|
|
|
|
|
|
On 29-12-2009 04:35 sapolidi wrote: Moet toch ergens een wetenschappleijke site zijn of een boek dat je mij kunt aanbevelen waar dit aangegeven wordt.
|
Ik dacht dat dat allemaal wel in elk boek over die periode stond, Sapo, met uitzondering wellicht van boeken in het Arabisch (of Indonesisch...). Ik zuig het niet uit mijn duim. Bovendien is er ook niets mis mee om culturen te lenen, en daarenboven hebben de `Arabieren' de Hellenistische cultuur niet alleen geleend, maar ook nog eens een keer teruggeven. Waarvoor dank.
|
|
|
|
|
On 29-12-2009 04:45 sapolidi wrote: Was even te vroeg met mijn eerdere posting en zag dit pas later. Ik lees dat er soms ook niet moslims actief waren en dat woordje soms impliceert eigenlijk dat het overgrote deel wel moslim was. Hebben dus allebei een beetje gelijk. Niet dat ik dat belangrijk vind, maar heb in ieder geval het idee dat ik niet uit mijn nek l*l.
|
Maar dat is ook niet in strijd met wat ik beweer. Ik beweer slechts dat de Arabieren (in alle betekenissen van het woord) niet of nauwelijks hebben bijgedragen aan de islamitische hoogcultuur van die tijd. Dat de niet-Arabieren die er wél aan hebben bijgedragen (al dan niet opgedrongen) moslims waren, doet daar niets aan af.
|
|
|
|
On 29-12-2009 04:49 guna2 wrote: [quote removed]
Bovendien is er ook niets mis mee om culturen te lenen, en daarenboven hebben de `Arabieren' de Hellenistische cultuur niet alleen geleend, maar ook nog eens een keer teruggeven. Waarvoor dank.
|
Kwestie van nemen en geven.
Een leuk site om te lezen .
Ter leering ende vermaeck.
http://www.flwi.ugent.be/cie/arab/index.htm
|
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
Interessante site Surya, die kende ik nog niet.
|
|
|
|
Interessant wel, sommige delen, maar wel heel veel leesvoer, pfff
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
Speciaal voor Albert, en of mede nieuwschierigen,het verhaal van Désanne van Brederode columniste van Buitenhof had afgelopen zondag een mooi verhaal hier over Albert lees eens goed wat zei te zeggen had.
Door klikken naar het verhaal op de naam klikken

Column Désanne van Brederode
Hevige sneeuwval heeft inmiddels al voor veel problemen gezorgd. Hier, en in de ons omringende landen. Toch had het erger gekund. Nu is het alleen vorst die het verkeer, en dus de economie, lokaal platlegt - maar wat, als de Mexicaanse griep ook nog was uitgebroken? Een adequaat vaccinatiebeleid heeft heel wat schade voorkomen. Want stel, dat een groot deel van de werkende bevolking de afgelopen week koortsig op bed lag… ‘Helaas, de wegenwacht en de EHBO-posten willen dolgraag extra personeel inzetten, maar iedereen is ziek.’ En hoe zou de economie er voorstaan als er in december geen feestinkopen waren gedaan, vanwege dezelfde griep?
Verspreiders van complottheorieën, die aan het woord ‘massavaccinatie’ genoeg hebben om de meest gruwelijke sciencefiction bij elkaar te fantaseren, gebruiken hun talenten nooit om een beeld te schetsen van de rampen waaraan we ternauwernood zijn ontsnapt. Een gemiste kans. Winterdepressies en frustraties over gesneuvelde ‘goede voornemens’ smelten als sneeuw voor de zon bij een voorstelling van de ellende die er thans óók had kunnen zijn.
|
Ik doe er gemaks halve ook die van Max Pam er bij.....
Door klikken naar het verhaal op de naam klikken
Niewjaarswens
Column Max Pam
Graag wil ik hierbij een aantal mensen een gelukkig 2010 toe te wensen, te beginnen bij de Deense cartoonist Kurt Westegaard, op wie bijna een aanslag werd gepleegd. Een Somalische sluipmoordenaar probeerde zijn huis binnen te dringen, maar werd neergeschoten. Ik wens de 74-jarige Westergaard nog een lang en productief leven toe.
Wie ik een gelukkig leven ná de dood toewens, is Michelle Lang, vermoedelijk de laatste van 130 journalisten die in 2009 tijdens hun werk de dood hebben gevonden. Michelle, verslaggever van een Canadese krant, reed in Afghanistan op een bermbom.
Een gelukkig Nieuwjaar ook voor Mir Hossein Mousavi, de Iraanse oppositieleider die bereid is te sterven voor de hervormingen in zijn land.
|
Dit is dan ook een duidelijke uitspraken van beide columnisten
Duidelijker kan ik het voor Albert, en andere liefhebbers het niet maken ....
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|