Ervaringen met Air Asia

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
93 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ton.luijcx
Gebruiker
spacer line

Omdat wij een vlucht Singapore - Denpasar willen boeken met Air Asia, horen we graag wat recente ervaringen over deze maatschappij. Onze vraag betreft met name de toegestane hoeveelheid bagage en of Air Asia zich in de regel aan het vluchtschema houdt. Dit in verband met al geboekte aansluitende vluchten.
Bij voorbaat dank

Ton Luijcx

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het percentage op tijd gevlogen vluchten (max 15 minuten te laat) is te vinden helemaal linksonder op de website van AirAsia.

Hoeveelheid baggage die je mee mag nemen hangt af van waarvoor je betaald hebt en is op je 'ticket' terug te vinden. Niet terug te vinden? Dan moet je bijbetalen. Meer info op de website wederom:
http://www.airasia.com/site/my(...)p?reference=tnc_main

Boek ook je stoelen vooraf (wederom bijbetalen) want anders heb je dikke kans dat je niet langs elkaar zit gedurende de vlucht.

Ho Lee Fuk

ton.luijcx
Gebruiker
spacer line

Hartelijk dank voor je reactie Yerun. Zoals zo vaak levert ook nu weer een antwoord nieuwe vragen op, dit keer maar eentje: als ik probeer te boeken loop ik vast als ik een seat wil reserveren, en ik wil straks inderdaad niet mijlenver van mijn vrouw zitten. Weet je ook daar nog een oplossing voor?

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Wij hebben de afgelopen jaren vele malen met Air Asia gevlogen. Dit is altijd prima bevallen. Vorig jaar was het nog zo dat je geen seat kon reserveren. je checkt in en allereerst mogen de mensen het vliegtuig in die extra hebben betaald om als eerste in het vliegtuig te mogen en aansluitend de overige reizigers. Je kiest dus zelf je stoel als je het vliegtuig in gaat. (net als in de bus zal ik maar zeggen). Dus je kunt altijd naast je vrouw zitten. Wij vlogen als gezin en zaten altijd met z'n vieren. Maar mogelijk dat dit veranderd is.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.ton: je kunt bij het boeken direct je stoelen kiezen, deze zijn gegarandeerd dan. Langs elkaar zitten kan dus, maar kost een paar euro extra.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Geschiere; Vorig jaar was dat anders inderdaad, nu moet je of betalen voor je plekkie, of maar afwachten waar je geplaatst wordt, want je krijgt een stoelnummer toegewezen tegenwoordig. (wettelijke verplichting)

Ho Lee Fuk

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Ik ben afgelopen week van Jakarta naar Yogya gevlogen met Airasia en heb niets gemerkt van bovenstaande Emoticon: Confused

Ik ging boeken voor 3 personen en binnen een uur kon ik al vliegen en zonder mij iets te vragen had ik netjes 3 stoelen naast elkaar (ook nog bij de nooduitgang) en niets heb ik hoeven vragen

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat is fijn te horen, ik heb voor mijn trip naar Bali (morgen) de stoelen maar vooruit vastgelegd. Kost ook maar dik een euro (per stoel, per vlucht), daar niet van..

Ho Lee Fuk

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Ik ben geen airasia fan hoor (maar dat hoef ik Yerun niet te vertellen Emoticon: Puh! ) maar ik moest en zou z.s.m. terug vliegen naar Yogya en de enige die voorhanden was zo snel was jawel airasia. En tot mijn verbazing moet ik bekennen, het ging gesmeerd Emoticon: Shiny
(Wij hadden geen bagage overigens)

goede reis morgen Emoticon: Party!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nee, jij bent geen fan, maar om er gebruik van te maken hoef je geen fan te zijn. Dat het goed loopt is wel duidelijk ja, daarom kost het ook zo weinig, en voor die paar uurtjes kun je ook wel in een (te) kleine ruimte zitten, zeker als je weer lekker naar huis wil.

Ho Lee Fuk

mvisscher
Gebruiker
spacer line

Wij hebben afgelopen zomer 4 vluchten gehad met Air Asia en allemaal zijn ze soepel verlopen.
Bij het boeken online de stoelen al uitgezocht en ook dat ging precies zoals geboekt.
Ik vond het voor herhaling vatbaar.
Goedkoop, snel en makkelijk.
Bedenk wel van te voren hoeveel gewicht je mee wilt nemen, dan betaal je dat meteen bij het boeken. Achteraf is duurder.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wederom weer een bevestiging van mijn vermoedens, een koppeltje, dat op 6E en 6F zat moest ik helaas uit elkaar trekken omdat mijn wel van tevoren gereserveerde stoelen 6D en 6E waren.. het koppeltje had eigenlijk 6F en 7F, terwijl het vliegtuig niet vol was en ze dus makkelijk ergens langs elkaar geplaatst konden worden. Hij was niet heel blij, zij kon niet meer dan glimlachen en haar best doen hem in toom te houden..

Tja, stoelen tevoren boeken is dus iets wat eigenlijk standaard opgenomen moet worden als je boekt bij AirAsia, kost maar 15.000 per stoel per vlucht voor binnenlandse vluchten overigens.

Ho Lee Fuk

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

Gisteren voor het eerst met Air Asia naar KL gevlogen. Ging redelijk soepel, alleen 1 1/2 vertraging op de terugweg, maar ja.. genoeg te doen daar.
Ik heb ook vantevoren de stoelen willen boeken en liep ook vast. Probeer eens een andere internet browser. Ik gebruikte chrome en met explorer liep het soepel...

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

Ik vloog deze zomer van bangkok naar jakarta (retourtje voor 130e) en weer terug en was over het algemeen vrij positief.Gewooin met Indonesia Airasia's a320.
Heengaande had ik een normale stoel en moet ik toegeven dat het wel nogal krapjes was, maar het geluid (nieuw toestel) van de motor was vrijwel geruisloos itt de oude 737-300s en geen vertraging of wat dan ook. Ook zat de vlucht voor 75% vol en was je dus al vrij snel buiten.
Teruggaande had ik maar besloten om op zo'n emergency stoel te zitten, al betaal je daar 250 baht meer voor (5 euro) en ik moet zeggen dat het wel prettig is als je nogal lang en groot bent om dan op zo'n stoel te zitten, veel meer beenruimte en je mag eerder het toestel in waardoor je al makkelijk je handbagage bij je in de buurt kwijt kan. (het viel me vooral in indonesie op hoe vol de handbagage cabines zaten en dat het vrijwel normaal was dat ik m'n handbagage bij de stewardess kwijt moest leggen, omdat ik vaak pas als laatste naar binnenging. (tis t*fus heet als het toestel nog aan de gate vastzit of nog stilzit en dit was vooral bij de oudere toestellen het geval en sowieso vertrekt het vliegtuig toch niet zonder jou))
Verder is het met Indo airasia het geval dat je maar 15 kg mee mag nemen, maar 5 kg erbij (20 kg) kost je ook maar iets meer dan 4 euro, dus opzich wel de moeite waard en zo strikt zijn ze niet. Ik vertrok met 21 kg, en hoefde niet extra te betalen.

Airasia is echt wel ok mits je makkelijk bent en niet erg vindt om voor dingetjes extra te betalen. Je kan het zo comfortabel mogelijk maken als je wil. Service is verder prima!

en van te voren boeken is een tip, want het kan je opzich nogal wat geld schelen!!! Daarnaast kan je dan tegen betaling je stoel(en) kiezen en kan je ook nog aangeven of je (tegen betaling) wat wilt snacken/eten/drinken en ook nog eens extra bagage meenemen als je wilt. Ook uiteraard tegen betaling, maar alsnog ben je weinig kwijt.En dat allemaal via internet

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Kelvinator; jij bevestigd exact wat ik enkele dagen geleden ook schreef. Emoticon: Yes!
AirAsia verspeelt kansen

Ho Lee Fuk

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ik geef Air Asia een dikke rien voor kwaliteit prijs verhouding en kreeg ook netjes een sms een maand van te voren omdat de vlucht een uur later zou vertrekken en toen ik ging klagen dat ik mijn verbinding met de trein daardoor miste kreeg ik 3 maaltijdbonnen te besteden bij Mc Donald in KUL geweldige service dus...

indofiel
Gebruiker
User icon of indofiel
spacer line

Ik heb zelf 2 tickets bij AirAsia besteld voor november. Eentje voor de route KL - Yogyakarta en één voor Denpasar- KL. Maar ik kreeg vorige week een SMS en e-mail dat die eerste vlucht wel 5 uur naar voren werd geschoven! Deze zou nu 15 minuten later vertrekken dan mijn inkomende vlucht naar KL. De vlucht naar JOG zou ik dus nooit halen.

Ik heb natuurlijk meteen naar de Terms & Conditions gekeken van de tickets. Daar biedt AirAsia 2 alternatieven.

- Kosteloos een boeking voor de volgende vlucht. Bij deze vlucht zou dat dus een dag later worden, er gaat maar één AirAsia vlucht per dag van KL naar JOG.
- Krediet voor een latere boeking met AirAsia. Deze moet je wel binnen 3 maanden ten gelde maken.

Beide waren voor mij geen reële opties. Ik ga maar twee weken naar Indonesië en ik wil dus geen dag missen. Ook zou ik op korte termijn geen gebruik meer maken van AirAsia, dus optie 2 viel ook af.

Ik werd wel meteen 'angstig' na vele dingen op internet te hebben gelezen over de (klanten)service van AirAsia. Maar toch heb ik maar gebeld. Na opgave van mijn telefoonnummer zou ik terug gebeld worden. Ik vond dit verdacht, ik dacht 'daar hoor ik niks meer van'. Maar toch werd ik een dag later gebeld (op een zaterdag) door één van hun servicemedewerkers. Hij legde mij weer beide opties voor, maar ik legde uit dat ik toch liever een refund wilde. Dit was geen probleem, legde de medewerker uit. Maar dit kon wel heel erg lang duren, misschien zelfs 3 maanden! Ik zei dat ik dit niet vond, dus heeft hij de procedure voor een refund in werking gezet.

Nu maar hopen dat ze het geldbedrag na 3 maanden hebben teruggestort. Dat zul je dan hier lezen!

Dus.... mijn ervaringen voordat ik ook maar één vlucht met AirAsia heb gevlogen zijn wisselend. Eerst was ik boos dat mijn vlucht zomaar werd vervroegd, waardoor ik deze nooit kon halen. Maar toch was ik redelijk positief over de klantenservice.

Ik heb nu voor KL - JOG een Malaysia Airlines ticket geboekt. Ik vlieg DPS - KL nog wel met AirAsia (als ze deze ook niet verzetten). Ervaringen zal ik hier ook posten.

indofiel

Schaamteloze Indonesië promotie: http://indofiel.blogspot.com

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Deze maand weer 2x met Air Asia gevlogen, SIN-CGK en DPS-SIN. Beide keren gloednieuwe A320, precies op tijd, uitstekende service (op beide vluchten voor 1,5 euro al een warme maaltijd van te voren gereserveerd) en zeker 1/3 van de stoelen onbezet zodat ik achterin languit over 3 stoelen kon gaan liggen.

Overigens is Air Asia een wereldwijde koploper qua kostenbeheersing, en hoeft zij maar 52% van het vliegtuig vol te hebben om winst te draaien. Een van de allerbeste airlines wereldwijd!!

Gracias. Sama sama

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

ben het volmondig met kiwimave eens
zonet airasia surabaya-kuala lumpur en vervolgens kuala lumpur - phnom penh gevlogen
beide vluchten perfect op tijd
ongeveer 20 euro per vlucht betaald
mij hoor je dus niets maar dan ook niets negatief over airasia zeggen

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Tis nu dus ook wel laag seizoen he Emoticon: Wink vergeet dat niet. Emoticon: Nooo
En ik betwijfel ten zeerste als er maar 52% bezet is dit zaligmakend zal zijn voor de inkomsten van AirAsia.... Emoticon: Confused

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Bovendien als we vliegen met AirAsia naar buitenland (dus vanuit hier naar Singapore of Kuala-Lumpur of where ever) je snel te maken hebt met AirAsia Malaysie en niet met PT AirAsia Indonesia! Ik doel hier op de nieuwigheid van de vliegtuigen.

AirAsia Malay heeft idd nieuwe toestellen of in ieder geval "jonge" exemplaren, daar integen heeft PT AirAsia de (wat Emoticon: Stupid ) oudere toestellen.... Emoticon: Wink

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Ook nog even benadrukken dat dikwijls de enkele reis van RI naar een buitenland bestemming spotgoedkoop is Emoticon: Yes! Echter als je de terugvlucht wil boeken naar RI deze velen malen hoger uitvalt Emoticon: Wink

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Zelfs binnenlandse vlucht een feit!
Yogya-Jakarta voor minder dan Rp. 200.000

Volgende dag terug Jakarta-Yogya Rp. 575.000

Vorige maand! Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid Emoticon: Yes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Die AirAsia vlucht van minder dan 200.000 Rupiah bestaat nog steeds ja, goedkoper als de eksekutif trein..

Ho Lee Fuk

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

wat dacht je van dit ticket, heb ik geboekt bij een van de promo-acties van airasia, ticket van jakarta naar yogyakarta voor 6.000 rp, een nieuw record voor mij!

FLIGHT DETAILS
Depart
Jakarta (CGK) to Yogyakarta (JOG)
Economy Promo

Friday, 11 Dec 2009 Flight QZ 7344

Depart Soekarno Hatta International Airport (CGK) at 15:05
Arrive in Adi Sucipto Airport (JOG) at 16:05

PAYMENT
Details

CGK - JOG
Total
Fare
0IDR
0IDR
Iuran Wajib Jasa Raharja
6,000IDR
6,000IDR
Total Amount

6,000IDR
Confirmation
Visa
XXXXXX3011
6,000IDR
Amount Paid
6,000IDR

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 04-11-2009 15:23 siebjans wrote:

En ik betwijfel ten zeerste als er maar 52% bezet is dit zaligmakend zal zijn voor de inkomsten van AirAsia.... Emoticon: Confused

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/AirAsia bij kopje "history"

Gracias. Sama sama

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,400,634 pageviews Een website van indahnesia.com