Advies nodig over stage Indonesie.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
nvdgeest
Gebruiker
spacer line

Ik heb echt jullie hulp nodig mensen. Ik zit namelijk in dubio en ik heb geen idee wat ik moet doen!

Het betreft het volgende:
Ik wil dolgraag een keer naar Indonesie toe om ervaring op te doen. Nu ben ik op zoek gegaan naar een stageplaats in Indonesie bij een voetbalclub, met succes!

Ik kan in januari voor 5 maanden stage lopen bij de voetbalclub Persemalra (3e divisie, kleine club met ambitie). Het is gelegen in Tual (Maluka). Ik krijg zelfs een kleine vergoeding en er wordt een slaapplaats geregeld voor mij. Mij lijkt dit een geweldige ervaring. Nu is er 1 probleem: Ik weet helemaal niets van de club (geen internet site), ik weet helemaal niets van Tual en ik weet helemaal niets van de mensen die daar leven. Is het toeristisch? Hoe gaan de mensen om met een europese man van 23? Hoe is het leven daar? Prijzig?

Kunnen mensen mij aub adviseren waar ik op moet letten, wat voor eiland het is en mij adviseren of ik het moet doen of niet.

Alvast bedankt!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Je bent 23. Je wilt een stageplaats. Je krijgt die kans. Je krijgt nog een vergoeding ook. DOEN!

Ik kan niet een van je vragen beantwoorden, maar die worden vanzelf opgelost. Tenzij je geen ballen hebt.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik zou me goed orienteren. Weten waar je heengaat, visum, accommodatie enz...............
Kontaktpersonen van deze club? Misschien eens de Ambassade raadplegen?

Wie heeft de stage ingang gezet? School?

Succes !

It's only kinky the first time.

nvdgeest
Gebruiker
spacer line

Nee, ikzelf. Maar wat is het voor een eiland? Wat kan ik daar verwachten?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Oyibo, I hate to admit it, maar je hebt gelijk. Ik ging ervan uit dat je een stage bij een voetbalclub Persemalra in Tual niet zo maar even zelf regelt. Hoe verzin je het? Kennelijk heeft nvdg dat wel gedaan, al vraag ik me af hoe (Facebook of zo)? Dan denk ik nog steeds dat hij het moet doen, maar dan wel met inachtneming van jou punten.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Maluka is niet de meest voor de hand liggende plaats in IndonesiŽ om heen te gaan als je daar nog nooit bent geweest....Vergeleken met Nederland zal het leven daar minder prijzig zijn verwacht ik. Ik denk dat Anne Mieke je er wel veel over kan vertellen, maar die heb ik helaas al een tijdje niet op het forum gezien geloof ik....
Ik zou me eens goed inlezen hier op de site en gewoon op internet.
Hoe ga je communiceren met deze mensen? Spreken ze Engels? want ik neem aan dat jij de taal niet spreekt en veel Indonesiers spreken geen of slecht Engels, vooral als je buiten de toeristische gebieden komt...

Maar ik ben het wel met guna2 eens dat het wel een unieke kans is die ik niet zomaar zou afslaan!!

monyet_belanda
Gebruiker
spacer line

1 woord: DOEN!

Zelfs als het allemaal erg tegen zit (taal; vriendelijkheid etc.) is dat immer nog een mooie "les". Qua geld zou ik me niet al te veel zorgen maken; alles is voor een 23-jarige NL man wel te betalen.

Met de taal heeft NoviKirana wel een punt. Engels is niet 't sterkste punt van de bevolking en als ze 't al spreken is 't erg beperkt. Kortom, neem een taal lesje of wat voordat je gaat zodat je in ieder geval de basis beheerst. Ik heb gemerkt dat je in een maand of wat al basis conversaties kunt hebben. 't Gaat sneller dan je denkt Emoticon: Wink

Maar goed ... ik word bijna jaloers! ;-)

Kansen komen maar 1x voor. Grijp ze als je kunt!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Il sluit me helemaal aan bij Monyet en Guna. Zeker doen, een hele spannende ervaring. Als gezonde 23 -jarige man ben je flexibel, zie je maar te redden, lukt je vast.
Ik ben als 29-jarige vrouw (een tijdje geleden...) voor 9 maanden naar Zuid Sumatra gegaan (was het jaar daarvoor voor het eerst in Indonesie geweest). Ook daar sprak vrijwel niemand iets anders dan Indonesisch, DE manier om binnen de kortste keren een aardig woordje mee te praten, mits je bereid bent er iedere dag 10 nieuwe woorden in te stampen. Als mensen Engels spreken, vormt dat juist een enorme belemmering voor het leren van het Indonesisch. Geef jezelf een bepaalde tijd om het leuk te gaan vinden (als je dat al niet meteen vindt) en kom terug als je het helemaal niks vinden. Niks verloren, maar wel geprobeerd. Maar ga inderdaad als de sodemieter hier al iets aan je woordenschat doen en lees je in.
Succes, groet Elsbeth

lesmana
Gebruiker
spacer line

Het is niet Maluka, maar Maluku. En tual ligt in het zuid-oosten en volgens mij als ik me goed herinner op de kei eilanden.

lesmana
Gebruiker
spacer line

Is je naam niet ""hollandmanis38"" ipv nvdgeest

nvdgeest
Gebruiker
spacer line

Mijn naam is N vd Geest Emoticon: Wink .

Mensen, bedankt! Ik heb deze stage zelf geregeld. Zal even kort uitleggen hoe. Ik had het idee om in indonesie stage te lopen, en aangezien ik op de Johan Cruijff University zit is het mooi meegenomen als het sport gerelateerd is. Ik heb toen op google een blog gezien over Indonesisch voetbal. Ik heb deze meneer gemailt en hij bracht me in contact met een advocaat in Indonesie. Zodoende ging het balletje rollen.

De taal is een zeer goed punt! Ik ging er eigenlijk blind van uit dat engels geen probleem was. Maar dat valt dus zwaar tegen. Ik moet zelfs bekennen dat ik dit nog niet eens overlegd heb met mijn contact persoon daar. Ik ben blij dat iedereen positief is over de stage.

Kan iemand mij ook iets vertellen over de club? Ik zie dat ze niet eens een internetsite hebben en ook op wiki is de informatie beperkt. En ik sprak iemand die zei dat deze plek in Indonesie zeer primitief is. Als ik jullie goed begrijp moet ik er dus niet van uit gaan dat hier meer mede studenten zitten. En hoe toeristisch is dit gebied? Nogmaals bedankt mensen!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hoewel je je zeker moet voorbereiden qua visa (verblijfsvergunning) is het de kans. En doorgaans kunnen die voetbalclubs dit wel regelen want er verblijven vele buitenlandse (meestal Afrikaanse) voetballers hier in het land.
Tual is de hoofdplaats van Klein Kei, men spreekt er vrijwel geen Engels, het is een vrij afgelegen eiland in Indonesia in de Zuid-oost Molukken maar nog steeds een redelijk groot stadje. Je hebt ook voldoende mogelijkheden om het eiland (makkelijk te bereizen) te onderzoeken; dus recreatie. Ik denk dat je er geen andere studenten uit het buitenland zal vinden maar er verblijven wel enkele Molukkers die in Nederland zijn opgegroeid. 3 maanden geleden heb ik er een week gezeten en heb verscheidene van deze geremigreerde Molukkers ontmoet. Mocht je behoefte hebben aan contact met Nederlands sprekenden, mail me dan maar even voor hun adressen.
De voetbalclub ken ik niet dus zal het wel geen topclub zijn, maar de Keiezen zijn enthousiaste voetballiefhebbers, dus animo voldoende lijkt me. Websites voor organisaties en bedrijven staat nog in de kinderschoenen hier in Indonesie dus daaruit zou ik geen conclusies trekken.
Maar weet wel dat op vele zaken het nog vrij eenvoudig is. Internet, etc. is geen probleem maar stroomuitval is een regelmatig voorkomend iets. Verder zijn er elke dag 2x vluchten van Tual naar Ambon, dus in geval van nood ben je binnen anderhalf uur in de hoofdstad van de Molukken (alleen van daaruit is het weer meer dan 3 uur vliegen naar Jakarta).

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

hallo nvd geest
ok zag je bericht
te gek dat jij trainer gaat worden voor een voetbalclub daar
Ik zie een hoop berichten hier, en de meeste kennen de kei eilanden niet echt
ik kom daar oorspronkelijk vandaan, en hier in nederland wonen enkele duizenden molukkers van de kei eilanden, keiese woongemeenschappen o.a in zwolle, rijssen, zevenaar, nistelrode helmond echt/montfort, cuyk,
De kei eilanden beginnen steeds meer ontwikkeld te worden, internet kan je goed daar, hebben wij opgezet, met snelle satelietverbinding, accomodaties om te slapen zijn er genoeg, zoals hotels en guesthouses, stroom valt af en toe uit(zoals in vele gebieden van Indonesie), maar dat valt wel mee, maar je zit in een gebied van de mooiste stranden van indonesie en de wereld
Over de plaatselijke voetbalclub kan ik navragen voor jou, maar je kan je bijvoorbeeld aanmelden bij facebook(zoals hyves) en contact zoeken met keiezen daar, daar is ook een aparte site van keeizen en de stad tual op facebook, weldra dat iemand je kan helpen en ze spreken ook engels)
Op de kei eilanden voetballen ze vaker in een grote stadion zo groot als de eerste diviesiclubsstadions hier, )op google earth kan je dat goed zien het stadion )
verder gaat elk jaar keiezen naar de kei eilanden , deze maand gaan er weer een paar,
en net zoals iemand zei dat het daar primitief is, is een lachertje, misschien als je daar bent wil je niet meer terug, , ga bijvoorbeeld naar savannah cottages, de eigenaar komt oorspronkelijk uit Nederland, en spreekt nederlands, maar weldra kom je vanzelf meer mensen tegen die engels en/of nederlands praten, zoals molukkers uit nederland
en maak je niet druk daar, mensen zijn al gewend aan buitenlanders, op dit ogenblik zijn er wat duitse toeristen daar, voor reizen naar de Molukken inclusief kei eilanden
check .arcadia reizen , ze organiseren vaak groepsreizen en kunnen je wat aanbevelen
en verder kan je mooie foto's zien van de kei eilanden hoe het eruit ziet
De kei eilanden bestaat ongeveer fifty fifty moslims en christenen en een heel klein deel hindoe

hier een link naar friendster van iemand hoe tual ongeveer eruitziet,

http://www.friendster.com/phot(...)=9370915741678086805

hieronder een website en wat foto's en nieuws van de kei eilanden
http://foxpopuli.net/page1.php

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

je kan me ook mailen en eventueel je tel nr bijzetten, kan ik misschien voor jou contactpersonen hier en daar geven
wanneer wil je gaan,??? de ,medeeigenaar van ons internetprovider zijn vrouw spreekt vloeiend engels

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

[quote] Op 10-10-2009 11:30 schreef teripang:
je kan me ook mailen en eventueel je tel nr bijzetten, kan ik misschien voor jou contactpersonen hier en daar geven
En zeer zeker doen,
wanneer wil je gaan,???

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-10-2009 11:28 teripang wrote: te gek dat jij trainer gaat worden voor een voetbalclub daar
Ik zie een hoop berichten hier, en de meeste kennen de kei eilanden niet echt
ik kom daar oorspronkelijk vandaan,
Beste Teripang, ik waardeer je inbreng zeer, maar het valt niet te ontkennen dat jij als Keiees uiteraard zeer subjectief (en in dit geval erg positief) naar je eiland van herkomst kijkt. Maar onze vraagsteller is een volkomen nieuweling, dus kan je niet stellen dat de meesten de Kei eilanden niet echt kennen. Juist de inbreng van al die andere reacties is waardevol want die kijken er objectief tegen aan en niet gekleurd. Ik ben er ook van overtuigd dat dit een kans van je leven is en het zeker moet doen. Maar.....ga dan niet zeggen dat de anderen de Kei eilanden niet kennen, ze kijken alleen minder subjectief tegen de situatie aldaar aan (zonder sentimentele banden) en ik denk dat men daar meer aan heeft dan alleen maar je herkomsteiland verdedigen omdat het nou toevallig je herkomstplaats is. Succes en het is je reinste kans die je moet grijpen.....maar enige praktische info vooraf voor iemand die er nooit is geweest, vind ik alle reacties hiervoor zeer waardevol, negatief of positief.

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

beste yogya bali,
ik waardeer ook je reactie, maar geef je ongelijk, het heeft niks met sentimenten te maken en verdedigen van mijn eiland van herkomst
Ik geef hem info waar hij om vraagt, en dus ook een beetje gerusstelling en moed
,isschien heb ik ongelijk dat mensen de kei eilanden niet kennen, maar ik doel op sommige reacties, en daar kan je lezen dat ze de kei eilanden niet kennen, dus ook geen waardevolle informatie, of het nou positief of negatief is

groetjes

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Allright, we zijn het er beiden over eens dat dit de kans van je leven is. By the way, ik heb in juli Gerson nog opgezocht in Savanah Cottages maar hij was net uit een boom gevallen en was er niet zo best aan toe. Weet jij daar iets meer over, ik bedoel hoe is zijn conditie nu?

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

beste YB

hey da;s toevallig , ik was vorig jaar juli ook daar
toen zag ik hem met een motor voorbij sjezen, maar weet niet of dit voor zijn valpartij was of erna, nee ik heb niks van hem vernomen, maar ik zal eens navragen, op dit moment zijn er een paar kennissen en fam daar die ik eventueel kan vragen
Wanneer ga jij weer die kant op naar Indonesie
Ik probeer volgend jaar weer te gaan, ff de prijzen afwachten nu garuda weer gaat vliegen
in europa

nvdgeest
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Yogya-Bali: Mocht de trip inderdaad doorgaan dan zal ik je zeker een e-mail sturen! Ik zou het erg fijn vinden als ik daar al wat mensen een beetje zou kennen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Teripang: Thanx voor de info! Ik heb gezocht op facebook maar kan eigenlijk niets vinden (Nu ben ik ook niet zo ervaren met facebook). Ook geef je aan dat je navraag kan doen over de club. Wil je dit aub voor mij doen? Ik vind namelijk erg weinig informatie over de club zelf.

Ook heb ik geprobeerd te zoeken naar tickets etc. Ik begrijp dat je eerst naar Jakarta vliegt en een binnenlandse vlucht moet nemen. Iemand tips waar ik het best kan boeken? En wat moet ik me voorstellen dat het betaalbaar is. Kunnen jullie aangeven hoe duur bijvoorbeeld: maand kamer huren, avondje uiteten, 1 bier is?

Trouwens complimenten over het niveau van dit forum. Daarnaast is iedereen echt super behulpzaam!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

nvdgeest,
Waarvoor dank, het forum is door de forummers gemaakt.
En een perfecte bron van informatie, met gebruikers die graag een steentje bijdragen.
Een compliment aan de gebruikers en de site eigenaar. Emoticon: Party! En terecht.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-10-2009 07:42 oyibo wrote:
nvdgeest,
Waarvoor dank, het forum is door de forummers gemaakt. En een perfecte bron van informatie, met gebruikers die graag een steentje bijdragen.
.

Van de leden , voor de leden en door leden. Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

M'n Nederlands is allang niet meer wat het geweest is Surya Emoticon: Blush

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-10-2009 08:07 oyibo wrote:
M'n Nederlands is allang niet meer wat het geweest is Surya Emoticon: Blush

Het is ook een vertaling uit het Indonesisch.
Dari , untuk dan oleh .
Emoticon: Nice

Je weet ook wel dat ik moet gaan inburgeren ? Emoticon: Party! Emoticon: Yes!

bisa dicek of makemyday .

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

hallo nvan de geest

Ik heb contact gekregen met iemand daar, krijg binnenkort een sms je ,en dan moet ik een telefoontje plegen , want dan krijg ik die trainer van die voetbalclub aan de lijn.
zodra het zover is , laat ik je het onmiddelijk wten hoe je met hun in contact kan komen,
Ik moet mijn tijd met hun tijd afstemmen met het tijdverschil daar, ook omdat ik werk, zodoende

het voetbalclub heet in het geheel Perserikatan Sepakbola Maluku Tenggara (PERSEMALRA) betekend verenigd voetbal maluku tenggara
zou ook wel voetbalvereniging zijn zoals hier in Nederland dat noemen
Maluku Tenggara is zuid oost molukken

groetjes en tot gauw

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,956,719 pageviews Een website van indahnesia.com