Toeristische rondleiding door sloppenwijk

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bambang
Gebruiker
spacer line

De VPRO heeft een programma uitgezonden over een toeristische rondleiding door de sloppenwijk van Jakarta. Een zekere (Indonesische) Roni is de gids. Hij vraagt 35-50 dollar p.p. voor de tour. Hij vertelt dat 30-50% van het geld teruggaat naar de bewoners. De mensen gaan ook op de foto met de toeristen. Ze vertellen dat ze soms pennen, schriften van de toeristen krijgen, soms tahu, tempe.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Hoe heette dat programma, weet jij dat Bambang? Want dan kan ik het nog zoeken via uitzending gemist....

bambang
Gebruiker
spacer line

Het programma werd uitgezonden via UPC digitaal kanaal 322. Als ik me niet vergis, heette het programma Metropolis. Na dit programma volgde een documentaire over Vaclav Havel. Ik heb nu geen tijd om te zoeken. Sorry. Je kunt kijken naar www.hollanddoc.nl/gids/ (digitaal kanaal). Ik hoop dat je het kunt vinden.

LuluJack
Gebruiker
spacer line

indofiel
Gebruiker
User icon of indofiel
spacer line

Hier is de link naar de aflevering op de officiŽle Metropolis website: www.metropolistv.nl/?p=1508.
Ik heb er op mijn eigen weblog een tijdje geleden ook een klein stukje over geschreven. Ook CNN heeft aandacht besteed aan dit kampung-toerisme: indofiel.blogspot.com/2009/08/(...)ampung-toerisme.html.

indofiel

Schaamteloze IndonesiŽ promotie: http://indofiel.blogspot.com

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ik ben op nog ergere plaatsen geweest in dorpjes waar het altijd markt is prakties geen weg en ongelooflijk oud en smerig...ben de foto aan het zoeken maar kan hem niet vinden deze volgt later

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

101,928,651 pageviews Een website van indahnesia.com