1 jaar wonen en werken op Bali

Subforum Het visumgebeuren 
36 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Een toerist in NL kan ook niet zomaar een bankrekening openen, om maar een voorbeeld te noemen. het besef zal hier doorgedrongen zijn waarna men in RI de regeling (al dan niet gedwongen) heeft veranderd.

Overigens volledig begrijpenlijk..

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 06-11-2009 06:12 marcel70 wrote:
Als je zaken doet in indonesie heb je een kitas nodig.
Vroeg of laat gaat de bank een kitas vragen van je.
Als ze dat nog niet gedaan hebben dan komt dat nogMdat bedoel ik met vroeg of laat.
om dan nog een rek te hebben zal je aan een kitas moeten.

In jullie geval heb altijd weer de visa run zal ik maar zeggen ya het is maar waar je voor kies.
Jullie hebben in iedergeval geen eigen bedrijf in dit geval.

Waarschijnlijk heb je geluk met Lippo,was geen overheids bank en de eigenaar ken ik zelfs.
Met de privebanken werkt het ook soms anders weer,je hebt nog mazzel denk.

Sieb waar heb jij je rek? Panin misschien?

Ik heb een rekening omdat het handig is, dat zaken doen heeft niets te maken met het hebben van een rekening.

Zoals eerder gesteld hoef ik geen KITAS te kunnen overleggen, nu niet en nooit niet omdat dit een uitzondering is op de regels die later zijn ingevoerd.

Ik heb geen rekening bij Lippo, lijkt me geen fijne bank. Mijn rekeningen lopen bij de BII Maybank.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 06-11-2009 06:42 siebjans wrote:
Een toerist in NL kan ook niet zomaar een bankrekening openen, om maar een voorbeeld te noemen. het besef zal hier doorgedrongen zijn waarna men in RI de regeling (al dan niet gedwongen) heeft veranderd.

Overigens volledig begrijpenlijk..
Volgens mij zijn die regeltjes vrijwel wereldwijd ingevoerd nadat ontdekt werd dat terroristen gebruik maken van het systeem. En ja, zo kun je alles wel dicht timmeren.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 06-11-2009 06:37 siebjans wrote:
De regeling is aangescherpt niet zozeer omdat men zaken moet doen in RI, maar om het feit van "verblijfsvergunning" daarom wordt tegenwoordig gevraagd naar dergelijke visa Emoticon: Yes!

Dat is 1 van de redenen.

Hoofdzaak is dat De Indonesische Centrale Bank (B.I) de Indonesische banken controleert.
Er zijn regels opgesteld zoiets zoals "Ken je klanten regeling " Emoticon: Cry vrij vertaald) .
De banken zijn verplicht om gegevens van de de klanten (nasabah) te administreren en te verstrekken aan Bank Indonesia."

Kan me ook vergissen Emoticon: Wink ,de juiste regels / tekst kan men navragen .

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,704,265 pageviews Een website van indahnesia.com