Weeshuizen of school voor weeskinderen...

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
NinoGB
Gebruiker
spacer line

Wie kan mij in contact brengen met of heeft een adres of meerdere adressen van weeshuizen en/of scholen voor weeskinderen in IndonesiŽ?
Zie uw reactie graag tegemoet.
Ik wil graag weeskinderen helpen door deze te ondersteunen met bijv. kleine leermiddelen welke ik "zelf" wil toezenden aan deze weeshuizen of scholen in IndonesiŽ. Het liefst op Java daar wij aan het plannen zijn om naar Java af te reizen binnen twee jaar, zodat wij dit weeshuis kunnen bezoeken.

Terima Kasih...
Tika.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Check het op Google. Er zijn er genoeg maar kost me tijd dat op te zoeken. Succes.

NinoGB
Gebruiker
spacer line

Hey Yogya-Bali thanks for the tip.....

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Hoi Nino/Tika,

Kijk eens op www.rumahbambu.org. Dat is mijn stichting voor enkele tehuizen voor wees- en straatkinderen in Jakarta. Mocht je er meer over willen weten, stuur dan even een email via de site...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tika,

In Malang (Oost Java) zit Stichting Suvono waarvoor ik de website onderhoud als commissaris van de stichting. Meer dan 150 arme kinderen gaan hier weer naar school door donaties van vele tientallen donateurs uit verscheidene landen in de wereld.

Ho Lee Fuk

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

Hoi Tika,

Kijk dan ook eens op: http://hopeindonesia.org/index(...)view&id=24&Itemid=47
Ik werk hier vrijwillig sinds een half jaar en als je van plan bent langs te gaan, laat het me dan weten. Dan kan ik je misschien tegen die tijd adviseren wat er nodig is voor de kinderen.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

En naar het door mij alhier genoemde weeshuis te Ganjuran, Bantul, Yogya. Gegarandeerd corruptievrij.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nino, als je wil kan ik je zeker helpen met kleding, schriften , en andere schoolspullen
Laat maar even weten wat je nodig hebt
Groetjes Wilma

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Nino en ik hebben contact gehad...een prachtig initiatief, maar het loopt stuk op de hoge verzendkosten. Misschien dat iemand daar een oplossing voor weet?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

In een soortgelijk topic heb ik getracht duidelijk te maken waarom ik versturen/meenemen geen goed idee vind. Maar ik val graag in herhaling en citeer mezelf met het allergrootste genoegen:

Helemaal niets meenemen biedt de volgende voordelen:
  • je hoeft niets mee te sjouwen
  • in IndonesiŽ is zo ongeveer alles goedkoper dan in Nederland/BelgiŽ. Je kunt dus meer geven voor hetzelfde geld.
  • als je in IndonesiŽ koopt, steun je de economie. Kleine beetjes helpen.
  • ter plekke kun je beter overzien wat nodig is. Als je potloden uit NL meeneemt, en ze hebben gummetjes nodig?
  • vooral kinderen willen niet opvallen door dingen die afwijken van die van hum lotgenootjes.

Nino gaat binnen twee jaar zelf naar Java. Hij kan dan hier (lees: Indonesia) spullen kopen, en die zelf hier uitdelen.

• NoviKirana
    Gebruiker
    User icon of NoviKirana
    spacer line

Guna2, ik ben het dit keer helemaal met jou/u eens hoor.
    In het beleidsplan van onze stichting staat ook dat we spullen zo mogelijk lokaal inkopen om daarmee de lokale economie te stimuleren. Kijk, als iemand de tehuizen spullen aanbiedt die worden meegenomen (of daar gekocht) dan juich ik dat soort initiatieven alleen maar toe, het komt in die gevallen ten goede aan de kinderen die wij ondersteunen. Maar spullen opsturen van hier naar daar doen wij ook slechts zeer zelden....

siebjans
    Gebruiker
    User icon of siebjans
    spacer line

Als Garuda weer op Amsterdam gaat vliegen is dat misschien een optie!
    Voorheen vlogen wij jaren met Garuda en iedere keer als wij kleding wilde meenemen voor de mensen, belde wij daags vtv op om te vragen/melden dat wij 60 ipv 20 kilo mee wilde nemen ivm kleding voor de mensen, dat was altijd oke Emoticon: Yes!
    werd wel gecheckt, maar oke het kon gewoon mee... Emoticon: Party!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

NinoGB
    Gebruiker
    spacer line

Bedankt voor alle opties.
    en voor alle nadelen van het opsturen van pakketjes.
    ik ga erover nadenken en verder zoeken naar oplossingen om het toch op de een of andere manier op te sturen.
    het is wel zo dat het beter is om het zelf mee te nemen of daar te kopen, maar ik kom daar pas over twee jaar en voor mij duurt dat gewoon te lang.
    ik heb in ieder geval wel al iemand die deze zomervakantie daarheen gaat en voor mij die spulletjes mee wil nemen.
    dat is voorlopig mijn oplossing, maar ik was van plan meerdere paketten te sturen en ik ga toch proberen om dat te doen.

siebjans bedankt voor de tip ik ga gelijk informeren naar garuda.

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

Waarover nadenken? Iedereen zegt dat je niets moet opsturen, dus jij gaat het opsturen? Alles wat jij wil opsturen is hier 5x zo goedkoop, wordt hier gemaakt, en is te duur om op te sturen.

Meenemen is dan nog de minst dure manier om goedkope producten gemaakt in Azie weer mee terug naar Azie te leuren.

Ho Lee Fuk

siebjans
    Gebruiker
    User icon of siebjans
    spacer line

Yerun ik ben het vaak met je eens maar nu heb ik toch een opmerking, Met name "kinderschoentjes" deze zijn in RI misschien goedkoop maar van belabberde kwaliteit! Als je een goed schoentje koopt in NL dan heb je een kwalitatief prima schoen voor de kids. Als men deze dan aanbied gratis, nou ik zou zeggen stuur op stuur op Emoticon: Yes!

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

Goede schoentjes heb je hier ook ongetwijfeld wel, maar heb geen ervaring met kindervoetjes. Uiteraard kun je voor de verzendkosten ook vast wel een paar op maat laten maken hier in dit prachtige land.

Ho Lee Fuk

siebjans
    Gebruiker
    User icon of siebjans
    spacer line

Goede zijn hier hard to find en als ze er zijn peperduur (zeker voor de lokalen..)

Nog een tip, er is een stichting genaamd SWPI en deze heeft laatst een 20ft. container naar RI verstuurd, wellicht zijn zij blij met kleertjes e.d.. om een eventuele volgende container mee te vullen....
    De site is swpi.nl

You never know.. Emoticon: Wink

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,290,403 pageviews Een website van indahnesia.com