673,182 pageviews Een website van indahnesia.com