Verlengen 30 dagen visum

Subforum Het visumgebeuren 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
IrisH
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Wij gaan eind oktober voor ca. 45 dagen naar Indonesie en dus wilden we een 60-dagen visum aanvragen bij de ambassade in plaats van het VOA. Nu zijn we al niet meer in NL, dus naar de ambassade in Hong Kong.., krijgen we daar te horen dat we alleen een 30 dagen visum kunnen aanvragen! Dit zou dan wel te verlengen moeten zijn in Indonesie waardoor het een voordeel heeft boven het VOA.

Echter heb ik inmiddels alweer gehoord dat een 30 dagen visum NOOIT te verlengen is in Indonesie, VOA of niet. Is iemand van jullie daar bekend mee?
Verder zijn we waarschijnlijk op Java rond de tijd dat we moeten verlengen, waar kan dat daar??

Alvast bedankt voor jullie hulp! Gr Iris

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Waarom geeft de Indonesische ambassade in Hong Kong geen 60-dagen visum af? Is daar een reden voor gegeven? Dit is namelijk een gewoon toeristenvisum, dus die zou gewoon verkrijgbaar moeten zijn,

Een 30-daags toeristenvisum (geen VoA dus inderdaad) is te verlengen (eigen ervaring enkele maanden geleden), maar je moet dan wel een lokale sponsor hebben.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 20-09-2009 06:08 Yerun wrote:
Een 30-daags toeristenvisum (geen VoA dus inderdaad) is te verlengen (eigen ervaring enkele maanden geleden), maar je moet dan wel een lokale sponsor hebben.

Ik dacht ook dat toeristenvisum (30 en 60 dgn) niet verlengd kan worden .
(visa turis tidak boleh diperpanjang setelah 60 hari dan anda harus keluar dari Indonesia.)

Mss verkeerd aangevraagd dat je geen 60 dagen toeristenvisum kan krijgen.?

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Sid, ik zal zo even een scan maken van het desbetreffende visum. De informatie die jij aanhaalt (weet niet waar vandaan) is niet correct. Geloof dat dit ruim een jaar geleden veranderd is.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het visum op blz.15, (B-211 30 dagen visum zonder sponsor)

De verlenging op blz. 16.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Afgelopen Maart nog aan de hand gehad met gasten in ons hotel, met een per ongeluk verstrekt 30 dagen toeristen visum terwijl hun geplande reis in Indonesie 52 dagen zou duren.

Het 30 dagen toeristenvisum kom niet verlengd worden. Er is een ambtenaar bij Immigratie op de airport omgekocht die hen heeft afgemeld als "vertrokken" en hen 1 dag later weer het land "heeft laten inkomen" met een nieuw 30 dagen toeristen visum.

"Kosten": 1,6 miljoen Roepia PER visum.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Yerun, snap het niet helemaal: Je visum dat in KL afgegeven was, was toch al voor 60 dagen geldig, met een "exp. date 28/09/2009".

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Amed, ik doe met je mee, ik snap het ook niet. De code is bovendien 211. Volgens mij - maar wie ben ik? - kun je een dergelijk visum alleen krijgen met een sponsorbrief. Maar tja, IndonesiŽ is het land van de onbegrensde mogelijkheden...

bambang
Gebruiker
spacer line

Yerun. Als ik het goed heb begrepen, ga je elke 2 maanden het land uit. Klopt dit?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 20-09-2009 12:08 Amed East Bali wrote: "exp. date 28/09/2009".

Dat betekent dat je het visum vůůr 28/09/2009 moet gebruiken. Dat laat onverlet dat de maximum stay 60 dagen is. Uiteraard geloof ik Jeroen, maar er deugt iets niet, dunkt me.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Amed; inderdaad... dit is een verkeerd voorbeeld.. ik had een visum eerder moeten pakken, die wel 30 dagen is en ook gewoon verlengd is volgens de regeltjes, zonder extra betaling.

gvd net mijn paspoort weer opgeborgen... poging twee dan zodirect.

Overigens heeft die exp. date alleen te betekenen dat het voor die tijd Indonesie in gegaan moet zijn, anders is het visum uberhaupt niet meer geldig.

bambang; ik ga wel regelmatig het land uit, maar niet iedere twee maanden. Hangt er een beetje vanaf hoe de planning is. Maar ergens tussen de 2 en 6 maanden ga ik vast wel het land uit ja.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

amed; die stempeltjes in en uit is leuk, maar je hebt natuurlijk geen stempeltje van dat andere land waar je geweest zou zijn in tussentijd. Ik vraag me altijd af wat er gebeurt als je een minder corrupte beambte tegenkomt bij het verlaten van het land...

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Een type "B" visum is ook geen toeristenvisum maar een "sociaal budaya" visum met een geldigheidsduur van (eerste periode) 60 dagen en daarna met maximaal 4 periodes van 30 dagen te verlengen. Alleen verkrijgbaar met een - inderdaad - sponsorbrief van een Indonesisch ingezetene, met bij voorkeur werk en/of regelmatig inkomen.

Toeristenvisa, met geldigheid van 7 dagen, 30 dagen of 60 dagen zijn niet te verlengen.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 20-09-2009 12:33 Yerun wrote: maar je hebt natuurlijk geen stempeltje van dat andere land waar je geweest zou zijn in tussentijd.

Onzin. Als Nederlander krijg je bij diverse landen geen stempel als je dat land in gaat. Neem nou... Nederland bijvoorbeeld (al doe je dat niet in ťťn etmaal vanuit East Bali)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ben op 31 dec 2008 hiermee Indonesie binnengekomen

Blz 7: B-211 30 dagen visum zonder sponsor

Blz 8-9: verlengingen en stempel land uit (30 mrt 2009)

Zo dan. Zonder sponsor het land in op een 30 dagen visum en netjes verlengd.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-09-2009 12:45 guna2 wrote:

[quote removed]

Onzin. Als Nederlander krijg je bij diverse landen geen stempel als je dat land in gaat. Neem nou... Nederland bijvoorbeeld (al doe je dat niet in ��n etmaal vanuit East Bali)
Dat laatste doel ik dan ook op, want even op en neer naar Nederland in 1 uurtje (wachten bij de immigratie) lukt je niet. Als ze gaan zeiken trek je dus zeker aan het hele korte eindje.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Het zijn een stel randdebielen bij de ambassade, en als ze een foutje maken en een 30-dagen visum geven terwijl je een 60-dagen hebt aangevraagd hoef je er over het algemeen niet op te rekenen dat dat door hun netjes gecorrigeerd wordt. Advies: je erbij neerleggen, en tussendoor een aantal dagen KL plannen (met ambassade-bezoek aldaar), om zodoende een nieuw visum te regelen.

Indonesie: het land wat er alles aan doet om het zo moeilijk mogelijk te maken voor buitenlandse touristen Emoticon: Party! Geen wonder dat Maleisie 10x zoveel buitenlandse touristen heeft ondanks dat het een stuk minder te bieden heeft dan Indo Emoticon: Sadley

Gracias. Sama sama

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 20-09-2009 12:46 Yerun wrote: [Als ze gaan zeiken trek je dus zeker aan het hele korte eindje.

Er zijn meer landen waarvoor je als Nederlander geen visum nodig hebt, en geen stempeltjes in je paspoort krijgt. Het zou me niet verbazen als `hier in de buurt' AustraliŽ en Nieuw-Zeeland daartoe behoren. Een retourtje Darwin moet in een dag mogelijk zijn vanuit Bali.

En weer is het visum type 211...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

guna2, stel dat ze erbij horen dan moet je je verschrikkelijk haasten en zit je met een VoA dat zeker niet verlengbaar is, want anders ben je een paar dagen van huis.

Weer 211, want dat is gewoon verlengbaar dus. Kan er ook niet meer van maken. Van de laatste 4 visa stond er in 1 een sponsor. Toen ging men ineens vragen hoe en wat.. sponsor eruit gelaten en gekregen waar ik om vroeg, op 1x na, toen kreeg ik 30 i.p.v. 60 dagen. "Je bent al zo vaak in Indonesie geweest". Gewoon 'ja en amen' inderdaad kiwimave, en de volgende keer weer proberen.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Wat 'n pracht land, he Emoticon: Stupid

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik vind het meer prachtig dat het verlengen op Bali niet kan, terwijl dit wel gewoon de regeltjes zijn. Emoticon: Stupid

Maar goed, ik zit niet op Bali, dus voor mij is het minder van belang.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Klopt, Yerun. Hier in Bali is het bij de h.h. ambtenaren altijd "moeilijk, fout, lastig" etc., etc, en alles wat je nodig hebt is "zoek, onderweg, etc., etc." terwijl vergelijkbare administratieve klusjes in bijv. Yogyakarta binnen 5 minuten en gratis geregeld zijn.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 20-09-2009 13:33 Amed East Bali wrote:
Klopt, Yerun. Hier in Bali is het bij de h.h. ambtenaren altijd "moeilijk, fout, lastig" etc., etc, en alles wat je nodig hebt is "zoek, onderweg, etc., etc." terwijl vergelijkbare administratieve klusjes in bijv. Yogyakarta binnen 5 minuten en gratis geregeld zijn.

Behalve als je met geld over de brug komt. Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Shalom

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-09-2009 14:48 Bokito wrote:

[quote removed]

Behalve als je met geld over de brug komt. Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Da's niet gratis he.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Yerun , dat het kan is bewezen door je voorbeeld.
Of het goed is , dus volgens de regels weet ik natuurlijk niet.
Dat er foute of incompetente immigratie mensen rondlopen is bekend.

jammer dat mijn kontakten al lang met pensiun zijn anders wil ik wel een paar telefoontjes plegen.

PS : is het nodig om je voorbeeld hier te plaatsen. ?
Ben een beetje paranoide . Emoticon: Wink

Heb bij de bron gekeken :
Masa Berlaku Visa Kunjungan :

1. Berlaku selama 60 (enam puluh) hari terhitung mulai tanggal diberikannya ijin masuk ke Indonesia dan dapat diperpanjang;
2. Berlaku sebagai Ijin Kunjungan selama berada di Indonesia bagi WNA yang memiliki Visa Kunjungan.
Persyaratan :

1.Permohonan Visa Kunjungan diajukan oleh pemohon yang bersangkutan atau pihak sponsornya kepada Pejabat Visa di luar negeri setelah semua persyaratan umum permohonan visa telah dilengkapi.
2. Pemohon harus memiliki paspor atau dokumen perjalanan yang berlaku minimum 6 (enam) bulan.
3.Menunjukkan tiket perjalanan (return ticket) dan copy-nya.
4.Membayar biaya sebesar RM170

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,647,232 pageviews Een website van indahnesia.com