Subforum Het visumgebeuren

forum.indonesiepagina.nl 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jurryt
Gebruiker
spacer line

Goedenavond allen,

Even een korte introductie. Mijn naam is Jurryt Visser, nog steeds wonende in Nederland. Ik ben een (jonge) grafisch vormgever en een kunstenaar. Creative director en ondernemer. Mooie contrasten ;-)

Ik ben van plan om op mijn eigen titel als grafisch vormgever en kunstenaar naar IndonesiŽ te gaan. Mijn intentie is om daar minimaal 1, hopelijk 2 jaar te blijven. Het liefst gewoon nog langer.

Mijn vraag hier is, omdat de instanties waar ik ben geweest mij geen helder antwoord konden geven - en zo te lezen hier kunnen jullie dat wel - Wat is de beste optie voor mij om achteraan te zitten en wat heb ik nodig om dit alles te verwezenlijken?

Wat ik dus wil:
- Geruime tijd in IndonesiŽ (Bali) te blijven
- Prospects die al benadert zijn nogmaals in het echt te benaderen en werk uit te voeren.
- Nederlandse klanten in Nederland behouden (dus ook hier geld verdienen)
- Geen toerist die eventjes daar naar toe gaat.

Ik zie mogelijkheden daar, deze mogelijkheden zijn mij geboden, hier wil ik gebruik van maken. Bovenstaand is enkel mijn probleem. Kan iemand mij hier zo duidelijk mogelijk advies in geven? Wat de kosten ong. zijn, of het mogelijk is en wat ik nodig heb?

Ik zie graag jullie adviezen te gemoet!

Bij voorbaat dank!

Jurryt Visser
jurgt.nl

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Jurryt;

Wakker worden uit je droom!

1. Indonesie is geen emigratieland. (Je kunt er inderdaad verblijven, maar daarmee houdt het wel op)
2. Je kunt er niet zomaar even gaan werken (onder meer erkvergunning en verblijfsvergunning nodig, hoogstwaarschijnlijk via een bestaand bedrijf, even zelf wat opzetten kost geld en veel tijd en heeft een investering nodig)
3. Bali (het land is groter dan alleen Bali, daar zit je omdat het lekker zit, niet omdat je daar goed kunt werken)
4. Dat is mooi, maar daar lijkt het niet op. Emoticon: Wink

Niet kwaad bedoeld hoor, maar lees de vele topics er maar eens over na op dit forum. Legio voorbeelden van mensen die een dergelijke droom hebben. Heb van vrijwel niemand gehoord dat ze het hebben gedaan en als ze het doen dat ze er meer dan een paar maanden zijn en uiteindelijk zeer teleurgesteld wederkeren.

Dit terwijl dat laatste niet per se nodig is, zeker niet met een gedegen voorbereiding en een minder roze bril. Zonnebril zou je wel kunnen gebruiken op Bali, werken op het stand moet te doen zijn, al zullen je zakenrelaties vreemd op kijken, maar ach.. het is Indonesie, wat zal jou het schelen, toch?

Ik denk ook niet dat jij mogelijkheden ziet hier, je ziet hoogstens vanuit Nederland mogelijkheden. Kom hier eerst eens een paar maanden op een visum om alleen rond te kijken. Dat kan gewoon, kost maar een beetje geld (je doet namelijk nog he-le-maal niets in die periode). Daarna ga je evalueren. Dan kom je tot de ontdekking dat Bali onzinnig is om te gaan wonen om te werken, weet je wat het gaat kosten, vind je mensen die je willen helpen als je zelf al wat meer weet en weet je wat je nodig hebt

Groeten uit Bekasi, 2 uur vliegen van Bali. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 30-12-2009 00:23 jurryt wrote:

Ik zie mogelijkheden daar, deze mogelijkheden zijn mij geboden, hier wil ik gebruik van maken.

Je hebt 2 zaken genoemd.
1.Dat er mogelijkheden zijn .
Komentaar : In het algemeen kan ik wel meegaan .
Dat hangt af van wat je te bieden hebt , je Nederlandse relaties , portefeuille ,jou ervaring etc.
Dit is belangrijk om in Indonesia te kunnen netwerken. bij Indonesische branchgenoten.
Bij de buitenlandse vakgenoten kan je ook netwerken , alleen kunnern ze jou zien als toekomstige concurrent.
Vandaar dat ik naar de Indonesische netwerk kijk.
De vraag is of je toegang hebt (of kan krijgen) om met de Indonesische vakgenoten in aanraking komt.
Bij de de expats is het niet zo moeilijk , daar heb je de zgn expats bars/club .

2. Als je aangeboden kreeg (door wie ?) zou ik dat aannemen.
Zonder sponsor(suiker oom/tante) kan je als werkzoekende migrant moeilijk aan de bak komen.
Voordat je het weet kom je in de problemen met de immigratie omdat Indonesia geen migratieland is.
Als men daar wil werken moet men met specifieke kennis komen , met toegevoegde waarde .
" Blanke landlopers" ( sorry dat ik dit schrijf , maar zo zien de Indonesiers het wel) heb je daar genoeg .

Als je voldoende ervaring/kennis en redelijk financieele achtergrond hebt kan je het beste om met een bestaande Indonesische vakgenoten samenwerken.

Voorlopig zou ik de advies van Yerun maar volgen , en flink gaan net werken .
Wat dacht je om bij de Hogescholen of Universiteiten te gaan kijken , daar heb je veel potentiele toekomstige vakgenoten (laatste jaars studenten).
Die kunnen jou verder een duw geven in de goede richting.

bisa dicek of makemyday .

jurryt
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yerun,

1. Dat had ik al door en daar ben ik niet op uit ;-)
2. Daar vraag ik o.a. om advies hoe ik dit het beste kan aanpakken. Er is vraag naar mijn werk, dat weet ik, hoe nu verder.
3. Of eventueel Jakarta, hoewel ik vooral potentiele klanten heb in Bali ivm "huizen industrie". Denk aan nieuwe websites, promo acties, etc. Met de contacten in Nederland heb ik de mogelijkheid hier een steentje in bij te dragen.
4. Ik denk niet dat je dat uit een kort stukje tekst kunt halen. Ik vraag hier om advies, niet een mening over mijn redenatie.

Ik ga niet naar "Bali" om even op het strand te liggen en in lui lekkerland leven. Ik zal WEL minder gaan werken dan dat ik nu toe - dat heb ik overigens ook wel verdient. Op dit moment 80 uur per week, lijkt mij onmogelijk dat het meer wordt. Ik ga daar niet naar toe voor vakantie of de bekende toerist uithangen. Aanpassen, dat is wat ik doe en kan. Daarnaast mijn werk leveren en inderdaad blijven netwerken voor werk. Ik moet dit allemaal uitzoeken, daarom ben ik hier.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Surya Atmadja

Dank. Ik ben zeker in mijn netwerk fase. Contacten met andere bedrijven in zowel jakarta als Bali. Hetgeen dat mij het gunstigst uitpakt, ga ik voor.

Hoezo zou ik het beste kunnen samenwerken met vakgenoten met een goed financieel achtergrond? Ervaring heb ik, ondanks mijn leeftijd, aardig indrukwekkende CV opgebouwd. Zou je mij hier iets meer kunnen over vertellen?

Op het moment zijn de aanbiedingen mondjesmaat en probeer ik het concreet te krijgen.

Scholen ben ik zeker van plan te benaderen, niet alleen de studenten, ook mogelijke leraren in mijn expertise.

Dank voor de reacties tot nu toe.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Jurryt, concreet:
  • ga in eerste instantie op een toeristenvisum van 60 dagen (is niet twee maanden) naar IndonesiŽ. Dat visum moet je aanvragen bij een Indonesische ambassade, Den Haag of Singapore liggen voor de hand. Je moet een ticket het land uit kunnen overleggen. Omdat je lang op Bali wilt blijven, komt een jaarticket daarom in aanmerking.
  • verleng dat visum na 60 dagen eventueel in Singapore.
  • volg het advies van Yerun op, en kijk eerst de kat uit de boom. Ga niet actief werk werven. Je bent jong, dus je *moet* weken, en dat mag niet op dat visum.
  • netwerk uiterst discreet, laat niemand merken dat je hier wilt gaan werken.
  • ik heb je site gezien, en raad je aan gewoon door te blijven werken voor je Nederlandse klanten. Ook dat is werken, en dat mag niet, maar ach, je zit steeds maar achter die computer, en een kind in IndonesiŽ weet dat een computer dient om games te spelen of vieze plaatjes van het Internet te halen. Wat moet je er anders mee?
  • overal ter wereld is behoefte aan creatievelingen (ik doe het met woorden), maar dat wil niet zeggen dat ze je hier met open armen ontvangen. En dat geldt niet alleen voor de Balinezen, let ook op voor de `expats' op dat Godeneiland. Nijd en afgunst zullen je deel zijn, dus
  • keep the lowest of all possible profiles, under all circumstances
  • and last but not least: kijk godvergeten goed uit je doppen, let op je portemonnee (en niet alleen vanwege zakkenrollers), en neem geen overhaaste beslissingen.

Dooddoeners? Yep. Maar toch...

• Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

Jurryt;

4. absoluut waar, maar je manier van schrijven leert dat je in een bepaald vakje valt, waar je zelf niet in wil vallen kennelijk. Dat is positief te noemen.

Qua 'huizen industrie'. Ken je de problematiek een beetje? Grondbezit (wat niet mogelijk is), vergunningen (die ontbreken of niet kloppen) e.d.? Lijkt een leuke markt, maar over het algemeen zijn het doe-het-zelvers (met alle respect) op internet-gebied, die het niet nodig vinden om een 'dure' website te laten maken.

Tevens zijn er ook vakgebieden waar je als buitenlander niet eens actief in mag zijn volgens de Indonesische wet. Denk overigens dat het voor jou wel meevalt, maar houd daar wel rekening mee. Vervolgens zijn je 'landgenoten' over het algemeen je grootste vijanden als ze je kunnen betrappen op 'illegaal' iets doen. Er zijn erbij die je direct aangeven bij de imigratie (om zelf een wit voetje te halen of wat voor reden). Er zijn er meerdere op dit forum die dat kunnen onderschrijven. Laat het dus niet zo ver komen. Emoticon: Smile

Als je hoopt minder te gaan werken en nu 80 uur werkt, dan geef ik je groot gelijk hoor. Ik dacht ook minder te gaan werken, maar gemiddeld over een jaar doe ik nog altijd een aantal uren dat een dikke FTE is in Nederland.. 36-40 per week lijkt leuk, maar is lang niet altijd haalbaar. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

oeh guna2, dat was vrijwel tegelijkertijd EN met eenzelfde strekking. Moet duidelijk genoeg zijn dus.

Ho Lee Fuk

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

On 30-12-2009 10:55 Yerun wrote:
    oeh guna2, dat was vrijwel tegelijkertijd EN met eenzelfde strekking. Moet duidelijk genoeg zijn dus.

Ja, maar dan heb ik nog een laatste tip voor Jurryt: Yerun en ik zijn bepaald geen Bali-lovers (en wacht u voor Yogya-Bali!), dus Jurryt, als je op Bali arriveert, nodig je tamelijk snel forumgenoot Amed East Bali uit voor een paar neuten of een etentje. Amed EB is uitstekend op de hoogte van de situatie aldaar. Geringe investering, maximaal ROI. Amed BE moet wel willen, uiteraard...

jurryt
    Gebruiker
    spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yerun

bedankt, als ik zo overkwam, is dat zeker niet mijn bedoeling geweest. Ik ben serieus in deze zaak en ik wil het - dus ga ik het ook doen. Ik moet alleen kijken hoe en wat. Daarbij zou ik graag jullie adviezen - en mogelijkheden willen horen.

Jazeker ken ik de problematiek. Na doorvragen bij verschillende "bazen" die in die industrie werken krijg je zeker het 1 en ander te horen. Toch blijven en bedrijven die wel succesvol zijn en een graantje meepikken van de crisis. Deze mensen staan vaak ook open voor innovaties, vernieuwingen, dus ook mijn vakgebied. Deze bedrijven kunnen dus klanten worden, houdt in dat ik dan mijn eigen bedrijf uitbreid in het buitenland en niet bij een dergelijk bedrijf werk. - Hier moet ik nog een tactisch (legale) oplossing voor vinden.

Haha, het zou best kunnen zijn dat ik door ga met 80 uur - zo'n workoholic ben ik wel! Maar als ik de kans krijg iets minder druk en gestressed te leven / werken, zal ik er zeker naar kijken.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Guna 2.

Dat is zeker goed advies waar ik zeker voor zal waken. Mijn intentie is zeker door te werken aan mijn NL klanten op mijn NL KVK en NL zakelijke rekening, maar gewoon werkende vaniut Indonesie. Zo heb ik een paar gemeenten die wellicht meegaan, waardoor ik verzekerd ben van een x bedrag per kwartaal. Daarnaast wil ik leren, proeven zien hoe dit in Indonesie te werk gaat en wil daarvan profiteren. Houd in dat ik daar ook wil werken. Zijn het niet eigen klanten, dan wel bij een bedrijf die een vormgever nodig heeft of iemand die sterk is in PR. Account Managing / Marketeer.

Over -geen Bali lovers -
    Ik zou heel graag dan een reactie willen ontvangen van Amed, indien hij tijd heeft! Ik ben erg benieuwd. Ik ga toe waar het meeste werk is. Jakarta is aantrekkelijk; net zoals Bali is maar dan lijkt mij Bali weer meer een uitdaging. Dat is mijn ondernemers kick.

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

On 30-12-2009 11:45 jurryt wrote: Ik zou heel graag dan een reactie willen ontvangen van Amed, indien hij tijd heeft!

Amed zit te bibberen in Nederland, dacht ik. Dat maakt het misschien nog aantrekkelijker voor je. Op deze site zit een zoekfunctie, dus zoek op zijn profiel...

Ik ga toe waar het meeste werk is.

Dan zit je op Bali vermoedelijk glad verkeerd. Jakarta, Bandung, Surabaya, Medan en zelfs Balikpapan lijken me dan veel betere plekken, al hebben ze niet het onverdiende romantische imago van Bali. Bovendien is op Bali iedereen al `kunstenaar.' Als je langer dan drie dagen in Ubud wilt vertoeven - zo meldde mij onlangs het roddelcircuit - moet je tegenwoordig een paspoort kunnen overleggen met daarin een extra visum dat bekrachtigt dat je homoseksueel kunstenaar bent...

jurryt
    Gebruiker
    spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.guna2

Dank, ik zal eens kijken of ik hem kan vinden. Wellicht kan hij mij helpen bij het netwerken in mijn specifieke geval.

Homoseksueel kunstenaar? Haha, dat ben ik niet en ik ben niet van de traditionele kunsten. Ik ben meer van de moderne kunst zoals te zien is op mijn website.

Ok, nu voldoende over waar ik het beste wel en niet naar toe moet gaan, maar is het ook mogelijk mij wat meer informatie te verschaffen welke stappen ik moet ondernemen om bovenstaand goed te krijgen?

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

On 30-12-2009 12:06 jurryt wrote: maar is het ook mogelijk mij wat meer informatie te verschaffen welke stappen ik moet ondernemen om bovenstaand goed te krijgen?

Verklaar je nader. Je wilt ondernemer blijven, neem ik aan. Dan zul je een bedrijf moeten beginnen, bijvoorbeeld een CV (hetzelfde als in NL) of een PT (BV). Je zult een werk- en verblijfsvergunning aan moeten vragen. Je zult klanten moeten werven die bereid zijn jouw tarief te betalen.
    Niet doen, dunkt me. Kost kapitalen of meer. Je wordt verneukt (niet: je loopt de kans dat je verneukt wordt, maar je wordt verneukt). Ik raad je ten sterkste aan om voor je klanten in Nederland met je computer te blijven spelen, games en zo. En verder ga ik daar niet op in op dit forum.

jurryt
    Gebruiker
    spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.guna,

indien mogelijk hoor ik graag uw mening verder via infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.jurgt.nl

Het is niet mijn intentie om een eigen bedrijf op te starten in Indo, maar dat ik legaal werk voor klanten daar zou kunnen doen, zou prettig zijn.

Mijn nader verklaren:

- Alles bovenstaand te lezen moet ik een sponsor hebben. Hoe gaat dit in zijn werk en welke / wat voor soort bedrijven staan hier voor open
    - Welk Visum wordt mij aangeraden
    - Welk overige papier moet ik tot mijn beschikking hebben, voordat ik bovenstaand regel en welk nadat ik bovenstaand heb geregeld

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

Jurryt:

maar dat ik legaal werk voor klanten daar zou kunnen doen

Voor zover ik weet, kan dat niet. Je moet een status hebben (mede-eigenaar, consultant) binnen een bedrijf. Als freelancer zonder bedrijf mag je volgens mij hier niet werken.

Alles bovenstaand te lezen moet ik een sponsor hebben. Hoe gaat dit in zijn werk en welke / wat voor soort bedrijven staan hier voor open

Die sponsor moet in dat geval een bedrijf zijn (zie bovenstaande). Dat houdt ondermeer in dat het desbetreffende bedrijf USD 1200 per jaar (bij vooruitbetaling) mag dokken voor je nog maar iets hebt gepresteerd. Zie je de bedrijven al trappelen van ongeduld?

Welk Visum wordt mij aangeraden

Onder bovenstaande omstandigheden is er geen sprake van aanraden: je hebt een KITAS nodig.

Welk overige papier moet ik tot mijn beschikking hebben, voordat ik bovenstaand regel en welk nadat ik bovenstaand heb geregeld

Een verklaring van je psychiater. Sorry, dat is wat grof, maar ik raad je - in ieder geval voorlopig - dan ook bovenstaande procedure met klem af.

Wat ik je met evenveel vetgedrukte klem wel aanraad is Bahasa Indonesia leren. Neem zeg 10 uur privť-lessen bij Bruce van Rijk van Instituut Indonesische Cursussen in Leiden (5121011) voor je vertrekt. Als je `die mafkees in Yogya' noemt, geeft hij je wellicht een aardige korting.

jurryt
    Gebruiker
    spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.guna2

Ik heb wel contacten en ik zou regeling kunnen treffen dat ik die 1200 UD betaal - dat is geen enkel probleem. Dat is MOGELIJK, eerst kijken, voorbereiden, dan ondernemen.

Is er evt. ook een andere mogelijkheid? Ik heb weinig behoefte om bijv. 2 maanden daar te blijven, intentie is minimaal echt 1 jaar.

Wat zijn mijn opties, buiten dat ik naar de psychiater moet gaan voor een verklaring ;-) of de keuze waar ik het beste naar toe kan (gebied). Puur opties (legaal) om daar langer te blijven.

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

Jurryt:

eerst kijken, voorbereiden, dan ondernemen

Dat bedoel ik nou.

Puur opties (legaal) om daar langer te blijven.

een visum Sosial Budaya. Is 60 dagen geldig, kan alhier tot 180 dagen worden verlengd, daarna een nieuw SOSBUD halen in Singapore (of elders in het buitenland, maar SIN is nou eenmaal het dichtstbij). Ook voor een SOSBUD heb je een sponsor nodig, maar dat is een wassen neus.

jurryt
    Gebruiker
    spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Guna2

een Sosial Budaya, ik heb daarover gelezen, maar veel verstand heb ik hier niet van. Wat zijn bijvoorbeeld de pros en cons van dit Visum?

En hoe duur is iets dergelijks?

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

On 30-12-2009 13:21 jurryt wrote: Wat zijn bijvoorbeeld de pros en cons van dit Visum? En hoe duur is iets dergelijks?

Con: je mag niet werken.
    Pro: kost weinig (in SIN SGD 70, oftewel Ä 35), na de eerste zestig dagen kost de verlenging officieel Rp 250.000 per keer. Goed te doen dus. Na 180 dagen nieuw visum halen in SIN, en herhaal, herhaal, herhaal, ad infinitum (ik zit hier pas 18 jaar). Zie ook deze topic.

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

"per keer' lees: "per dertig dagen"

jurryt
    Gebruiker
    spacer line

Dit doe jij ook?
    Hoe gaat zoiets, moet ik dan per 30 dagen terug vliegen naar Singapore en wanneer ik een nieuwe wil ook daar weer aanvragen?

Hoe verdien jij je geld dan om dit te financieren?

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

On 30-12-2009 13:33 jurryt wrote: Hoe gaat zoiets, moet ik dan per 30 dagen terug vliegen naar Singapore en wanneer ik een nieuwe wil ook daar weer aanvragen?

NEEN! Je moet elke 180 dagen (half jaar, zeg maar) het land uit om een nieuw SOSBUD aan te vragen. De verlengingen na de eerste zestig dagen kun je gewoon in IndonesiŽ (laten) doen ad Rp 250.000 per keer (officieel).

Hoe ik het doe ga ik natuurlijk hier niet breed uitmeten. Ik vraag je toch ook niet hoe jij het doet? Een tipje van de sluier: ik doe het met woorden.

jurryt
    Gebruiker
    spacer line

Ik heb overigens op de website:
    http://www.visumburo.nl/Indonesie-Extra.htm

Zojuist onderstaand gelezen:

VISUMBEPALINGEN FAMILIEBEZOEK / SOCIAAL CULTUREEL BEZOEK
    (ik neem aan dat dit de sosial budaya is)
    Het visum dient binnen 3 maanden na afgifte te worden gebruikt. Bij aankomst geeft het visum een verblijf van 60 dagen*. Dit verblijf kan in IndonesiŽ tot maximaal 6 maanden worden verlengd.

Hier staat dat dit IN indonesie to maximaal 6 maanden kan worden verlengd. Dus ik hoef hiervoor per 30 dagen niet naar Singapore te gaan, maar kan ergens waar ik verblijf dit aanvragen?
    Als deze 6 maanden verlopen zijn; dan moet ik naar Singapore om nogmaals een dergelijk Visum op te vragen? Weet je hoe dit in zijn wer gaat en wat zijn de uiteindelijke kosten als je dit bijv. voor 12 maanden doet?

jurryt
    Gebruiker
    spacer line

Je was mij net voor. Ok, dat klinkt aantrekkelijk. dat is dus 1jt voor 4 maand verlenging en hoeveel jt om een dergelijk iets te krijgen? Zal ik uiteindelijk op 10jt uitkomen om dit goed geregeld te hebben voor 12 maand?

dat snap ik, zal ik dan ook niet verder over vragen. Indien je mij bij deze ook te hulp wilt schieten, vraag ik je om mij te mailen naar infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.jurgt.nl

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

Kosten SOSBUD per jaar:
    2 * Ä 35 voor de aanvraag
    8 * Rp 250.000 voor de verlengingen (++ als je dat uitbesteedt, en dat raad ik aan. Klem weer)
    2 * retourticket SIN>
    + bijkomende kosten zoals verblijf in SIN, eten, DRINKEN (wijn!), etc.

jurryt
    Gebruiker
    spacer line

ok, die 35Ä snap ik, maar hoe moet dat betaald worden als je eerste keer in NL doet en 2e keer in SIN?

8x 250 = 2jt, heb je enig idee waar ik dit kan uitbesteden en tegen welke tarieven? Ik prefereer iemand anders dit regelen

2x retourticket SIN. Dus als ik naar Indo toe ga, moet ik zorgen dat ik bijv op dag 140. een retourticket heb van SIN (hoeveel dagen moet ik daar eerder zijn?) om te verlengen en hoelang ben ik genoodzaakt daar te blijven?

Ik vind dit wel interessant, het kost geen drol en is een mogelijke optie, mits ik meer informatie kan krijgen over bepaalde zaken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

90,990,783 pageviews Een website van indahnesia.com