Op grond van welk visum woont Jeroen in Indonesia

Subforum Gebruikers hebben wat te zeggen 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŰ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŰxecuteerd in IndonesiŰ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŰ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
pratama
Gebruiker
spacer line

Ik ben altijd heel benieuwd naar de wijze waarop buitenlanders mogen wonen in Indonesia, en dus vraag ik mij af of ons aller webmaster Jeroen de volgende vragen kan beantwoorden :

1) Hoe lang woont Jeroen al in Indonesia ?

2) Heeft hij een "pensioen-visum" of een KITAS met werkvergunning ?

3) Is hij al een Indonesisch staatsburger ?

Ben benieuwd naar zijn antwoord.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Als je je dit soort vragen stelt, kun je het beter algemeen maken, zodat mensen die willen bijdragen hun informatie kunnen geven en mensen die dit niet willen niet hoeven. Zo direct mij iets vragen is naar mijn mening vrij persoonlijk, maar goed, hier gaan weg.

1. Voor mijn gevoel woon ik niet in Indonesie, ik verblijf hier. Ik verblijf hier sinds medio 2006. Ik zeg speciaal verblijven omdat wonen iets vasts is, wonen in Indonesie als buitenlander kan naar mijn mening nooit echt zo vast zijn als het woord wonen moet uitdrukken. Daarom dus verblijven, zoals er overigens wel meer dat woord verkiezen. Wonen klinkt natuurlijk wel 'stoerder' op theekransjes, bijeenkomsten en de Vakantiebeurs. Emoticon: Party!

Vraag twee en drie laten beperkte keuze-mogelijkheden (er zijn er namelijk nog veel meer bij vraag 2, en vraag drie kan ervoor zorgen dat vraag twee overbodig wordt. Vraag die kan ik echter wel kort beantwoorden: Je denk toch niet dat ik helemaal achterlijk ben door mijn NL paspoort in te leveren voor een Indonesisch exemplaar?

Ik zit hier trouwens niet op een pensioen-visum. Daarvoor moet ik volgens de richtlijnen nog 26 jaar wachten. Nog een tipje van de sluier: ik ga met regelmaat naar het buitenland toe 'om inkopen te doen'.

Mag ik nu?
1. Wanneer ben je in Indonesie?
2. Wanneer kom je langs voor een biertje (of ander drankje)?
3. Vergeet je meest recente loonstrookje of pensioen niet mee te nemen, die zou ik graag willen zien als gespreksonderwerp. Emoticon: Puh!

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

dus jeroen woont hier niet ,
maar mag hier blijven zolang ,als de immigratie zijn visa wil verlengen
en dat is met de meeste zo denk ik

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

fyjack; dat is het. Niet meer en niet minder. Zolang een buitenlander in Indonesie zit is diegene overgeleverd aan de wil (in de meest uitgebreide zin van het woord) van de immigratie in dit land.

jessie
Gebruiker
spacer line

beste jeroen Emoticon: Stupid
je zegt zelf al .je woondt hier niet ,maar je bent hier maar voor tijdelijk.dan neem ik aan dat jij een social visa hebt,elke 6 maande naar singapore.eigelijk ben je een zigeunaar
met een goed inkomen.ik geef je geen ongelijk Emoticon: Yes! Merdeka 'Merdeka jij vindt wonen iets vast.je kan beter zegen' je wild niet geboden zijn.,eigelijk een beetje Wispulturig
dus je bent niet'stand vastig Emoticon: Stupid ik neem aan dat je niet getrouwd. of je bent wegelopen
van je ex.maar toch' je bent een levens genieter Emoticon: Party! zonder meer .'niet om naar huis toe
brieven. grtjes jessie

OPMERKING BEHEERDER

Beste Jessie, Hier grijp ik in als moderator. Ondanks dat het hier Jeroen betreft, ik zou zeggen, als je zulke vragen hebt, en de bijbehorende smiley's? Gooi hier je eigen leven even op het forum. Mocht dat namelijk niet kunnen, heb je van mij "un ban" te pakken. Want heel simpel, zo schaamteloos ga je niet om met mensen. En ook niet met Jeroen. En ben ik dan duidelijk genoeg?

Geplaatst door oyibo @ 19-12-2009 22:28

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Wispelturig? Denk niet dat ik dat ben. Echter omstandigheden veranderen en daarin moet je wel meegaan natuurlijk. Flexibiliteit dus meer.

Ben nog niet getrouwd nee, ben ook niet weggelopen van mijn ouders of van een eerdere vrouw dus. Daar heb ik nooit reden toe gehad ook. De reden dat ik hier zit is niet omdat ik Nederland haat of zo, maar omdat ik denk dat ik het hier beter kan hebben dan in Nederland. En tot op heden lukt dat behoorlijk, al zeg ik het zelf.

Levensgenieter? Ik doe mijn best, maar er moet wel gewoon geld verdiend worden natuurlijk. Emoticon: Smile

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Yerun, waarom haat je Nederland? 0f zo
In ieder geval is het klimaat beter, vriest hier 10 graden....br
Jessie, heb respect voor Yerun"s privacy

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Off optopic
Ik heb ernstige bezwaren tegen reply's als die van Jessie.
Die kan ook reageren op de moderator break.
Meer van dit soort postings aan het adres van Jeroen, ondanks dat hij zelf natuurlijk kan reageren zijn volstrekt buiten alle perken.

Mocht Jessie niet reageren en een gepast excuus aanbieden, reageer ik zonder de smiley's in een "un ban" En dan kan Jeroen beslissen hoelang de gaat duren.

We reageren fatsoenlijk in dit topic.

Makkelijker kan ik het niet maken, duidelijker wel. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Hmm....volgens mij had Jeroen al gereageerd op Jessie zonder er duidelijk aanstoot aan te nemen en vrijwillig antwoord gegeven......
Deze moderator break kan dan wel goed bedoeld zijn, maar lijkt mij een beetje mosterd na de maaltijd, maar wellicht lees ik het verkeerd....

hati hati, pelan pelan

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 19-12-2009 19:07 merapi wrote:
Yerun, waarom haat je Nederland? 0f zo
In ieder geval is het klimaat beter, vriest hier 10 graden....br
Jessie, heb respect voor Yerun"s privacy
Er staat nog een woordje 'niet' tussen Merapi.
On 19-12-2009 22:40 oyibo wrote:
Off optopic
Ik heb ernstige bezwaren tegen reply's als die van Jessie.
Die kan ook reageren op de moderator break.
Meer van dit soort postings aan het adres van Jeroen, ondanks dat hij zelf natuurlijk kan reageren zijn volstrekt buiten alle perken.

Mocht Jessie niet reageren en een gepast excuus aanbieden, reageer ik zonder de smiley's in een "un ban" En dan kan Jeroen beslissen hoelang de gaat duren.

We reageren fatsoenlijk in dit topic.

Makkelijker kan ik het niet maken, duidelijker wel. Emoticon: Party!
Denk dat Jessie 'losse handjes' heeft met het spelen met de smiliey's. Zie ook zijn andere reacties.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik vraag me af welke toegevoegde waarde het heeft om de " doopcel" van iemand in het openbaar te vragen.
Dat zijn persoonlijke zaken . Emoticon: Nooo

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Helemaal mee eens, Senior, het lijkt me dat Jeroen zijn eigen zaakjes prima kan oplossen. En als je ergens geen antwoord op wil geven, dan doe je dat niet. Klaar.
Excuus aanbieden???? Waar heeft Oyibo het in godsnaam over. Kleine kinderen moeten beschermd worden, grote jongens toch niet? Kom op, zeg.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Echter het stellen van vragen ala Jessie horen thuis onder topic: "Je weet dat je (te) lang in Indonesie woont als......."

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het is m.i. meer als ongepast. Vandaar mijn reaktie. Dat heeft overigens niets te maken met beschermen, meer de beoordeling van de inhoud van de reply.
En YB zou best wel eens gelijk kunnen hebben met zijn vaststelling.

We hebben ook niets meer gehoord van Jessie.
Nog niet.

Terug ontopic, zoals Jeroen aangaf in bredere zin inhoud aan dit topic.

Zoals de meesten wel weten ben ook ik tijdelijk. In tegenstelling tot forummers hier die al decennia in RI wonen, en het voor hen een een bewuste keuze is deel uit te maken van de samenleving in RI. Ik ben in RI vanwege mijn werk. Dus workpermit en kitas. Ondertussen al een aantal keren verlengd. En heb geen integratie problemen. Zoals het er nu naar uitziet ben ik nog een jaar of 3 werkzaam in RI. En met veel genoegen.

It's only kinky the first time.

LuluJack
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Oyibo, als je zo zou reageren op alles wat een beetje ongepast is zou het hier een compleet rood forum worden, ik kan me discussies herinneren die er heel wat "ongepaster" aan toe gingen.

beesie37
Gebruiker
spacer line

Op 19-12-2009 11:14 schreef Jeroen:
Wispelturig? Denk niet dat ik dat ben. Echter omstandigheden veranderen en daarin moet je wel meegaan natuurlijk. Flexibiliteit dus meer.

Ben nog niet getrouwd nee, ben ook niet weggelopen van mijn ouders of van een eerdere vrouw dus. Daar heb ik nooit reden toe gehad ook. De reden dat ik hier zit is niet omdat ik Nederland haat of zo, maar omdat ik denk dat ik het hier beter kan hebben dan in Nederland. En tot op heden lukt dat behoorlijk, al zeg ik het zelf.

Levensgenieter? Ik doe mijn best, maar er moet wel gewoon geld verdiend worden natuurlijk. Emoticon: Smile

heb je nog een plekje over daar Emoticon: Worship kom ik wel ff mee genieten jaartje of 5 Emoticon: Party!

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Plekje over? Er is altijd wel plek voor nieuwe mensen hier, al lijkt het soms overvol. Emoticon: Wink

beesie37
Gebruiker
spacer line

Op 23-12-2009 03:58 schreef Jeroen:
Plekje over? Er is altijd wel plek voor nieuwe mensen hier, al lijkt het soms overvol. Emoticon: Wink

hier? wil je me gewoon alleen neer planten in het overvolle jakarta LOL

jessie
Gebruiker
spacer line

beste Beheerder. en jeroen
mijn argumente en reatie zijn niet van kwaad aard bedoeld.op deze topig zijn vragen
van Pratama.weldegelijk gevoelig .en best leuk om te reageren.

gtjes jessie. ik wens iedereen op deze topig een fijn kerst feest
en 1 topig' 2010

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Is prima hoor Jessie. Fijne dagen!

Sam Loi
Gebruiker
spacer line

Ik woon waar ik ben en ben waar ik woon.

Beste mensen, mijn naam is Sam Loi. Ik ben nieuw op dit forum. Waarom op dit forum? Ik ben kort geleden teruggekeerd van een vakantie van 2 weken op Bali. Het waren 2 fantastische weken. En de 2 weken waarom ook zo om. Ik zal er jaarlijks steeds terugkeren.

Ik heb met interesse de discussie over dit onderwerp gevolgd. Om een kleine bijdrage te leveren aan deze discussie heb ik nog op de site van het uwv gekeken en kwam bij "wonen of verblijven" het navolgende tegen.

1. als je minder dan 4 maanden per jaar in het buitenland bent, dan woon je nog
steeds in Nederland.
2. als je 4 tot 8 maanden per jaar in het buitenland bent, dan ben je een zogenaamde
pendelaar en woon je nog steeds in Nederland.
3. als je meer dan 8 manden per jaar in het buitenland bent, dan woon je in het
buitenland en dus niet meer in Nederland.

Met deze bijdrage heb ik - denk ik - een eventuele verwijt gepareerd, dat ik me met lege handen heb aangemeld op dit forum.

Nog een prettige voortzetting van de feestdagen en voor allen een goed 2010.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Sam Loi,

Ik 'woon' nog in Nederland (sta er nog ingeschreven bij de gemeente Eindhoven, betaal dus onder meer mijn ziekenfondspremie gewoon in NL) maar ben bij lange geen vier maanden per jaar in Nederland, om over de 8 maanden maar niet te spreken. Over de afgelopen 3.5 jaar ben ik welgeteld 18 dagen in Nederland geweest namelijk. En ik vermoed dat dat gemiddelde de komende jaren nog wel verder omlaag zal gaan.

Wel moet ik me eens uitschrijven als ik weer in Nederland ben, want dat schijnt niet online te kunnen. Maar goed, dat is niet echt van belang ook, want die maandelijkse zorgpremie lig ik ook niet echt wakker van.

Een goed 2010!

krijn.devos
Gebruiker
spacer line

Een enkele keer wil ik wel eens reageren,zo ook nu.waarom toch altijd zo hatelijk en gemeen reageren?ook nu weer over een visum,mensen doe eens normaal of is het normaal?Veel onderwerpen zijn leuk en kunnen goed van pas komen,maar soms is het niet netjes!
Krijn de Vos

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Goed hoor Jessie,
Nu nog even de Nederlandse taal redelijk beheersen en dat komt het helemaal goed, en vooral eventjes na denken voordat je iets schrijft

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 27-12-2009 21:50 merapi wrote:
Goed hoor Jessie,
Nu nog even de Nederlandse taal redelijk beheersen en dat komt het helemaal goed, en vooral eventjes na denken voordat je iets schrijft

Als we daar allemaal op moeten gaan letten dan is het eind zoek vrees ik Emoticon: Party! Schrijffouten zijn niet zo erg,tenzij je een pietje precies bent......
En aan nadenken voor men reageert geldt voor meerdere, overkomt ons allemaal wel eens....

hati hati, pelan pelan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,544,839 pageviews Een website van indahnesia.com