Ouders van gedode terrorist vermist

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Ouders van gedode terrorist vermist
Gepubliceerd op 18 september 2009 01:46
De ouders van Adib Susilo, een van de terroristen die gisteren om het leven kwam bij een politie-inval op een huis in het dorp Mojosongo in de buurt van Solo in Midden Java, zijn vermist geraakt kort nadat hun zoon om het leven werd gebracht. Een buur liet weten dat Parno en Yanti opgehaald werden door vier man in dezelfde kledij. Dit gebeurde rond negen uur in de morgen, slechts enkele uren nadat de politie-inval ten einde was gebracht en slechts momenten voordat geŁniformeerde politie ter plekke kwam om de ouders op te halen.
Lees verder , klik op de titel

PeterH
Gebruiker
spacer line

Als ik goed ben ingelicht zou dit lot ook andere familieleden van die terroristen beschoren zijn; hoewel niet officieel aangekondigd schijnen de broers, zusters, ouders en kinderen van terroristen tot de doelgroep van de anti-terroristen eenheid te behoren. Iets met contraterreur: aan de ene kant laten doordringen dat een zelfmoordaanslag op onschuldige mensen ook de dood van je familie tot gevolg heeft. Aan de andere kant: familieleden van (vermeende) terroristen bewegen om met de politie samen te werken voor het te laat is.

havana45
Gebruiker
spacer line

Inderdaad,opvoeding begint thuis en als je iets in de kiem wilt smoren moet je thuis beginnen.Nu is het zo dat vele opvoeders/ouders geen aandacht meer schenken aan hun kinderen zodra deze een bepaalde leeftijd hebben bereikt en bij de opvoeding is respect naar hun zelf belangrijk,dat naar anderen toe is niet of zelden aan de orde.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

In de Indonesische cultuur wordt een individu aansprakelijk gehouden voor het gedrag van zijn familieleden (de kleinste sociale eenheid binnen een groepscultuur): in dit geval zou het mogelijk kunnen zijn dat het "aparat" dus zich "ontfermt" over de familieleden van terroristen (die doorgaans van hun superieuren de belofte krijgen dat na hun zelfmoordacties er goed voor hun familie zal worden gezorgd). Hoewel het volgens de HAM ( Hak Asasi Manusia = mensenrechten) niet zou mogen, is dit volgens de culturele normen wel degelijk een normale gang van zaken. En......in dit geval (voor mij) een geoorloofde wijze van handelen want mensenrechten zijn voor mensen en niet voor terroristen (en aanhang).

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

terreur met terreur vergelden?? lijkt mij niet de oplossing,maar ja...er gebeuren wel meer rare dingen

hati hati, pelan pelan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

I know maar we hebben tegenwoordig te maken met een dermate vijand die nergens voor terug deinst en ook nergens voor vatbaar (en voelbaar) is. Dit soort wezens kan men het beste uitroeien (met aanhang erbij). Zo houdt de wereld zich al vanaf de oertijd staande en reguleren gemeenschappen zich; en dat is wat deze islamistische extremisten toch willen?: Back to the dark middle-ages.
Vergeet de individualistische aanpak qua mensenrechten. Dat werkt bij hen niet; ze hechten zelf totaal geen waarde aan individuele benaderingen van hun "probleem/kwestie/vijanden". Ze kijken bij hun aanslagen in het geheel niet naar de individuele achtergrond van hun slachtoffers. Bestrijdt ze dan ook met hun eigen wapens: je kan ze alleen treffen als je hun "aanhang" er ook bij betrekt.

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Ik ben het vaak met je eens, YB, maar nu niet. We moeten natuurlijk wel geciviliseerd blijven en niet zomaar mensen oppakken en afknallen, omdat ze een bepaalde relatie zouden kunnen hebben (gehad). Het is een zwaar bevochten recht in een democratie dat mensen niet zonder meer veroordeeld mogen worden, maar recht hebben op een eerlijk proces, onafhankelijk van wat ze hebben uitgespookt.
Je woorden zijn discriminerend, en dat ben ik niet zo van je gewend. Natuurlijk moeten die terroristen flink aangepakt worden, maar dat kan op vele andere wijzen ook, zonder dat je moet vervallen tot een stadium waarin men in de Middeleeuwen leefde. Dat er daarbij soms onschuldige slachtoffers vallen is het gevolg van onze geciviliseerde samenleving. Uitsluiten kun je het echter in geen enkele samenlevingsvorm.
Kortom: laten we geciviliseerd blijven en ons niet vernederen tot daden die bij wildemannen passen.

Be careful what you wish for; you might get it!

havana45
Gebruiker
spacer line

Ja,maar volgens de islamitische jaartelling leven ze nog in de middel eeuwen.De kloof die er is zal je nooit kunnen overbruggen als de gene die "achter"liigt niet vooruit wil en alle wandaden verschuilt achter het feit dat ze achter liggen.Een circeltje dat ze helaas zelf moeten doorbreken,en dat kan nog eeuwen duren.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-09-2009 09:01 FredB wrote:
Ik ben het vaak met je eens, YB, maar nu niet. We moeten natuurlijk wel geciviliseerd blijven en niet zomaar mensen oppakken en afknallen, omdat ze een bepaalde relatie zouden kunnen hebben (gehad).

Maar zo functioneert de maatschappij hier toch?!: "Ik heb een broer die fout is, dus ben ik ook fout". Dit is puur de eigen waarden en normen - inherent aan een groepscultuur - toepassen. Individualisme (en daarmee mensenrechten, doorgaans individualistisch geinterpreteerd) zijn niet in tel in groepscultuurgerichte landen; dat is een puur westerse "uitvinding" en de reden dat zovele landen elkaar compleet niet begrijpen. Ook de reden waarom democraties in de meeste moslim landen falen. En....waarom het hele Irak-beleid van de westerse landen faalt. Primitief zijn groepsgerichte culturen omdat die het stadium van de oermens (en diens animale voorgangers) nog niet zijn ontsproten. Anderzijds zijn westerse culturen arrogant in het klakkeloos ervan uitgaan dat de hele wereld denkt en reageert zoals zij.
(Mijn stelling zal wel een hoop anti-reacties opleveren) maar daar zit al jaren (eeuwen) het onbegrip tussen de huidige westerse cultuur die vorm kreeg in de tijd van de hervorming en het humanisme, en de zgn. groepsculturen die nog niet aan een hervorming toe zijn (waaronder vrijwel alle moslimlanden vallen). Problemen niet individueel aanpakken maar groepsgericht. Evenzo de reden van het falen van het minderhedenbeleid in NL waarbij wordt uitgegaan van het individu (dus ook bij de problemen met onze moslim-medelanders zoals Marokkaanse jongeren die worden heen-en-weer geslingerd tussen 2 compleet tegenovergestelde benaderingswijzen van de verantwoordelijkheid van een individu versus gemeenschap).
Ik blijf erbij dat bij voornoemde kwestie een "oosterse" aanpak is vereist en geen "westerse" die hier toch niet functioneert. Het feit ook waarom het huidige Indonesisch rechtsysteem in vele gevallen faalt........omdat het is gefundeerd op het Nederlands/westers (individualistisch) recht, en niet op het oorsponkelijke groepsgerichte adat -systeem; en hierdoor dus in een zware crisis en dilemma verkeert tussen 2 compleet verschillende "systemen" (= normen- en waardenpatronen).

zieleffe
Gebruiker
spacer line

We moeten natuurlijk wel geciviliseerd blijven en niet zomaar mensen oppakken en afknallen, omdat ze een bepaalde relatie zouden kunnen hebben (gehad). Het is een zwaar bevochten recht in een democratie dat mensen niet zonder meer veroordeeld mogen worden, maar recht hebben op een eerlijk proces, onafhankelijk van wat ze hebben uitgespookt.

Dat is nu precies wat die leiders weten, en ze gebruik maken van onze beschaafdheid hen een wang toe te keren.
Discriminatie, en democratie worden ongepast gebruikt, om de bevolking tevreden te stellen.
De naÔviteit druipt er van af als je niets wilt leren van de echte geschiedenis.
Als de geallieerde niet met veel geweld Duitsland op hun knieŽn hadden gebommendeert , dan had u daar niet gezeten, waar u nu als vrije burger hebt kunnen gaan en staan, waar u wilt.
Als Amerika niet de Atoombommen op Hyrochima, en Nagasaki, hadden gegooid, hadden velen daar een andere bestaan gehad.
Dit fenomeen is het ergste wat de mensheid nu meemaakt.
Je kan het niet uitroeien, en je kan het niet bestrijden, zoals we dit nu proberen in die landen als Afghanistan als voorbeeld.
Want het heeft zich verspreid over de hele wereld.
GeÔnfiltreerd, en gezorgd dat er steeds meer mensen in alle gebieden de politieke Islam in te brengen in alle zogenaamde democratische landen.
Dan pas kunnen ze zich steeds meer permitteren hen van alles op te spelden, zodat er als voorbeeld in Engeland al shariarechtbanken bestaan, en nog functioneren.
Dank zei de naÔeve links denkende volgelingen die op de een of andere mannier probeert hen een plaats in die samenleving te geven.
Hitler is zo ook aan de macht gekomen.
Dit fenomeen krijgt zijn plaats via democratische stelsel, en zal ons van alles opleggen, wanneer wij hen niet willen laten veranderen, in hun zogenaamde ideologisch opstelling.
Stap voor stap heeft IndonesiŽ nu hun maatschappij aan hen onderricht, en een samenleving van bange mensen gemaakt.
Kijk hier en daar lees zo veel van waar uit de gevaren komen.
Enkelen zien dat, maar de grootste domoren niet, ze zijn hardleersÖÖÖÖÖ Emoticon: So funny Emoticon: Frustrated Emoticon: So funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

YB, het door jou gepropageerde oog-om-oog-tand-om-tand-beleid heeft ook nergens in deze wereld of in de wereldgeschiedenis gewerkt; kijk naar IsraŽl. Alle vormen van beschaving hebben nu eenmaal nadelen, maar de democratische heeft als voordeel dat het streeft naar verbetering. Daarom denk ik dat een democratische aanpak uiteindelijk een beter resultaat zal opleveren. Dat zal wel ten koste gaan van een aantal onschuldige mensenlevens, ongetwijfeld, maar dat is de prijs van de vooruitgang.
De manier waarop men het in RI aanpakt heeft niets te maken met democratie, of zelfs van civilisatie. Ze hebben nog een lange weg te gaan, zeker. En het geeft wel aan in wat voor een land leven, maar om het nu eens te zijn met hun beleid, dat gaat me te ver.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het enige wat telt voor het gros van de mensen hier is familie. En zeker bij die simplistische types die zich lenen voor terrorisme. Dus pak de familie en je raakt ze pas echt. Op geen enkele andere wijze kan je hen raken. Ze hebben toch zelf zero gevoel voor de nabestaanden van de door hen gemaakte slachtoffers
Havana45:
opvoeding begint thuis en als je iets in de kiem wilt smoren moet je thuis beginnen.
Juist, zie die schijnheilige TV-vertoningen met familieleden van de terroristen die zogenaamd niets afwisten van wat zoonlief deed. De ouders hebben veelal het zaadje van fanatisme al gezaaid: als men wind zaait, zal men storm oogsten.

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

On 19-09-2009 12:58 Yogya-Bali wrote:
Dus pak de familie en je raakt ze pas echt. Op geen enkele andere wijze kan je hen raken.
Nou sorry hoor, YB, dat is tamelijk banaal te noemen, om het zachtjes uit te drukken om fijngevoelige hartjes op dit forum niet te choqueren.
Die terrorist hebben ze. Omdat die gasten zo ongevoelig zijn moeten ze ergens 'geraakt' worden waar het hen pijn doet. "Laten we de familie maar nemen en zo een voorbeeld stellen".
Nu laat je wel een hele grote steek vallen, kerel. Ik had je niet zo simplistisch gedacht.

lesmana
Gebruiker
spacer line

YB
Ik geef je groot gelijk, het is werkelijk het beste systeem voor het bestrijden van dit fanatisme.
Fred B vind je iets te simplistisch, maar ik moet hem even bijpraten.

Al vaak heb ik een documentaire over hamas op de tv gezien, daar waren families aan het woord waarvan een, de derde zoon al een zelfmoord aanslag had gepleegt. De moeder was samen met haar man en de overige familie zo trots als een pauw dat 3 van haar zonen een heilige aanslag had gepleegt, ze zei ook dat ze het nog nooit zo goed gehad hadden als nu. Financieel ging het hun goed en het aanzien van familie en de buurt was fenomenaal te noemen.
Zeg nou niet dat dit indentieel is want dan weet je niet waarover je het hebt.

Dus het systeem wat nu toegepast wordt is zo slecht nog niet, buiten dat zijn ze alleen nog maar vermist.

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Je veroordeelt gebrainwashed-te otak-udangs, omdat het gebrainwashed-te otak-udangs zijn. Onzin dus. Dan zou je half Nederland ook wel aan het gas kunnen zetten.
Was het maar zo simpel.

PeterH
Gebruiker
spacer line

Bovenstaande discussie met belangstelling gevolgd. De stellling dat iedereen in een rechtsstaat (dus ook misdadigers) recht heeft op bescherming van die rechtsstaat, is er eentje waarvan met name terroristen misbruik maken. Asymetrische oorlogvoering heet dat: als het ene elftal zich aan de voetbalregels houdt en de tegenpartij met de bal onder de arm over de tribune rent, is wel helder wie het meeste scoort, zeker als de scheidsrechter bedreigd wordt.

Dan kun je kiezen: blijven wij "netjes" en maken we een grotere kans op het verliezen van de strijd, of worden we symmetrisch, d.w.z. gaan we volgens de regels van de andere partij werken en vergroten onze winkans. Daarmee jezelf "verlagend" tot het niveau van de anderen.

Voor mijzelf is de keuze wel helder: als ik niet gedwongen wil worden om te buigen voor terreur, zal ik moeten aanvaarden dat mijn vrijheid met alle middelen wordt beschermd. En dan heb ik minder moeite met het doden van de familie van terroristen dan met het opblazen van de serveersters van het Ritz Carlton in Jakarta.

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Er is geen enkel bewijs, dat het doden van familieleden van gevangen terroristen terrorisme zal kunnen voorkomen. Ze doen het ook niet van nog loslopende terroristen, net zoiets als de Gestapo zou doen in de 2e Wereldoorlog - hoevelen hebben die instelling en uitvoering van SS-ers en Gestapo (er zijn er nog meer, zie oostbloklanden) niet veroordeeld; moeten we nu weer terug naar die tijd?

Familieleden van vermeende of niet-vermeende terroristen afmaken als voorzorgsmaatregel, of vergeldingsmaatregel zonder eerlijk proces, is niet alleen je verlagen tot het niveau van het terrorisme dat je wilt bestrijden, maar tevens het ontkennen een geciviliseerd mens, een welopgevoed mens te zijn, in tegenstelling tot die terroristen, enkel omdat die terroristen dat ook niet zijn.
Heel erg laag bij-de-gronds, zo'n opvatting. Dergelijke terroristische gedachten zouden best wel eens strafbaar kunnen zijn in een geciviliseerd Westers land.

Ik hoop, dat je begrijpt, dat ik daarvoor geen greintje respect kan opbrengen.
En als je het ene niet van het andere kunt onderscheiden, de serveersters van het hotel versus terroristen of familie daarvan, dan mis je een hele brede plank. Het onder ťťn noemer brengen daarvan is jezelf, je intellect, diep vernederen, en je verlagen tot de achterlijke uitspraken van terroristen, waarom ze terrorist zijn geworden, ter verklaring. Een tang op een flink varken, zo zie ik dergelijke opmerkingen.

lesmana
Gebruiker
spacer line

FredB
Als ik hier je postings lees dan is er voor mij maar conclusie.

Artikel 1 Fred heeft altijd gelijk
Artikel 2 Als Fred geen gelijk heeft, dan treed automatisch art. 1 in werking.

En als je in indo woont en dat is wat ik denk, ben je ook nog in hoge mate hyphocriet.

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Gelukkig komt er weer eens iemand langs die het eindelijk door heb. Chapeau!

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Het intellect in een geciviliseerd samenleving geeft tekst en uitleg.

Daar kunnen ze hier in Nederland over mee praten.
Hoe het intellect 6 rechters , nog wel, een crimineel heeft geholpen om te kunnen vluchten.
Nu kunnen de slachtoffers onder duiken, lekker intellectuelen hebben we toch.
Hun stijgt, het vermogen om hun hersenen eens goed te kunnen gebruiken, van recht is recht, en krom is krom............... Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Devil Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 19-09-2009 12:58 Yogya-Bali wrote:
Het enige wat telt voor het gros van de mensen hier is familie. En zeker bij die simplistische types die zich lenen voor terrorisme. Dus pak de familie en je raakt ze pas echt. Op geen enkele andere wijze kan je hen raken.

Je beperken tot de familie vind ik nog tamelijk halfslachtig YB. Ben je gek. De hele kennissenkring pakken we aan en desnoods het hele dorp. Zitten allicht ook mensen tussen die op de hoogte moeten zijn geweest van die terroristische plannen ook al ontkennen ze het in alle toonaarden op de tv. Trappen wij gewoonweg niet in. En dan raken we die terroristen helemaal van alle kanten. Zo ging de SS ook te werk in Oradour, Lidice en Putten. Dat dit ten koste gaat van onschuldige mensenlevens is de prijs van de vooruitgang. En vooruitgang zal er komen al moeten we over lijken gaan. Uiteraard geldt deze behandeling alleen voor die onbeschaafde culturen die nog niet toe zijn aan onze westerse cultuur die vorm heeft gekregen in de tijd van de hervorming en het humanisme . (allemaal jouw eigen woorden). Dat het humanisme streeft naar menselijkheid geldt natuurlijk niet voor die lui daar. Dat houden we beperkt tot de echte beschaafde volkeren, zoals wij westerlingen daar een lichtend voorbeeld van zijn.
Maken we bij de familie trouwens een eventuele uitzondering voor kinderen, vrouwen en bejaarden of vallen die ook onder jouw groepsgerichte aanpak? En als ik jou hoor praten over onschuldige mensenlevens die opgeofferd moeten worden in naam van de vooruitgang dan vrees ik voor deze mensen het ergste.

PeterH
Gebruiker
spacer line

Dank voor je afgewogen en genuanceerde reactie. Met name je vermogen om andere invalshoeken dan de jouwe niet direct als "lager" te benoemen spreekt me erg aan. Ook iemands keuze in een duivelsdilemma niet direct ot een strohond argument benoemen en vervolgens de persoon te verketteren siert je.

Mag ik verder suggereren dat je eens Google gebruikt en "Godwin" als zoekargument gebruikt?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat bedoel ik nou met dat falend beleid t.o.v. etnische minderheden in NL. Nederlanders gaan graag voorbij aan het feit dat wij individualistisch denken en de andere partij groepsgericht. Het opofferen van een individu in dergelijke maatschappijen is geen probleem, als het de groep maar in stand houdt. Dat is nu toch hoogstwaarschijnlijk wat er hier in RI ook gebeurt. De politie (of het "aparat" ) doet het op z'n "oosters" met op de achtergrond een op "westers" (= lees: individualistisch) gestoeld rechtssysteem, geerfd van de Nederlanders. Dat is momenteel met vele kwesties het dilemma hier. Ik steun in dit geval de "oosterse" wijze van problemen omdat het ook gaat om "oosterlingen". Het zou pas discriminerend en racistisch zijn als we onze eigen etno-centrische wijze van probleemoplossen gaan opdringen aan "oosters" georienteerde culturen ..... iets dat continu gebeurt. De hele mensenrechtendiscussie is al decennia een strijd tussen " ik "-gerichte culturen en " wij "-gerichte culturen. Hoewel ik persoonlijk de "westerse" interpretatie van de mensenrechtenproblematiek verkies, is deze visie gewoon niet werkzaam in "oosterse" culturen....... en zeker niet in de islamculturen waarin het individu compleet onderhorig is gemaakt aan het belang van de "groep". Dus een individualistische benaderingswijze van problemen is contraproductief (zie het Nederlandse beleid t.a.v. de Marokkaanse jongerenproblematiek: men kan die jongeren niet los zien van familie en groep). De terroristen zijn verre van een voorbeeld van individu-gericht denkende mensen....dus behandel ze dan ook niet zo. Zie ook PeterH's reactie m.b.t. asymetrie.
Het getuigt van een dosis paternalisme om RI onze individualistische wijze van mensenrechteninterpretatie op te dringen (Pronk heeft dat al eens geprobeerd in 1991 met een averechtse uitwerking en dus juist verder van het doel af).....dus laat RI het maar oplossen op hun wijze om effectief een probleem op te lossen.
Het heen en weer geslinger na de val van Suharto tussen 2 compleet verschillende visies op recht en mensenrechten houdt juist dit land al een decennium in een dilemma met als gevolg allerlei halfslachtige oplossingen die wel deels de opinie van de westerse landen bevredigt maar niet effectief is voor het oplossen van de problemen waar dit land voor staat. Het "aparat" doet het nog af en toe op haar eigen wijze.....en wederom niet mijn methode..... maar wel effectief want het zijn sociaal-cultureel gezien de juiste benaderinsgswijzen.

FredB
Gebruiker
User icon of FredB
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.PeterH: Ik geef ongenuanceerd mijn mening, inderdaad. Zo ben ik dat gewend. Man en paard noemen, net als iedereen, alleen van mij schijnt dat minder te moeten worden gewaardeerd, zeker als iemand het er niet mee eens is, want dan zou ik kennelijk snel overstag moeten gaan naar die andere mening. Maar ik blijf bij mijn eigen opvattingen; dat ben je misschien niet zo gewend. Jammer voor jou dus.
Nogmaals dus: Het is mijn mening, dat als men vanuit onze geciviliseerde samenleving zich beweegt naar een status van decennia of langer terug, men zich naar een lagere status beweegt. De vooruitgang in beschaafdheid is dan negatief. Dat mag jij dan een lagere invalshoek noemen, best. Ik vind dan, dat ik reageer vanuit een hogere status van beschaving dan die de terroristen hanteren. Mensen die hetzelfde niveau wensen aan te nemen als die terroristen bewegen zich naar dat lagere niveau IN MIJN OGEN. Je op het niveau verlagen van terroristen mag je misschien het gevoel geven dichterbij hen te kunnen komen om een in jouw ogen gevoelige tik te kunnen uitdelen, maar met het bereikte niveau van civilisatie in de westerse wereld heeft dat niets van doen. Appels met peren ...

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.YB: Dat ze het zo doen in RI is tot daar aan toe; daarover hebben we niets te zeggen. Ermee instemmen, en zelfs propageren, is echter een totaal andere zaak. Op dit forum wordt je mening doorgaans goed ontvangen en opgevolgd, dat is het gevaar van je opvatting. Die is, in mijn ogen, hetzelfde als dat er van de hele familie, vader, moeder, broers en zusters, de auto moet worden afgenomen, als een zoon in een dronken bui iemand heeft aangereden, of zelfs doodgereden, alleen maar omdat vader altijd gewend was thuis een drankje te nemen wanneer het hem uitkwam, en de kinderen die opvoeding hebben meegekregen en hebben nagevolgd. Het is maar goed dat zoiets in een geciviliseerde wereld niet kan, wat!
Die door jouw genoemde islamculturen worden steeds groter, dus als je instemt met de handelswijzen van RI kun je dat binnenkort zelf ook over je heen krijgen. Is dat waarnaar je op zoek bent? Ik zeker niet. Dat zou een enorme beknotting van mijn en jouw vrijheid betekenen en geen achteruitgang van decennia, maar van eeuwen. En dan kom je ergens te zitten waar die terroristen juist heen willen. Dan laat je ze dus winnen! Ook dat is het voordeel van hun groepsgewijze aanpak.

Nog eens guys: laten we onze kop erbij houden en vanuit onze eigen geciviliseerde status naar dit soort zaken kijken en laat je niet leiden door de door terroristen opgeworpen emoties. Zijn we nu beschaafde mensen of vervallen we tot onbeschaafde wilden in rieten rokjes en een aap op de schouder?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Duidelijk verschil in mening ja Fred, kan gebeuren, maar ik blijf bij
Het heen en weer geslinger na de val van Suharto tussen 2 compleet verschillende visies op recht en mensenrechten houdt juist dit land al een decennium in een dilemma met als gevolg allerlei halfslachtige oplossingen die wel deels de opinie van de westerse landen bevredigt maar niet effectief is voor het oplossen van de problemen waar dit land voor staat. Het "aparat" doet het nog af en toe op haar eigen wijze.....en wederom niet mijn methode..... maar wel effectief want het zijn sociaal-cultureel gezien de juiste benaderinsgswijzen.
Het gaat mij in dit geval om de effectiviteit. Met eigen wapens bestrijden, en binnen de eigen culturele context.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

89,798,760 pageviews Een website van indahnesia.com