Direct boeken bij Singapore Airlines?

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
32 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
putteng
Gebruiker
spacer line

Wie heeft ervaring met direct boeken op de Singapore Airlines site?
Ik heb daar willen boeken maar je moet eerst betalen voordat je een bevestiging krijgt dat je ook daadwekelijk op de door jouw aangegeven dag en bijbehorende prijs kan vliegen. Nu heb ik ook op andere sites van ticketaanbieders gekeken en daar is het vaak zo dat eerst wordt gekeken of een ticket nog beschikbaar is alvorens je moet betalen.
Wat is jullie ervaring:
Is wat op de site staat bij Singapore Airlines ook altijd beschikbaar?
Wat als dat niet zo is, wordt je geld dan direct teruggestort?
Kan je een e-ticket uitprinten?
Wanneer kan je een stoel reserveren en hoe weet je per wanneer, krijg je dan een email of staat op de ticket aangegeven vanaf wanneer je kan inchecken?
Heeft Singapore Airlines geen balie op Schiphol zodat ik daar kan boeken en zeker weet dat het goed gaat?
Al jullie ervaringen, ook andere dan hiervoor gevraagd, zijn welkom.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik denk dat als je de FAQ op de website van hen leest, alles perfect vermeld staat. Je stelt de klassieke standaardvragen, en daarom is er dus een lijst met veelgestelde vragen lijkt me zo.

http://www.singaporeair.com/sa(...)/travelfaq/index.jsp

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Even snel iets proberen te boeken, maar ik hoef pas te betalen als ik mijn vlucht geselecteerd heb. Denk dat je dus iets fout leest. Emoticon: Smile

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Ik heb dit jaar ook gewoon via de site van SA geboekt, was 50 euro goedkoper dan het reisbureau.
Ticket wat je boekt is beschikbaar, je krijgt meteen je E-ticket per mail zoals je het daar bevestigd en dus betaald hebt.

;-), www.peter191064.mijnalbums.nl

putteng
Gebruiker
spacer line

Ha Jeroen,

Je hebt helemaal gelijk maar wordt daar geen wijs uit. Ik dacht ik stel mij vraag op dit forum omdat hier veel mensen met veel reiservaring zitten. Iets anders dan dat ze elkaar alleen maar lopen af te zeiken! Mensen durven hun reisverslag al niet meer te plaatsen gelet op het commentaar wat ze krijgen.
Je tweede bericht moet je even toelichten: "Even snel iets proberen te boeken, maar ik hoef pas te betalen als ik mijn vlucht geselecteerd heb. Denk dat je dus iets fout leest."
Op de site van SA selecteer je eerst een vlucht en uiteraard daarna vragen ze een betaling. Waar het mij om gaat is dat je niet na het selecteren een melding krijgt, zoals op sommige andere site van ticketaanbieders wel, dat de vlucht ook daadwerkelijk beschikbaar is. Mijn angst is dat je dat pas na het betalen hoort maar dan liggen de pegels wel al bij SA op de mat!

putteng
Gebruiker
spacer line

Ha Peter,

Bedankt voor je reactie daar kan ik iets mee!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Putteng, ik heb in januari 6 tickets met SQ geboekt via van Verre Reizen, zie advertentie hier boven aan de pagina. Juist aanzienlijk goedkoper dan rechtstreeks via SQ, scheelde voor 6 tickets honderden euro's.

putteng
Gebruiker
spacer line

Ha Elsbeth,

Ik heb op de site van Verre Reizen gekeken maar zag nog geen tickets voor de maand juli 2010. Heb nu toch maar via site SQ geboekt. Heerlijk gevoel; eindelijk weer terug naar Indonesie en dit keer met de kids!!!!!!!!! hiephoi!!!
Groet,

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Putteng, ik zie inderdaad ook nog niks staan bij van Verre. je bent er wel vroeg bij zeg! Wat moest je nou betalen en waar ga je heen met je kinderen? Ik ben dit jaar ook voor het eerst met mijn kinderen naar Indonesie geweest, ben benieuwd wat voor reis jij gaat maken, of blijf je op één plek?

putteng
Gebruiker
spacer line

Ha Elsbeth,
De laatste weken bekijk ik elde dag de site van de ticketaanbieders en die van o.a. Singapore Airlines. Afgelopen zaterdag zag ik een run op de tickets van Amsterdam naar Bali. Vluchten op bepaalde dagen verdwenen en soort gelijke vluchten op andere dagen schoten in prijs omhoog (soms per ticket € 100,= meer). Ik heb daarom niet langer gewacht en meteen tickets geboekt bij Singapoire Airlines: prijs per ticket € 1.006,=. Hiervoor sta je na instappen in Amsterdam na 18,5 uur in Denpassar. De terugvlucht doe je er iets meer dan 15 uur over. Dit vind ik met de kinderen wel zo prettig. Bij het reisbureau bij mij om de hoek heb ik (voordat ik boekte bij SA) een optie genomen op dezelde reis: prijs per ticket € 1.119,= !!!) Omdat ik eerst niet via site van SA durfde te boeken (zie hiervoor) heb ik optie bij reisbureau genomen. Toen ik de pirjs hoorde heb ik toch via site SA geboekt en ik moet zeggen geen enkel probleem en ticketbalie in Nederland helpt je graag bij het boeken.
Nu ik de tickets heb (ik ga in juli pas weg) ga ik eens rustig op mijn gemakt de reis uitstippelen. Ik denk dat het niet alleen bij Bali blijft; misschien Lombok of Gili eilanden. Heb je nog tips dan hoor ik deze graag!
Groet

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Putteng,
Ik was op een gegeven moment ook blij dat ik geboekt had, ondanks alle waarschuwingen van iedereen dat het tegen de zomer veel goedkoper zou worden. ik wilde geen enkel risico lopen. Voor ons gold ook: de snelste route. Wij zijn in 12 1/2 uur naar Singapore gevlogen, daar 2 dagen gebeleven. Toen een week in de Minahassa (Noord Sulawesi), een week Tana Toraja (Zuid/midden Sulawesi), een week Yogyakarta en tenslotte een week Bali. Ons hele gezin vond het een perfecte afwisseling. 3 keer een binnenlandse vlucht genomen, waarvan slechts 1 hier in Nl. geboekt. Hotels grotendeels van tevoren vastgelegd, maar wel met speling, soms een ander hotel genomen, ergens korter of langer gebleven, is allemaal helemaal geen punt (beetje afhankelijk van de plek natuurlijk). Wij hebben echt een geweldige en avontuurlijke vakantie gehad. Hoe oud zijn jouw kinderen? Ik vind zelf Sulawesi bijzonder mooi, ben er nu 3 keer geweest en ook de kinderen vonden dit het hoogtepunt van de reis.
Mocht je meer willen weten, dan kan ik je wel mailen, laat maar horen.

groet Elsbeth

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,704,229 pageviews Een website van indahnesia.com