Fraude met mijn credit kaart

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
78 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Fraude met mijn credit kaart
Gepubliceerd op 30 september 2009 11:53
Voor alles is een eerste keer. Ik werd gisteren vanuit Nederland ge-SMS-ed met het verzoek mijn email even te controleren. Dit verzoek kwam niet van een officiŽle instantie, maar wel van diegene die mijn contactpersoon is in Nederland voor de bankzaken van de Rabobank. Braaf als ik ben deed ik dat en ik kreeg te lezen dat de afdeling Fraudebestrijding van de Rabobank mijn creditcard uit voorzorg had geblokkeerd omdat ze fraude vermoedden.
Lees verder , klik op de titel

PeterH
Gebruiker
spacer line

Een extra creditcard met een lage limiet, speciaal voor betalingen via Internet en in IndonesiŽ, is misschien nog niet zo slecht.

Hier in Sanur (en dus waarschijnlijk op veel meer lekken waar bulehs komen) werd / wordt trouwens vrij veel geskimd bij ATMs: na jouw bezoek leest de volgende "klant" de gegevens van je pas en je pincode uit. Als voorzorg kun je je pas na afsluiten van de transactie nog eens invoeren en "0000" oid invoeren als pincode en vervolgens op "Cancel" drukken.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Peter,
goeie tip zeg! zelf nog niet aan gedacht

Begin de details te vergeten

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Ik neem aan dat dit onder alle passen valt ( euro-pas enz ) en niet alleen de creditcard ?

PeterH, inderdaad een goede tip !

Live life to the max.......

kelapakopyor
Gebruiker
spacer line

Goeie tip! ga ik doen!
gr, kelapa....

Jan Smit
Gebruiker
spacer line

PeterH, Hartelijk dank voor deze tip, want ik zit er nu midden in, mijn pas is ook geskimt en geblokkerd door abn, koste me toch maar mooi 3 juta en ben nog steeds bezig met ABNAMRO om een nw wereldpas te krijgen.
Voor straks, als ik mn nwe pas krijg, dank je hartelijk.
mvg
Yan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik besefte me te laat dat ik mijn credit card gewoon te vaak gebruikte voor dingen waar ik hem niet strikt noodzakelijk voor nodig had, dus dat gaat vanaf nu (althans, binnen enkele weken als ik de nieuwe heb) wel gebeuren. Achter slot en grendel en gewoon cash betalen. Dan maar een keer extra pinnen, en dus die '0000' truc van PeterH gebruiken. Emoticon: Yes!

Ho Lee Fuk

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ja een goede tip.. Emoticon: Shiny .

Dat er veel gediscusseerd word wat het in de toekomst wordt.
Is zoals hier ook in Nederland, dat er flink gewaarschuwd word, dat volgend jaar, en de jaren daarna, heel veel ingeleverd moet worden om de schulden van de afgelopen jaren weer terug te batalen.
Ook hier te lezen Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

PeterH
Gebruiker
spacer line

Vergeet die tip van die tweede keer je pas invoeren en een pincode als "0000" invoeren maar. Ze hebben blijkbaar al weer iets beters, mijn pas is een paar weken geleden ondanks de voorzorgsmaatregel toch uitgelezen (en ik denk bij de nieuwe automaat bij MacDonalds in Sanur, waar praktisch alleen toeristen pinnen en ik nu dus NOOIT meer). Emoticon: Frustrated

42 miljoen opgenomen, het overgrote deel op ťťn dag bij een ATM in Denpasar toen ik nota bene zelf in BelgiŽ met mijn pas betaalde.

Dan toch maar een extra betaalrekening aanschaffen met altijd een laag saldo dat steeds minimaal aangevuld wordt, en alleen daarvan de pinpas hier gebruiken?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zo, dat is niet mis. Emoticon: Angry

Mijn geld staat voor het overgrote deel op de spaarrekening, mijn betaalrekening staat maximaal enkele honderden euro's op gelukkig. Buiten het geld heb je natuurlijk ook nog ander gezeik met het oplossen van dergelijke zaken, en dat is minstens net zo erg.

Ho Lee Fuk

PeterH
Gebruiker
spacer line

On 27 November 2009 03:07 Yerun wrote:
Zo, dat is niet mis. Emoticon: Angry

Mijn geld staat voor het overgrote deel op de spaarrekening, mijn betaalrekening staat maximaal enkele honderden euro's op gelukkig. Buiten het geld heb je natuurlijk ook nog ander gezeik met het oplossen van dergelijke zaken, en dat is minstens net zo erg.

Dat eerste ga ik dus ook maar organiseren. En qua gezeik verder maar afwachten, in ieder geval een 'gezellige' ochtend doorgebracht met aangifte doen bij de Polda en daarna nog eens hetzelfde liedje bij de Reskrim. De laatste heren dachten dat ik met een Javaanse getrouwd was (niet dus) en suggereerden dat zij er met mijn pas vandoor was tijdens mijn afwezigheid! Emoticon: Stupid

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Ook ik heb dat meegemaakt. Geen aangifte gedaan. Gewoon onmiddellijk doorgegeven aan Visa. O, IndonesiŽ... Probleem was in drie dagen opgelost. Geld terug.

PeterH
Gebruiker
spacer line

Inmiddels weer wat wijzer dankzij deze ochtend: de skimmers hangen nu ook miniatuurcameraatjes in de ruimte van de ATM en in het apparaat zelf, de laatste boven het klavier waar je je pincode intoetst. Gewoon je ene hand ervoor houden maar er nog een beetje overheen of onderdoor kunnen gluren als je je pincode met de andere hand intoetst geeft ze blijkbaar al genoeg ruimte om je toetsaanslagen te kunnen registreren.

BTW Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.guna2 Geen aangifte doen kan ik me voorstellen, maar ik kan zo slecht tegen dit soort rotstreken. De Reskrim wil graag weten welke ATM is gebruikt, om de camerabeelden te kunnen achterhalen - en mogelijk daarmee de daders. Vrienden van me hebben goede ervaringen met deze lieden, ze hebben tussen de 65 en 77% van de aangegeven misdrijven kunnen oplossen de laatste jaren (waaronder een roofoverval op een kennis van ons). Misschien naÔef, maar ik wil er toch graag aan meewerken dat deze daders gepakt worden.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 27-11-2009 07:03 PeterH wrote: Misschien naÔef, maar ik wil er toch graag aan meewerken dat deze daders gepakt worden.

Helemaal niet, PeterH. Had ik ook moeten doen. De woorden van die dame van Visa waren iets te geruststellend, vrees ik.

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

Nederlandse banken zijn vrij coulant indien er zulke dingen gebeuren in het buitenland. Maak je vooral niet druk als er met je pin/cc pasje is gefraudeerd. Je krijgt het vrijwel altijd vergoed!
Ik had 2 jaar geleden een ander geval meegemaakt, maar wel omtrent bankzaken; geld gepind, kwam geen geld uit, gelijk naar de bank GEMAILD en binnen een paar weken kreeg ik het geld gelijk op m'n rekening teruggestort.
Ik hoefde geen kwitantie of een ander bewijs te laten zien en dat gewoon per mail!

Het is wel erg vervelend indien er misbruik wordt gemaakt en je pasje wordt geblokkeerd dat je zonder zit!

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,673,462 pageviews Een website van indahnesia.com