maximaal pinnen

Subforum Bali, het godeneiland 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
marian49
Gebruiker
spacer line

kan iemand mij vertellen hoeveel rupia je maximaal kan pinnen

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Hangt af van jouw bank, de bank in IndonesiŽ, welke coupure er uit het machine komt zetten en de plaats waar je de flappen tapt. In Yogya is dat sinds kort maximaal Rp 6 miljoen, maar lang niet overal. Kies altijd ATM's die er briefjes van 100.000 uit laten rollen.

leomanado
Gebruiker
spacer line

Marian

De meeste ATM's geven Rp 1.2 miljoen in een keer, de ATM's van BCA geven wel eens meer, tot 2 of 3 miljoen toe. Je kunt wel vaker achter elkaar pinnen en dus een groter bedrag opnemen. Let er wel op dat bij de meeste Nederlandse banken op iedere pin transactie kosten zitten. Als je een europas van de Rabobank hebt, zijn er geen kosten aan het pinnen verbonden.

marian49
Gebruiker
spacer line

is het soms mogelijk om op deluchthaven meer te pinnen in 1x

dutchbird
Gebruiker
spacer line

Rabo/BCA lima juta Emoticon: Party!

NGS stock photos

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Maximaal? Zoveel euro's als je op je rekening hebt staan plus je krediet-limiet. Dit dan wel over verschillende dagen en meerdere transacties wellicht.

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 07-11-2009 17:51 leomanado wrote:
Marian

Als je een europas van de Rabobank hebt, zijn er geen kosten aan het pinnen verbonden.

Dat is al een jaartje ofzo verleden tijd.. Emoticon:

Live life to the max.......

leomanado
Gebruiker
spacer line

Martin

Je hebt blijkbaar of een andere Rabobank of een ander pas. Ik pin nog steeds (en velen met mij) zonder kosten.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 08-11-2009 02:29 leomanado wrote:
Martin

Je hebt blijkbaar of een andere Rabobank of een ander pas. Ik pin nog steeds (en velen met mij) zonder kosten.

Rabobank totaalpakket is 'gratis' (alleen koersopslag). Alle andere pakketten betaal je nu 1 euro per pin-transactie in het buitenland. Dat wordt vanaf 2010 2 euro.

http://www.rabobank.nl/images/(...)s&ra_locationbar=yes

Blij dus dat ik een totaalpakket heb. Emoticon: Puh!

leomanado
Gebruiker
spacer line

ik ook Yerun en bovendien is de service van de Rabobank erg goed

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 08-11-2009 02:46 leomanado wrote:
Jeps, goede services ook. Tot op heden nooit te klagen gehad.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 08-11-2009 00:11 schreef marian49:
is het soms mogelijk om op deluchthaven meer te pinnen in 1x

Mijn ervaring is JA. Je kunt bijvoorbeeld per dag maximaal 5 juta pinnen, vervolgens als de ATM per pin trans-actie maximaal 1,2 geeft kun je gewoon weer een trans-actie doen en zo tot het maximale wat per dag gepint kan worden.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 08-11-2009 02:46 schreef leomanado:

Rabobank is voor mij ook DE bank in NL Emoticon: Shiny Emoticon: Yes!

Enkele maanden geleden is er in Yogya een "Rabobank" geopent, deze werken nauw samen, maar zoals in een ander topic al gezegd, ik kan helaas er geen rekening meer openen... Emoticon: Nooo

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Helaas is er hier geen automaat die 6 miljoen geeft, maar 3 is ook aardig. Toch al een volle portemonnee. Emoticon: So funny

chirpy
Gebruiker
spacer line

Om te betalen met 100.000 rp vind ik heel vervelend, wanneer de prijzen tussen de 10.000 en 30.000 rp schommelen. Veel kleine warungs kunnen dan niet teruggeven. Geeft de BCA in Ubud nog steeds de briefjes van 50.000 rp?

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Op de automaat staat vermeld of er biljetten van Rp 50.000 of biljetten van Rp 100.000 uit komen..Dus eerst ff checken Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

idd 100.000 hebben ze niet altijd van terug...en 5 miljoen was het maximale wat ik kon pinnen bij bci geloof ik....

lobur
Gebruiker
spacer line

Op 07-11-2009 17:51 schreef leomanado:
Marian

De meeste ATMs geven Rp 1.2 miljoen in een keer, de ATMs van BCA geven wel eens meer, tot 2 of 3 miljoen toe. Je kunt wel vaker achter elkaar pinnen en dus een groter bedrag opnemen. Let er wel op dat bij de meeste Nederlandse banken op iedere pin transactie kosten zitten. Als je een europas van de Rabobank hebt, zijn er geen kosten aan het pinnen verbonden.

Vorig jaar heb ik hier bezwaar tegen gemaakt bij ABNAMRO en met succes. Het is toch van de zotte dat je bv 6 miljoen mag pinnen maar dat dat per se in 5 keer 1.2 miljoen moet (zonder telkens opnieuw je pas in te voeren) en dat je dan 5 keer transactiekosten moet betalen. Ik vond het diefstal om voor iedere 1.2 miljoen transctiekosten te moeten betalen en ABN is uiteindelijk overstag gegaan.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Da's interessant Lobur want daar heb je wel een punt.
Ik probeer zoveel mogelijk 4 tot 6 miljoen te pinnen en probeer dan een atm te vinden die in elk geval 2 miljoen per keer geeft. Op sommige plaatsen op Bali of grote steden zoals Jakarta, Surabaya etc lukt dat nog wel maar op de buiteneinlanden meestal niet. BCA rond de transactie helemaal af na een pinactie, dus je krijgt je geld, bonnetje en pinpas na die 2 miljoen. Bij BNI wordt gevraagd of je nog meer transacties wil doen en krijg je het bedrag bv 3 keer 1.2 miljoen op een bonnetje. Ik heb op mijn afschriften nooit echt gelet of ze daar nu 1 maal de kosten voor rekenen of 3 keer.
Heb je dat bezwaar schriftelijk gemaakt?

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

lobur
Gebruiker
spacer line

Op 06-02-2010 11:19 schreef Anne Mieke:
Das interessant Lobur want daar heb je wel een punt.
Ik probeer zoveel mogelijk 4 tot 6 miljoen te pinnen en probeer dan een atm te vinden die in elk geval 2 miljoen per keer geeft. Op sommige plaatsen op Bali of grote steden zoals Jakarta, Surabaya etc lukt dat nog wel maar op de buiteneinlanden meestal niet. BCA rond de transactie helemaal af na een pinactie, dus je krijgt je geld, bonnetje en pinpas na die 2 miljoen. Bij BNI wordt gevraagd of je nog meer transacties wil doen en krijg je het bedrag bv 3 keer 1.2 miljoen op een bonnetje. Ik heb op mijn afschriften nooit echt gelet of ze daar nu 1 maal de kosten voor rekenen of 3 keer.
Heb je dat bezwaar schriftelijk gemaakt?

gr
Anne Mieke

Ik heb dat via internetbanking gedaan.
Ze waren er uiteraard niet blij mee maar heb gewoon gezegd dat ik dan m'n langste tijd wel gehad had bij ze.
Het is toch ook belachelijk dat je voor 1.2 miljoen telkens Ä 2.25 moet betalen.
Iedereen zou hier tegen moeten protesteren.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 06-02-2010 11:32 lobur wrote:

[quote removed]

Ik heb dat via internetbanking gedaan.
Ze waren er uiteraard niet blij mee maar heb gewoon gezegd dat ik dan m'n langste tijd wel gehad had bij ze.
Het is toch ook belachelijk dat je voor 1.2 miljoen telkens � 2.25 moet betalen.
Iedereen zou hier tegen moeten protesteren.

Zo belachelijk is dat niet, het is gewoon 2.25 euro per transactie. Iedere keer dat je pas eruit komt, wordt de transactie afgerond lijkt me.

Bovendien kun je natuurlijk ook inderdaad van bank wisselen. Ik betaal met mijn Rabo totaalpakket geen vaste transactiekosten per PIN-transactie. Voor mij valt er niets tegen te protesteren, het is gewoon goed geregeld. Je moet echter niet verwachten voor een dubbeltje op de voorste rij te zitten met een goedkoper pakket.

In mijn ogen zeer vreemd dat een bank als ABN een uitzondering maakt voor iemand die in Indonesie pint, dit terwijl de bank de omstandigheden vrijwel zeker niet eens kent. Het klinkt mij als complete onzin om als bank zo paniekerig om te gaan met 1 klant.

bambang
Gebruiker
spacer line

Als je op vakantie bent in RI, moet je bepaalde "kosten" in je vakantiebudget incalculeren. Als vakantieganger in RI moet je soms meer of extra betalen. Bijvoorbeeld voedsel. Je betaalt misschien Ä 0,50 of Rp 6.000 meer. Het is en blijft goedkoop. Je calculeert hoeveel je ongeveer extra moet bijbetalen. Als het Ä 50,- of Ä 100,- aan extra kosten is, dan is het peanuts. (Als je op vakantie bent in Europa, ben je veel meer kwijt.) Als je hiermee rekening houdt, heb je een leuke vakantie. Van elke mug geen olifant maken.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-02-2010 08:24 bambang wrote:
Als je op vakantie bent in RI, moet je bepaalde "kosten" in je vakantiebudget incalculeren. Als vakantieganger in RI moet je soms meer of extra betalen. Bijvoorbeeld voedsel. Je betaalt misschien Ä 0,50 of Rp 6.000 meer. Het is en blijft goedkoop. Je calculeert hoeveel je ongeveer extra moet bijbetalen. Als het Ä 50,- of Ä 100,- aan extra kosten is, dan is het peanuts. (Als je op vakantie bent in Europa, ben je veel meer kwijt.) Als je hiermee rekening houdt, heb je een leuke vakantie. Van elke mug geen olifant maken.
Bambang als je op vakantie bent in Europa dan heb je deze pinbeperkingen niet. In Indonesie is het bankafhankelijk EN plaatsafhankelijk wat je maximaal in een keer kunt pinnen. Je kunt geen 6 miljoen in e e n keer pinnen (die 3 miljoen waar Jeroen het over heeft ben ik nog maar 1 keer tegengekomen) maar er zit vaak niets anders op dan dat in meerdere transacties te doen, terwijl je er uiteinlijk maar eentje wil.
Ik vind pinnen in Indonesie buiten de toeristengebied soms best wel gedoe. Je moet vaak zoeken naar een automaat die Rp 100.000 geeft en als je geluk hebt staat het op de automaat. Er staat echter nooit op de automaat hoeveel je in een keer pinnen, daar kom je dan al pinnend achter.
Dat de uitgifte van 6 miljoen Rupiah technisch niet in een keer kan (stapel bankbiljetten te dik of zo) is nog tot daaraan toe maar waarom de een tot max 2 miljoen gaat en de ander tot 1.2 miljoen (in kleinere plaatsen zijn er zelfs die maar tot Rp 500.000 gaan) vind ik vervelend en inderdaad het kost extra geld.

Ik vind ook niet dat je het meer betalen voor bv eten kan vergelijken met banktransacties. (overigens betaal je niet meer voor eten)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

AM; dat het vervelend is dat er weinig uit zo'n automaat komt is nog tot daar aan toe. Het zal toch wat zijn dat 'turis' nummertje een vijf miljoen uit de automaat trekt en dat vervolgens de automaat drie dagen later pas bijgevuld wordt, omdat dit zo geplanned en berekend is.

Jij kan geen grote sommen geld uit de muur trekken, maar Indonesiers uiteraard ook niet, voornamelijk om de reden dat het logistiek een heel gedoe is, niet omdat die gleuf waar die tientallen biljetten doorheen moeten te klein is.

De 3-miljoen automaten die ik ken zijn allemaal 100.000-biljet automaten. Voor zover ik weet is het technisch maximum 30 biljetten in 1 keer door de gleuf. Probeer maar eens 2 miljoen te pinnen bij een 50.000-biljet automaat. Dan krijg je vast de melding 'maximaal 30 biljetten'.

Het pinnen van 100.000 Rupiah is in 'de binnenlanden' (ruwe omschrijving, zo kan een stad van een half miljoen ook bestempeld worden als binnenland) kan lang niet altijd omdat er vaak geen wisselgeld is, en voor die paar toeristen die er per jaar langs komen kan men beter een melding doen op het internet om 'wat' cash mee te nemen dan te zorgen dat de automaten altijd gevuld zijn en het liefst veel in 1 transactie geven.

Ook ik houd er niet van als ik maar 1 miljoen per transactie krijg. Niet omdat ik extra moet betalen, maar omdat ik een handeling drie keer moet doen i.p.v. 1 keer. Ik zoek de automaten dus ook uit. Helaas denken er meer mensen zo over, met regelmaat zijn automaten van vrijwel alle banken hier ineens leeg, en bijvullen is pas morgenmiddag.. sta je dan... op 45 minuten van Jakarta.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 11-11-2009 14:19 chirpy wrote:
Om te betalen met 100.000 rp vind ik heel vervelend, wanneer de prijzen tussen de 10.000 en 30.000 rp schommelen. Veel kleine warungs kunnen dan niet teruggeven. Geeft de BCA in Ubud nog steeds de briefjes van 50.000 rp?
ik pin altijd 100.000-biljetten (reden zie bovenstaand; gewoon luiheid). Als ik wisselgeld nodig heb gooi ik 10.000 Rupiah benzine in de motor, of betaal ik een kaartje van de Busway in Jakarta (3.500 Rupiah) met een biljet van 100.000. Ik krijg dan altijd 5jes, 10jes en 20jes terug. Zelfs in Jakarta is kleingeld namelijk erg handig aangezien ik ook gewoon op de ojek stap of in een bajaj spring als het me even uit komt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,346,683 pageviews Een website van indahnesia.com