De nieuwe Gajayana tussen Malang en Jakarta

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

De nieuwe Gajayana tussen Malang en Jakarta
Gepubliceerd op 19 november 2009 12:26
Een jaar geleden had ik voor het laatst in een Indonesische trein gezeten. Dat was een treinrit vanuit Yogyakarta naar Jakarta met een toentertijd vieze, koude en ouderwetse trein. Daarvan rijden er hier op Java wel meer rond. Het is dan ook over het algemeen nog eens ijskoud in dergelijke treinen, wat treizen met de trein niet echt de beste keus maakt.
Lees verder , klik op de titel

bambang
Gebruiker
spacer line

Ik wil ook wel een keertje in zo'n nieuwe, luxe trein reizen. Ik had een keer een kort ritje gemaakt met een aftandse trein. Sommige reizigers betaalden, andere niet. Ik had voor de gein niet betaald en liep gewoon door. Geen probleem. Het ritje kostte maar een paar dubbeltjes of kwartjes.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ja, je moet ook niet in zo'n compleet uitgewoonde ekonomi trein stappen. Dat kost iets van 2500 Rupiah (heb het eerder dit jaar nog gedaan op een ritje van Pondok Ranji naar Tanah Abang), maar enige service krijg je niet, behalve wat frisse lucht door het gat waar ooit deuren in zaten. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

bambang
Gebruiker
spacer line

In Tanah Abang is er een begraafplaats. Een gebroken grafzerk werd gerestaureerd. Een jaar later was het weer gebroken. Je blijft aan de gang. Ik weet niet of de begraafplaats nog bestaat.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tja, je kan blijven repareren als de inwoners geen idee hebben wat het woord 'respect' of 'historisch belang' betekenen.

Je kunt de Gajayana natuurlijk ook een stukje 'berijden', bijvoorbeeld Jakarta - Yogya, deze gaat alleen niet via Bandung, dus het schijnt de minder mooie route te zijn.

Ho Lee Fuk

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,673,455 pageviews Een website van indahnesia.com