7 weken 8 eilanden reisverhaal willemgeheim

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
91 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Willem. WILLEM. HALLO WILLEM? Is u daar nog? We willen verhalen en foto's.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Sorry ik loop achter maar heb amper tijd om te slapen en of ik het naar mijn zin heb natuurlijk morgen vlieg ik naar kupang en dan werk ik alles weer bij uiteraard weer met mooie fotos oa van bromo waar je dus in okt niet moet wezen alleen maar wolken ben direkt weer terug naar proboling gegaan maar afijn morgen hoop ik tijd te vinden.
Zit nu in surabaya waar ik eigenlijk geen zin in heb veel te druk zo'n gtote stad maar morgen vlieg ik dus naar Kupang en werk ik alles weer bij...het verhaal staat al in mijn laptop maar kan die telefoon niet ingesteld krijgen en die indos weten het zelf ook niet
O, ja zie er weer stukken jonger uit tot morgen als het gaat lukken ik doe mijn best..... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Kan je er dan nog beter uitzien dan op die foto die je als avatar gebruikt? Emoticon: Laugh out loud

Kom op Willem met je verhalen, ik moet nog zo lang wachten voor ik zelf die kant weer op kan..dus geef ons leesvoer Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

beesie37
Gebruiker
spacer line

hey jonge god whahahaha

ben je weer lekker in de kleur gezet? :-)
wacht met spanning op het vervolg van je verhaal.
vroeg me al af waar je was.....
Nou vermaak je daar en prettige door vlucht

knuffels van ons

willemgeheim0
Gebruiker
spacer line

Zo nu eerst alles even bijwerken.
Vandaag zijn we met de bemo naar Bromovo geweest eerst naar het busstation 2500 rph en toen met de bem o de berg op 25.000 rph.
Aldaar aangekomen naar een hotelletje gezocht maar daar zagen we toch maar vanaf want ze weten de prijzen hier en de ecomy room was echt te belabberd om in te gaan slapen en 350.000 rph vonden we wel wat veel vooral omdat we 's midags al niks zagen ivm met de mist of bewolking hoe je het noemen wilt hebben we besloten om weer naar beneden te gaan naar Probolingo om daarf voor 180.000 rph in Hotel bromo 2 te gaan slapen omdat het goedkoper was als in het ander hotel waar we eerst geslapen hebben en de kamer veeeel beter was met alles er op en er aan echt een aanrader!!!
k had wel en beetje pech ben mijn telefoon verloren HTC Pro dus internetten via mobiel moet ik maar ff vergeten al heb ik nog wel een ander telefoontje bij maar kreeg het niet aan de gang met mijn HTC.
Was een dure telefoon en ik moet eerlijk zeggen de javanen liggen mij niet zo een beetje stiekem volk die je langs alle kanten proberen te tillen.
Ik voelde me al 2 keer getild toen ik van het vliegveld afliep.
Eerst het visa OAV dat normaal 20 euro kost koste nu 21 euro en had alleen briefjes van 20 bij dus 40 euro betaald en kreeg RPH terug tegen een koers van 13.100 en later bij de bank hetzelfde verhaal een schrikbarende lage koers op het vliegveld dus maar 50 euro gewisseld en toen met de taxi naar probolingo die we deelde met een ander stel dat ook naar Bromo ging dus dat was de man 250.000 RPH en een zit van 4 en een half uur waarvan een anderhalf uur in de file.
Wij zijn toen naar hoel Paranita gegaan dat 210.000 koste en eigenlijk aan de dure kant was.
Over dit hotel ben ik zeer goed te spreken en de mensen zijn erg behulpzaam in het hotel en spreken redelijk engels.
We hebben een zeer grote kamer vol met meubels en een zeer goed bed met alles er op en er aan AC/TV warm water etc.
Dus als je Bromo wil bezoeken en je wilt niet boven slapen dan beter hier en 300.000 voor de taxi betalen en vanaf hier vertrekken als daar boven kreperen en je langs alle kanten laten tillen want veel keus heb je dan niet meer en als je dan met de zonsopgang ook nog niks ziet dan baal je echt.
Morgen ochtend gaan we shoppen want goud is erg goekoop hier en daarna weer naar Surabaya met de minibus voor 70.000 RPH per persoon en een nachtje daar slapen waarna voor mij pas echt de reis begint omdat ik daar nog nooit geweest ben.
Het vervolg komt waarschijnlijk pas alsin Kupang zijn dinsdag tot zover....o ja het beste is om na het regenseizoen te gaan dus in febr alles was nu bruin en dor en in jan was alles groen dus veel mooier!!!!
we zijn met de trein naar Surabaya gegaan en iemand wilde mijn portemenee rollen in de trein maar ik voelde het gelijk ik wou hem er bijna uitgooien maar heb geen zin in problemen dus ben gelijk weer naar mijn plaats gelopen en me zelf verder rustig gehouden...

Ik zit nu op de airport in Surabaya en had bijna het vliegtuig gemist maar dankzij de maneger van hotel die zei dat dat niet kon (hotel paviljoen in Surabaya,180.000 rph), was ik nog net op tijd ik had niet goed gekeken en had de aankomstijd gezien als vertrektijd Emoticon: Smile .
In Surabaya hebben we alleen maar geslapen en ben even naar de markt geweest en in een supergroot warenhuis met prijzen waarvan je zelfs in holland nog van je stoel valt.
Een korte broek voor 30 euro is daar normaal dus was al weer snel buiten.
Het personeel in het hotel was erg vriendelijk en behulpzaam en hebben me dan ook naar het vliegveld gebracht, 90.000 rph ong 30 km.
De Rph staat erg laag 13.200 voor een euro!!!!

In Kupang aangekomen de taxi genomen naar Hotel Malania en direct een bromfiets of hoe je het wil noemen gehuurd.
We zijn weer even naar de markt geweest die aan zee lag en ik keek mijn ogen uit zowel de prijzen waren abnormaal laag als het leven daar tussen de varkes echt gaaf....
Verder ga ik dit nog even wegzetten vanavond wat eten en slapen en morgen ga ik een tour op mijn bromfiets maken dus dan komen er weer veel fotoo's bij.

o ja er zit iemand in te loggen met mijn naam en ben daardoor iedere keer 24 uur geblokeerd!!!!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

13.200 is toch niet schrikbarend laag? Ja, lager dan de afgelopen maanden, maar ach..

Fijne reis verder!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

En oh, natuurlijk is dat goud goedkoop, dat is namelijk nog gen 18 karaats goud, en dus in Nederland niet eens meer officieel goud. Hier is het al goud als het 40% goud is, minder dan 12 karaat zou dat dan zijn. Oppassen dus.

willemgeheim0
Gebruiker
spacer line

Dat weten we maar mijn vriendin was er blij mee en in sumbawa koop ik 80% met een parel er in

willemgeheim0
Gebruiker
spacer line

Ik ben om vier uur opgestaan en naar het strand gelopen das maar 20 meter vanaf mijn kamer

Terwijl jullie aan het wakker worden zijn is het hier al 3 uur in de middag en het was een dagje wel met weer vreemde gebeurtenissen als eerst kreeg ik dubbel geld toen ik ging wisselen ze hadden een fout gemaakt met als gevolg dat ze net bij me hotel aan kwamen kloppen om 100 euries te vragen of 12 juta en 200.000 zo laag staat de koers gewoon belachelijk 20%minder als in jan/feb.
Omdat ik geen zin had in problemen heb ik het ze maar gegeven dan hoeft dat meisje ook niet heel de maand voor niks te werken en is er ook geen reden om de politie er bij te halen want corruptie viert hoogtij in indonesie.
Daarna op de brommer gestapt maar ik heb mijn doel niet kennen bereiken zat op een gegeven moment in de middle of the knowhere waar wegen veranderen in keien kuilen zand en stof.

Nu zit ik lekker aan het strand aan een drankje te genieten van het uitzicht.
Morgen ga ik het opnieuw proberen maar dan met een kaart en wat meer informatie.
Nu even lekker chillen en straks ff genieten van het eten ben wel moe en overmorgen gaan we alweer naar eiland nr4 oftewel florez.....

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Had je het gemerkt, Willem, dat ze je dubbel geld hadden gegeven, of dacht je dat Rp. ineens lekker was gestegen? Ik neem aan dat je je geld toch altijd wel eerst even telt?

willemgeheim0
Gebruiker
spacer line

Nee ik denk oog om oog en de bank heeft geld zat natuurlijk had ik het in de gaten maar toch wil ik dat meisje of jonge vrouw niet te kort doen ze hebben al zo weinig hier

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Willem, ik wil er één ding over zeggen. Bespaar ons alsjeblieft dat gestakker over "corruptie", "genaaid worden"", "een euro teveel betalen", met als klap op de vuurpijl "de Javanen, beetje stiekem volk die je langs alle kanten proberen te tillen", als je zelf dit soort immorele dingen uithaalt. Weglopen bij een bank terwijl je weet dat degene die je uitbetaalt per ongeluk het dubbele neertelt, vervolgens een verhaal over dat je geen zin hebt om de politie erbij te halen als ze bij je hotel het geld volkomen terecht komen terugvorderen. En dan tenslotte de nobele ziel uithangen omdat het anders toch wel een beetje zielig is voor dat meisje. Dat meisje dat natuurlijk inderdaad volstrekt de pineut was geweest als de bank de vergissing niet had opgemerkt. Willem, misschien heb ik het verghaal helemaal verkeerd begrepen, dan bij dezen mijn oprechte excuses. Maar ik denk dat het precies gegaan is zoals jij beschrijft en dan denk ik maar één ding: een grote mond over naaien en genaaid worden, tot het jezelf heel goed uitkomt. Ik krijg daar een heel vioes smaakje van in mijn mond.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Nou Elsbeth, ik denk dat hier sprake is van cultuurgericht `denken.' Als mij zoiets in Nederland zou overkomen, zou ik denken `vergissing van de bank in uw voordeel, u ontvangt X.' Behalve dan dat ik meestal handel voor ik denk, dus het voordeel ontglipt me. Willem dacht waarschijnlijk precies hetzelfde, tot hij zich realiseerde dat - in tegenstelling tot de situatie in Nederland - dat meisje, en niet de BNI (or whatever) de klos is als hij haar het geld niet zou teruggeven. Willem heeft goed gehandeld.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Vrindelijk verzoek aan onze geachte forumleden: voor commentaar op en opmerkingen over het verhaal van gewaardeerd forumlid Willem: klik hier. Op die manier blijft het verhaal intact, terwijl opmerkingen mogelijk zijn. De heren modderaars voorzien niet in een dergelijke faciliteit, en dus doe ik een beroep op iedereen om van bovengenoemde link gebruik te maken. Het is niet anders.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nee, Guna, heeft wat mij betreft echt helemaal niks met cultuurgericht denken te maken, maar met fatsoen. Zelfde verhaal voor jou dan.
Waarom kunnen we hier niet gewoon reageren, maar worden we naar een apart kamertje geredigeerd???

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Elsbeth waar je mee omgaat wordt je mee besmet en ik ben ook niet perfect moet ook de eindjes aan elkaar knopen en als jij mijn verhaal zielig vind kan ik er beter mee stoppen dan heb ik geen zin meer om te schrijven maar dat wil ik de andere forumleden niet aan doen want een meeuw maakt nog geen zomer en ik ben nu 2 keer op java geweest en het volk ligt me daar niet.
Verder heb ik uit je verhaal begrepen dat jij smetteloos bent en Guna heeft gelijk door deze opmerkingen in dit topic verpest je het verhaal dus doe dat aub niet meer verder de groetjes van willem !!!!
O ja verder heb ik een hoop munten gekocht van Wilhamina voor een prikje zelfs een rijksdaalder van willem 3 ik hoop ze voor veel geld te verkopen.... Emoticon: Smile
Zo en nu ga ik verder met mijn verhaal en zet dat soort reacties maar ergens anders weg aub.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Vandaag was ik er weer vroeg uit en we zijn eerst naar de markt geweest om een paar inkopen te doen.
Het is echt een gezellige chaos daar en dat ligt me wel.
Daarna zijn we naar een waterval gereden ong 70 km en gelukkig hadden we een goede begaanbare weg dus niet als gisteren stof stenen zand en kuilen.
Onderweg kwamen we veel traditionele hutjes of huizen tegen en de mensen zijn erg vriendelijk in Timor veel vriendelijker als in Java.

De waterval waar we naar toe gereden zijn heet Oelhala in ligt vlak bij Soe we waren iets te ver gereden maar een jongen uit de buurt is met ons mee geweest en heeft ons de weg gewezen.
Het was heerlijk om daar te zwemmen en de jongen klom tegen de waterval omhoog.

Daarna zouden we naar Pantai Kolbano gaan maar ik had geen zin om weer 10 km over onbegaanbare weg te rijden dus zijn we terug naar Kupang gereden alwaar we lekker hebben gegeten in een Watung langs de zee.
Ik was erg moe savonds van de klim naar de waterval en ben redelijk verbrand.
Morgen gaan we naar Florez eiland 4 ben erg benieuwd want dit en Sumatra is eigenlijk mijn hoofddoel van de vakantie.
Zaterdag weer meer nieuws en nieuwe foto's maar dan vanuit Flores waar we aankomen in Ende naar een boottrip van ong 15 uur.....

O ja en mocht je ooit in Kupang komen dan beveel ik je restaurant Lavalon aan waar je gratis internet krijgt.
http://www.lavalontouristinfo.com/

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Morgen weer meer als ik fotoos kan plaatsen ben mijn usb stick kwijt....zit nu op flores...tot morgen

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Eindelijk weer even tijd na een bootreis van 19 uur op een drijvende roestige vuilnisbelt waar ik als moriaantje vanaf kwam maar ja alle waar naar ziin geld
Ik heb een eerste klas kaartje gekocht voor maar 100.000 rph.
Er was geen stoel heel en iedereen had meerdere stoelen volgezet met bagage zodat ik nauwelijks 2 plaatsen naast elkaar kon vinden.(konden ze later languit op de grond slapen )

Alle ramen waren dicht en een klein ventilatortje moest dienst doen als verkoeling kortom het was daar 35 graden of meer in de eerste klas niet om te harden ....
Ben toen maar achter op een dek gklommen wat eigenlijk verboden is maar er zaten nog een paar mensen had ik gelijk uitzicht en wat verkoeling.

Alles gaat mee van varkens tot kippen enz enz het was een hele belevenis en ik heb er geen spijt van alleen mijn vriendin was er niet echt blij mee mede omdat ze last heeft van zeeziekte.
De zonsopgang op volle zee bewonderd en toen eindelijk in Flores aangekomen.
Een medereiziger die een auto had heeft me tegen betaling bij hotel Safarie afgezet en heb daar ingechekt gedouched en gelijk weer uitgechekt want ze waren niet van plan om de ac te repareren en de service was belabberd moest om handoeken vragen en een prullebak de douche was vuil etc etc en dat was de vip kamer dus 50.000 betaald en vertrokken naar de buren waar ik heel tevreden was alles was naar wens en fijn personeel en nog goedkoper ook...
Ook kon ik daar weer een brommertje huren waar ik erg blij mee was ook al vond ik het belachelijk duur voor hier heb altijd hooguit 50'000 betaald en hier vragen ze 100.000 voor een dag maar na wat gepingel 2 en een halve dag voor 220.000 rph en ik heb zo,n ding nou eenmaal nodig.
Ben even naar de supermarkt geweest en 's avonds zijn we lekker gaan eten in Ende en ik moet zeggen het is een leuk stadje met vriendelijke mensen.
Morgen doe ik weer verder verslag over de trip van vandaag maar moet eerst de fotoos op mijn stick zetten en morgen is het een rustdag.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Willem, hier een noot van Sieb.
Met name de foto's van Timur (Kupang) vind ik schitterend Emoticon: Yes! , ook om te lezen hoe jij/jullie Kupang ervaren hebben Emoticon: Yes!

Mijn vriendin komt namelijk van Kupang en idd op de pasar lopen "soms" meer varkens dan mensen..

Kortom mooie foto's en leuk te lezen dat je/jullie hebben genoten Emoticon: Wink

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Over boottrips gesproken,enkele maanden geleden opperde ik het idee om eens lekker met de boot via Surabaya naar Kupang te varen, lekker gezellig ( ben nl geen held met vliegen ofschoon ik maandelijks moet Emoticon: Blush ) dus wij boeken, nou niet dus! Enkele jaren geleden ging er een rechtstreekse boot verbinding van Surabaya naar kupang (binnen 24 uur) nu vertelde men mij dat deze trip zeker 5 dagen ging duren...... mmmm nee dan laat maar Emoticon: Nooo

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Leuk Willem, zo zie je weer eens een heel ander deel van Indonesie. Leuke foto's erbij gezet! Veel plezier nog. Ik ben benieuwd hoe Sumatera je straks zal bevallen.

Groet Elsbeth

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Hallo mensen eindelijk weer internet helaas viel het weg dus er ontbreken 2 fotoos in mijn vorige reaktie maar nu ga ik het langzaam bijwerken want zit al weer in Lubuan Bajo maar we gaan eerst mijn ervaringen in Ende beschrijven.
Met de boot aangekomen in Ende hebben we een lift van een medepassagier gehad uiteraard tegen betaling naar Ende waar we ons hebben laten droppen in hotel Safari
Hier een foto van onze aankomst.

Het hotel was 250.000 rph met ac tv en koud water.
Het zag er goed uit maar de airco werkte niet en ze waren niet van plan om die te maken en de service was erg slecht en zeer traag dus we hebben gedoucht en zijn daarna weer weggegaan naar het hotel er naast waar wel alles in orde was en 50.000 rph goedkoper met een goede menukaart tegen redelijke prijzen wat in Safari hotel niet het geval was ze hadden wel een grote kaart maar ik kon maar 2 dingen bestellen de rest hadden ze niet.
Ik heb gelijk een brommer gehuurd voor 100.000 rph wat duur is hier net als in Kupang.
's Avonds zijn we gaan eten en drinken in Ende en hebben een beetjew rond geslenterd op de markt waar we wat cdeetjes hebben gekocht en een batik blouse.
De volgende ochtend was ik er al weer vroeg uit en ben naar de haven gereden waar het stervens druk was want de boot (van een andere maatschappij die wij hadden en veel groter was) stond op het punt om te vertrekken.

Daarna zijn we naar de Kelimutu gereden en het was ongelooflijk mooi de weg daar naar toe en ben dan ook vaak gestopt om fotoo´s te maken hier volgen 2 fotoo´s van de weg naar kelimutu en een van ons hotel waar we verbleven.

In een van deze hutjes hebben we geslapen voor maar 75.000 rph

Dezelfde middag zijn we naar de Kelimutu gereden en ik moet zeggen het was erg zwaar voor mij met al dat ijzer in mijn benen maar ongelooflijk mooi iets om nooit meer te vergeten.
Ik was net op tijd terug voordat het donker werd want rijden daar is wel link zo stijl en bochten nog scherper als een haarspeld.

De volgende morgen zouden we weer teruggaan om de zonsopgang te bowonderen maar ik was een half uur te laat wakker want het eerste beetje schemer zag ik al en het was toch zeker een uur rijden en klimmen voor ik er weer was dus besloten we om naar Maumere te rijden om daar wat rond te kijken want vandaar uit wilde ik naar Pulau babi
Maar in Maumere was niks aan en vandaar konden we niet direkt naar Lubuan Bajo en om weer naar Ende te gaan zagen we niet zitten ook ivm met de tijd.
Dus we besloten om naar Ruteng te gaan waar volgens lonley planet een leuk hotelletje zou zijn maar dat viel zo tegen vies en stoffig en zwaar overprijst zelfs water koste 10.000 rph terwijl we overal 5 of 6 duizend betaalde en de koffie was net water dus we hebben eerst een bemo genomen en daarna de lokale bus naar Lubuan Bajo en dat zou vier uur duren, mooi niet dus we waren uiteindelijk om elf uur savonds in een Hotel wat uit de kunst was en is gerund door Nederlanders maar hierover morgen meer.
Al met al een lange reisdag en we waren dan ook doodop en ik was uitgehongerd want de lokale bus stopte op plaatsen waar ik niet wilde eten ook omdat ze alleen rijst met kip of vis hadden dus geen nasi goring of zo.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Alweer een dag voorbij dus weer even bijwerken.
Ik hoorde net in het hotel dat je bij de zusters of nonnen kan slapen in ruteng voor 180.000 rph en dat dat het schoonste hotel in flores was ze zouden zelfs de bloemen schoonmaken, en dat terwijl ik heel de weg naast zo'n zuster heb gezeten die mij uitnodigden maar ik wilde die mensen niet lastig vallen dus dat was even pech.

.
Ik verblijf nu in hotel Golo Hilltop dat word gerund door een Nederlands echtpaar en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit hotel tot nu toe een van de beste samen met Bromo hotel in Probolingo en Tune Hotel in Georgetown in Maleisie.
Mocht je dus naar de Komodovaranen willen kijken ga dan hier slapen.

http://www.golohilltop.com/

De staff helpt je met alles en zijn zeer vriendelijk en het is zekers niet te duur.
Helaas kan ik niet naar de Kodovaranen gaan kijken daar alles buiten Bali en Java eens zo duur is en ik geen 80 euro kan missen voor entree en boot daar ik nog een lange reis te gaan heb en straks niet in de problemen wil komen door geldgebrek maar buiten dat vermaak ik me uitstekend en morgen ga ik snorkelen.
Overmorgen gaan we naar Sumbawa waar we alleen maar door heen reizen omdat daar weinig te zien is.
En dan naar Lombok waar we een of twee nachten blijven.
Hieronder nog een paar foto's die ik onderweg van Ende naar Ruteng gemaakt heb.
Ook een foto van de kamer in Golo Hilltop en van het uitzicht vanuit de kamers.
Vandaag ben ik even gaan zwemmen en doen we verder niks als alleen even bijkomen en uitrusten.

Milani
Gebruiker
spacer line

Kelimutu wat een schitterende natuur. Pracht foto's. Heb jij die gemaakt?

Denk dat deze trip een erg vermoeiende trip is en voor ons niet echt van toepassing. Maar kan me voorstellen dat het een onvergeetelijke ervaring is geweest. Emoticon: Shiny

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,000,877 pageviews Een website van indahnesia.com