Toeristen Bali beroofd door medewerkers vliegveld

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
95 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bambang
Gebruiker
spacer line

Wanneer de toerist geconfronteerd wordt met corruptie, wordt de zwaarte ervan bij de toerist gelegd. DAT IS DE OMGEKEERDE WERELD. Natuurlijk moet je je ook kunnen verweren en weerstaan. Maar de (meeste) toeristen kent Indonesie, de Indo taal en gewoontes niet. Hij is op vakantie. Hij is in vakantiestemming. Er overkomt hem iets (vreemde vragen, vreemde gang van zaken). Hij is van slag. De toerist maakt niet dagelijks mee met deze praktijken. Het is natuurlijk makkelijk praten om nee te zeggen of om assertief te zijn. Gesteld hij staat op het punt te vertrekken. De toerist denkt alleen aan het vertrekkende vliegtuig. Hij wil een ding: naar huis. Er gaat heel veel door het hoofd van de toerist. Er is geen tijd voor discussie, er is geen tijd om een advocaat in de arm te nemen. Hij zit in tijdnood. Door deze situatie kan de toerist het vliegtuig missen (met opzet opgehouden). Corruptie is een kankergezwel dat iedereen aantast. Het benadeelt iedereen. Ook de Indonesier.
Ik heb een Indonesische documentaire gezien (via internet). Op een rotonde in Jakarta zag je politiemensen de auto's aanhouden en geld aannemen. De (Indonesische) automobilisten gaven geld.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 28-10-2009 18:59 zieleffe wrote:

[quote removed]

Om Sid ik verbaas mij elke keer weer hoe u zich als Indonesier, telkens weet, een uiting te geven aan het verhaal die mensen ervaren.
In plaats van een goed advies te geven, wanneer mensen iets overkomt, waar ze zich dan kunnen melden, bent u zich in de verdediging te plaatsen, dat het aan de mensen zelf ligt.

Ik dacht dat ik advies heb gegeven :
1. assertief zijn ,
ik dacht dat westerlingen , i.h.b de Nederlanders goed gebekt zijn .
2.weet wat de regels zijn .
Staat duidelijk beschreven in elke reisfolders , en op internet .
Zorg dat je papieren in orde zijn .
3.ga niet te veel meenemen , geen regels overtreden , dat doe je in je eigen land niet.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 28-10-2009 19:37 bambang wrote:
Het is natuurlijk makkelijk praten om nee te zeggen of om assertief te zijn. Gesteld hij staat op het punt te vertrekken. De toerist denkt alleen aan het vertrekkende vliegtuig. etc .

En het is ook makkelijk praten om de fout bij de corrupte ambtenaren te leggen.
Om de tango te dansen heb je 2 mensen nodig .

Ik heb 1X meegemaakt dat men moeilijk doet toen we willen vertrekken.
Heb gewoon zijn Naam en NIP hardop gespeld en gezegd , je kan mij vasthouden , en dan mis ik mijn vliegtuig . En je weet dat ik gelijk heb , ik weet jou naam en jou NIP , Als ik extra kosten moet maken (3x dure enkelreis ticket) , extra hotel kosten etc , dan moet jij betalen .
Kwam een hogere persoon en heb een geanimeerde gesprek gehad , met ma' af van zijn kant ben ik langs gekomen.

PS : Gebeurde een tijdje geleden .
Ik spreek vloeiend Indonesisch en Jakartaans.

Over de KKN praktijken kan niemand mij verbazen .

bambang
Gebruiker
spacer line

Surya, je spreekt vloeiend Indonesisch, kent de Indonesische taal en gewoontes. Als er problemen zijn, betrek je jezelf daarin hoe goed je jezelf kan verweren. ***En het is ook makkelijk praten om de fout bij de corrupte ambtenaar te leggen.*** DIT IS KOLDER. PRAAT ALSJEBLIEF DE CORRUPTIE NIET GOED. Je praat het foute gedrag goed. De corrupte ambtenaar heeft bewust een fout gemaakt. Het is een spelletje dat iedereen meespeelt. Iedereen (collega’s) dekt elkaar (ook de hogere persoon). Het is een economisch systeem geworden. Maar je vergeet dat je met onwetende toeristen te maken hebt. De toerist is niet gewend om met corruptie om te gaan. Hij zit in een vreemd land (Indonesie). De gemiddelde toerist kent Indonesie niet. De toerist heeft geld meegenomen. Om van het probleem af te zijn betaalt hij gewoon. Door deze nare ervaring gaat de toerist niet meer voor de tweede keer naar Indonesie. De hoofdschuldige blijft de corrupte ambtenaar. De grote verantwoordelijkheid ligt bij de Indo regering. Een boef blijft een boef. Het slachtoffer is niet de boef. Er is geen tango. De tango is eenzijdig (opgelegd). De kans dat het slachtoffer verliest, is zeer groot. Bij de opgelegde tango gaat de corrupte ambtenaar pootje haken. Het is niet iets gelijkwaardig.
Een voorbeeld, echt gebeurd: Als een Indonesier een paspoort aanvraagt, wordt hem soms ook extra kosten gevraagd (ondanks dat de tarieven publiekelijk bekend zijn). Het paspoort verdwijnt. Het is zgn. terecht gekomen in een andere stad. Je kan nee zeggen of assertief zijn, het helpt soms niet.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 29-10-2009 06:52 bambang wrote:
.*** DIT IS KOLDER. PRAAT ALSJEBLIEF DE CORRUPTIE NIET GOED. Je praat het foute gedrag goed.
Een voorbeeld, echt gebeurd: Als een Indonesier een paspoort aanvraagt, wordt hem soms ook extra kosten gevraagd (ondanks dat de tarieven publiekelijk bekend zijn).

Ik ben degene die de KKN praktijken veroordeelde.
Van de corrupte ambtenaren (de aanbieder)en van de ( " onschuldige/naieve" Emoticon: Wink buitenlanders.
Heb nog nooit Koruptiepraktijken (de K van KKN) goed gepraat.
Voor mij als Indonesier is ook makkelijk praten en assertief doen (de laatste jaren niet meer Emoticon: Wink ) , dat is de reden dat ik met tips kom .
Het is duidelijk dat sommige toeristen en buitenlanders pech hebben omdat ze te maken krijgen met foute ambtenaren , kan bij iedereen gebeuren.
Ook bij mij (een paar keren).
Je zal met mij eens zijn dat er veel te veel buitenlanders (niet alleen Nederlanders) die ook boter op hun kop hebben.
En dan krijg je die corruptie praktijken , wordt men vroeg of laat gecorrumpeerd.

Let op : ik ben ook pragmatisch ingesteld , niet roomser dan de paus zelf.
Kan begrip opbrengen als men in sommige gevallen water bij de wijn moet doen .
Nood breekt wet. Emoticon: Wink

Over de aanvraag van paspoort (reispapieren, dokumenten) etc hoef je mij niet te vertellen .
Ook over andere foute praktijken .
Ik ben daar geboren, grootgebracht etc .De laatste 30 jaar bijna jaarlijks teruggegaan , pulang kampung naar Jakarta .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Let op : ik ben ook pragmatisch ingesteld , niet roomser dan de paus zelf.
Kan begrip opbrengen als men in sommige gevallen water bij de wijn moet doen .
Nood breekt wet.

Zeg maar met alle winden mee waaien.
Oosten wind, zuiden wind,Noorden wind, westen wind, en winden die stinken...... Emoticon: Cry Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

havana45
Gebruiker
spacer line

Noem mij eens een 3de wereld land waar geen corruptie is!!!

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ik ben in Engeland gefopt door de douane die namen twee blikjes visin beslag genomen en toen ik er een open maakte werd dat wijf kwaad want die wilde ze vast mee naar huis nemen garnaaltjes en mosselen van 160 gram daar kan nooit meer als 100 ml vocht bij zitten.....
En de politie is id erg corrupt hier een busje waar ik inzat werd aangehouden er werd 50.000 betaald en gelijk weer verder rijden zonder enige aanwijzing waarom ....

josari
Gebruiker
spacer line

Dat is geen foppen. Het is toch bekend dat het problemen geeft als je blikjes vis in je handbagage meeneemt.. Ten 1e het metaal kan als wapen gebruikt worden en ten 2 e de inhoud is bedervelijk. En geef dus niet de douane de schuld , die hebben gewoon hun regels na de diverse aanslagen in Londen , Madrid. met veel slachtoffers.

En wil je s.v.p. ook niet zo vrouwonvriendelijk doen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 31-10-2009 00:32 willemgeheim wrote:

En de politie is id erg corrupt hier een busje waar ik inzat werd aangehouden er werd 50.000 betaald en gelijk weer verder rijden zonder enige aanwijzing waarom ....

Nee ?
Weet je echt niet ?
Heb je gekeken naar het aantal passagiers , weet je of de papieren van de autobus compleet is , of de bus rijvaardig is , of de chauffeur de goede rijbewijs heeft , of er een (zo'n soort) "surat jalan" aanwezig is ,"met de bijbehorende "ijin trajek .etc etc

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Waarschijnlijk een smeris die er achter was gekomen dat hij geen geld genoeg bij zich had om de lunch te betalen, dus even wat bijverdienen bij een busje met toeristen.... Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 31-10-2009 10:38 senior wrote:
Waarschijnlijk een smeris die er achter was gekomen dat hij geen geld genoeg bij zich had om de lunch te betalen, dus even wat bijverdienen bij een busje met toeristen.... Emoticon: Yes!
Zo stonden ze vanochtend in Jakarta ook weer te hengelen, terwijl ze hun salaris toch al gehad hebben en dan normaal weer een week of twee (nog meer dan normaal) op hun luie gat zitten.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 31-10-2009 10:38 senior wrote:

Als de aan de bus en de chauffeur niks aan te merken valt , kan de "stoute" pak polisi niks doen .
Op Bali hadden ze vroeger een " special tel. nr" van de politie waar men een corrupte agent kan aangeven.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 31-10-2009 16:41 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Als de aan de bus en de chauffeur niks aan te merken valt , kan de "stoute" pak polisi niks doen .
Op Bali hadden ze vroeger een " special tel. nr" van de politie waar men een corrupte agent kan aangeven.

Nou weet ik niet of dat telefoonnummer nog bestaat, maar zeker op Bali is het merendeel van de politie corrupt, van laag tot hoog. En dit wordt braaf in stand gehouden doordat vooral de toeristen maar al te graag wat betalen om bv een bekeuring, met alle rompslomp vandien, te voorkomen door oom agent wat toe te stoppen....

hati hati, pelan pelan

carozine
Gebruiker
spacer line

Op 5 oktober 2011 kwamen wij aan op Denpasar Airport (Bali), na een lange reis met ons gezin.
Een reis waar we jaren voor hebben gespaard en veel moeten hebben laten.
Alleen het was voor ons zeker geen ‘warm’ welkom op Bali in die zin dat mijn partner door de douane apart werd genomen.
Zijn paspoort scheen namelijk volgens het Balinese ‘systeem’ niet pakken. Dit was natuurlijk flauwekul omdat het paspoort uiteraard (nog een half jaar) geldig was. Anders hadden we ook de reis Amsterdam (Schiphol)- Denpasar niet mogen maken. .
Eigenlijk kwam het erop neer dat we geld moesten schuiven. Anders zou mijn partner zonder pardoes terug naar Amsterdam gestuurd worden. Er werd letterlijk gezegd ‘wat heb je ervoor over om het land in te komen’. Om 50 euro werd hartelijk gelachen. Uiteindelijk kwam het bedrag op 300 euro om het land in te mogen. Ook voor ons een hoop geld.
Uiteindelijk hebben we dit bedrag maar overhandigd omdat wij anders onze duurverdiende vakantie in het water zagen vallen.
Naast het geldbedrag gaf de gehele situatie ons een onveilig gevoel (in kamertjes apart worden gehouden, een langdurige ondervraging na een vlucht van 18 uur met een kind van 2 jaar erbij).
Wij hebben een behoorlijk nare bijsmaak aan onze vakantie in Bali hebben overgehouden.
Het is geen reclame voor Bali en wij gaan dit zeker ook naar onze omgeving ventileren dat er moet worden rekening gehouden met corruptie.
Wij hebben in onze vakantie bewust geen aangifte gedaan (de politie is ook niet zuiver), om de vakantie op een positieve wijze te continueren en ook om eerst veilig het land uit te komen voordat we een klacht gingen indienen.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Als ik zes euro kan betalen om een paar uur in de rij te vermijden dan hoef ik daar niet eens over na te denken. Ik zie dat niet als corruptie. In Disneyland in de VS heb je ook passe partouts, mag je voor $50 overal de rij passeren. Het principe is niet zo heel veel anders.

From Dayeuhkolot with love

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 21-11-2011 20:04 carozine wrote:

Om 50 euro werd hartelijk gelachen. Uiteindelijk kwam het bedrag op 300 euro om het land in te mogen. Ook voor ons een hoop geld.

Wat een schokkend verhaal. Ik denk dat je als toerist ook beter maar via Jakarta binnen kan komen. Wij hebben daar nog nooit problemen gehad bij de immigratie, geen lange rijen, niks... daarbij, waar veel toeristen zijn, wordt ook veel meer misbruik gemaakt door de lokale bewoners, dat is overal zo op de wereld. Is ook een reden waarom wij Bali eigenlijk veel minder prettig vinden dan andere plaatsen in Indonesië.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een schokkend verhaal? 300 euro betalen? Sorry hoor maar dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Je heb er veel voor moeten laten om deze vakantie te kunnen betalen en dan zomaar 300 euro betalen? Ik heb zelfs moeite om dit verhaal te geloven in die zin te geloven dat mensen echt 300 euro betalen om niks? Dan laat je je gewoon afpersen, ook om niks, gegeven het hierboven geschreven feit dat dat het paspoort gewoon geldig was.
Het is ook niet "anders hadden we die reis niet kunnen maken" Het zal niet de eerste keer zijn dat passagiers met een te korte geldigheid van het paspoort gewoon worden toegelaten.
Het is al niet slim um uberhaupt een schikking voor te stellen in de vorm van een bedrag.
Vreemd verhaal.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

bambang
Gebruiker
spacer line

Soms is de rauwe praktijk veel meer dan een fantasieverhaal. Wat dacht je van een politieman (Mexico) die je zgn. fouilleert en drugs (cocaine) uit je zak "tovert"?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een geldigheid van een paspoort is simpel aan te tonen lijkt me. Iets anders dan drugs die ineens plots verschijnen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

bambang
Gebruiker
spacer line

Een immigratie-ambtenaar, politieman, een overheidsdienaar maakt misbruik van zijn positie. Dat misbruik kan op vele manieren: misleiding door overrompeling, drugs... De overheidsdienaar kent het spelletje. Hij kan al op een afstand een slachtoffer ruiken.
De overheidsdienaar is een roofdier. De toerist is een prooi.
Als je zelf niet intuimelt, je weet je te verdedigen, dan is het lovenswaardig. Maar een slachtoffer is een slachtoffer. Het slachtoffer kan hiervan lering trekken voor de volgende keer.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ik kan me indenken als je met je kleine kids in een apart kamertje zit en er gedreigd wordt om je terug te sturen, je wel even in al je vermoeidheid in paniek kan raken als je niet erg bereisd bent. Dus enig begrip kan ik er wel voor opbrengen. Of hij/zij juist gehandeld heeft is een tweede, maar dat doet er niet toe. Feit blijft dat iemand onder druk is gezet door beambten, tenzij je dit verhaal natuurlijk niet gelooft.

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Op 21-11-2011 20:43 schreef Anne Mieke:
Een schokkend verhaal? 300 euro betalen? Sorry hoor maar dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Je heb er veel voor moeten laten om deze vakantie te kunnen betalen en dan zomaar 300 euro betalen? Ik heb zelfs moeite om dit verhaal te geloven in die zin te geloven dat mensen echt 300 euro betalen om niks? Dan laat je je gewoon afpersen, ook om niks, gegeven het hierboven geschreven feit dat dat het paspoort gewoon geldig was.
Het is ook niet "anders hadden we die reis niet kunnen maken" Het zal niet de eerste keer zijn dat passagiers met een te korte geldigheid van het paspoort gewoon worden toegelaten.
Het is al niet slim um uberhaupt een schikking voor te stellen in de vorm van een bedrag.
Vreemd verhaal.

Eigenlijk ben ik het helemaal met je eens, maar als je Indonesië relatief slecht kent, of al het negatieve van je af hebt laten glijden, dan sta je wel opeens in zo'n situatie. Het komt me ook niet over dat deze mensen dezelfde ervaring als jij hebben.

Moet gezegd : ik zou het nooit betalen.

"Bhinneka Tunggal Ika"

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Op geen enkele manier goed te praten, ik ga er vanuit dat het verhaal juist is. Het lijkt me dat het je vrij staat aangifte te doen, zelfs in Nederland en een kopie van het proces-verbaal in te leveren bij de Indonesische Ambassade met een verzoek tot onderzoek. Betalen was natuurlijk niet handig, Waarmee het voor de tig duizendste keer duidelijk is dat RI een derdewereldland is. Ook een tourist is niks menselijks vreemd, en met klein kind erbij, tja ik kan me de druk wel voorstellen. Heel erg jammer dit te horen. Indonesie blijft een mooi land. Dus niet Bali alleen. Ervaring rijker, illusie armer. Helaas zijn jullie niet de eerste en ook niet de laatste. Dat is natuurlijk zeker geen troost.

It's only kinky the first time.

barubagus
Gebruiker
spacer line

Het land wordt door zijn eigen bevolking bestolen. In plaats van het land voorruit te helpen, beroven ze hun eigen land. Niemand, maar dan ook niemand voelt zicht verantwoordelijk voor het wel en wee van de armere beneden laag.Het is daar echt ieder voor zich.
Het lijkt wel of de corruptie onuitroeibaar is. Iedereen doet het, de lagere ambtenaar,
en zelfs de super rijke pejabat blijft maar graaien.
En als je eenmaal wordt veroordeeld, verbouw je je cel gewoon in een 5* cel (T.Suharto etc). Soms vraag ik me af...waarom blijven we erna toe gaan???
Ja, de een is er geboren, of getrouwd met... of gaat trouwen met ..maar ik denk objectief is de RI niet zo'n geweldig land om er permanent te wonen...vakantie houden o.k maar wonen??? Dat zijn mss de helden.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,007,975 pageviews Een website van indahnesia.com