op zoek naar goede tandarts op Bali

Subforum Gezocht & Aangeboden 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Milani
Gebruiker
spacer line

Heeft iemand goede ervaringen met tandart op Bali?

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Tuti en Jan. Is de aanbevolen vrouwelijke tandarts van jullie er nog?

Wij willen brug en kroon laten zetten omdat het op Bali veel voordeliger is.

Hoop dat iemand ons verder kan helpen.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Niet Tuti & Jan, niet op Bali, maar Yeni is een uitstekende tandarts in Yogya. En daar kom je toch ook? Een kroon kostte drie jaar geleden 1,2jt (misschien zonder de gezellige wortelkanaalbehandeling...). Yeni is een Chinese dame, gepromoveerd in Japan.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Milani,
Wij zijn ondertussen 3,5 jaar weg uit Bali en wonen nu in de buurt van Malang en hebben hier kundige medici gevonden waaronder ook een vrouwelijke tandarts.
De kosten zijn maar een schijntje van wat wij eerder in Bali betaalde en dat gaat zeer zeker niet ten koste van de kwaliteit.
Eerder schreef ik over onze ervaringen in Bali, die zijn te vinden op o.a. http://forum.indonesiepagina.n(...)ing_in_indonesia.php
Het medisch centrum in Jimbaran waar ik over schreef is er volgens mij niet meer.
Succes,
Tuti en Jan

Milani
Gebruiker
spacer line

Hartelijk dank voor het goede advies en gaan hier zeker mee aan de slag. Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-09-2009 13:44 guna2 wrote: Een kroon kostte drie jaar geleden 1,2jt (misschien zonder de gezellige wortelkanaalbehandeling...). Yeni is een Chinese dame, gepromoveerd in Japan.
Kroon is nu Rp. 2,5 juta bij drg. Yeni, maar dan heb je wel kwaliteit.
In Bali een goede tandarts? Nog nooit van gehoord, nog nooit een gevonden, wel slimme tandartsen die - zonder dat je er kwaliteit voor terugkrijgt - het geld uit je zak kloppen. Zelfde geldt voor de artsen. Op dat punt is het op Bali belabberd gesteld. Goedkoper? Ja. Kwaliteit? Nee.
Logisch, want de mensen met poen zitten in de grote steden op Java en niet op Bali (behalve dan een kleine groep expats maar die zetten geen zoden aan de dijk voor de lokale medici).

Milani
Gebruiker
spacer line

Zou ik het adres en evt telefoonnr. mogen zodat wij een afspraak kunnen maken.
m.rhebokEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com Emoticon: Worship

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Milani, ik kan het telefoonnummer van de dame niet vinden. We hebben ons gedrieŽn te pletter gezocht, maar ook het telefoonboek en de gouden gids mochten niet baten. Als YB niet te hulp schiet, gaan we er morgen langs, want een afspraak is een conditio sine qua non bij haar (en bovendien werd het weer tijd voor wat Latijn zodat anderen - niet bij name te noemen noch te linken - zich daar gezellig over kunnen opwinden).

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 29-09-2009 14:44 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
In Bali een goede tandarts? Nog nooit van gehoord, nog nooit een gevonden, wel slimme tandartsen die - zonder dat je er kwaliteit voor terugkrijgt - het geld uit je zak kloppen. Zelfde geldt voor de artsen. Op dat punt is het op Bali belabberd gesteld. Goedkoper? Ja. Kwaliteit? Nee.
Logisch, want de mensen met poen zitten in de grote steden op Java en niet op Bali (behalve dan een kleine groep expats maar die zetten geen zoden aan de dijk voor de lokale medici).

Ik heb andere ervaringen met een tandarts, er is een goede tandarts met moderne apparatuur in Kuta en ken ook een nederlands sprekende arts, hij heeft mij vorig jaar met spoed op laten nemen in een ziekenhuis en ik heb nooit een nota gkregen, wel kwam hij de volgende dag kijken hoe het met mij ging. ( Het ziekenhuis moest natuurlijk wel betaald worden maar dat werd geregeld via de verzekering)
Zo kan het dus ook.

Zie ook topic tandarts jakarta

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Pearl2see
Gebruiker
User icon of Pearl2see
spacer line

Yogya,

Het wordt ondertussen een beetje zielig. Bali Bali Bali Bali...

Leef je hart uit en ga nog eens even ononderbouwd tekeer Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Naast het vroegere wonen (een kleine zonde) kom ik er al 20 jaar nog vrijwel maandelijks. Een van de zaken die ik hier op Bali juist moet regelen is medische hulp voor onze clienten en heb dus een redelijk overzicht van mijn opdrachtgever op Bali die een complete sociale kaart hiervan bezit. Hij moet wel want anders gaat zijn bedrijf failliet als hij zijn clienten geen behoorlijke medische verzorging kan bieden. En voor niet al te dringende gevallen adviseert het bedrijf: Surabaya, Jakarta en in uiterste gevallen Singapore. Noodgevallen direct naar Sanglah. Dan zal ik iemand naar een medicus op Bali sturen via dit forum terwijl anderen juist clienten naar Java sturen voor medische hulp?? Ook mijn opdrachtgever is een Bali-lover.....maar wel een realistische die met beide benen op de grond staat want anders zou hij daar allang failliet of weg zijn.
Lees dit eens
en dan begrijp je waarom je voor goede medische hulp op Java moet zijn. Wat heeft een goed opgeleide tandarts voor baat aan dat handjevol krenterige expats op Bali terwijl hij/zij aan de (gigantisch) rijke (Chino-)Indonesiers handenvol geld kan verdienen? Even je idealistische bril afzetten en een realistische bril opzetten. Rijkdom zit op Java en niet op Bali; daar kan je allerlei statistieken over openslaan.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-09-2009 17:48 guna2 wrote:
Milani, ik kan het telefoonnummer van de dame niet vinden. We hebben ons gedrieŽn te pletter gezocht, maar ook het telefoonboek en de gouden gids mochten niet baten.

Drg. Yeni 0274-7475545 / 0816681536

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

Rijkdom zit op Java en niet op Bali;
dan ken je mij nog niet , en ik woon op bali Emoticon: Cooool
maar beter niet praten daar over anders komen er weer mensen lenen uit java

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

Milani
Gebruiker
spacer line

Ben hier zeker mee geholpen. Onze dank .

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 29-09-2009 14:44 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Heb afgelopen dec. een gouden kroon gekregen incl. wortelkanaalbehandeling en tandtechniekkosten 2.350.000 RP in euro was dat 159,00 euro op Bali in een supermoderne kliniek. Superkwaliteit volgens mijn Ned. tandarts.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Milani
Gebruiker
spacer line

Maandag een brug (nood) laten zetten bij de kliniek Bali Galeria op advies van 4yoke4 en een kleine chinese nam mij onder handen. Na 4 prikken was het nog niet verdoofd en heb nog nooit pijn gehad van een prik maar nu zeker wel hoor. A.s zaterdag komt de definitieve er in maar zij komt niet meer in mijn buurt. Er was een stuk van mijn kies afgebroken dus moest er wel aan geloven. Maar als ik het geweten had.
Tot overmaat van ramp is er ook nog een ontsteking bij een andere kies en een stukje vulling er uit gevallen dus dat wordt weer verdoven. Hoop dat ze deze keer niet zo zuinig zijn met de verdoving.
Mijn man ging voor een brug en dat ging niet meer en ik dacht even een vulling te halen maar dat heeft anders uit gepakt. Brrrrrrrrrrrrrrr Emoticon: Confused

Milani
Gebruiker
spacer line

Overigens de brug kost zo'n Ä 600.= en mijn man heeft dit jaar nog Ä 1850.= betaald.
Toch wacht ik volgende keer wel tot we een keertje in Nederland zijn want het bevalt ons uitstekend en zodra wij een villa met zwembad hebben gevonden die ons aanstaat en ook nog betaalbaar zullen wij nog maar weinig in Nederland zijn denk ik. Wel voor de tandarts hoor. Emoticon: Party!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Tja, luister dan ook naar YB en Guna2: drg. Yeni in Yogya...

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

I told you . Ik sluit me bij Guna2 aan (niet leuk maar ik zou haast willen zeggen: boontje komt om zijn loontje). Het is toch treurig gesteld met de eigenwijsheid van Bali-lovers. Zie nog eens hierboven:

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-09-2009 15:17 fyjack wrote:
Rijkdom zit op Java en niet op Bali;
dan ken je mij nog niet , en ik woon op bali Emoticon: Cooool
maar beter niet praten daar over anders komen er weer mensen lenen uit java
Leuk dat je zo rijk bent maar ik denk dat je het wel 100x moet afleggen tegen de Chino-Indonesiers waarvan er verscheidenen walgelijk rijk zijn. Expats tellen niet mee bij de goede Indonesische medici. En als een rijke Indonesier iets mankeert op Bali, vliegt hij z.s.m. naar Surabaya of Jakarta maar blijft niet "hangen" op dat (af)godeneiland.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Laat hier nu al 5 jaar 2x per jaar mijn gebit controleren, een gebits-reiniging uitvoeren incl. fluorbehandeling en per keer 1 of 2 oude amalgaam vullingen uitboren en vervangen door witte composiet vullingen. Tot mijn volle tevredenheid, zonder verdoving waar ik in NL altijd aan de spuit moest, en zonder pijn tijdens of achteraf. Allemaal bij een lokale tandarts in Denpasar, met prima tandartsen-spullen uit Japan en Duitsland, eigen rontgen-foto set, etc, etc., en een prijs van Rp. 100 - 150.000,- per keer / behandeling. Wat kost dat tegenwoordig in Nederland?

If you have nothing to loose, you can risk everything

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 03-12-2009 13:37 Amed East Bali wrote: Laat hier nu al 5 jaar 2x per jaar mijn gebit controleren, een gebits-reiniging uitvoeren incl. fluorbehandeling en per keer 1 of 2 oude amalgaam vullingen uitboren en vervangen door witte composiet vullingen. Tot mijn volle tevredenheid

Jij gaat dan waarschijnlijk naar een bepaalde tandarts, niet naar een `kliniek' voor toeristen. Iedereen beweert dat Indonesische (tand)artsen niet al te best zijn, maar dat wil ik nuanceren: er zijn uitstekende artsen in IndonesiŽ, zo goed dat ze `geŽxporteerd' kunnen worden naar eerstewereldlanden. Het probleem is, dat het niveauverschil enorm is. Ik ben ervan overtuigd dat je voor elke medische discipline hier een prima arts kunt vinden. Ons probleem is alleen, waar vind je die? Als YB en ik beweren dat drg. Yeni paling top is, dan kun je ervan uitgaan dat dat zo is. YB en ondergetekende liegen niet, we zijn alleen mateloos arrogante klootzakken. Zeggen dat een bepaalde kliniek of ziekenhuis top is, is vrijwel onmogelijk, omdat hier - veel sterker dan in NL - de behandelend arts de allesbepalende factor is.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Amed BE: ik moet voorzichtig zijn als ik YB wil tegenspreken. YB is uiterst goed op de hoogte van Bali, vreselijk veel beter dan ik. Aan de andere kant heb ik niet de minste reden om jou niet te geloven: Bali kent goede (tand)artsen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat mijn bovenstaande posting correct is: je moet verdomde goed weten waar/naar wie je moet gaan. Jouw posting komt dan ook te laat voor Milani. Jammer.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ook in Nederland is de behandelend arts, of de lesgevende docent de alles bepalende factor. Je kunt nog zo'n goed ziekenhuis hebben, of nog zo'n gerenommeerde school, prachtige lesmethodes, kleine klasjes. Doet er allemaal niet toe, de leerkracht telt, en dan vooral zijn intelligentieniveau en de verwachting t.o.v. de leerling.
Dat zal ook voor artsen gelden, in RI en in Nederland.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

was het hier soms?Lijkt mij een eerste klas tandarts

NB geen eigen foto, met dank aan het blog van alterity?? heb de foto ff geleend Emoticon: Stupid

hati hati, pelan pelan

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 03-12-2009 14:17 guna2 wrote:

[quote removed]

Jij gaat dan waarschijnlijk naar een bepaalde tandarts, niet naar een `kliniek' voor toeristen.

Dat klopt. ik ben geen toerist en ik ga dus inderdaad niet naar die "klinieken voor toeristen" die adverteren in de "Bali Advertiser". Daar vind je inderdaad de grootste rommelaars, die slechts draaien op eenmalige bezoekjes van kort-verblijvende toeristen en niet doordat ze kwaliteit leveren of deskundig zijn.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,818,102 pageviews Een website van indahnesia.com