|
|
|
|
|
Wie kent niet deze vrucht in Indonesia wordt het kesemek genoemd ..... in Nederland niet natuurlijk .....
of deze, kenners zeggen dat de witte het lèkkerst is:
Bron: www.iptek.net.id
|
|
'Ahu kura ahia, mansia nia'
|
|
|
|
Wat is precies het doel van dit topic? Fruit laten zien dat lekker is?
Wat wij persoonlijk héérlijk vinden is fruit-chips die je in Indonesië en bij de grotere toko's in NL kan kopen....durian chips, jackfruit chips, ananas chips, hmmmm!
|
|
|
|
|
Je bedoelt 'kripìh van vruchten' ..... nee ik wil die 'incidentele INDOnesia-gangers' méér laten zien dan er méér is dat bijvoorbeeld mango's, dan wel bekend is, behalve dat manga's er óók verschillendende soorten zijn net als jambu ...... j.aïr, j. minte, manga bapang enz. ......
|
|
'Ahu kura ahia, mansia nia'
|
|
|
|
|
Anis, het onderste plaatje, is dat "snakefruit"? Heb ik deze zomer voor het eerst gegeten. Best lekker, maar toch een beetje vies nasmaakje. Geef mij maar een mooie mango.
|
|
|
|
Dat is inderdaad 'snakefruit' ( salak ). Hier ligt weer een mandje vol.
|
|
|
|
|
|
|
Anis, heet het geen sharon fruit, ik zie ze overal liggen!en lekker!
Duryan trouwens ook, heft wel een aparte geur maar echt lekker.
Heb van duryan en perzik een soort jam gemaakt, was zo op
Ja Elsbeth, nou een mooie mango of een papaya., mm
Gisteren was ik bij een groente zaak, en met veel blabla werd de Europese mango verkocht.
Heb er een gekocht, maar nee: niet in de tropen geboren, te hard en niet lekker zoet
|
|
|
|
On 24-10-2009 19:40 merapi wrote: Anis, heet het geen sharon fruit, ik zie ze overal liggen!en lekker!
|
Het heet khaki fruit .
Ik heb het nog niet zolang geleden(ongeveer 4 jaar) bij een turkse fruitwinkel ontdek.
Het smaakt bijna als kesemek , alleen is kesemek smaakt iets scherper , je moet beide niet te rijp eten.Nog een beetje hard maar wel rijp .
Geldt dezelfde als het eten van mangga.
De soms iets " bittere smaak" bij salak is te wijten als de vrucht niet echt rijp is.
Er zijn verschillende soorten salak , uit Bali is ook redelijk bekend.
Er zijn zelfs salak gula(zo "zoet "als suiker) of salak madu (honing) , met iets verfijnde smaak.
|
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
Hai om Sid,
zo heb ik ook kortgeleden bij een Turkse winkel granaatappels ontdekt en volgens de winkelier waren de pitjes ook eetbaar...
Daar heb ik echt last van gekregen, buikpijn en een vulling uit mn kies liet los
Vriendelijke groet Ome Sid van Wilma
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|