[Update] Irritante gebruikers en spam

Subforum Website & forum informatie 
110 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Website & forum informatie > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

De laatste tijd krijg ik meer klachten over het niet goed afhandelen van irritante gebruikers en spam. Hoewel Oyibo en ik ons best doen, zien we niet alles en zijn we gelukkig niet altijd online.

Hulp van gebruikers is daarom gewenst, en dit kan vrij eenvoudig door op het gele driehoekje bovenaan het onderwerp te reageren. Op deze manier komt er bij ons een melding binnen zodra we het forum openen en kunnen we direct aan de slag.

Het beste kun je gewoon niet reageren op berichten die storend werken, daar een dergelijke discussie niets oplevert dan een hoop rommel die uiteindelijk toch verwijderd zal worden. Het is voor de beheerders ook handiger als bezoekers gebruik maken van het gele driehoekje, want het wegvegen van vele reacties kost meer tijd dan het verwijderen van enkelen.

Voorts kunnen klachten over de afhandeling van de moderatie in het onderstaande topic. Gelieve niet te reageren in andere topics omdat dit voor veel bezoekers verwarrend kan zijn.
http://forum.indonesiepagina.n(...)moderatie_forums.php

Door deze twee punten aan te stippen hoop ik op een meer ordelijk verloop van het forum en het opruimen van de rommel hierop. Helaas is het nodig, maar het is gelukkig vrij eenvoudig om grotere rotzooi te voorkomen.

Bedankt voor jullie medewerking.

paulana
Gebruiker
spacer line

Sinds gisteravond laat staat het vol met spam! Spamfilter...... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Jeps, sorry. Is opgeruimd en aangepast. We waren niet bereikbaar helaas. Het bier was te lekker om te laten staan.

paulana
Gebruiker
spacer line

Ach ja , dat moet ook kunnen nietwaar Emoticon: Wink Emoticon: Party!

Om Swastiastu

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

heb geen last gehad van spam! maar ik heb een spamfilter daar kan zelfs Bokito uit Blijdorp niet doorheen.
Nou ja Yerun, geniet maar lekker!

paulana
Gebruiker
spacer line

Nee Merapi, dat was hier, of heb je die reclame bijna 2 dagen niet gezien.

Dat kan jouw spamfilter echt niet tegenhouden, was het maar waar

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Merapi, Anne Mieke heeft dat topic gevonden, heb je het gezien?

Om Swastiastu

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

On 08-10-2010 08:10 paulana wrote:
Dat kan jouw spamfilter echt niet tegenhouden, was het maar waar

Hoi Paulana,
Zo`n SPAM-filter werkt bij E-mail.
Niet bij geplaatste topics als iemand al aangemeld is.
Dan moet de WEB-master in werking treden en de ge-(= mis )bruiker blokkeren.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

paulana
Gebruiker
spacer line

Hoi Peter, dat bedoelde ik toch, de webmaster had een feestje Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nee Paulana, heb net niet gezien.
Tjonge, wat is dit verwarrend! zo langzamerhand weet ik het ook niet meer...
Ik denk dat Peter gelijk heeft: de webmaster is de aangewezen persoon om treiteraars te blokkeren.
Jeroen en Oyibo doen hun best, daar ligt het beslist niet aan.
Punt is dat treiteraars zich steeds bedienen van andere email adressen en codes.

Nog steeds vraag ik mij af, waarom een leuk forum met mensen van verschillende achtergrond: Indisch,Nederlands,Moluks etc door een gek wordt ondermijnd.

Laten we het hoofd koel houden en alleen reageren op vaste bezoekers van het forum

paulana
Gebruiker
spacer line

Wat dacht je van JALOUZIE, je bent een tijdje weggeweest, heb je meegelezen?
als dit wel het geval is, zou je moeten weten wat er gebeurde in die periode

Om Swastiastu

Puputan
Gebruiker
spacer line

On 07-10-2010 12:25 paulana wrote:
Sinds gisteravond laat staat het vol met spam! Spamfilter...... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Ben benieuwd hoe u uzelf kwalificeert, als irritante gebruiker of als spam?

paulana
Gebruiker
spacer line

Dat PUPUTAN, laat ik geheel aan uw verbeelding/fantasie over.....want daaraan heeft u geen gebrek, gezien uw gebruikersnaam Emoticon: Bye bye

Om Swastiastu

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Paulana, dat weet ik allang,zit al 4 jaar op dit forum...

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Bij deze een herhaling van het eerdere bericht om vreemde of verdachte gebruikers/onderwerpen/reacties toch vooral te melden via het gele driehoekje dat te vinden is direct boven de titel van een onderwerp, nog boven het eerste bericht in dat onderwerp. Door het hier te melden, zien medewerkers het direct als ze inloggen, sneller dan email sturen en reacties plaatsen in het desbetreffende onderwerp.

Dat laatste, een reactie plaatsen, zorgt er bovendien voor dat het forum vervuild raakt met dergelijke reacties, iets wat precies de bedoeling is van bepaalde personen, en precies wat wij hier met zijn allen niet willen.

Voorbeeld gele driehoekje om vreemde dingen te melden

pierre
Gebruiker
spacer line

Precies,dit is duidelijk Jeroen en Oyibo en zo hoort het ook.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ter informatie: achter de schermen wordt op dit moment weer hard gewerkt aan nieuwe anti-spam maatregelen. Deze moeten er in de loop van vandaag (!) nog voor gaan zorgen dat als het rode verkeersbordje een bepaald aantal keer gebruikt wordt voor het melden van hetzelfde bericht, dit bericht automatisch verdwijnt. Zonder tussenkomst van een beheerder inderdaad. Dat maakt het klikken op het rode verkeersbordje zeker een stuk effectiever en zal absoluut leiden tot een verbetering van het forum. Even geduld dus nog!

pierre
Gebruiker
spacer line

Jeroen,

Bedoel je hiermee dat een aantal verschillende users het verboden in te rijden dienen te gebruiken voordat het bericht verdwijnt?
Het is dus niet zo dat wanneer 1 user het een aantal keren gebruikt, dat het bericht daarna verdwijnt?

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

uiteraard moeten een vastgesteld aantal gebruikers melding doen. 1 melding of 10 meldingen door 1 gebruiker kan natuurlijk nooit aanleiding zijn om een bericht te verwijderen. Maar wees gerust, voornamelijk berichten van nieuwe gebruikers met nog vrijwel geen berichten geplaatst zullen makkelijker verdwijnen dan berichten van 'vaste klanten'.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,446,806 pageviews Een website van indahnesia.com