Met de KLM 'rechtstreeks' naar Bali ervaringen.

Subforum Bali, het godeneiland 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 09-01-2010 19:47 ardianto wrote:

[quote removed]

Dat klopt inderdaad. En gelukkig maar. Anders staat dat enorme achterwerk veel te veel in de belangstelling. Emoticon: Laugh out loud

Emoticon: Confused Zeker in de war met Surinaamse dames?

hati hati, pelan pelan

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-01-2010 22:34 senior wrote:

[quote removed]

Emoticon: Confused Zeker in de war met Surinaamse dames?

En die zijn daar maar wat trots op, hoe dikker hoe welvarender ! Emoticon: Party!

Zo zie je maar weer dat wat de een niet lust de ander zich erin dood (vr)eet. Emoticon: Laugh out loud

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Net terug van een vakantie naar Nederland. Hadden dit keer vanwege het promo-tarief - van minder dan Euro 600,- voor een retourtje all-in – voor de nieuwe KLM-route Denpasar – Amsterdam – Denpasar gekozen.

M.n. het ‘s avonds (rond 21:00 uur) vertrekken van beide vluchten is ons zeer goed bevallen, het kind was kort na vertrek meteen onder zeil en heeft het grootste deel van beide vluchten geslapen. Wij trouwens ook.

De vluchten worden uitgevoerd met een Boeing 777, type 200 of 300, en dat betekent dat iedereen de beschikking heeft over een individueel entertainment set, met (recente) films, allerlei bord- en aktie spelen, info, muziek, etc., etc. Vervelen hoeft niet, maar de meeste mensen aan boord slapen het grootste deel van de vlucht. Beenruimte op de zitplaats houdt niet over, maar was met mijn lengte (188 cm) nog te doen.

Verzorging aan boord is goed, maar de uitvoerende dames zijn allemaal - zoals op de meeste intercontinentale vluchten - aan de wat belegen kant. Onze aangevraagde specialemaaltijden (“moslim”) stonden voor iedere vlucht gepland en zijn inderdaad keurig verstrekt. Aan het kind werden – spontaan / ongevraagd - KLM-speeltjes, kleurkaarten en kleurpotloden gegeven.

KLM is erg precies met de controle op het per passagier toegewezen bagage-gewicht, ook voor de hand-bagage, dus wees hier alert op en weeg je koffers thuis. Eenmaal bij de incheck-balie wordt je geconfronteerd met een prijs van Euro 40,- per extra kilo of de optie om alsnog je koffer en/of handbagage lichter / leger te maken.

If you have nothing to loose, you can risk everything

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Nou je het toch over maaltijden hebt Amed, wij vliegen in juli vanaf Bremen via a'dam naar DPS met de KLM. Serveren ze voor de nacht nog een maaltijd ? Dus na 21.00 u.
Zo niet dan zouden we in Amsterdam tijdens de overstap nog even iets kunnen eten met de kleinkinderen.
Weet je ook hoe zwaar de handbagage mag zijn ?
Dat verschilt volgens mij per vlieg mij.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Ja, op de vlucht AMS - DPS wordt na 21:00 uur nog een maaltijd verstrekt.

Hand-bagage aan boord, per reisklasse:

Economy Class
1 stuk van 55 x 25 x 35 cm (l x b x h)*
Uw handbagage, inclusief accessoires, mag maximaal 12 kg (26 lbs) wegen.
Handtas, aktetas, camera, wandelstok, paraplu, kleine laptop

World Business Class/Europe Select
1 stuk van 55 x 25 x 35 cm (l x b x h)* en 1 stuk kleiner dan 45 x 20 x 35 cm (l x b x h)**
Uw handbagage, inclusief accessoires, mag maximaal 18 kg (40 lbs) wegen.
Handtas, aktetas, camera, wandelstok, paraplu, kleine laptop

Informatie over de bagage-richtlijnen voor de KLM vluchten vind je allemaal op:
http://www.klm.com/travel/nl_n(...)on/baggage/index.htm

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Amed,
bedankt voor de info Emoticon: Smile
alleen het ticket is een beetje duurder dan 600 euro omdat wij van bepaalde data afhangen, ticket incl. boekingskosten 958 euro op 22 juli weg en 19 aug weer thuis.
Rechtstreeks boeken bij de KLM was het goedkoopste, de boekingskosten via internet bedragen 10 euro p.p. Bij één reisbureau was het 30 euro p.p. en bij de ander 50 euro p.p. en dan kwamen daar nog de administratiekosten bij van resp. 27,50 en 22,50 per boeking. We vliegen vanaf Bremen omdat het voor 6 pers. samen toch zo'n 1000 euro goedkoper was dan vanaf Amsterdam en Bremen is voor ons dichterbij.
Zal geen reclame maken voor de reisbureaus maar via internet boeken is dus toch voordeliger. Emoticon: Party!

Er worden zoveel verschillende prijzen gegeven, het hangt gewoon van de datum af wanneer je reizen wilt of kan. gewoon de diverse data checken en als het niet uitmaakt dan zijn er best nog wel leuke ticket prijzen te vinden, ook al is het hoogseizoen.

omgerekend zijn deze tickets nog net zo duur als 30 jaar geleden toen we met Garuda 2100 gld moesten betalen en dat ging jaren lang zo door.!!!!!!!!!!!!!!!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 15-01-2010 22:51 4yoke4 wrote: omgerekend zijn deze tickets nog net zo duur als 30 jaar geleden toen we met Garuda 2100 gld moesten betalen en dat ging jaren lang zo door.!!!!!!!!!!!!!!!

Maart 1980, de eerste keer naar Indonesië met een stop-over (tien dagen) in Sri Lanka, NLG 2600 met de KLM. Stopte bij elke lantaarnpaal, ik zat 24 uur in een DC-10 waarvan er kort daarvoor een stuk of wat waren neergesodemieterd. Heeft mijn leven toch veranderd.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Febr 1968 met de GIA (Garuda Indonesian Airways) fl. 4400 harde nederlandse guldens.
Djakarta - Amsterdam , retourticket.
Heb alleen de heengaande reis gemaakt , de niet gebruikte terugreis krijg ik als tegoedbon.
Later ingeruild voor een retour ticket AMS-JKT-AMS in 1979.

bisa dicek of makemyday .

Annemarie
Gebruiker
spacer line

Amed, kun je ons vertellen of je bij de klm uit het vliegtuig mocht op singapore?
Hoelang is de wachttijd daar en hoelang is het nog vliegen naar Bali?

bedankt.

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Annemarie,

in SIN heb je een kleine anderhalf uur en kun je even je benen strekken op SIngapore airport. Vanaf SINis het nog een kleine 3 uur vliegen naar Bali

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. annemarie:

De geplande stop in Singapore staat in het schema voor 1u 5 minuten. Je MOET het vliegtuig uit maar je handbagage mag in de overhead lockers blijven.

Vliegen van Singapore naar Bali duurt 2,5 uur.

Jasri2010
Gebruiker
User icon of Jasri2010
spacer line

Hm, heb net vandaag bij Malaysian Airlines geboekt voor een vlucht rond de kerstdagen 2010. Vanaf Frankfurt met 3 uurtjes pauze in Kuala Lumpur. Prijs € 700,00. Op de KLM- site kun je voor december nog niet boeken; en dat wat je vindt ligt boven de € 1.000,00.... Waar ligt nu dat geprezen KLM- voordeel???

chirpy
Gebruiker
spacer line

dinsdag a.s vlieg ik met KLM naar Denpasar. Zijn er soms anderen die vandaar naar Ubud moeten. Kunnen we samen misschien een taxi huren. Dat is wel zo gezellig. En kan er voor de chauffeur een flinke fooi vanaf.
Vreemd eigenlijk; kost het daar geen "hol" gaan we toch pingelen en denken we na een paar dagen in rupiahs.

annemarie747
Gebruiker
spacer line

bedankt mensen.

Een korte stop dus op singapore. is er dan ook iets te doen, kun je even eten, drinken, winkelen of kom je daar niet bij (alleen in een wacht hal). en moet je daarna weer opnieuw inchecken?

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

De tijd is net te kort om een stadstour te maken dus het zal wel shoppen worden in de wachtruimte.

Shalom

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Je hebt "netto" 45 minuten de tijd om rond te lopen gedurende de tussenstop op Singapore. Vlakbij de gate zijn inderdaad de nodige koffiestands en shops gevestigd.

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Toch nog even een vraagje, Vrijdag ga ik al en ben m'n tassen aan het volproppen.

Heb ik het goed op de klm website gelezen dat de handbagage 12 kilo mag zijn? (naast de handtas en laptop?)

Bij SQ is dat 9 kilo en MH 7 kilo.

Emoticon: Shiny

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Economy Class
1 stuk van 55 x 25 x 35 cm (l x b x h)* Ik dacht dat bij KLM de cabine trolley 5 kg mag wegen, maar zou het even na moeten kijken. ze geven nu alleen afmetingen aan
Uw handbagage, inclusief accessoires , mag maximaal 12 kg (26 lbs) wegen.
Handtas, aktetas, camera, wandelstok, paraplu, kleine laptop ( dit zijn dus accesoires )

Volgens mij is dat inclusief alles wat je verder nog meesleept aan spullen, de accesoires dus !
Maar je paraplui kan je dus wel in de koffer stoppen en niet iedereen is een wandelstok nodig,
Emoticon: Bye bye

Singapore airlines

Naast de cabine trolley van 7 kg mag je onderstaande spullen nog meenemen.

A lady’s handbag
An overcoat
An umbrella or walking stick
A laptop or notebook computer
A small camera
A reasonable amount of reading material for the flight
Infant’s food for consumption in flight and infant’s carrying basket
A pair of crutches and/or other prosthetic devices for the passenger’s use provided the passenger is dependent upon them

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-01-2010 12:47 4yoke4 wrote: 1 stuk van 55 x 25 x 35 cm (l x b x h)* Ik dacht dat bij KLM de cabine trolley 5 kg mag wegen, maar zou het even na moeten kijken. ze geven nu alleen afmetingen aan
Uw handbagage, inclusief accessoires , mag maximaal 12 kg (26 lbs) wegen.
En dan ook exact...geen milimeter of miligram teveel. KLM = pure Hollandse mierenneukers.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-01-2010 21:52 Jasri2010 wrote:
Hm, heb net vandaag bij Malaysian Airlines geboekt voor een vlucht rond de kerstdagen 2010. Vanaf Frankfurt met 3 uurtjes pauze in Kuala Lumpur. Prijs € 700,00. Op de KLM- site kun je voor december nog niet boeken; en dat wat je vindt ligt boven de € 1.000,00.... Waar ligt nu dat geprezen KLM- voordeel???
Dat komt wel zodra het tijdstip nadert. Toen ik in Oktober boekte, ging de prijs op de dag van betaling per uur naar beneden.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Tjonge, 12 kilo aan handbagage...ik vind dat we dan niet moeten klagen als er op een gegeven moment HO wordt gezegd, en ja, die grenst ligt ergens. je kunt niet blijven rekken natuurlijk. Mierenneukers??

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik heb liever het systeem zoals op sommige binnenlandse vluchten alhier waar de passagier ook worden gewogen.....en dan wil men hier nog wel eens een oogje dichtknijpen voor "lichte" passagiers die niet veel aan eigen gewicht meeslepen en dus compensatie krijgen voor wat extra bagage.
En ja Elsbeth, de enige aanvaringen die ik in mijn leven ooit heb gehad in het luchtwezen was bij de KLM......echte Hollandse mierenneukers (sorry, kan er geen ander woord voor vinden). Maar dat is niet alleen bij de KLM maar bij vrijwel elke instantie in NL (zou dat de reden voor mijn "vlucht" uit NL zijn????).

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ai, wat betreft je eerste opmerking houd ik wijselijk mijn mond..
En inderdaad, Hollanders kunnen ongelofelijke zeikerds zijn, dat ben ik met je eens.
Ik ken echter ook genoeg mensen die vinden dat er voor hen wel een uitzondering gemaakt kan worden en eindeloos de grenzen willen oprekken. daar word ik ook wel eens moe van. Maar als je zoveel vliegt als jij, ben je goed in staat om een vergelijking te trekken. Ik geloof je. En ik denk inderdaad dat dat wel iets met je vertrek uit Nl. te maken kan hebben. Je houdt van je vrijheid in Indonesie. Maar die vrijheid wordt mede mogelijk gemaakt doordat er op diverse (vaak verfoeide) wijzen zoveel rek mogelijk is in het indonesische systeem. "Ieder nadeel heb z'n voordeel"", zou Cruiffie gezegd hebben.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Niet te hopen dat de passagiers ooit overal worden gewogen> dan blijf ik bij betalen.Maar YB heeft een punt over onze nationale trots de KLM, zelden zulke muggenzifters meegemaakt..en ook de service(als die er al is) is abonimabel.
Al kreeg ik tig tickets per jaar gratis: nooit meer met de KLM!

hati hati, pelan pelan

chirpy
Gebruiker
spacer line

De vlucht per KLM was vrij voorspeodig, de bediening goed, het eten redelijk, maar je hebt verrekkes weinig plek. De stoelen zijn echt smal. Beenruimte genoeg. De gangpaden misschien minder dan de helft dan bij Singapore Airlines. Verder is het vreemd dat heel veel geblokte stoelen toch vrij waren. Ik weet niet wat de reden ervoor is. KLM vragen. Senior had je slecht geslapen om zo negatief te oordelen?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,960,783 pageviews Een website van indahnesia.com