Het nep Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
86 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
stanno
Gebruiker
spacer line

Hier zomaar even een reactie!

Wij gaan in juni alweer voor de 4de keer naar bali en halen mede dankzij dit forum weer enorm veel informatie van het web.

Wat je steeds weer tegen komt en waar ik me persoonlijk aan erger zijn de mensen die blind schreeuwen dat Kuta en omgeving niet het echte Bali is.

Wij hebben 3 weken aan de bomen in de jungle geslingerd waaronder de Banyan en de Pule, en een boterhamzakje met lassie rijst gevuld, vers vanaf sawa’s! Wij zijn 1 dag in Kuta geweest en dit is absoluut niet het echte Bali,, wat een afknapper !”

Dit is zo’n typische reactie die je zoveel tegen komt in forums en beoordeling site’s

Ja, kuta is druk en er staan maar een paar bomen en rijst kom je er gekookt tegen maar waarom is dit niet het echte Bali??

Rotterdam niet het echte Nederland? Parijs niet het echte Frankrijk? Barcelona niet het echte Spanje? Schei toch uit zeg!

Kuta! De geur in de straten, de mensen, het klamme gevoel op je huid, de feesten, de drukte, de rust. Binnen een paar minuten ben je in de rust. Vroeger was alles beter, mooier en rustiger en scheten we nog op een houten kist. Nu is dit mede het echte Bali.

Kuta?? Je kan net zo goed naar benidorm gaan!

Nog zo’n hersenloze reactie, zeker een klote vlucht gehad omdat er iemand naast je kwam zitten in het vliegtuig waardoor je minder ruimte had! Moet je voor de gein die nagemaakte
koppen zien als dit gebeurt, vriendelijk lachen maar de stoel was eigenlijk gereserveerd voor
hem of haar zijn dikke reet.

Dit jaar weer lekker voor de 4de keer naar “nep Bali” slenteren langs de nep winkels, luieren op het nep strand, kijken naar al die nep toeristen en vriendelijk lachen naar de mensen die 1 middag vanuit het echte bali het nep bali komen opzoeken.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Stanno, een goede reactie!
Je omschrijft het zoals het is Emoticon: Yes!

Voor mij is Bali een prima stek om vakantie te vieren zoals andere dat doen in bijvoorbeeld Benidorm, Hawai, Maimi of weet ik waar!

Ik zou er alleen niet willen wonen... (dan blijft het "ons" vakantie oord Emoticon: Wink )

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Stanno,

Ik heb het na mijn vakantie dit jaar ook al gezegd: Legian heeft een prachtig, schoon, zeer rustig strand en de vergelijking met Benidorm slaat nergens op. Er is nauwelijks hoogbouw, als je een beetje stevig in de schoenen staat kan je de verkopers ook prima van je afhouden (als je dat wilt tenminste), idem voor de winkeltjes. Even buiten de hoofdstraten en je ziet nauwelijks toeristen. Ik ben niet uit geweest,dus dronken Aussies zijn me bespaard gebleven. De hoofdstraten van Ubud vond ik veel irritanter, nauwelijks een Indonesier te zien, behalve de taxidrivers. Maar ook daar: de parallelstraatjes van de hoofdstraat zijn rustig, rijstvelden te over etc.
Tana Toraja en de Minahassa (Sulawesi) vond ik echter veel mooier dan Bali (en ja, ik ben ook buiten Legian en Ubud geweest). Voor ons waren Ubud en Legian prima plekken om onze laatste week door te brengen.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Hallo Stanno,
Ook wij vervloeken Bali niet. Het is een prachtig eiland met z'n eigen cultuur. Dat Kuta en Ubud drukker zijn dan andere plaatsen op Bali is zo. Maar het is waar je voor kiest of voor gaat. Zoek je het uitgaansleven dan moet je In Kuta en omgeving zijn. Zoek je rust dan ga je naar het noorden, het zuidwesten of het oosten. Wij gebruiken Bali als springplank voor de rest van de Gordel van Smaragd. En Elsbeth heeft gelijk er zijn mooiere oorden dan Bali. Maar nogmaals, we komen er graag.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik kom er ook zeker graag. Ubud wordt hierboven ook genoemd....ik vind persoonlijk wel dat er een groot verschil zit tussen Ubud en Kuta. Niet alleen qua plaats, maar ook qua publiek. Mocht ik het uitgaan en het strand en dergelijke zoeken dan zou ik naar Kuta gaan, zoek ik dat niet helemaal (maar ook niet het hele eenzame en stille) dan vind ik Ubud een prima alternatief......Maar wat mij betreft hoort het allemaal gewoon bij Bali. Kuta is niet representatief voor de gehele situatie in Bali en zeker niet in Indonesië....maar ik denk dat de mensen die er naartoe gaan dat ook wel weten. Maar wie graag op die manier op vakantie wil, prima!

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Wat is er mis met Bali? Behalve dan dat het over het algemeen duurder is dan in de rest van Indonesie,het nauurschoon er ook wat minder is dan op andere eilanden, er veel dronken lui op straat zwerven(in het zuiden),de prostitutie er hoogij viert, etc..

Voor de rest kom ik er graag,maar dan wel overal behalve in Kuta en omgeving:dat heb ik na 1 of 2 dagen uitgaan wel weer gezien,en dan trek ik mij terug in mijn vast huurhuisje in de bergen nabij Lovina (noord Bali)

hati hati, pelan pelan

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Senior, even offtopic maar ik kon jouw mailadres niet vinden...bedankt dat je Merapi naar mijn stichting hebt doorverwezen!

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Geen dank,graag gedaan

hati hati, pelan pelan

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

On 17-11-2009 15:49 stanno wrote:
Hier zomaar even een reactie!

Wat je steeds weer tegen komt en waar ik me persoonlijk aan erger zijn de mensen die blind schreeuwen dat Kuta en omgeving niet het echte Bali is.

Wij hebben 3 weken aan de bomen in de jungle geslingerd waaronder de Banyan en de Pule, en een boterhamzakje met lassie rijst gevuld, vers vanaf sawa’s! Wij zijn 1 dag in Kuta geweest en dit is absoluut niet het echte Bali,, wat een afknapper !”

Dit is zo’n typische reactie die je zoveel tegen komt in forums en beoordeling site’s

Kuta! De geur in de straten, de mensen, het klamme gevoel op je huid, de feesten, de drukte, de rust. Binnen een paar minuten ben je in de rust. Vroeger was alles beter, mooier en rustiger en scheten we nog op een houten kist. Nu is dit mede het echte Bali.

Kuta?? Je kan net zo goed naar benidorm gaan!

Dit jaar weer lekker voor de 4de keer naar “nep Bali” slenteren langs de nep winkels, luieren op het nep strand, kijken naar al die nep toeristen en vriendelijk lachen naar de mensen die 1 middag vanuit het echte bali het nep bali komen opzoeken.

Niet perse Benidorm, een andere spaanse costa is ook een optie. Ben het helemaal eens met dat Kuta weinig interessant is en begrijp ook niet dat mensen als ze naar Indonesie gaan alleen daar blijven...

- Let us live simply so that others may simply live -

stanno
Gebruiker
spacer line

Dat het voor bepaalde toeristen niet interessant is om naar Kuta te gaan kan ik ook goed begrijpen maar dat het niet het echte bali is vind ik onzin!

dloonen
Gebruiker
spacer line

Helemaal mee eens! Mensen zijn zo vaak "tegen" Kuta, terwijl ik het er heerlijk vind! Drukte als je drukte wilt en de rust kun je ook opzoeken! Wij hebben er inmiddels zelfs een eigen huisje, heerlijk!!!!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hoewel ik Bali verre prefereer als woonplaats, is het als vakantieoord oke. En dan juist Kuta, Legian en Seminyak.....de rest hoeft voor mij niet want ik ben geen liefhebber van het hindoeisme en de mentaliteit van de Balinezen. En daar heb ik dus in Kuta, Legian minder last van.
Dus voor mij: Bali = Kuta/Legian.....en niets anders.
Kuta geen echt Bali?? Nou, ik ben blij dat er Kuta is op Bali (ook al lijkt het op Spanje, maar voor de in RI woonachtige westerlingen kan je je eindelijk weer eens ¨thuis¨ voelen in Kuta e.o. met alle westerse geneugten: Alhamdullilah!)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Geef ook mij maar juist dat uitgaansleven van Kuta e.o. Dat is inderdaad allemaal commercieel, maar dat zijn die tempels net eender, als dat nog niet veel erger is dan de gemiddelde nachtclub in Kuta.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Bali is niet zo duur alleen in Kuta en Ubud Florez en Timor zijn veel duurder....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,787,638 pageviews Een website van indahnesia.com