snap het niet meer!

Subforum Het visumgebeuren 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
lonniej
Gebruiker
spacer line

Emoticon: Stupid ik snap het niet meer!
ik heb een vraagje over mijn visum. Iedereen zegt wat anders namelijk.

Het zit zo; ik ga naar indonesie, bali om te reizen en te helpen op een school. Het is vrijwilligerswerk maar ik kan dan ook op een sociaal cultureel visum. (anders moet je allemaal procedures enz in gang gaan zetten).

Nou moet ik voor zo'n visum invullen hoe lang ik blijf. Ik ben eerst 10 weken op dezelfde plek, dan nog 1 week rondreis. Dan naar java en sumatra. Ik heb een single ticket geboekt omdat ik daarna naar maleisie en thailand wil.
Ik heb een uitnodigingsbrief en zo'n soort paspoort ontvangen uit Indonesie. Die heb ik nodig maar ook een retourticketbewijs. Die heb ik dus niet?! Ik heb uberhaubt nog geen ticket alleen een bewijs dat ik geboekt heb.

Bij een sociaal cultureel visum moet je na 2 maanden verlengen maar hoe doe ik dit na maand 3 als ik in sumatra zit? Maakt het niet uit waar je in indonesie zit om te verlengen of moet dit steeds op dezelfde plaats gebeuren?!

Een hoop vragen, ik weet het maar ik kan het nergens duidelijk uit opmaken. Ik weet dus ook niet wat ik moet invullen op het formulier. Ik ga niet voor "zaken" maar ook niet voor studie of iets...

HELP!!! (alvast bedankt)

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Nergens duidelijk opmaken of nog niet op dit forum gezocht? Vermoed het laatste, maar ik zal later op de dag een poging doen je vragen te beantwoorden, want die vragen die je stelt zijn de meest standaard vragen namelijk.

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

On 19-11-2009 22:28 lonniej wrote:
Emoticon: Stupid ik snap het niet meer!

De regels veranderen met de dag en daardoor is er veel niet duidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat je alleen mag werken met een werkvergunning (KITAS oid)

Het zit zo; ik ga naar indonesie, bali om te reizen en te helpen op een school. Het is vrijwilligerswerk maar ik kan dan ook op een sociaal cultureel visum. (anders moet je allemaal procedures enz in gang gaan zetten).

Vrijwilligerswerk kan niet op een sociaal cultureel visum. Dat is alleen voor familiebezoek etc. Wil je werken (ook vrijwillig, zul je een werkvergunning moeten regelen.. Maar.... veel mensen die vrijwillig werken doen dat niet om inderdaad te voorkomen dat je die tergend ingewikkelde en dure procedures in gang moet zetten. Dus is het aan jou om de gok te wagen illegaal te "werken" of niet."

Nou moet ik voor zo'n visum invullen hoe lang ik blijf. Ik ben eerst 10 weken op dezelfde plek, dan nog 1 week rondreis. Dan naar java en sumatra. Ik heb een single ticket geboekt omdat ik daarna naar maleisie en thailand wil.
Ik heb een uitnodigingsbrief en zo'n soort paspoort ontvangen uit Indonesie. Die heb ik nodig maar ook een retourticketbewijs. Die heb ik dus niet?! Ik heb uberhaubt nog geen ticket alleen een bewijs dat ik geboekt heb.

Ja, je hebt inderdaad een retourticket nodig, die zegt dat je binnen twee maanden na de datum van aankomst het land weer verlaat, ookal ga je dat niet doen. Oplossing is een goedkoop ticket naar KL of Singapore boeken en die laten vervallen/veranderen/annuleren of wat dan ook.

Bij een sociaal cultureel visum moet je na 2 maanden verlengen maar hoe doe ik dit na maand 3 als ik in sumatra zit? Maakt het niet uit waar je in indonesie zit om te verlengen of moet dit steeds op dezelfde plaats gebeuren?!

Dit weet ik niet zeker, maar ik denk dat je het steeds op dezelfde plek moet verlengen. Ik iig wel. Misschien niet als je een agent in de hand neemt, waar je uiteraard meer voor gaat betalen, maar het wordt dan wel geregeld. Misschien kan iemand anders een correct antwoord geven op deze vraag??

Een hoop vragen, ik weet het maar ik kan het nergens duidelijk uit opmaken. Ik weet dus ook niet wat ik moet invullen op het formulier. Ik ga niet voor "zaken" maar ook niet voor studie of iets...

Er zijn vast meerdere opties op dat formulier. Kies datgene wat het dichts bij hetgeen wat op je visum staat past.

HELP!!! (alvast bedankt)

Zoek inderdaad even door op dit forum en je zult zien dat er al veel vragen gesteld zijn over dit onderwerp.

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

Pff.. snap nog steeds dat quoten niet, zo te zien..

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 19-11-2009 22:28 lonniej wrote: ik snap het niet meer!

De regels veranderen met de dag en daardoor is er veel niet duidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat je alleen mag werken met een werkvergunning (KITAS oid)

Vrijwilligerswerk kan niet op een sociaal cultureel visum. Dat is alleen voor familiebezoek etc. Wil je werken (ook vrijwillig, zul je een werkvergunning moeten regelen.. Maar.... veel mensen die vrijwillig werken doen dat niet om inderdaad te voorkomen dat je die tergend ingewikkelde en dure procedures in gang moet zetten. Dus is het aan jou om de gok te wagen illegaal te "werken" of niet."

Ja, je hebt inderdaad een retourticket nodig, die zegt dat je binnen twee maanden na de datum van aankomst het land weer verlaat, ookal ga je dat niet doen. Oplossing is een goedkoop ticket naar KL of Singapore boeken en die laten vervallen/veranderen/annuleren of wat dan ook.

Dit weet ik niet zeker, maar ik denk dat je het steeds op dezelfde plek moet verlengen. Ik iig wel. Misschien niet als je een agent in de hand neemt, waar je uiteraard meer voor gaat betalen, maar het wordt dan wel geregeld. Misschien kan iemand anders een correct antwoord geven op deze vraag??

Er zijn vast meerdere opties op dat formulier. Kies datgene wat het dichts bij hetgeen wat op je visum staat past.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 20-11-2009 02:50 CarolaH wrote: Pff.. snap nog steeds dat quoten niet, zo te zien..

Het is een kwestie van dit knopje gebruiken, Carola:

Tikken kan ook: aan het begin quote tussen rechte haakjes [ ], aan het end /quote tussen diezelfde haakjes. Het stomme is dat ik dat natuurlijk niet echt kan tikken hier, want dan geef ik een commando (denk ik)

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Nou, geen beter antwoord in ieder geval.

Overigens zou ik zeker op Bali het risico `werken' niet nemen. Onbetaald vrijwilligerswerk = werk.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik ben ooit wel begonnen aan vrijwilligers werk met een sociaal budaya. Wel wetende dat het niet mocht, maar dat zit toch niet helemaal lekker. Ik zou het niet invullen op het aanvraagformulier. Vul dan in dat je op bezoek gaat bij vrienden.

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

kan ook: aan het begin quote tussen rechte haakjes [ ], aan het end /quote tussen diezelfde haakjes. Het stomme is dat ik dat natuurlijk niet echt kan tikken hier, want dan geef ik een commando (denk ik)

Wow, ik kan het!! Dank Guna2. Je bezit werkelijk bovennatuurlijke krachten!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nou, de antwoorden zijn al gegeven zie ik wel. Emoticon: Smile

Ho Lee Fuk

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 20-11-2009 09:44 Yerun wrote: Nou, de antwoorden zijn al gegeven zie ik wel.

Als je maar lang genoeg wacht, ja. Luie flikker.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik zag iemand de opmerking maken, werkvergunning(Kitas oid)
Een workpermit is iets anders dan een Kitas. Bij een Workpermit KUN je een Kitas krijgen.

Dat is een behoorlijk verschil, het is niet zo dat je automatisch een Kitas krijgt bij een Workpermit. Dat zijn 2 verschillende dingen. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 20-11-2009 10:06 oyibo wrote:
Een workpermit is iets anders dan een Kitas. Bij een Workpermit KUN je een Kitas krijgen.

Dat is een behoorlijk verschil, het is niet zo dat je automatisch een Kitas krijgt bij een Workpermit. Dat zijn 2 verschillende dingen. Emoticon: Party!

Dat moet me denken aan froeher .

Een buitenlander mag in Nederland wonen als hij werk hebt , dus moet hij werkvergunning vragen.
Soms hoort een buitenlander dat hij eerst een verblijfvergunning moet hebben voordat hij mag werken.

Of een verblijfvergunnibg vragen op basis gezinshereniging als ze getrouwd zijn met een autochtoon .

bisa dicek of makemyday .

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 20-11-2009 10:16 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Dat moet me denken aan froeher .

.

Ja,ja...vroeger was alles beter,maar niet heus Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ya , nir Emoticon: Nice

bisa dicek of makemyday .

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

On 20-11-2009 10:06 oyibo wrote:

Die iemand was ik en ik denk eerlijk gezegd niet dat het veel uitmaakt hoe je ook uitlegd, omdat je zonder beiden niet kunt werken in dit land.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Je kunt heel goed werken in Indonesie op alleen een workpermit.
Alleen ben je dan geen permanent resident. Afhankelijk van de duur van je permit.

En met een Kitas alleen kun je niet werken.
Groot verschil.

It's only kinky the first time.

lonniej
Gebruiker
spacer line

echt super bedankt voor alle antwoorden!
ja er stond inderdaad super veel al op het forum alleen met zoveel verschillende antwoorden dat ik er niet meer wegwijs uit kon worden!

ben er veel mee opgeschoten, dank jullie wel.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,290,879 pageviews Een website van indahnesia.com