Accomodaties hoogseizoen Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
90 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
putteng
Gebruiker
spacer line

Wij zijn voornemens om in de maand juli naar Bali te gaan. Ik ga met mijn gezin (4 personen). Wij zijn niet de types om op een plek te blijven hangen maar rondreizen zijn erg kostbaar. Ik ben daarom van plan om allleen vliegtickets te boeken zonder accomodatie. Hoe eenvoudig is het om ter plaatse nog goede accomodaties te vinden die ook goed betaalbaar zijn of zit het in deze maand overal vol en is het verstandiger om reeds in Nederland accomodaties te boeken.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dat hangt een beetje af van de plaatsen die je wit bezoeken. Ubud is bijv. propvol in het hoogseizoen. Als je daar heen wilt, zou ik zeker vantevoren boeken. Dit jaar kwamen wij een Belgisch stel tegen in Yogya, later ook weer in Ubud. Zij waren met z'n tweetjes, maar hebben eindeloos moeten bellen voor een hotelletje. Nummer 10 was eindelijk raak.
Maar ik ben geen echte Balikenner, dus er zullen nog wel anderen reageren.

Veel plezier in ieder geval.
Elsbeth

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Juli is erg druk en veel hotels zitten echt tjokvol. Ubud is druk, Sanur en Kuta idem, en tegenwoordig komt het zelfs bij ons in Amed voor dat alle hotels en B&B's vol zitten. Indien "Amed" op je lijstje van te bezoeken plaatsen / gebieden op Bali staat, dan zou ik dat zeker vantevoren vastleggen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zit nu, letterlijk nu dus, op Bali en het is inderdaad hier en daar vol, met de nadruk op hier en daar. Met een beetje zoeken en rondbellen is er echt wel wat te vinden. Ik ben niet voor boeken vooraf (maar da's algemeen bekend). Ben nu in Ubud en daar is plek zat. Maar het ligt er maar aan wat je eisen zijn.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

beesie37
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.annemieke hmmmmmmmmmmmm ben jaloers op je whahahah
hoe zit het met de drukte in april?

putteng
Gebruiker
spacer line

Beste allemaal,

Hartelijk dank voor jullie reacties!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

September is toch echt wel iets anders dan juli. Ik vond Ubud in juli echt tjokvol, ik hoorde echt van veel mensen dat ze ter plekke lang moesten zoeken voor een hotelletje.Maar het hangt er inderdaad een beetje vanaf wat je eisen zijn. Voor mij maakte het nogal wat uit dat ik met mijn gezin was en geen zin had om eindeloos rond te zoeken. Wij zaten trouwens net buiten het centrum van Ubud in Villa Sonia. 5 dagen geweest en superleuk gehad. Wij hebben in de 5 weken dat we in Indonesie waren ook veel goedkoper geslapen, dit was even lekker luxe. Ik boek normalerwijs ook nooit iets, maar met 4 kinderen was ik toch blij dat ik het een en ander had vastgelegd. De binnelands vluchten had ik niet vastgelegd, om toch wat speelruimte te hebben (waar we ook gebruik van hebben gemaakt)

Veel,plezier.
Elsbeth
Elsbeth

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

En zelfs in September kan het rete-druk zijn op Bali, zoals volgende week tijdens de Idul Fitri.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Daarom ga ik naar de rampendam dan is alles weer normaal

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Amed

Wat is de ldul fitri ?
Ik kom aan op 25/9 ,weekje Flores en dan Bali.
hopelijk dan rustig in Amed en Ubud.

Elsbeth

Ik heb villa sonia geboekt voor 5 nachten ,hoe was het daar ? mail me maar als je wil.

Bedankt Emoticon: Bye bye

putteng
Gebruiker
spacer line

20 jaar geleden ben ik voor het laatst in Indonesie geweest. Lekker met mijn rugzak over Java, Bali en Lombok zwerven. Toen stelde ik geen hoge eissen aan een slaapplaats en kon altijd wel wat vinden tegen een goedkope (onderhandelbare) prijs. Nu ik mijn vrouw en kinderen ga liggen mijn eissen iets hoger. Wij zijn geen types van overdadige luxe maar er moet een goed bed staan en het moet schoon zijn. Ik heb jullie reacties gelezen en ben er toch nog niet helemaal uit wat ik zal doen: van te voren boeken of ter plaatse kijken. Daarom nog een aanvullende vraag: als ik niet ga voor overbodige luxe maar wel schoon, is er dan genoeg aanbod en aan welke prijzen moet ik dan denken?

Gr. Ge

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Idul Fitri is het einde van de Ramadhan. Veel Indonesiers keren dan terug naar hun familie / geboorteplaats om dit samen met hun familie te vieren. Geeft dus erg veel druk op alle vervoersmogelijkheden (weg, trein, boot, vliegtuig) in de dagen voorafgaand, tijdens en aansluitend op die Idult Fitri festiviteiten.

Bijkomend probleem is dat veel huishoudens hun (moslim) huishoudelijk personeel tijdelijk moeten missen vanwege de Idul Fitri. Ze "lossen dit op" door in een hotel te gaan verblijven zolang hun personeel nog niet teruggekeerd is.

Op Flores zul je er minder of niets van merken, ze zijn daar voornamelijk Rooms en "doen" dus niet aan Idul Fitri.

macha
Gebruiker
spacer line

hallo allemaal

Ik ga in december weer eens Bali bezoeken. Was er 5 x eerder maar lang geleden. Alweer 10 jaar terug de laaste keer.
Ik hou ook niet zo van het van te voren vastleggen van accomodatie.
Ik wil een beetje rondreizen van Ubud , Lovina , Candidasa naar Kuta/Sanur.
Kun je in december makkelijk een hotel vinden zonder te reserveren vanuit nederland?
Wil eigenlijk alleen de 1e 2 a 3 dagen en de laaste 2 dagen van te voren boeken....

Ik ga deze keer om uit zoeken of ik op Bali kan gaan wonen in de toekomst.
Wil kijken of ik iets voor langere tijd kan huren.

grtjes

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Heb nog geen huurders in juli......

Emoticon: Cooool

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Pascal, ik kan je even niet per mail beantwoorden, want er is iets met mijn vaste computer. maar Villa Sonia was heerlijk. Wij zijn er in augustus 5 dagen greweest. Zeer rustig gelegen, in een leuk straatje, ongeveer 10 minuten lopen van het centrum van Ubud. je moet dan door het apenbosje (5 minuten). 's Avonds is dat nogal donker, je kunt even met het hotel bellen, dan komen ze je ophalen met de auto. Kamers waren supermooi, groot, wij hadden 2 kamers boven, heel makkelijk bedden bij te zetten, meer dan groot genoeg. Wij sliepen met 4 in een kamer, daarnaast nog 2 in een kamer. Wij ontbeten aldoor aan het zwembad, de meeste gasten ontbeten voor hun kamer op eigen terras. Heel aardig personeel.
Veel plezier. Elsbeth

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Even over de drukte op Bali al dan niet in september en in relatie tot Ramadan. Ik was vorige week een paar dagen op Lombok. NIEMAND!!!!! In de maanden juli en augustus schijnen toeristen op ht strand geslapen te heben of soms bij iemand thuis (kos kosan..!) Het lijkt erop dat de toeristen 3 weken uit Lombok "gevlucht" zijn, naar Bali misschien?
Ik vind het in Ubud nu echter veel drukker dan bijvoorbeeld vorig jaar eind juni.
En Kuta, Legian en Seminyak is helemaal verschrikkelijk. Voor een nacht in Kuta heb ik vorige week en een paar dagen geleden echt tig keer moeten bellen...........

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

ben ook net op bali aangekomen...dit hier allemaal lezende dacht ik dat het een probleem zou zijn om logement te vinden, want ik had niets geboekt...ben van de luchthaven met een ojek naar poppies gereden, zag direkt overal bordjes 'room available', heb dus niet op het strand moeten slapen, gelukkig maar!

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Het scheelt ook veel op welke dag je op zoek bent naar een hotel/logement. In het hoogseizoen moet je niet op vrijdag gaan zoeken,dan is alles reeds volgeboekt door weekend toeristen van voornamelijk Java. Maar als je op maandag op je brommertje stapt en je gaat op zoek naar een alternatief, geen probleem.

Begin de details te vergeten

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Hoi Johan,

Doe jij toevallig niet iets met computers? Ik meende dat te hebben gelezen ergens....

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

flavor
Gebruiker
spacer line

Beste Lezers

Ik ben voor het eerst op het forum, wij (man en dochter van 16) gaan 25 juli tm 23 augustus naar Bali en eventueel in die zelfde periode nog naar Java of Lombok.
5 jaar geleden op eigen gelegenheid door Vietnam getrokken en met man en dochter toen nog 11 jaar. Alles lekker zelf ter plekken geregeld, slaapplaats, reizen enz.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk of dat op Bali ook zal lukken in bovenstaande periode. We zijn makkelijk t.a.v plek waar we verblijven van eenvoudig tot iet s met een zwembadje of aan het strand.
Moet ik mij zorgen maken en deze weken nog gebruiken om via het internet te boeken of gewoon afreizen en dan ter plekken gaan regelen?
Al vast bedankt voor de reacties
Groeten Carla

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Carla, check 2 postings terug van me. Wat je het beste kunt doen:
1. Pak een hotel voor 1 a 2 nachten bij aankomst;
2. Huur 2 motortjes;
3. Ga met de motortjes op je gemak op zoek naar een accomodatie. Bagage laat je lekker even achter in het hotel waarin je de eerste 2 dagen zit.

Zo hebben wij als gezin het al 2 jaar gedaan op Bali. Tip is om gewoon de motortjes voor de duur dat je op Bali zit te houden:
- Scheelt taxi kosten en wachttijd op taxi's;
- Je kunt een accomodatie nemen buiten de hotspots (je bent met de motor toch immers snel bij het strand of bij Kuta Square, of waar dan ook). Scheelt weer verblijfskosten.

Groet,

Begin de details te vergeten

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,736,522 pageviews Een website van indahnesia.com