Laura - gaat op (wereld-)reis ......

Subforum Andere praat 
87 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
elsbeth
Gebruiker
spacer line

Tja, dat is natuurlijk heel bizar dat die moeder nu pas om de hoek komt. Ik was er vanuit gegaan dat zij het ook wel best vond. Nu blijkt dat de moeder er erg tegen is, snap ik er niks meer van dat ze haar ouderlijk gezag niet wat meer laat gelden. Het meisje woont weliswaar bij haar vader, maar ik neem aan dat de moeder nog wel wat te zeggen heeft over haar eigen dochter. En dit lijkt me echt geen kwestie van overdreven moederlijke bezorgdheid, maar meer van gezond verstand. Als het interview met moeder waarheidsgetrouw is en het meisje inderdaad heeft gezegd dat ze haar moeder nooit meer wil zien als deze de boel tegenhoudt, zegt het toch wel het een en ander over dit meisje. Ach, laat ook maar, waar maak ik me druk om.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ach, laat ook maar, waar maak ik me druk om.

Laten we ons maar bij ons eigen kroost houden maar het geeft wel aan dat de vrouwen en of moeders er voor kiezen om een meisje van 13 jaar nog niet rond de wereld te laten zeilen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 05-09-2009 20:41 elsbeth wrote:
  • Tja, dat is natuurlijk heel bizar dat die moeder nu pas om de hoek komt. Ik was er vanuit gegaan dat zij het ook wel best vond.

• Nu blijkt dat de moeder er erg tegen is, snap ik er niks meer van dat ze haar ouderlijk gezag niet wat meer laat gelden.

• Het meisje woont weliswaar bij haar vader, maar ik neem aan dat de moeder nog wel wat te zeggen heeft over haar eigen dochter. En dit lijkt me echt geen kwestie van overdreven moederlijke bezorgdheid, maar meer van gezond verstand. Als het interview met moeder waarheidsgetrouw is en het meisje inderdaad heeft gezegd dat ze haar moeder nooit meer wil zien als deze de boel tegenhoudt, zegt het toch wel het een en ander over dit meisje.
    Ach, laat ook maar, waar maak ik me druk om.

• Elsbeth nooit gehoord van een 'dominante vader' ...... bovendien hebben vaders altijd 'iets' met dochters (géén pedofiele bijgedachten) maar hun houding is toch anders als met zonen (méér beschermend, vóór dochters) alleen schijnt het in dit geval niet zo te zijn .... volgens de kranten was het het idee van haar vader, die Laura 'influisterde' ....... Emoticon:

Als dochters vriendjes krijgen zijn zij héél vaak 'controlerend', soms zien ze die als een soort van 'concurrent' .......

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

elsbeth
    Gebruiker
    spacer line

Tuurlijk, Anis, het beeld van de dominante vader ken ik, gelukkig niet uit eigen ervaring overigens.
    Zeker het beeld wat je schetst van die vriendjes die opeens met de brommers aan het tuinhek staan, dat gaat bij ons binnenkort ook gebeuren. Maar ik moet daar ook nog even niet aan denken, hoor.....
    Maar ik vind het verbijsterend dat een moeder van een 13-jarig meisje, gescheiden of niet, haar stem niet (vroeg genoeg) durft te laten horen, omdat ze geintimideerd wordt door haar eigen dochter (al dan niet ingefluisterd door haar vader). Dat vind ik eigenlijk erger dan de intimidatie op zich (het is tenslotte nog maar een kind, laten we wel wezen). Ik weet niet of het in dit geval opgaat, maar ik ken een hoop kinderen die de raarste dingen doen/hebben gedaan, die eigenlijk hunkeren naar een grens, een halt. Hoe minder/verder de grens gelegd wordt, hoe erger het gedrag. Dat kennen we vast uit eigen ervaring wel: wie heeft er niet eens tegen zijn ouders geroepen: jezus, jongens, hadden je me daarin niet tegen kunnen houden, dat waren toch volstrekt verkeerde vrienden, hebben jullie me in die kleren naar school laten gaan etc.etc. Ja ja, maar je wilde het zo graag. Nou gaat het meestal om omkeerbare dingen, maar in dit geval kan het toch ook echt verkeerd aflopen. Als iemand volwassen is, zeg je één keer wat je denkt en houd je er over op. Maar als het om de veiligheid van je kind gaat, dan ga ik heel, heel ver.

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

Dat dankt je de koekoek dat die vader dominant is: Laura woont al sinds haar vierde bij die `dominante vader.'
    En mag ik de moederkloeken alhier er fijntjes op wijzen dat het hoogstongebruikelijk dat (jonge) kinderen bij een scheiding aan de vader worden toegewezen?

Samengevat komt het erop neer dat Laura nu een bak stront over zich krijgt en dat er plots in de hele wereld pubers opstaan die solo rond de wereld willen zeilen. Als jongste. Nederland, kneuterland.

elsbeth
    Gebruiker
    spacer line

is precies wat ik bedoel, Guna. Ik verbaas me ook vooral over de moeder, die dit blijkbaar allemaal over haar kant laat gaan. Daarin heb je je verantwoordlijkheid als ouder. Dat meisje begrijp ik best. Inderdaad hoogst ongebruikelijk dat een kind aan de vader wordt toegewezen. Vaders zijn meestal de lul. Hebben zich eerst als kostwinnaar uit de naad gewerkt en dat wordt later tegen ze gebruikt: kan niet genoeg tijd aan ze besteden. Vrouwen kunnen ongelofelijk manipuleren. Op een mierzoete manier keihard zijn, daar trappen toch veel mensen in.

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

On 09-09-2009 06:53 elsbeth wrote: Vaders zijn meestal de lul.

Op een mooie pinksterdag...

elsbeth
    Gebruiker
    spacer line

Die van mij was meer een mengeling van Onze lieve heer en Sinterklaas.
    En veel later inderdaad de lul..

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

Jonger dan Laura ...... Emoticon: Clown Emoticon: Wink

Twee-jarige peuter neemt de bus.

ma 7 sep 2009, 13:57 Door: DAG

• Een twee-jarige peuter is in Den Haag van zijn oma weggelopen en is toen in zijn eentje een stadsbus ingestapt. De buschauffeur merkte pas vele haltes verder dat het jochie in zijn bus zat. De bestuurder waarschuwde de politie, die het knaapje weer wist terug te brengen naar zijn bezorgde oma.

Avontuur
    Toen zijn oma even niet keek ging de peuter op avontuur uit. Hij liep het sportcomplex uit aan het Julianaplein en stak de straat over richting het Centraal Station. Daar pakte het jongetje de bus. Pas enkele haltes verder, bij de Laan van Nieuw Oost-Indië, werd de kleine zwartrijder opgemerkt.

Bron:de Dag.

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,934,872 pageviews Een website van indahnesia.com