Welke papieren heb ik nodig om te trouwen in Indonesia ??

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
529 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Ho Ho Ho..... mary Crism..... nee even serieus Emoticon: Laugh out loud

Dit topic gaat over trouwen IN RI en niet over andere zaken Emoticon: Nooo

Willem, EN? wijzer geworden vandaag? Emoticon: I love it

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Blijft de vraag, Willem wordt het een "moslim" huwelijk of een ander geloof?

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 16-11-2009 16:48 schreef Surya Atmadja:
Voor de moslims en toekomstige moslims . Emoticon: Wink

Ik zou een huwelijk gaan sluiten op grond van de Moslim recht .
Daar wordt de rechten van de vrouw (dus ook van de man) het beste gewaarborgd.
De staatswetten zijn wel handig als een aanvulling van de huwelijksgoederen recht , zelfs bij de erfrecht kan men evt . " overstappen" naar de staatswetten.

Om Sid, dit is persoonlijke mening, toch?!
Een ander kan hier anders over denken.... Emoticon: Wink

Willem, stap niet zondermeer zomaar van je geloof af Emoticon: Nooo (maar das mijn mening Emoticon: Yes! )

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 16-11-2009 17:31 siebjans wrote:

[quote removed]

Om Sid, dit is persoonlijke mening, toch?!
Een ander kan hier anders over denken.... Emoticon: Wink

Willem, stap niet zondermeer zomaar van je geloof af Emoticon: Nooo (maar das mijn mening Emoticon: Yes! )

1. Kwestie van de regels (rechten en plichten) goed bestuderen.
Het staat allemaal beschreven.
Je gaat de wetteksten ook lezen of laten uitleggen als je in indonesia wil werken , of wonen.

2. Zo is het , effe goed nadenken .
Tijdens een vakantie kan men vaak een verkeerde beslissing nemen , te veel Bintang , slechte arak , zonnesteek , de roep van de tokeh , of mss " guna guna " Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Wie weet wat ik nodig heb aan papieren om te trouwen en wat zijn de voor en nadelen.
Ik zit er aan te denken om te trouwen hier maar wil eerst meer informatie.

in combinatie met :

Ik heb een vriendin in Padang en heb de scooter van haar zus geleend uiteraard tegen betaling en het is een nieuwe honda vario.
Daarbij is het een uitdaging om deze weg zelf te rijden en mijn vriendin zit achterop die heeft het het zwaarst te voorduren.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Om Sid, idd als men met een Moslim wil trouwen dient beide dat te zijn.
Ook geldt dit bij een ander geloof in RI.
(eventjes werd deze regel afgeschaft toen "Habibi" de macht had, er zijn toen ook verschillende mix huwelijken gesloten)

Ik bedoelde met mijn eerdere antwoord, bijvoorbeeld kan men kiezen/zoeken naar de "ware" in een ander geloof.....

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Willem, zo zou het er uit kunnen zien, de trouwdag dan he Emoticon: Wink

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ik zie er toch maar van af zeker na al die reaktie's hier het was gewoon een vraag om te kijken hoe iedereen hier op reageert maar ik ga echt geen moslim touwen want dat kan niet en trouwens ik wil helemaal geen huwelijk en heb verder niks met die meid uit padang voor alle duidelijkheid!Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.!!!
Alleen maar oppervlakkige vriendschap
En spelfouten kunnen er gemaakt worden het had een vriendin en niet mijn vriendin moeten zijn maar oke de reakties waren leuk en het mooiste is dat een moslimman vier keer met elk geloof kan trouwen en andersom kan een katholiek geen moslim trouwen zwaar bullshit die wetgeving...

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik krijg opeens een hele sterke associatie met Bill Clinton, die over Monica Lewinsky maar bleef beweren: "I didn't have sex with THAT WOMAN".
Komt waarschijnlijk door het taalgebruik " die meid uit Padang". Klinkt een beetje alsof ze je iets geflikt heeft, ik dacht dat het zo goed klikte?? Kom op, Willem, heb je iets spannends te vertellen....
Welkom thyuis overigens, geniet lekker na.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Het klikte wel maar daar kan ik verder weinig mee net als met jou reaktie als ik op sex uit was had ik niet met haar gegaan en daar moet je het mee doen en ze heeft me verder niks geflikt we zijn gewoon vrienden....

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

He jammer Willem, zat me al te verheugen op een paar mooie foto's van de bruiloft... Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

die heb ik wel

jessie
Gebruiker
spacer line

Emoticon: Devil als je trouwd. ben je net als vele andere die getrouwd zijn. een bron van inkomen voor de fam.zal het zo wezen dat jij kinderen hebt,bij de vrouw waar je meetrouwd.dan zie ik zelf dit als geen probleem.alles wat je bezit .dat erft jouw bloed eigen kind.harisan.
inprimsipe,heb jij totaal geen recht,van zeggen schap,maar liefde is blind' zegt men Emoticon: Confused
tevens als jij hier voor de wet trouwd,als islam het is alleen maar een formaliteit.
de gegevens die zij hier hebben worden niet opgestuurd naar holland.de hollanse ambassade.weet daar ook niks Emoticon: Stupid van.zo zijn er vele hollanders hier getrouwd. en ze leven nog lang en gelukig Emoticon: Party! merdeka Emoticon: Yeah right!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-11-2009 13:52 merapi wrote: Nou als ik de geschiedenis lees over Indie, dan waren buitenechtelijke kinderen schering en inslag!
Maar we hebben het nu over Indonesia en niet over Indie waar de machtsverhoudingen heel anders lagen en sterkk in het voordeel van de koloniale machthebbers.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-11-2009 07:13 jessie wrote: alles wat je bezit .dat erft jouw bloed eigen kind.harisan
WARISAN overigens. Maar ik zou er maar niet zo zeker van zijn dat je eigen bloed dat erft (als het al je eigen bloed is: DNA-test aanbevolen), want doorgaans heeft de rest van de schoon(groot)familie alles al op gesoupeerd voordat er iets van erven over blijft voor de kinderen. Tja, van je familie moet je het maar hebben (onder het wijde begrip familie in RI worden kinderen van niet-100% Indonesische bloede en buitenlandse aangetrouwde familieleden niet meegerekend; zij zijn ®buitenstaanders® c.q. orang asing = vreemde wezens/ aliens ).

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Het is in ieder geval belachelijk dat een katholieke man geen moslimvrouw kan trouwen maar andersom kan wel en nog wel 4 keer als je genoeg poen hebt....
Verder ben ik antirelegie want dat brengt alleen maar onrust en verdeeldheid dus daar zal ik wel nooit trouwen....en samenhokken is ook geen optie....maar wel mijn vrijheid die is toch ook wel wat waard !!!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 21-11-2009 11:10 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
onder het wijde begrip familie in RI worden kinderen van niet-100% Indonesische bloede en buitenlandse aangetrouwde familieleden niet meegerekend; zij zijn ®buitenstaanders® c.q. orang asing = vreemde wezens/ aliens ).

Niet altijd.
Mijn zoon heeft bij de "KB" S.A zijn eigen plaats en "rang" , gebaseerd op de adat en hukum waris , met duidelijke rechten en plichten .
De "pikorde" is voor iedereen duidelijk.

beesie37
Gebruiker
spacer line

Op 21-11-2009 07:13 schreef jessie:
Emoticon: Devil als je trouwd. ben je net als vele andere die getrouwd zijn. een bron van inkomen voor de fam.

lopen er nog mooie rijken mannen daar rond??? wie weet trouw ik er wel mee hihihihi

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Willem,
religie hoeft geen obstakel te zijn, wel in Indonesia.
Waarom trouwen?, ga gezellig latten.
Ben ook RK en vriend is Boeddist, geen probleem.
Waar het omgaat is dat je elkaar respecteert en elkaar geen regeltjes gaat opleggen, want dan gaat het fout.
feit is: we hebben een wereld omhanden en we zijn mensen.
Of Hij daarboven Allah, God of Krisna heet, het maakt niet uit

bambang
Gebruiker
spacer line

Ja, Merapi, het gaat om twee volwassen mensen. Laat je familie niet bemoeien met je leven. Geeft de familie jou eten, betaalt de familie jouw huur? Nee toch. De twee mensen moeten samenwerken, samen een leven bouwen. Je moet toch je eigen leven leiden. Trouwen kan altijd nog. Laat je niets opdringen.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

precies Bambang, de familie adat kan behoorlijk dwingend zijn, ik weet het.
Maar volg je eigen weg en praat goed met elkaar, beslist komt er een oplossing

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Religie en de Indonesische familie is behoorlijk dwingend, en dat houdt velen tegen om de stap te nemen. Een oplossing door praten is wellicht mogelijk?>> Vaak niet omdat de Indonesische partner te veel onder druk staat van de familie en de relatie erop stuk loopt.
Mogelijke oplossing> Ja en amen zeggen,daar trouwen en als de sodemieter zorgen dat je partner naar Nederland komt, hoewel dat ook niet mee valt....

hati hati, pelan pelan

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Voordat je daar trouwt mag je eerst wel 5 jaar nadenken net als in thailand daar trouw je gelijk heel de familie dus daar moet je zo ver mogelijk vandaan gaan wonen... Emoticon: Smile
Nee ik hou van mijn vrijheid en dat papiertje brengt verder niks of voegt niks toe aan mijn leven Emoticon: Party!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

nou Willem, wat wil je nog meer met alle adviezen?
Moet nu wel duidelijk zijn.

Maar sommige vrouwen en mannen willen beslist geringd door het leven gaan.
Ieder zijn keuze; je kunt ook van iemand houden zonder die ring en dat papiertje.
Vriend en ik latten gezellig: ik heb een drukke baan en hij heeft zijn hobby"s, en als we bij elkaar zijn is het ook heel leuk.
Maar inderdaad: de Indische familie probeert een beetje druk uit te oefenen of we gaan samenwonen of niet.
Nee dus, daar hebben we nog geen zin in, misschien later, maar dat beslissen wij samen en niet de familie, hoe hartelijk de Indische achterban ook is, maar dit is iets prive

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 25-11-2009 21:07 merapi wrote: Maar inderdaad: de Indische familie probeert een beetje druk uit te oefenen of we gaan samenwonen of niet.

Maak je inderdaad absoluut geen zorgen. In IndonesiŽ kan dat beetje druk uitoefenen gemakkelijk beperkt blijven tot een blik benzine over je kop gooien om je dan vriendelijk een vuurtje aan te bieden. Dat is natuurlijk effe lullig, maar daarna ben je ook gegarandeerd zorgenvrij.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,762,228 pageviews Een website van indahnesia.com