40 dagen na het overlijden

Subforum Geloof in Indonesië 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)
05-08-2014 15:29 · [nieuws] IndonesiŽ fel tegen ISIS  (0 reacties)
05-08-2014 13:16 · Jokowi zet overgangsbureau op  (0 reacties)
22-07-2014 16:37 · [nieuws] Joko Widodo wint presidentsverkiezingen IndonesiŽ  (0 reacties)
19-07-2014 21:40 · [nieuws] KPK doorzoekt kantoren ambtenaren in Karawang  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jaap326
Gebruiker
spacer line

Een van mijn beste vrienden is pas overleden op 48 jarige leeftijd. Nu ben ik uitgenodigd voor de 40-ste overlijdensdag. Ik heb geprobeerd wat meer informatie hierover te vinden op het internet en kwam toen deze site tegen. Ik zou graag iets meenemen naar die bijeenkomst, is dat gebruikelijk en zo ja, wat kan ik dan het beste meenemen?

Alvast dank voor het antwoord.

Groet,

Jaap

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Absoluut gebruikelijk, tenminste op Java. Je geeft suiker of thee, maar aanzienlijk gemakkelijker: een amplop (met inhoud). Helaas houdt het met veertig dagen niet op: 100 dagen, 1 jaar, twee jaar, 3 jaar (1000 dagen, eigenlijk volgens mij).
Probeer het boek Javanese Culture te kopen van ene (uit mijn hoofd) Koentjodiningrat.

Gecondoleerd.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Meestal gaat het vanaf de 1ste dag , daarna de 7de dag.
De 40ste dag is belangrijk omdat het een bepaalde betekenis heeft.
Daarna de 100ste dag en de 1000ste dag .
Buitenstaanders (niet directe familie) worden vaak uitgenodigd op de 40ste dag.

bisa dicek of makemyday .

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Bij de indische mensen in holland vieren ze in de meeste gevallen alleen de 40ste dag met een selamatan.Dit is de dag dat de geest van de overledene de aarde verlaat en afscheid neemt van nabestaanden.

Shalom

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Majenacan bisa berkenalan

ik weet niet goed of de woorden goed zijn getypt kan niet goed vertalen.
Fijn kennis gemaakt te hebben ???????

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,--- *O* --, Verdediging is de ruiter van kritiek

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hallo Jaap,
gecondoleerd met het overlijden van je vriend.
Interessant wat Guna,Suray en Bokito schreven over de rituelen rond een overlijden, wist ik ook niet.
Weer wat geleerd.
groetjes Merapi/Wilma

jantje1
Gebruiker
spacer line

Hallo Jaap,
Gecondoleerd.
ik heb vandaag om half 5 smiddags een selamatan (of ik het goed schrijf weet ik niet..)
het is nu 40 dagen na het overlijden van me opa en iedereen heeft het er nog steeds mee.
en volgens mn oma loopt mn opa's geest nog steeds rond in dat huis en ik nietl achen graag piste letterlijk me broek vol gisteren toen ik een schaduw van hem zag gister..
maar goed.
alsnog gecondoleerd.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2014
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

34,896,321 pageviews Een website van indahnesia.com