Commentaar op en opmerkingen over het reisverhaal van Willem

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
89 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Om te voorkomen dat het verhaal van ons geacht forumlid Willem verzandt in allerlei nuttig en nutteloos commentaar, begin ik hier een aparte pagina voor die goedbedoelde onzin. Zulks zonder medewerking of toestemming van de heren modderaars, die kennelijk iets beters te doen hebben. Ik wil namelijk het verhaal van voornoemde Willem aaneengesloten kunnen lezen. OEF!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Het waarom van deze actie ontgaat mij echt volkomen. Vanwaar deze behandeling?
Leg eens uit, Guna, aan mij en anderen, waarom het je nou precies te doen is.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Om een erg eenvoudige reden - die jij zelfs kunt begrijpen: als je iets tikt waarvan je wilt dat het een coherent geheel gaat vormen, dan is het niet wenselijk dat er doorheen wordt geluld. Voorbeelden mijnerzijds: de topics `uit eten' en `wat kost dat nou, wonen in IndonesiŽ.' Met satanisch genoegen of door volledig onbenul wordt dat soort topics verkracht door interrupties. Dat wil ik niet, en mijn wil is wet, zowel in de keuken als in bed. Vandaar. En die andere reden snap je ook misschien...

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Zowaar ik kan GUNA2 begrijpen. Zo blijven de WIllem-Verhalen een leuk aanťťngesloten geheel en kunnen we hem verblijden met reactie`s in dit topic!!
Goed gedacht .GuNa≤

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

tjonge,Guna2,
ik moet alleen maar om je postings lachen, arrogant en opgeklopt.
Wat is je opleiding?
2 klassen VMBO?
Ach guna, je valt direct al door de mand: je kunt Willem aanvallen, maar je eigen inbreng komt ook niet verder dan Jip en Janneke niveau
OPMERKING BEHEERDER

Jee, nog steeds dat gezever over Guna2 terwijl je steeds zegt te stoppen? Stop er dan ook eens mee of zo.

Geplaatst door Jeroen @ 09-10-2009 04:17

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Elsbeth, ga maar niet meer in op guna2
awas!~
groetjes Merapi

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

En toch snap ik Guna2 wel. Het is net wat Peter zegt; het blijft dan een leuk aanťťngesloten verhaal.
De commentaren tussendoor lees ik dan ook niet, want die interesseren me niet. Het enige wat me interesseert is het verhaal van Willem.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Om te voorkomen dat het verhaal van ons geacht forumlid Willem verzandt in allerlei nuttig en nutteloos commentaar, begin ik hier een aparte pagina voor die goedbedoelde onzin.

Kan me er wel in vinden en sluit me dus bij pamela en peter aan.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Merapi, maak je geen zorgen, hoor, ik kan me prima redden. Ik ken Guna2 inmiddels hoogstpersoonlijk en kan zijn opmerkingen goed plaatsen. Ik ben het alleen niet altijd met hem eens, hoeft ook niet. Volgens mij heb je dit keer overigens de posting van Guna niet helemaal goed begrepen. Hij valt Willem helemaal niet aan (dat was ik, in het ander topic...)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

O ja verder heb ik een hoop munten gekocht van Wilhamina voor een prikje zelfs een rijksdaalder van willem 3 ik hoop ze voor veel geld te verkopen...
Doe geen moeite Willem, allemaal namaak.

beesie37
Gebruiker
spacer line

hey willem,

fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt.
en aardig van die jongen dat hij jullie naar die waterval bracht.
pffffffffffffffffff 15 uur met de boot dat is nog al wat hihihiih.

he vermaak jullie en tot vrijdag knuffels van onsssss uit nederland

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Het idee van GG of G2 is goed .
Voor de leesbaarheid en om de kans tot dwalen , off topic gaan of "ruzie" krijgen te verminderen .

In een Indonesische reisforum heb ik 2 of 3 topics geplaats , en dat heeft geleid tot ellenlange off topic discussies en soms scheldpartijen.

Met de resultaat dat mijn verhaal vroegtijdig werd afgebroken.
Aan de andere kant is men vrij om in dezelfde topic vragen te stellen over busverbindingen , hotelprijzen , timetables etc .

Meningen , discussies al dan niet off topic kan men dan in een aparte topic plaatsen , tenminste als er behoefte is .
Het is niet de bedoeling om een medelid af tekraken of over hem te roddelen. Toch ?

bisa dicek of makemyday .

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Hmmm WG heeft Pulau Babi niet gezien, nou ik kan je vertellen dat de trip erheen, het snorkelen in die buurt en het eilandje zelf wel de moeite waard is!!
Wat een SuperFijneZachte zandstranden aldaar, een genot om over zo`n strand te slenteren

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

WG:
...ben namelijk erg verbrand op een schouder en heerlijk gegrild...

Je moet ook die zon niet opzoeken, Willem. Laat je niet grillen!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

WG, welke camera(s) gebruik je eigenlijk? En heb je nog tips over fotograferen in de tropen?
Vroeger sleepte ik een loodzware koffer mee (da's minder in de tropen) met objectieven, filters, accu's, een zware flitser en God weet wat voor ongein. Tot een professionele fotograaf me vakkundig van het waanidee afbracht dat ik kon fotograferen. Nu wil ik een goeie `debielencamera,' liefst geen extra rommel zoals filters. Ik dacht aan een Canon uit de serie Ixus.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

ik heb een camera van nikon coolpix 89.95 en het was de laatste kreeg gratis 2 gb er bij en hij is 8 mp trouwens leuk dat je mijn topic gered hebt anders was ik er mischien al mee gestopt ben nu op bali ff bijkomen en dan naar padang...
O ja de camera heeft een nadeel er zit geen zoeker op dus bij veel licht op het schermpje is het wel eens moeilijk kijken...maar ik ben er erg tevreden over voor die prijs gekocht bij dixon die zit bijna overal

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 22-10-2009 22:04 willemgeheim wrote: ik heb een camera van nikon coolpix 89.95

Oeps, da's wel erg goedkoop. Maar de foto's zijn fraai, dus waarom niet?

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

ja de techniek gaat zo snel en de camera heeft mogelijkheden genoeg
het werkt echt prima
ja natuurlijk niet tegen de zon in fotograveren zonder in te stellen maar dat lijkt me logisch
het ding werkt echt goed en ik maak er soms 2 of 3 dezelfde als ik twijfel
maar het resultaat verbaasd me soms
echt een leuk ding voor dat geld

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 23-10-2009 14:13 willemgeheim wrote: ...en ik maak er soms 2 of 3 dezelfde als ik twijfel

Da's de ouwe truc: veel foto's maken, liefst met verschillende instellingen. Dat was vroeger een tamelijk dure liefhebberij, zelfs als je contactafdrukjes liet maken van diapositieven. Maar tja, met die digidingen kun je zo veel schieten als je wilt, kost toch niks.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Guna ik doe dit alleen als ik tegen de zon in fotoos maak of zonsopgang normaal schiet ik alles zo weg hoor verder ken ik fotoos die te licht of donker zijn makkelijk aanpassen zonder kwaliteitverlies maar de meeste fotoos zijn gewoon goed in een keer.
Verder is mijn modelletje al weer verouderd de nieuwe kost ong 130 a 140 euries en is 10 mp maar ik vind 8 wel genoeg. zeer laag inkomen.
Ik heb wel veel winkels afgelopen om deze te vinden althans eentje die mijn beviel en betaalbaar is voor mij want ik heb maar een
Verder moet ik zeggen dat mijn cameraatje zeer snel is zowel als ik hem aanzet of als ik de volgende foto maak ook daar moet je op letten want mijn samsung 5 mp die ik hier voor had was zeer traag!!!

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Willem de foto met die aap en een flesje water is toppie!!! Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

heb er nog meer aapjes zijn leuk ik hou van dieren....beter als sommige mensen dat zijn soms beesten Emoticon: Smile

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Formaat van geplaatste foto`s te groot voor de gemiddelde PC.
Probeer het met Window zelf
Selecteer de foto`s die je wil plaatsen en klik op zenden aan / kopieŽren naar e-mail-ontvanger. Deze verkleint de foto`s als het goed is. Meeste PC`s daar kunnen dat goed aan,. Dan niet verzenden maar bericht opslaan en dan kun je de plaatjes er zo op verkleind formaat uit kopieŽren.

succes Peter Emoticon: Frustrated

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Willem ,
heb je een andere route genomen vanaf Padang Sidempuan ?

Je kan namelijk "linksaf" richting Sibolga en dan naar Tarutung en verder naar Parapat . .
De weg is beter en " stiller" qua verkeersdrukte.

Een vraag . hoe heb je dat versierd met scooter huren ?
Kan je ook iemand voor je laten rijden ?
Om foto' s te maken is het beter met een scooter of motor gaan ipv met een auto.
Met auto rijd je vaak te snel , en als je na de tigste keer moet stoppen , of achteruit moet rijden om een foto te maken , uitstappen was het het echt vermoeiend..

Graag info voor mijn volgende reis..

bisa dicek of makemyday .

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ik ga deze weg terug nemen morgen ben nu op het Toba meer wat mooi en geweldig hier in tuk tuk .
Ik wil beslist niet met een auto want dan heb ik een chauffeur nodig en ik wil graag vrij zijn en fotoos maken roken en eten waneer het mij uitkomt.
Ik heb een vriendin in Padang en heb de scooter van haar zus geleend uiteraard tegen betaling en het is een nieuwe honda vario.
Daarbij is het een uitdaging om deze weg zelf te rijden en mijn vriendin zit achterop die heeft het het zwaarst te voorduren.
Ondanks het afzien is het een echte kick en als ik terugkom heb ik een avontuur beleefd en niet alleen poppetjes gekekn het was een droom die nu uitkomt.
Alleen rijd ik niet verder naar bohorok want aapjes kijken is te duur kost me weer 100 km slechte weg en 65 dollar voor de entree incl verplichte gids.
Ook de tijd speelt een rol ik moet 15 nov weer in padang zijn want de 17e vertrek ik weer naar het saaie multiculurele nederland om mijn volgende reis weer voor te bereiden.
Als je genoeg ervaring hebt kun je het beste zelf rijden anders beslist niet doen want ze rijden als dwaze idioten hier en snel rijden is het veiligst.
Vooral die truks is ongelooflijk die scheuren er echt overheen want die hebben geen last van al die gaten en maken het alleen maar erger !!!!
Morgenvroeg over 9 uurtjes nu neem ik die route terug ik neem om 7 uur de boot naar parapat maar ik wilde graag naar Tele ivm met het uitzicht en de weg naar beneden was zeer goed totdat die halverwege ophield en dat was een lang stuk afzien naar al moe te zijn van de trans sumatraweg ook nog 20 km verkeerd gereden maar dat was een nieuwe weg dus ff gassen .
Hoop dat het droog blijft morgen want die regen is het ergste en dat tezamen met de weg ik ga morgen weer aan mijn verhaal verder werken want ik loop aardig achter.....mvg willem.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,860,178 pageviews Een website van indahnesia.com