AOW, en je buitenlandse Partner

Subforum Andere praat 
43 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

SVB site
Weet hoe het zit

Langzaamaan komen we er achter dat je aan inkomen inlevert als je afhankelijkere wordt van de Nederlandse staat.
Je hebt een partner uit het buitenland,
2% van de jaren die je hebt opgebouwd is dan je deel
Als je pensioen leeftijd komt.
Heb je een achterstand op je inkomen.
Maar ook als je partner jonger is dan 65 krijgt zij deze uitkering.
Maar niet heus!!!!!

Is uw partner nog geen 65, dan ontvangt u een extra bedrag (toeslag) bovenop uw AOW. De toeslag is even hoog als uw AOW-pensioen, dus 50% van het netto minimumloon. Eventuele inkomsten van uw partner trekken we van de toeslag af.
Als uw partner buiten Nederland heeft gewoond of gewerkt, dan is hij of zij meestal niet verzekerd voor de AOW. Voor elk jaar dat uw partner niet verzekerd is geweest, gaat er 2% van de toeslag af.

Wij zijn in conflict met de instantie betreffende toeslag gerekend met die 2%
Het minimum inkomen per huishouden wordt mede berekend, je gehele inkomen, samen AOW + Pensioen is boven de minimum, dus je partner krijgt totaal niets.
Dus beter geen Nederlands paspoort aan schaffen, want je hoort er niet meer bij.
Je word afhankelijk gemaakt van je inkomen van je partner.
Ga terug is dan de beste optie………………… Remigratie…………………..
Zo lijkt er geen vuiltje in de lucht

Mijn vriendin heeft weer werk gevonden, ze zal moeten werken tot ze er bij neervalt.
Niet van mij ik gun haar een betere leven, maar de instanties in Nederland niet Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,--- *O* --, Verdediging is de ruiter van kritiek

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Dat wordt werken na je 67ste jaar .
Ik denk dat ik in de toekomst een extra baan moet zoeken als guide (reislijder Emoticon: Wink ) , penasihat (adviseur) of calo ( intermediair of zoiets) .

bisa dicek of makemyday .

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Gewoon de Indonesische manier doen: Veel kinderen nemen die (hopelijk) jouw oude dag gaan bekostigen, ha ha!

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 21-11-2009 13:34 schreef Amed East Bali:
Gewoon de Indonesische manier doen: Veel kinderen nemen die (hopelijk) jouw oude dag gaan bekostigen, ha ha!

"Nou ik denk het niet", want juist die kinderen werken ook niet altijd, en zijn meestal van hun ouders afhankelijk tot hun dood toe.
Ik kan er over mee praten, want juist wilt ze geld verdienen, om daar haar kind, en klein kind een goed leven te geven.
Hij is al boven de dertig, en is te lui om uit zijn ogen te kijken.
ze doen liever minder intensief werk, ze staan maar graffiti te spuiten

Je kan uitrekenen dat voor de miljoenen nieuwe Nederlanders een pensioen korting is, dat aangevuld zal moeten worden.
Als men 1300€ de minimum uitkering is , en het pensioen komt met, zeg maar 20 tot 30 jaar hier verblijf X 2% dan is het 40% tot 60 % uitkering.
Dat zal aangevuld moeten worden.
Nou weet ik niet dat je ook nog pensioenfonds opbouw kan maken.
Hoe dat zit is, mij niet bekend, als je 1€ te veel verdiend dan krijg je partner geen rode cent.
+/-1300€ is het minimum uitkering voor een huishouding.
Het is 50% ieders dat betekend dat alles wat je daarboven hebt wordt afgetrokken van je pensioen uitkering.
Anderen de velen nieuwe Nederlanders ontvangen bijstand tot het minimum.
Maar partners met een pensioenkorting krijgt geen steun, omdat ze boven de minimum uitkering zitten. Emoticon: Cooool Emoticon: Confused Emoticon: Cry
Zij die dat gaan mee maken kunnen een betere leven met die enige pensioen uitkering in het land van herkomst te benutten
Dan is het beter dat je geen Nederlander wordt. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up!

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,--- *O* --, Verdediging is de ruiter van kritiek

frank.mirani
Gebruiker
spacer line

Ik heb net via de ambassade mijn AOW aangevraagd en krijg dat normaal uitbetaald. Voor mijn vrouw, die niet werkt en Indonesische is, krijg ik een toeslag. Mijn pensioen wordt ook gewoon uitbetaald maar voor dat heb ik een Nederlands rekening nummer nodig. Dat is ook geen punt dat kun je zonder problemen bij een Nederlandse bank openen. Je kunt ook als je niet meer in Nederland ingeschreven bent aanvragen of je geen belasting meer hoeft te betalen. Gewoon de normale officiele wegen bewandelen en alles komt na een paar maanden voor elkaar

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 23-11-2009 04:15 frank.mirani wrote:
Gewoon de normale officiele wegen bewandelen en alles komt na een paar maanden voor elkaar

En juist hier zit de probleem.
Onduidelijke verblijfstatus bijvoorbeeld.

bronbeek
Gebruiker
spacer line

Heb AOW +toeslag Indonesiche jongere partner .Partner heeft totaal geen binding met NL.
Spreekt ook geen NL. Wordt overgemaakt elke maand naar Rabobank NL
Daarnaast een goed pensioen ABP.Totaal geen invloed op AOW uitkering
Wel invloed heeft inkomen uit arbeid. AOW en SVB werken samen
SVB stuurt elk jaar een controleur naar je adres in Indonesie
Bij mijjn overlijden heeft zij een goed nabestaanden penioen ABP
Ben BUITENLANDS BELASTINGPLICHTIG.deze keuze kan je zelf maken.
Indonesie vraagt geen belasting over je pensioen inkomen
Heb Kitas Lansia.
Verblijfstatus Indonesie is in mijn geval het voordeligst
Geld overmaken via internetbankieren naar BCA is al jaren prima verlopen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

U hebt geluk Bronbeek, want mijn partner krijgt niets, en is zonder werk overgeheveld naar mijn inkomen.
Dat komt dat wij haar moeder ook in onze huishouding hebben.
Het is echt vreemd te noemen, je bent de dupe voor iemand te verzorgen, zodat ze niet naar een tehuis hoef, maar je wordt afgestraft omdat je al twee inkomens hebt.
Als mijn partner 65 is krijgt zij pas de gedeelde 2% AOW van de jaren dat ze in Nederland is.
Daarom denk ik dat ze terug gaat, en mijn schoonmoeder zet ik in een tehuis.
Het is zo krom, maar dat zijn de regels van deze staat.
Kom maar binnen meisjes, en jongens hier krijg je geld, tenminste als je geen Nederlandse Nationaliteit hebt want dan krijg je niets.
Focking country

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Om Sid,
Ik viel van verbazing van mn stoel:
Ik kreeg 895,00 terug van de Belastingdienst, in het kader van de TBU regeling.
Heb nooit daarom gevraagd, het werd bij mijn aangifte verwerkt.
TBU is een aparte regeling: tegemoetkoming buitengewone uitgaven voor ziektekosten.
Wel snel zijn, want per 1-1 2010 vervalt de regeling

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ziel, dit had je kunnen voorkomen door een goede belasting consulent in te schakelen, kost max 80,00 maar dan weet je meer.
""en mijn schoonmoeder zet ik in een tehuis""nou nou..
Je schoonmoeder is geen boerderij dier, behandel haar met respect, maar dat is zinloos bij jou.............

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

No comment.....

hati hati, pelan pelan

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Heb het geloof ik begrepen Senior, wat je bedoelt.
no replay, goed!

bronbeek
Gebruiker
spacer line

U hebt geluk Bronbeek,............

Zieleffe

Geluk bij een AOW uitkering = geld ontvangen ondanks dat je niet aan de SVB regels voldoet.Onze uitkering voldoet aan de SVB regels anders had de SVB rapporteur hier wel ingegrepen.Ik wil zelfs een alleenstaande AOW ontvangen(dan krijg ik meer ABP pensioen) maar wij worden bij elke controle “ betrapt” dat we nog samen zijn.
En deze gehuwde situatie wordt door de rapporteur gemeld aan de SVB
Mijn schoonmoeder woont 5 meter naast ons,doch dat heeft totaal geen invloed op de AOW uitkering.
Ik wil hiermee aangeven dat alle verschillende rapporteurs van de SVB (soms elk jaar een ander,zowel Lombok,Bali Java enz.)die de AOW-ers op hun huisadres komen controleren ,de bestaande situatie doorgeven aan het SVB.
Dus jullie samenwonen moet als gevolg hebben dat er een toeslag wort uitbetaald
Ter info Emoticon: Very funny e jongere partner krijgt geen AOW en ook geen toeslag
Die krijgt de AOW-er!! Bij de AOW uitkering als TOESLAG.
Het is dus geen uitkering aan de partner, maar aan de AOW-er
Ik begrijp dus niet waarom je partner naar Holland zou moeten ,want mijn partner heeft ook de Indonesische nationaliteit
Dat er 2 inkomens zijn in jullie huishouden maakt ook geen verschil.
Koningin Beatrix krijgt ook AOW,ondanks haar inkomen
Er wordt wel op de toelage van je partner GEKORT als zij een inkomen heeft,doch zij is geen AOW-er .
Praten wij wel over dezelfde situatie?
Dus…AOW-er met een Kitas Lansia en jongere Indonesische partner?’
Hebben jullie wel eens controle gehad van een rapporteur SVB?
Indien nodig is het adres bij mij bekend.Hij woont in Malang.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Geluk bij een AOW uitkering = geld ontvangen ondanks dat je niet aan de SVB regels voldoet.Onze uitkering voldoet aan de SVB regels anders had de SVB rapporteur hier wel ingegrepen.Ik wil zelfs een alleenstaande AOW ontvangen(dan krijg ik meer ABP pensioen) maar wij worden bij elke controle “ betrapt” dat we nog samen zijn.

MIJN SCHIJNBAAR NIET want mijn schoonmoeder heeft ook AOW, en daar zit dan de kloe.
Ik heb een half uur gesprek gehad met de SVB medewerkster, en die vond dan ook dat ze de regels toepaste als een die er voor stond

Geachte heer …….

Naar aanleiding van uw e-mail, kunnen wij u het volgende meedelen.
Wij hebben u op een alleenstaande AOW-pensioen toegekend, omdat u een meerpersoonshuishouden voert met mevrouw ………….en mevrouw. …………………..
Dit kunt u nalezen in de brief van 4 december 2007 "toekenning AOW-pensioen".

Een alleenstaande AOW-pensioen in niet inkomensafhankelijk. Daarom blijft uw AOW-pensioen gelijk.

Als u nog vragen heeft, dan kunt u contact met ons opnemen.

Wij vertrouwen er op u hiermee volledig te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
Afdeling AOW/Anw
Sociale Verzekeringsbank

Kijk hoe ongelijkheid op treed in de sfeer van uitkeringen.
Op de gehele pagina van SVB site kan ik dit niet vinden
Inkomensafhankelijkheid je moet er maar op komen.
Alleenstaande pensioen met ABP inkomen is boven de sociale grens van inkomen.
Dus ze komt ook niet in aanmerking voor welk uitkering dan ook, terwijl ze wel verplicht is haar ziekenfonds betalingen te verrichten.

Praten wij wel over dezelfde situatie?
Dus…AOW-er met een Kitas Lansia en jongere Indonesische partner?’
Hebben jullie wel eens controle gehad van een rapporteur SVB?
Indien nodig is het adres bij mij bekend.Hij woont in Malang.

Dat kan niet anders, maar even verduidelijken wij wonen niet in Indonesië.
Maar gewoon hier in Nederland.
Daarom ben ik velen hier aan het waarschuwen, laat je geen Nederlands paspoort aan meten, want dan pas hebben ze je te pakken, door dat je dan een huishouding hebt.

Om Sid,
Ik viel van verbazing van mn stoel:
Ik kreeg 895,00 terug van de Belastingdienst, in het kader van de TBU regeling.
Heb nooit daarom gevraagd, het werd bij mijn aangifte verwerkt.
TBU is een aparte regeling: tegemoetkoming buitengewone uitgaven voor ziektekosten.
Wel snel zijn, want per 1-1 2010 vervalt de regeling
=============================================
Ziel, dit had je kunnen voorkomen door een goede belasting consulent in te schakelen, kost max 80,00 maar dan weet je meer.
""en mijn schoonmoeder zet ik in een tehuis""nou nou..
Je schoonmoeder is geen boerderij dier, behandel haar met respect, maar dat is zinloos bij jou.............

Merapi ik heb de beste Acountend van de regio, denk ik, of dacht het.
Die adviseerde mij al jaren geleden om te trouwen, nou en dat ben ik niet van plan.
Want er staat nergens in de wet dat je moet trouwen om aan uitkeringen te komen.
Op zich zelf kan je dit een grote flater van de wetgever noemen, want als je ook lees dat je als vrouw inkomensafhankelijk wordt van je vriend/man dan is dat tegen al principes in van vrouwen emancipatie.
Dit is belachelijk dat u in het kader van TBU (Tegemoetkomingsregeling buitengewone uitgaven ) regeling zo veel ontvangt
Heb zelf ook gronische ziektes en moet als velen, 150 euro bij betalen bij maandelijkse ziekenfonds kosten van 124 euro PM.
Ik kreeg 25 euro uitbetaald,
Och ja de duvel schijt altijd op de grote hoop dat is altijd al zo.
Mijn schoonmoeder is een mens die behoord met respect behandeld te worden door ieder een.
En mijn vriendin ook, daarom zie je hier hoe er door de overheid gedacht wordt.
Ik schop ze straks alle twee de deur uit en laat ze overhevelen naar jou Merapi.
Gij zorgt er dan goed voor denk ik zo…………………….. Emoticon: Stupid Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ziel, kijk heel goed naar je uitgaven, als je chronisch gehandicapt bent dan kun je daar al 880,00 voor aftrekken!
Ik geef toe en de Belastingdienst ook, dat er aan die TBU regeling weinig bekend is gemaakt.vandaar dat v
eel mensen dit niet weten.
Vraag die TBU regeling aan, het kan nog..je kan tot 5 jaar teruggaan, daarna is het over.
Dat je bij moet betalen is een ander verhaal, heeft te maken met het eigen risico..? of niet?
Ga er achterheen en vraag T-biljet op en vul dit in van de afgelopen 5jaar.
Ben zelf geen belastingexpert, maar als je er een avondje voor gaat zitten komt je een heel eind.
Ja en over trouwen: dat weet ik niet, denk dat je behoorlijk op achteruit gaat.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nee |Zieleffe, de duivel schijt niet op een hoop[, maar je verstand gebruiken.}Wat ik al zei: vraag die T-biljetten aan en lees heel goed de toelichting.
Ik liet jaren geleden mijn aangifte verzorgen door een belastingconsulent, en ik kreeg nooit wat terug.
Ben mij er zelf in gaan verdiepen en zie het resultaat.
Succes, en als er vragen zijn dan hoor ik het wel
Merapi

bronbeek
Gebruiker
spacer line

O.k.Zieleffe.
Je woont dus in NL en dan houd het voor mij op.
Ik heb geen ervaring in NL met de SVB.

Ik woon reeds 16 jaar in Indonesie en mag me verheugen op een internet verbinding aan huis sinds EEN PAAR maanden. (in the middle of nowhere)
Vele mogelijkheden geprobeerd en dus ook veel onkosten in samenwerking met computer deskundigen.
Vandaar dat ik een nieuweling ben bij deze club en ik er vanuit ging dat er over het algemeen NL-ers hier reageren die in Indonesie wonen.
Ook al gezien de verhalen op andere topics

Ik heb wel (Spaans-rijbewijs-Den Haag)ervaring met ambtenaren in NL die zomaar uit hun nek kletsen of brieven schrijven.
Het gaat te ver om dit wisselen van rijbewijs verhaal hier te vertellen.
Het komt er in kort op neer...de 1 zegt kan nooit en een andere ambtenaar regelde alles direct zonder problemen
In jou geval zou ik gewoon weer bij de SVB aankloppen en opnieuw beginnen met je verhaal
Er kan wel eens een heel ander verhaal uitkomen,zeer zeker als je persoonlijk naar het SVB kantoor gaat
Heb ik ook een keer gedaan ,toen ik een bezoek aan NL bracht voor kinderbijslag
Het mondelinge verhaal klopte totaal niet met wat de SVB schreef naar Indonesie toe

Ik wens je succes in deze SVB strijd

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik woon reeds 16 jaar in Indonesie en mag me verheugen op een internet verbinding aan huis sinds EEN PAAR maanden. (in the middle of nowhere)
Vele mogelijkheden geprobeerd en dus ook veel onkosten in samenwerking met computer deskundigen.
Vandaar dat ik een nieuweling ben bij deze club en ik er vanuit ging dat er over het algemeen NL-ers hier reageren die in Indonesie wonen.

Bronbeek welkom je kan hier echt iets opdoen, van en voor mensen, die ervaringen hebben opgedaan zowel in Indonesië als daar buiten.
Gelukkig Internet, je kan dan van uit waar u zit, Internet ontvangen, eindelijk zou ik zeggen.
Het is hier via de kabel wel goed geregeld, je hebt hier snelle verbindingen te krijgen.
Je bataald er wel iets voor, maar dan heb je wat, en bijna geen ergenissen.

Ik heb wel (Spaans-rijbewijs-Den Haag)ervaring met ambtenaren in NL die zomaar uit hun nek kletsen of brieven schrijven

Ja dat kan je hier al merken waarop een meprouw reageert, op mijn posting zij komt ook uit Den Haag.

In jou geval zou ik gewoon weer bij de SVB aankloppen en opnieuw beginnen met je verhaal
Er kan wel eens een heel ander verhaal uitkomen,zeer zeker als je persoonlijk naar het SVB kantoor gaat
Heb ik ook een keer gedaan ,toen ik een bezoek aan NL bracht voor kinderbijslag
Het mondelinge verhaal klopte totaal niet met wat de SVB schreef naar Indonesië

Bedankt voor u advies, ik ben er mee bezig, en zal alles in het werk stellen, om hier een rechtvaardige uitkomst uit te krijgen.
Want we verzorgen een moeder die op 85 jarige leeftijd al een klein beetje aan het dementeren is, om ze niet naar een tehuis te hoeven plaatsen.
Maar schijnbaar ontgaat dit hen, zodat ik moet dreigen dat ze naar een tehuis geplaatst gaat worden.

Alles zit nu onder een advocaat, die we hebben ingeschakeld, heb persoonlijk gesprekken gehad met de SVB via telefoon en corresponderen, met e-mail.
Mijn vriendin die 61 jaar is, ik wilde haar nu iets anders gunnen omdat ze al die tijd gewerkt heeft, maar de laatste tijd niet meer kon werken, omdat ze rugklachten had, maar ze komt ook niet in aanmerking voor WAO ja 15 % afgekeurd.
Dus melde haar aan om zo haar toch iets te gunnen.
Maar haar moeder ook van Indische afkomst, had in Indonesië al een uitkering van uit Nederland, is in 1998 bij ons gebleven, en zij kreeg een sociale uitkering.
Inmiddels X 2% per jaar een pensioentje van nog geen 300 € en de rest bijstand tot 900€
Nu zegt het SVB dat er persoongebonden inkomen is, en zij mijn vriendin krijgt niks 0,0.
Dat betekend dat een vrouw zonder inkomen komt te staan, (wel ziekenfons betalen)
SVB vind dit ook niet normaal, maar zeggen ze, wij hanteren de regels.
Ergens is het ook niet normaal dat vrouwen afhankelijk is van een Partner.
Want als je beiden 65 jaar bent krijgt ieder de helft 50% uitkering.
Daar stellen ze wel persoonsgebonden uitkering voor.
Terwijl ze onder de 65 jaar valt, je afhankelijk bent van je partner.
Belachelijk voor woorden hier in Nederland (vrouwenemancipatie) ze weten zelf niet meer waar ze mee bezig zijn.

Nu zegt mijn vriendin dat ze terug gaat naar Indonesië via dit bureau
http://www.svb.nl/int/nl/remig(...)ieregeling/index.jsp
Dus waar zijn de instantie beter mee, een oudere vrouw naar een tehuis laten gaan en een persoon die terug gaat, en dan wel een uitkering krijg.
Het is zo krom als de nacht.
ze betaalde ook in de perioden, toch ook belastingen, toen ze werkte.
Zins twee jaar komt ze na wekelijkse sollicitatie niet meer aan de bak.
En de WW uitkering is gestopt.
Nu wilt het geval ik zelf heb genoeg van Indonesië, dat is persoonlijk gevoel, waar ik niet tegen kan.
Dus ons dilemma is, dat we uit elkaar groeien, en zo een mooie tijd gehad te hebben, stop ik er mee, en verkoop mijn huis, (dus Merapi ik zit niet voor niets elk jaar bij mijn acount, en heb geen T biljet nodig, U begrijpt er helemaal niets van!!) en ga als het mij lukt naar Oostenrijk of zuid Duitsland wonen.
Ben ik gelijk van de rotte Nederlandse mentaliteit verdwenen, met al dat links gelul, en met alles weg geven naar mensen die eigenlijk geen rechten hebben opgebouwd.
Ben benieuwd of ze mijn geld ook na sturen………. Emoticon: Bye bye Emoticon: Blush Emoticon: Angry

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nee Zieleffe, natuurlijk kon ik er niets van begrijpen.
Nu pas leg je de achtergronden uit, dan kon ik niet weten

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 26-11-2009 11:23 zieleffe wrote:
U begrijpt er helemaal niets van!!) en ga als het mij lukt naar Oostenrijk of zuid Duitsland wonen.
Ben ik gelijk van de rotte Nederlandse mentaliteit verdwenen, met al dat links gelul, en met alles weg geven naar mensen die eigenlijk geen rechten hebben opgebouwd.
Ben benieuwd of ze mijn geld ook na sturen…

Ach, het valt allemaal best wel mee Ziel.

Alles weggeven aan anderen doen we natuurlijk niet. We zijn hier in Nederland ook weer geen gekke Henkie. Maar ik weet dat je graag overdrijft.
En het hebben van een vangnet voor financieel zwakkeren is toch geen rotte Nederlandse mentaliteit . Da's nou eens een deugd die voorkomt uit onze Christelijke/Joodse traditie waarop de westerse wereld zich onderscheid van andere culturen. De zorg voor de medemens. Of ben jij er één van ikke ikke ikke en de rest kan stikke?
Maar mocht jij behoren tot die groep van 2% 65-plussers die onder de armoedegrens valt, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Dan heb ik enig begrip voor jouw gekanker. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
NB. Begrip hebben voor iets wil nog niet zeggen dat ik jou gelijk geef. Anders krijgen we dat gezeur weer. Emoticon: Bye bye

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Leuk..inkomen stijgt met gemiddeld 1,2% per jaar, niet vermeld word dat de uitgaven met een veelvoud van dat percentage zijn gestegen..

hati hati, pelan pelan

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 27-11-2009 00:51 senior wrote:
Leuk..inkomen stijgt met gemiddeld 1,2% per jaar, niet vermeld word dat de uitgaven met een veelvoud van dat percentage zijn gestegen..

In dat artikel staat ook duidelijk vermeld dat de leefsituatie van de Nederlanders de afgelopen 10 jaar is verbeterd. Dan is er een koppeling gemaakt tussen inkomen en de uitgaven, want anders kan er nooit sprake zijn van een verbeterde leefsituatie.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Dan vraag ik mij af waar ze dat op baseren,gezien de enorme toename van de voedselbanken, schuldsaneringen, bijzondere bijstand etc in de laatste paar jaar.Dus blijkbaar verbetert de leefsituatie niet zoals het SCP de massa voorschotelt....
Maar uiteraard moeten de politici tevreden worden gesteld met dergelijke rapporten,want dit soor tberichten word niet door de gemiddelde Nederlander gelezen, anders zou er wel eens gezegd kunnen worden dat de politiek heeft gefaald

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 27-11-2009 01:27 senior wrote:
Dan vraag ik mij af waar ze dat op baseren,gezien de enorme toename van de voedselbanken, schuldsaneringen, bijzondere bijstand etc in de laatste paar jaar.Dus blijkbaar verbetert de leefsituatie niet zoals het SCP de massa voorschotelt....

Ik kan zonder de cijfers van SCP te bestuderen al zeggen dat de levensomstandigheden van de Nederlanders echt beter geworden is .
Al is het op basis van mijn persoonlijke waarneming in een paar grote steden in Nederland.
In de afgelopen 40 jaar , waarvan bijna 30 jr in Amstelerdam.
Ik had gezien hoe "relatief arm" de Nederlanders zijn .
Dat er groepen mensen niet aan de welvaart kunnen meedoen is ook bekend , daar heb je de DWI ("soos" Emoticon: Wink voor om ze op te vangen en iedereen betalen ook mee .
Het is waar dat Nederland voedselbanken kent , maar dat heb je ook in andere rijke landen , zelfs in Amerka .
Dat er veel schuldsaneringen is ook bekend , de reden kan verschillend zijn , maar vaak door verkeerde uitgavepatroon.
Voorbeelden genoeg zoals , de leaseproducten , verkeerde beleggingen bankschandalen en veranderde mentaliteit .

Vroeger (40 jr geleden) gaan de mensen gewoon leven (tering naar de nering) , je gaat fietsen als je geen auto(Daf) kan permiteren.
Je gaat naar Schoorl of Castricum voor "strandvakantie" en niet naar Zandvoort of Scheveningen omdat het te duur is .

Tegenwoordig gaat men de hele wereld rond , naar Timbuktu of Tora Bora Emoticon: Wink , of Bali en niet 1x , maar 2x perjaar .
Rijden ze in Volvo C30 of Lexus i.p.v Lada .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

En het hebben van een vangnet voor financieel zwakkeren is toch geen rotte Nederlandse mentaliteit . Da's nou eens een deugd die voorkomt uit onze Christelijke/Joodse traditie waarop de westerse wereld zich onderscheid van andere culturen. De zorg voor de medemens. Of ben jij er één van ikke ikke ikke en de rest kan stikke?

Als dat zo zou zijn dan had mijn vriendin die niets had, tot heden, wel meer heeft dan toen.
Dat heeft ze dan ook zelf verdiend, door alles aan te pakken toen ze pas naar Nederland kwam.
Ze is nu van mij afhankelijk geworden, en daar gaat nou alles om.
Valt het kwartje
Ze voelt zich hier niet meer als volwaardige behandeld.
Belachelijk dat een vrouw afhankelijk wordt van een partner.
Ook die toeslag die zei niet krijg, maar die ik zou moeten krijgen, is een gevolg van, dat wij haar moeder verzorgen.
Van ene dag op de andere is ze zonder inkomen te staan.
En daar vecht ik nu voor, dus die Ik,Ik, werp ik ver van mij af.

Het is belachelijk te noemen dat een vrouw geen zelfstandig inkomen verwerft, als ze jaren gewerkt heeft.
Als je allebei gepensioneerd word dan krijg je 50% ieders een AOW uitkering.
Als je partner onder de 65 jaar is krijg de man die toeslag, tot 2015, want die regering (die schoften), en in de tweede kamer,weten het waar je het geld het gemakkelijkst kan weg halen.
Deze twee verschillende aanpakken in de wet, is belachelijk te noemen.
Als je het tenminste deze mening kan bevatten.
In de ene situatie wordt de vrouw onafhankelijk gemaakt, en in de andere niet.
Het is aan mij om dit aan de kaak te stellen, ga je gevoelens maar na als je zo maar zonder inkomen terecht komt, en je moet wel allerlei premies betalen.

die rotte Nederlanders Arbeid mentaliteit kan ik je uitleggen.
Ben meer dan 35 jaar elk jaar in mijn voorgaande bedrijf als Sinterklaas bij die kinderen van die colega’s geweest

Nog geen dankjewel heb ik gehad, van die personeels vereninging toen ze mij niet meer nodig hadden.
Oja Sapolidi ben begin van dit jaar 40 jaar bij de Vakbond geweest.
Nog geen dank woord gehoord van die organisatie..
Dus heb het lidschap op gezegd……..
Over Arbeiders onder elkaar gesproken……………. Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Angry

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2014
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

33,298,619 pageviews Een website van indahnesia.com