Wonen in Indonesie met WIA uitkering

Subforum Het visumgebeuren 
39 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
gilang
Gebruiker
spacer line

Hallo ,wie woont er met een wia uitkering in Indonesie.
Ik heb plannen om naar Indonesie te emigreren maar heb nog wel wat vragen en misschien dat iemand die kan beantwoorden.
Wie wil me een stukje verder helpen?

groet, Gil

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik heb geen WIA uitkering maar weet wel dat u eerst toestemming van de UWV nodig hebt alvorens u in een ander land te mogen vestigen met behoud van uitkering. Daarnaast is Indonesia geen e- of immigratieland maar wel een zgn. verdragsland.
Er is een afdeling UWV op de ambassade te Jakarta die de handel en wandel van Nederlandse uitkeringsgerechtigden in de gaten houdt in navolging van de wet BEU.

gilang
Gebruiker
spacer line

Yogja - Bali Dank u wel voor uw reactie, ik heb gesprek gehad met uwv en in principe is geen probleem ik mag daar gaan wonen. Mijn vraag is hoe is daar geregeld kwa keuring etc. is de keuring bij de ambassade zelf of door een indonesische instantie? Als alles goed is dan ga ik eind januari 2010 verhuizen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Doorgaans door een Indonesische instantie, ingeschakeld door de ambassade. Het kan zijn dat u naar Jakarta moet als u buiten Jakarta woont, maar kosten worden vergoed.

gilang
Gebruiker
spacer line

weet u of ze ook thuis komt op bezoek niet dat ik iets te verbergen heb maar ik ben van plan in de kampong te gaan wonen en het is niet makkelijk mijn huis adres te vinden als ze op bezoek wilt komen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

1x jaarlijks wordt u bezocht door een rapporteur van de UWV uit Jakarta. Uw adres moet u daardoor wel goed doorgeven aan de UWV, desnoods naar de afd. UWV bellen als u al in Indonesia bent, en dan even uitleg geven van het exacte adres.

gilang
Gebruiker
spacer line

zijn er nog andere belangrijke dingen die ik moet weten of regelen? behalve verblijf visum, dit heb ik al aangevraagd en volgens de ambassade dit krijg ik aan het eind van het jaar of begin januari.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

YB, wordt dan de uitkering "bruto" uitbetaald Emoticon: Confused

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Oeps, dat durf ik niet te zeggen. Navragen bij de UWV.

gilang
Gebruiker
spacer line

Volgens UWV ...de uitkering wordt netto uitbetaald je betaald gewoon belasting in nederland.

hollandmanis38
Gebruiker
spacer line

Hoi

Ik wil i.p het zelfde gaan doen als jij.

Ik ben 15 november in Jakarta.

ik wil daar uiteindelijk met een W.A.O uitkering gaan wonen om mijn kinderen te kunnen zien die bij mijn ex-vrouw in Jakarta

wonen.

ik ben al wel 7 keer in Indonesie geweest. o.a in Jakarta, Bogor, Bandung, Yogya, Cirebon en Bali.

Ik las dat je jouw verblijf visum aan het eind van het jaar of begin januari krijgt van het UWV in Jakarta (van de ambasade).

Krijg jij visums van een jaar?

Dus i.p hoef jij niet elk half jaar het land uit om een nieuw visum te regelen?

Hoe zit dit precies?

Hoe lang van tevoren moet ik dit visum aangevragen bij de ambasade?

Bij het UWV moet je 2 weken voor vertrek doorgeven dat je voorgoed vertrekt naar indonesie.

Dat is ook het enigste dat ik ervan weet.

Hoe oud ben je trouwens? Ik hoorde dat dit uit kan maken.

Ikzelf ben 38 jaar.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 13-11-2009 08:40 hollandmanis38 wrote:

Ik las dat je jouw verblijf visum aan het eind van het jaar of begin januari krijgt van het UWV in Jakarta (van de ambasade).

Visum zoal toeristen , "cultureel" , werk, studie etc krijg je van de Indonesische autoriteiten.
De UWV geeft alleen geen bezwaar verklaring als je 80-100% afgekeurd is , m.a.w . dat je niet meer beschikbaar is voor de Nederlandse arbeidsmarkt.

bisa dicek of makemyday .

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

blijf lekker in nederland hier hebben wij al genoeg van dat soort mensen die het hier ook niet maken ,

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 13-11-2009 13:43 fyjack wrote:
blijf lekker in nederland hier hebben wij al genoeg van dat soort mensen die het hier ook niet maken ,

Fijack, die uitkeringsrukkers hoeven het hier (IndonesiŽ ) dan ook niet te maken. Zitten, handje ophouden. Ik zit niet op die lui te wachten, maar ik geef ze groot gelijk: waarom zou je in dat kikkerlandje blijven?
Zoals gebruikelijk is de overheid de schuldige. Die moet verbieden dat je een uitkering verteert in het buitenland zodat het uitkerend land daar economisch gezien geen bal aan heeft. Maar tja, dat is nu eenmaal niet gebeurd.

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

met andere woorden vele maken hier problemen dat is bekent
dronken over straat naar de hoeren en wat nog meer
geen werk in nederland ? kom nou
maar wij zijn de klos van daar dat ik dat zeg.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 13-11-2009 14:06 fyjack wrote: dronken over straat

Dan moet je maar niet op Bali gaan wonen, Fyjack. Maar wat kan jou het eigenlijk aan je rug roesten? Je hoeft toch niet met die Nederlanders om te gaan? Ik heb graag (en veel) bezoek uit Nederland en andere westerse landen, maar de Nederlanders die hier wonen, mijd ik. Twee of drie uitzonderingen daargelaten. Ik woon namelijk niet in IndonesiŽ om met Nederlanders om te gaan.

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

wel het wonen op bali is niet het probleem maar de mensen die geen geld hebben om hier tekunnen blijven die maken hier een puinhoop van
zeker weten . de rest valt wel mee
op wat gezeik van andere over Bali nu het is niet anders dan in heel Indonesia
maar je moet het spel mee spelen anders red je het niet
daarom zeg ook wat zoeken die lui hier

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

voorheen hielp ik nog mensen maar inderdaad het is water naar de zee dragen
er komen er steeds meer

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dan zitten we in gedachte niet ver van elkaar Guna2.
Ook ik hoor wel eens wat van Nederlanders en heb weleens kennis gemaakt met wat Nederlanders die hier al wat langer verblijven. Waarbij ik inderdaad op kan merken dat de meesten er op zijn minst een dubieuze verblijfstitels hebben, en daarbij nou niet echt het type mens is waar ik even een biertje mee ga drinken. Kwam niet zolang geleden er 1 tegen, gevlucht voor een faillietje, vrouw en kinderen achter blijvend, maar wel getrouwd met een schone Indonesische. Ik blijf weg bij Nederlanders. En met reden. Ik schaam me af en toe best wel alsik dit soort fratsen hoor. Het type dat het nog vol trots verbaal overbrengt. Pfffffffffffffff. Type, oer Hollandsche luchtfietser

En degene met een WIA, ik zou zeggen, geef het gewoon aan. Vooroordelen genoeg natuurlijk, maar hou je gewoon aan de wet, ook de Nederlandse. Dan is het leven een stuk makkelijker. Niet alleen in Nederland maar ook in RI.

It's only kinky the first time.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Oyibo, zo zijn ze niet allemaal...die Nederlanders die in Indonesie wonen, en er zijn ook Indonesiers waarmee ik niet graag een biertje mee wil drinken.(en niet alleen omdat ze over het algemeen weinig weggeven)

En het lijkt mij dat een Nederlander met een WIA uitkering oid gewoon in Indonesie moet kunnen verblijven als hij dat wil. Zou het zelf ook best willen maar heb mijn kans zelf verpest door na een hartinfarct/operatie jaren terug zelf te zorgen dat ik weer aan het werk kwam voor 100 %, eigenlijk heb ik daar nu spijt van....nu moet ik nog 7 jaar wachten voor ik die kant op kan.... Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 30-09-2009 09:14 schreef gilang:
Volgens UWV ...de uitkering wordt netto uitbetaald je betaald gewoon belasting in nederland.

Als niet ingezetene in NL, hoe kan dat dan? Emoticon: Confused Vrijwillig misschien?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ya dat is " vrijwillig" .
Uitkering is inkomsten uit vroegere arbeid.
Dat moet je invullen als je de inkomstenbelasting papieren moet invullen. Of van tegenwoordige arbeid als je nog werkt.
Je krijgt dat netto uitbteaald.(Na aftrek belasting en sociale lasten).
Op grond daarvan hoeft je geen belasting te betalen in Indonesia.

bisa dicek of makemyday .

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Of Althans gedeeltelijk toch? Om Sid.

Wat ik tot nog toe begrijp (bron,een kennis van me die woonachtig is op Bali) betaal je geen inkomsten belasting maar wel (gedeeltelijk) de sociale lasten nog in NL, dus moet men het stukje inkomsten opgeven in RI Emoticon: Confused

havana45
Gebruiker
spacer line

Hallo Gilang,
Als je uitschrijft uit nederland ben je over je bruto uitkering wel belasting verschuldigd,maar geen sociale lasten.Je kan volgens mij verzoeken die sociale lasten niet in te houden op je uitkering aangezien je er geen gebruik meer maakt.Heeft wel gevolgen voor je AOW.Ze brengen 2% per jaar in mindering.Ik weet niet hoe het moet als de pensioenleeftijd naar 67j gaat.Zoek bovenstaande ff uit want het kan best wat verschil maken.Je ziektekostenverzekering komt ook te vervallen daar deze maar tot 1 jaar geldig is in het buitenland ook als je premie voor sociale lasten blijft betalen.
Het grootste struikelblok is meestal de ziektekosten verzekering voor personen boven de 60jaar.deze worden door verz.maatschappijen in indonesie geweigerd.

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hallo graag wil ik weten hoe je emigratie moet regelen
en hoe zet je dit in werking
Kan ik hiervoor naar de ambasade in den haag ?
Dus ben geen hoerenloper en ik drink ook niet ik wil gewoon een normaal leven leiden in Jogja met mijn indonesia vriendin

Mvg Aku

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,509,339 pageviews Een website van indahnesia.com