Aanslag op Bali over een paar uur?

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Aanslag op Bali over een paar uur?
Gepubliceerd op 31 december 2009 10:28
De Amerikaanse ambassade in de Indonesische hoofdstad Jakarta waarschuwt voor het mogelijke gevaar van een bomaanslag op het bij toeristen populaire eiland Bali. Volgens de ambassade moet rekening worden gehouden met de mogelijkheid dat op oudejaarsavond een terreuraanslag wordt gepleegd.
Lees verder , klik op de titel

Sam Loi
Gebruiker
spacer line

Zojuist een bericht hierover gelezen op teletext. De gouverneur van Bali zou Amerikanen per email hebben gewaarschuwd voor een mogelijke aanslag op Bali. Dit tijdens de viering van oud op nieuw. De gouverneur van Bali ontkent dat hij Amerikanen een email zou hebben verstuurd met daarin een waarschuwing voor een mogelijke aanslag rond de jaarwisseling.

Wat hiervan waar is zal mij een worst wezen. Het kan in elk geval absoluut geen kwaad om extra alert te zijn op drukke plaatsen. Hoe zou het toch komen dat de dreiging met terreur met name gericht is tegen Amerikanen?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 31-12-2009 13:03 Sam Loi wrote: Hoe zou het toch komen dat de dreiging met terreur met name gericht is tegen Amerikanen?

Jaloezie.

bambang
Gebruiker
spacer line

Het heeft vele redenen. Denk aan de onvoorwaardelijke steun aan Israel, de Israelische staatsterrorisme tegen de bezette gebieden (geen protest door de westerse regeringen), landjepik door Israel, de Amerikaanse steun aan de dictatoriale Islamitische regimes: geen persvrijheid, vrouwenonderdrukking, geen democratie, geen vrije levensstijl/houding kunnen aannemen zoals in het westen enz. Amerika heeft de mond vol van o.a. mensenrechten, persvrijheid, maar steunt wel de dictoriale regimes met o.a. wapens, enz. enz.; Irak, Afghanistan, Quantanamobay. Sam Loi ik denk dat je oogkleppen op heb. De media staan bol van dit soort berichten.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Mag toch hopen dat een aanslag voor de derde keer geen werkelijkheid gaat worden ! Emoticon: Angry

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 31 December 2009 13:27 bambang wrote:
Het heeft vele redenen.
Denk aan de onvoorwaardelijke steun aan Israel, de Israelische staatsterrorisme tegen de bezette gebieden (geen protest door de westerse regeringen), landjepik door Israel, de Amerikaanse steun aan de dictatoriale Islamitische regimes: geen persvrijheid, vrouwenonderdrukking, geen democratie, geen vrije levensstijl/houding kunnen aannemen zoals in het westen enz. Amerika heeft de mond vol van o.a. mensenrechten, persvrijheid, maar steunt wel de dictoriale regimes met o.a. wapens, enz. enz.; Irak, Afghanistan, Quantanamobay. Sam Loi ik denk dat je oogkleppen op heb. De media staan bol van dit soort berichten.

Ik denk dat Bambang oogkleppen opheeft:
Denk aan de onvoorwaardelijke steun aan alles wat moslim is, het staatsterrorisme in vrijwel elk islamitisch land (geen protest vanuit de moslimwereld), landjepik door bepaalde landen met een moslimmeerderheid (o.a. West-Sahara door Marokko, voorheen Timor Leste door RI), de onvoorwaardelijke steun aan vrijwel elk moslimregime door andere moslimlanden, geen persvrijheid,etc.
Nee, het is pure jaloezie.

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Het is niet alleen jaloezie. Ik denk dat het ook komt omdat ieder land probeert om zijn eigen straatje schoon te houden, en eventuele gevaren niet wil zien. De moslims willen niet dat er andere geloven naast hen wonen. Katholieken lopen ook al jaren met oogkleppen, want zij denken dat ze het beste zijn en ga zo maar door. Volgens mij is iedereen hetzelfde, en gelooft edereen die gelooft in 1 hoger wezen, en dan maakt het mij niet uit hoe die mag heten. Geloof zegt niet dat ik iemand anders moet vermoorden omdat hij mijn geloof niet wil dulden. Emoticon: Red face Emoticon: Confused

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Voorlopig is Indonesia wel het land waar drie grote reliligeuse vredig samen kunnen leven alleen die moslims daar zitten altijd extremisten onder ... maar dat willen de doorsnee moslims beslist niet daar..... die paar rotte vruchten in de mand.....
En Jeroen ik snap het van je blog voor nieuws niet echt want nu opent iemand anders hetzelfde topic alleen begin ik bij het begin.... Emoticon: Smile
STOP RELIGIE EN OORLOG besteed geld en tijd beter....
Ik hoop dart 2010 het jaar wordt van besef....!!!
Anders blijft het dweilen met de kraan open.....

bambang
Gebruiker
spacer line

De Islamitische regimes zijn dictatoriaal. Ik denk dat YB ook zo overdenk. Wat dictatoriaal is, hoef ik niet uit te leggen. Geen levensstijl/houding kunnen aannemen zoals in het westen kun je uitleggen als pure jaloezie. De Islamitische regimes blijven dictatoriaal omdat Amerika en het westen ze steunt. Wat voor Amerika belangrijk is dat de regimes of het regio waar de regimes zich bevinden, politiek ďstabielĒ zijn en blijven. Ook de Amerikaanse belangen (o.a. aardolie) niet vergeten. De mensen die onder het juk van het dictatoriale regime zijn, kunnen zich niet uit deze greep ontsnappen. Dit is een voedingsbodem voor o.a. fundamentalisme. Voor de fundamentalisten speelt de kwestie Israel een zeer grote rol.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Welnee joh dat heeft puur met macht en corruptie te maken....

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Jaloers op de Amerikanen ?

Kom op seh.

Heb oud klasgenoten , Amriki' s met Indonesische background(Jakarta) een paar dagen op bezoek gehad .
Ondanks dat ze geen bule zijn weten ze donders goed hoe de wereld naar Amerika kijken.

Het is omdat de Westen (west europeanen) de Amriki' s nog steunen op financieel of economische gebied , anders zou Amriki al lang failliet zijn .
Moet je maar zien hoeveel staatsschuld ze hebben, en hoe ze echt geliefd zijn op deze planeet aarde.

Een rijke land waar democratische principes verkracht werd , En de belangen van de herle wereldbevolking ondergeschikt wordt gemaakt voor Amerikaanse belangen.

bisa dicek of makemyday .

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 31-12-2009 14:28 bambang wrote: Voor de fundamentalisten speelt de kwestie Israel een zeer grote rol.

Namelijk geen enkele rol. Het kan de Arabische wereld geen rukje schelen wat er met de Palestijnen gebeurt. Ook voor hen is het uitschot. Superfundamentalist ObL heeft pas na 911 iets over IsraŽl en de Palestijnen gezegd, puur om opportunistische redenen.
En ook voor de haat tegen IsraŽl geldt: jaloezie: ze hebben de godsdienst gejat en ontmetafysiceerd van een volk dat nu niet alleen op alle gebieden superieur is, maar ook nog eens democratisch en welvarend.
Jaloezie.

bambang
Gebruiker
spacer line

Om alleen jaloezie te noemen is te simplistisch. Het is veel complexer. Israel bestaat sinds 1948, weliswaar met goedkeuring van de VN. Ruim 700.000 Palestijnen werden uit hun eigen land gedeporteerd. Joodse Endlosung? Dit zijn feiten. Als mensen gedehumaniseerd worden, haal je het slechte uit de mens. Denk aan zelfmoordaanslagen. Je doet pas aan zelfmoordaanslag als alles je wordt ontnomen: o.a normaal leven, landje pikken. Dit zijn nogmaals de feiten. Als je anti-islam of jood bent, kun je makkelijk hierin stelling nemen. Dus je bent voor Israel. De kwestie is een patstelling. Alleen het recht van de sterksten gaat door de loop van het geweer. Helaas de geschiedenis zit vol van deze voorbeelden.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 31-12-2009 15:00 bambang wrote: 700.000 Palestijnen werden uit hun eigen land gedeporteerd.

Er waren geen 700.000 Palestijnen in 1948. Palestijnen bestonden niet in 1948. Het is een woord uit de jaren zestig van de vorige eeuw.
In 1948 telde het land dat nu terecht IsraŽl heet ongeveer 800.000 inwoners, van wie naar schatting 150.000 Joden, een onbekend aantal BedoeÔenen, en vermoedelijk ongeveer 600.000 `Arabieren' (zie ander topic). Van de laatste groep bleven er ongeveer 150.000. De rest is uit zichzelf weggegaan, of - inderdaad - verdreven.
Anno 2009 (nog effe kannie) zijn er 6 miljoen `Palestijnen,' konijnen zijn er dus niets bij. Het aantal Joden in IsraŽl bedraagt ook ongeveer 6 miljoen in dezelfde tijdsspanne, ondanks alle immigratie. Verklaring? Bedrog.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 31-12-2009 15:00 bambang wrote:
Om alleen jaloezie te noemen is te simplistisch. Het is veel complexer. Israel bestaat sinds 1948, weliswaar met goedkeuring van de VN. Ruim 700.000 Palestijnen werden uit hun eigen land gedeporteerd. Joodse Endlosung? .

Pardon.

Israel werd door YHWH aan de Joodse volk geschonken .
Als ruil moeten ze hun verbond met YHWH nakomen.
Trouwens heeft YHWH in de boek der boeken gezegd dat alleen de rechtvaardigen zullen Israel erven.

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Uiteindelijk kunnen we concluderen dat iedere vorm van geloof gebaseerd is op het onder de duim houden en controleren van de gemeenschap.
Iedere normaal denkend mens snapt toch wel dat iemand in een burka zich belachelijk maakt. Wat te denken van de paus, bisschoppen etc. Je kan dit in die jurken toch niet serieus nemen, tenzij je analfabeet bent.
Naast al deze poppenkasten zitten we hier in het kapitalistische systeem, betekent dat wij alleen op dit forum tot de enkelingen behoren die het verdomd goed hebben t.o.v. de andere 97 %. Dit geaccepteerd te hebben moeten we ook beseffen dat een bevolkingstoename in Afrika, Azie etc niet echt gewenst is.
Gevolg is zichtbaar, gecreeerde oorlogen, landje pik, grondstoffen confisceren, wij hebben die tenslotte nodig voor onze welvaart, die we wel graag op peil willen houden. Soms kopen we onze schuld weer af d.m.v. inzamelingen van het Rode Kruis etc. als er weer een aardbevind of overstroming is geweest. Structureel zal er niets veranderen want het kan gewoon niet dat de rest op een hoger welvaartspeil komt. Dan zijn wij nl. de pineut.
Nu gaat het er niet om of jij of ik het hiermee eens is, maar wel dat we hier niets aan kunnen veranderen hoe erg het ook is. Dus meedoen en zo nu en dan "Oh, wat erg" roepen, daarna snel over tot de orde van de dag.
(er wordt nu ongeveer 70 miljoen eurie de lucht in geschoten).
Helaas, het is niet anders.
Allen een goed 2010.
Groet,
Wim.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 31-12-2009 15:40 Wimroma wrote: Uiteindelijk kunnen we concluderen dat iedere vorm van geloof gebaseerd is op het onder de duim houden en controleren van de gemeenschap.

Zolang dat beperkt blijft tot de eigen gemeenschap, is de ramp nog te overzien. Hindoes en Joden bekeren tenminste niet. Het ging fout in het jaar nul, en nog fouter daarna.

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

ja ja mensen het gaat weer als vanouds
dus daar ben ik ook weer bom ontploft in mijn tuin
ja wat wil je de bom was al een jaar oud en dat was dus de klap
maar de ramen zitten er nog in he he ook weer gehad

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Enne, nog wat ontploft in den verre, of zat de CIA er weer naast? ..gelukkig maar

hati hati, pelan pelan

Sam Loi
Gebruiker
spacer line

Ik denk dat een ieder op dit forum zo zijn/haar eigen waarheid vertelt. Ik heb ook de mijne. Het valt niet te ontkennen dat de moslimwereld zich gekeerd heeft tegen Amerika. Is het enkel Amerika to blame? Doet Europa ook niet op nagenoeg gelijke wijze mee aan de ontstane wereldwijde onrust? Waarom is de agressie dan juist en in het bijzonder tegen Amerikanen gericht?

Kort na zijn aantreden als bedrijfsleider van Amerika N.V. heeft Barack O. de moslim-gemeenschap wereldwijd toegesproken in een - zeg maar - vredesboodschap. Er zou over en weer meer begrip en respect voor elkaar moeten komen. Dit zou als basis moeten gelden voor een vreedzame wereldwijde gemeenschap. Deze boodschap is met open armen ontvangen en niet alleen door de moslimgemenschap.

Kort hierna vond er een stemming plaats in de Veiligheidsraad van de VN. Had met Israel te maken. Een ieder was en is het er mee eens dat Israel schijt heeft aan het internationale recht. Behalve Amerika. Die stemde - zoals te doen gebruikelijk als het om Israel gaat - tegen de motie en sprak zich dus uit voor Israel. Weg
vredesboodschap, weg handgebaar. Een gemiste kans voor het westen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Verkeerde conclussies trekken ? of gewoon routinematige waarschuwing met de gedachte als we niet hadden gewaarschuwd we straks de schuld krijgen ?

Zie de officieele bericht :

Kamis, 31 Desember 2009 | 21:32 WIB

TEMPO Interaktif, Denpasar - Pemerintah Provinis Bali membantah telah menyampaikan peringatan mengenai kemungkinan terjadinya aksi teroris di malam Tahun Baru ini.

Kepala Biro Hubungan Masyarakat Pemerintah Provinsi Bali Putu Suardika menyebut, tidak ada pernyataan di media massa oleh Gubernur Bali Made Mangku Pastika maupun e-mail ke Kedutaan Amerika Serikat mengenai hal itu.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 02-01-2010 12:28 guna2 wrote:
de volkskrant, de volkskrant, de volkskrant is een kutkrant...

Het artikel uit dat je aanhaalt vind ik een zinnig betoog. Waarop baseer je je uitspraak dat de Volkskrant daarom een kutkrant is?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 02-01-2010 15:24 guna2 wrote:
Ken uw klassieken!

Aha, sarcasme. Kende de zanger wel, maar dit wist ik niet.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,433,209 pageviews Een website van indahnesia.com