Laptop en Dongel ??

Subforum Bali, het godeneiland 
43 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Milani
Gebruiker
spacer line

Op Bali met een laptop is dan de aanschaf van een Dongel verstandig?

Wij zijn er steeds een half jaar. Aanschaffen in Nederland of op Bali? Ben erg benieuwd.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Bedenk dat je in IndonesiŽ naast GSM ook CDMA hebt. Ik zou dan ook de dongle op Bali kopen. Kijk eens naar de aanbiedingen van Axis en Indosat.
Volgens mij is de beste keuze een mobieltje kopen dat als modem kan fungeren, bij voorkeur een 2-on. Daarin kun je twee SIM-kaartjes kwijt die tegelijkertijd actief zijn. Er zijn 2-onmobieltjes voor twee GSM-kaartjes en voor GSM+CDMA. Je kunt dan een kaartje gebruiken voor het Internet, het andere om te bellen. Het voordeel is dat je zo'n mobieltje ook weer in NL kunt gebruiken. Mijn dochtertje heeft er een van D-one (een submerk van Samsung). Kost ongeveer een miljoen. Dataverkeer via meegeleverd kabeltje of Bluetooth. Philips heeft ook zo'n submerk met 2-on, ik dacht dat het Mio heet. Zelfde prijsidee.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik had begrepen dat een dongel die je in Nederland koopt ook alleen in Nederland werkt.
Ik wilde er nl. een kopen van Hi, en die betaal je dan per dag 1.50 euro, zonder vast abonnement, dus alleen op de dagen dat je internet gebruikt maar dat werkte niet in Spanje werd mij verteld.

Ben nu wel nieuwsgierig hoe dat in Indonesie werkt, je koopt dus een simkaart, prepaid waarschijnlijk, en die kan je dan steeds weer opwaarderen?
Guna, kan je ook aangeven wat de kosten hiervan zijn ?
Ben benieuwd of het voor mij uit kan om zo'n ding in Indonesie te kopen, ga er straks in nov. weer heen en ga dan altijd internetten in een "warung" of bij een hotspot met de laptop maar wil nu toch een keer proberen om het op jouw bovenstaande manier te doen.
bvd yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 20-09-2009 13:20 4yoke4 wrote: Guna, kan je ook aangeven wat de kosten hiervan zijn ?

Zie de links hierboven...

Milani
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Guna2 De eerste maanden blijven wij op Bali in welke zaak kan ik zo'n dongel en mobiel het beste gaan kopen.
Mijn e-mail m.rhebokEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Milani
Gebruiker
spacer line

Heb dit ooit hier gelezen maar kan het niet meer terug vinden. Gelukkig opgeslagen.

Een At&T USB-dongel gekocht voor 600.000 rp en een indosat simkaart. Voor 176.000 rp per maand kan je ongelimiteerd internetten. De verbinding is redelijk. Je kunt internetten, e mailen, maar skypen is meestal schokkerig, soms wel ok. Het is dus niet te vergelijken met een snelle ADSL. Ben redelijk tevreden
hannaong rocketmail.com

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 20-09-2009 13:30 Milani wrote: De eerste maanden blijven wij op Bali in welke zaak kan ik zo'n dongel en mobiel het beste gaan kopen.

Dat kun je natuurlijk beter aan Amed EB of zo vragen, Milani. Ik zit in Yogya. Maar vaak (ik dacht bijvoorbeeld bij Axis) krijg je gewoon de dongle cadeau bij een abonnement van 6 maanden of zo. Precies wat jij nodig hebt. Struin het Internet af, zou ik zeggen.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Telkom en IndoSat maken elkaar nu het leven zuur met akties voor het draadloos Internet via hun resp. produkten, t.w. "Flash" en "Broom". De kosten voor onbeperkt (quota) Internetten per maand is nu al gezakt to Rp. 125.000,-. Enige dat je nodig hebt is een SIM modem of SIM PCMCIA insteekkaart voor je laptop en voila, je kunt in heel Indonesie (mits er GMS, GPRS, EDGE of HSDPA signaal is) Internetten.

Als je een starterspakket koopt van Rp. 300.000,- bij een van beide krijg je momenteel de SIM modem of een SIM USB stick als promotie erbij.

IndoSat: http://www.indosatm2.com/index(...)net-services/prepaid

Telkom: http://www.telkomsel.com/web/telkomselflash

Er zijn nog meer aanbieders van vergelijkbare systemen, maar die hebben bij lange na niet de dekking van deze 2 grootste.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Milani
Gebruiker
spacer line

Geweldig, onze dank Amed EB Emoticon: Worship

benjamin
Gebruiker
spacer line

voor de goede orde, heb je altijd een dongle nodig als je wifi wilt gebruiken? het is me nu een beetje onduidelijk.

groet,
benjamin

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Als jouw laptop al wifi-mogelijkheden heeft hoeft dat niet natuurlijk. Let er hierbij wel op dat draadloos internet niet altijd wifi is, maar wifi wel altijd draadloos internet.

benjamin
Gebruiker
spacer line

jaja dat is me duidelijk. raakte even in de war toen ik iets las over een dongle. we willen volgend jaar namelijk gaan en misschien nemen we een klein laptopje mee. toch wel makkelijk om eens een mailtje te sturen of het nieuws een klein beetje te volgen..

groet,
erik

leomanado
Gebruiker
spacer line

beste Ahmed

Hoe is de verbinding in Ahmed met flash of broom? ik heb slechte ervaringen met flash als je even buiten de grote steden bent.

dank
Leo

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Niet super. In Amed is het signaal "maar" GPRS, zeg maar max. 64 kb/s oftewel vergelijkbaar met vroeger een enkele ISDN-lijn. Genoeg om te emailen via Outlook, maar om te internetten zet ik altijd "download pictures" uit in mijn IE om nog een beetje vaart erin te houden. Maar, het is altijd nog sneller dan via de landlijn, waarbij je maar 20 kb/s haalt hier in Amed.

Zuiden van Bali, Ubud, etc., is het met Flash en Broom allemaal minimaal EDGE signaal. Hier in Denpasar pak ik HSDPA signaal en haal snelheden van 2,5 Mb/s., niet verkeerd dus.

If you have nothing to loose, you can risk everything

leomanado
Gebruiker
spacer line

dank je wel Amed, niet super allemaal. Ik ga het proberen

petezibaba
Gebruiker
spacer line

Ik vroeg mij af ik woon op de Marine Drive in mumbai en ik heb net een dongel gekregen van mijn ouders; opgestuurd vanuit Nederland. Ik krijg hem alleen niet aan de praat. Werkt zo'n dongel Łberhaupt in Mumbai?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Mumbai? Wlong rist?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ligt toch in de buurt van Medan? Emoticon: Worship

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

India, Indonesie... leuke inzending voor de Vakantieman. Stemmen voor de meest foute aanwijzing op die grote landkaart doe je natuurlijk via je mobiele internetverbinding tegenwoordig. Emoticon: Shiny

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,509,538 pageviews Een website van indahnesia.com