Liang Bua cave moeite waard?

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
35 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Linde Braaf
Gebruiker
spacer line

Wij vliegen 29 december via Singapore naar Jakarta en dan willen we ongeveer 2 weken in Java reizen (Bogor-Bandung-Yogyakarta-Surabaya-Gunung Bromo) dan met de ferry over naar Bali en vandaar doorvliegen naar Maumere op Flores. Daar vandaan willen we met auto en chauffeur richting Labuanbajo reizen. Ik wil naast de Kelimutu, de komodo veranen en duiken ook heel graag de Liang Bua cave zien. Maar deze laatste kan ik nergens terug vinden in georganiseerde tours op internet. Dus ik vroeg me af of iemand weet of dat het mogelijk was hier te komen en of je hier naar binnen kan en of er wel wat te zien is. Nou hou ik eigenlijk helemaal niet van dat toeristische dus ben ik blij dat er niet veel tours naar toe gaan en de natuur er omheen lijkt me ook alleen al mooi. Maar ik ben erg nieuwsgierig of hier mensen naar toe zijn geweest en of het de moeite waard is. Ik vind de dwerggroei en reuzengroei van Flores namelijk een heel interessant evolutionair fenomeen en ik hoop dat er ook eventueel iets te vinden is in een museum bijvoorbeeld. Ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen. Alvast bedankt!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 24-10-2009 22:26 Linde Braaf wrote:
. Dus ik vroeg me af of iemand weet of dat het mogelijk was hier te komen en of je hier naar binnen kan en of er wel wat te zien is.

Als je de wijze Ome Google raadpleegt , opgezocht middels Liang Bua gua (cave) kan je dit vinden.

http://www.indonesia.travel/en(...)ination/81/liang-bua

bisa dicek of makemyday .

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo Linde,

Ik ben pas terug van Flores maar heb de cave niet bezocht.Wel heb ik de spiegel grot in de buurt van Lambojan Bajo bezocht maar die is niet de moeite waard.

Ik heb zelf mijn toer op Fores ( Komodo, Rinca en enkele eilandjes in de buurt ) samengesteld en niets georganiseerd gedaan.
Er zijn gidsen genoeg en veel goedkoper.

TIP.Hotel Pelangi aan het voetbalveld in Lambuan bajo is heel goed.Het staat genoteerd als losmens maar heeft 4 AC kamers die heel goed zijn.

Misschien vindt je info op deze site. www.floreskomodo.com

veel plezier
Emoticon: Smile Emoticon: Smile

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ik ben pas terug van flores en het beste hotel was het hilltop hotel zie mijn topic 7 weken 8 eilanden daar staat ook de de weblink van dit hotel wel reserveren anders is de kans groot dat het vol zit prijs 175.000 tot 375.000 superuitzicht en schoon door 2 nederlandse vrouwen gerund !!!!

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Willemgeheim,

Inderdaad hilltop is met zijn locatie helemaal top,maar toen ik er was was het volzet en heb ik er maar 1 nacht geweest.Daarom is Pelangi een goed alternatief omdat het 4 nieuwe kamers heeft met TV en AC voor de liefhebbers voor de prijs van 300000RP.
Veel beter dan Gardena hotel waar ik 2 kamers geboekt had en toen ik ter plaatse kwam waren ze doorverhuurd ( Zo kwam ik bij Pelangi terecht )
Paradise bar is ook van de dames van hilltop en heeft ook een knap uitzicht en lekker eten,en op zaterdag optredens van een muziekbandje. Emoticon: Yes!

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ik ben van plan om volgend jaar in ieder geval terug te gaan en gardena was smerig ik ben in het hotel er naast gegaan hotel bajo was niet schoon maar stukken beter als die stoffige bungalows van gardena daar was het echt smerig heb gelukkig maar een nacht hoeven slapen daar.
Daarna konden we weer terecht in hilltop

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,704,260 pageviews Een website van indahnesia.com