Telefoonkaart

Subforum Gezocht & Aangeboden 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Selamat,

Wij willen in oktober naar Indonesie vertrekken en ik wil daar een prepaid telefoonkaart kopen. Is er iemand die mij een advies kan geven wat ik het beste aan kan schaffen. Ik gebruik gewoon mijn Nederlandse Nokia.

Terimah kasih. Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Bedoel je een SIM-kaart? Check eerst even of er geen SIM-lock op je Nokia zit.
Alle nummers hier zijn goedkoop en verschillen niet veel. Degenen die het meest gebruikt worden zijn Simpati/As (van Telkom) en XL. Met name met Telkom kan je bijna overal in Indonesia terecht; XL vnl. op Java, Bali, Lombok.
Zo het hangt er dus vanaf waar je naar toe gaat. Ga je bijv. naar het eiland Savu, daar hebben ze alleen Mentari. Dus........waar naar toe?

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Hallo Yoya-Bali,

Wij gaan een dag of 12 trekken over Java, van Jakarta naar Surabaya, dan een dag of 5 naar Sulawesi, daar blijven we rond Ujung Pangang en tenslotten nog een dag of 6 naar Bali. De Nokia is simlock vrij, dus ik kan elke kaart gebruiken.

Ik hoop dat je zo voldoende informaie hebt.

Groetjes Tinie.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Persoonlijk zou ik dan voor Simpati van Telkomsel kiezen. Kosten binnenlands telefoneren Rp. 15 per seconde (in dezelfde regio, dus bijv. Java). Ook het makkelijkste in de bediening. SMS ook makkelijk en ook naar NL mogelijk te SMS-en. Vraag gewoon bij het eerste beste telefoonwinkeltje (kan er gewoon 1 langs de straat zijn) om een nummer en laat hen installeren want je moet een KTP (indonesische ID) hebben om je SIM-kaart te kunnen laten registreren (formaliteit).

Wimroma
Gebruiker
spacer line

In Jakarta bij een piepklein tokoo'tje 2 simkaartjes van XL gekocht. Ik kon uit diverse nummers kiezen.
Aanschaf 25.000 Rp per stuk. Bij ieder 150 smsjes erop laten zetten, was totaal, dus 2x simkaart en 300 sms 200.000 Rp kwijt oftewel 14 eurie.
Sms is bij allemaal 500 Rp per stuk heb ik me laten vertellen.
Je telefoon moet inderdaad simlockvrij zijn. Het verhaal van een KTP voor registratie herken ik niet. Ik kocht het spul en heb het in de telefoon gedaan en hij werkte gewoon.
Groet,
Wim.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik koop ook altjd een kaart van simpati, vraag even naar de code die je intoetsen kan om goedkoop naar nederland te bellen, het is hier al vaker genoemd op het forum. Ben momenteel niet thuis en weet de code niet uit mijn hoofd.
Laat je bellen vanuit Nederland want dat kan met een goedkoop inbel 0900 nr. genoeg te vinden op internet, er gaat dan niets van je Ind. beltegoed af.
SMS-en gaat prima, als je een lange sms stuurt dan gaat er 2 of 3 x of meer beltegoed van af maar het kost haast niks, ik dacht 600 of 650 RP per korte sms.
YB zal wel meer weten over het huidige tarief.
Fijne vakantie toegewenst. Emoticon: Bye bye

FF een aanvulling op WimRoma, ik laat het installeren en soms krijg je dan nog een bonus van 10.000RP of zo. Heb geen ervaring met XL.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Ik heb dit jaar weer een Telkomsel gekocht, kosten 12000 IR inclusief 5000 beltegoed, en 5000 bonus.
Geen legitimatie moeten laten zien.
SMS naar telkomsel is 100 IR, naar andere IR aanbieder 150 IR en naar NL 600 IR.
Bellen kost ook bijna niets.
Heb er een simpele Nokia 1661 bijgekocht voor 400.000 IR. Kun je niet voor tobben.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

acufjo
Gebruiker
User icon of acufjo
spacer line

Ook wij hebben afgelopen zomer en vorig jaar simkaartjes gekocht van XL voor 50.000. KTP was niet nodig. Konden hier verbazingwekkend lang mee bellen in indonesie en gebeld worden vanuit nederland.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 26-08-2009 15:00 Yogya-Bali wrote:
Vraag gewoon bij het eerste beste telefoonwinkeltje (kan er gewoon 1 langs de straat zijn) om een nummer en laat hen installeren want je moet een KTP (indonesische ID) hebben om je SIM-kaart te kunnen laten registreren (formaliteit).

Formeel moet je een ID (Indonesisch) of je Nederlandse ID (paspoort ) tonen.
Ik heb een paar keren mijn Indon.Paspoort (een ID= ik woon in NL) moeten overleggen .

In de praktijk kan het gebeuren dat de verkoper (?) of iemand anders het voor je regelt.

bisa dicek of makemyday .

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 27-08-2009 17:04 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

In de praktijk kan het gebeuren dat de verkoper (?) of iemand anders het voor je regelt.

Bij mijn weten wordt dat in elke wartel etc. door de verkoper gedaan, voor zover ik weet word er aan geen enkele toerist een ID gevraagd, en zeker niet op Bali, daar koop je een nummer en 2 minuten later loop je bellend de straat weer op...

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 27-08-2009 18:49 senior wrote:

[quote removed]

Bij mijn weten wordt dat in elke wartel etc. door de verkoper gedaan,
voor zover ik weet word er aan geen enkele toerist een ID gevraagd,

en zeker niet op Bali, daar koop je een nummer en 2 minuten later loop je bellend de straat weer op...

Ik en mijn vrouw zijn toch toeristen (uit Ollanda) .
We moeten wel onze ID/passaporto overleggen .

Bali is kennelijk "buitenland" Emoticon: Wink .

De verplichting kan men lezen in :Keputusan
> Menteri Nomor 23 Tahun 2005 tanggal 28 Oktober 2005.
Toen werd alle bestaande prepaidkaarten houder verplicht om te laten registreren , kennelijk naar aanleiding van een bepaalde gebeurtenis .
Doen ze dat niet dan wordt de prepaidkaarten ingetrokken.

Ik heb in de afgelopen 4 jaren in SBY, YGY , BDG en JKT een prepaidkaart aangeschaft , de laatste keer in Jkt (jan 2009) met de ID van de zoon van mijn broer en 1x zonder te identificeren bij zo'n verkoper langs de straat , ergens in de buurt van Jln Kebon Sirih (Jak-Pus) .
Kennelijk doet de doorverkoper het op zijn naam of van zijn vriend , kan hij mss de bonussen op strijken (???) .

bisa dicek of makemyday .

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

kan hij mss de bonussen op strijken (???) .

Voor zo ver ik heb meegemaakt kwamen de bonussen gewoon op mijn eigen simkaart te staan, meestal 10.000 RP (soms zelfs 2 x en soms niks) en het is altijd geinstalleerd door een verkoper die er, ik dacht iets van 5000 RP, aan verdient.
Je koopt een nummer en daarbij het beltegoed en daaroverheen komt iets van 5000 rp en dat is voor de verkoper.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 27-08-2009 20:09 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Voor zo ver ik heb meegemaakt kwamen de bonussen gewoon op mijn eigen simkaart te staan, meestal 10.000 RP (soms zelfs 2 x en soms niks) en het is altijd geinstalleerd door een verkoper die er, ik dacht iets van 5000 RP, aan verdient.
Je koopt een nummer en daarbij het beltegoed en daaroverheen komt iets van 5000 rp en dat is voor de verkoper.

Volgens mij klopt dit helemaal:de laatste keer dat ik op Bali een nummer kocht betaalde ik Rp 53.000 voor het nummer, dit is inclusief Rp 3.000 voor de verkoper cq de toko, en Rp 50.000 aan bel tegoed (wat dus Rp 60.000 bleek te zijn, dus Rp 10.000 bonus),totaal Rp 103.000

hati hati, pelan pelan

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Loont dus de moeite wat rond te neuzen. Ik kocht `t met 5000 tegoed en 5000 "bel"bonus voor slechts 12000. De kleinere shops op de straat verkopen ze `t gunstigst. En willen `m dolgraag voor je installeren en activeren.

Oeps, ik val ik herhaling. Had dit al gepost !!! Emoticon: Shut up!

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 27-08-2009 23:43 Peter191064 wrote:
Loont dus de moeite wat rond te neuzen. Ik kocht `t met 5000 tegoed en 5000 "bel"bonus voor slechts 12000. De kleinere shops op de straat verkopen ze `t gunstigst. En willen `m dolgraag voor je installeren en activeren.

Oeps, ik val ik herhaling. Had dit al gepost !!! Emoticon: Shut up!

Moet er niet overal een nulletje bij ?

ik weet het niet precies meer maar ik dacht dat ik voor 30.000 een nr. kocht + voor 100.000 beltegoed en dan totaal 135.000 IRP betaal, de bonus komt er pas bij (of niet) als de kaart geactiveerd is, ik koop dus altijd een kaart van simpati (telkomsel) en die werkt goed, dus blijf ik er maar bij. Totaal nog geen 10 euro, meestal moet ik hem nog een keertje opwaarderen met 50.000 RP of zo, hangt er van af of ik moet bellen of alleen maar sms-en, ik laat me bellen uit Nederland door de kinderen omdat die via een goedkoop 0900 nummer kunnen bellen en dat gaat redelijk goed. Soms bel ik met de speciale code naar nederland, is geloof ik iets van 1000 rp p.min. maar de verbinding is meestal niet zo goed. Internetten gaat over het algemeen wel goed.
Ik gebruik dus nooit mijn nederlandse simkaart in Ind. hooguit in noodgevallen voor een sms.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik koop ook altijd Simpati van Telkomsel. Hiermee kan ik vrijwel overal in Indonesie goed uit de voeten echter op Seram ging dat vorige week niet zo goed en heb ik er tijdelijk een Metari van Indosat bijgekocht.

Kaarten kun je op iedere hoek van de straat kopen echter op vliegvelden zijn ze fors duurder (en dan nog niet duur voor Nederlandse begrippen) en zijn er in alle soorten, maten en prijzen.

Sms Rp 100 binnen Indonesia en Rp 600 naar bijvoorbeeld Nederland.

De kaart die ik in december heb gekocht is nu zo vaak opgewaardeerd dat met het laatste beltegoed nu tot juli 2010 geldig is dus dat dit mijn vaste nummer blijft, gelukkig. Ook handiger, nummer is nu bij " iedereen" bekend en staat op mijn visitekaartje. Voordat ik terugga over 2.5 week zal er nog wel een opwaardering bijkomen waardoor de kaart ott minstens najaar 2010 geldig. Maar, zo lang wacht ik toch niet..... Emoticon: Puh!
Heb overigens nog nooit een ID hoeven overleggen. Ja formeel moet dat maar er moet wel meer formeel hier (en omgekeerd haha)

Code van Simpati om naar Nederland te bellen is 01017, die van Mentari (INdosat) is 01016.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor de vele tips die ik gekregen heb. Ik zal mijn gids vragen of hij een Simpati / Telkomsel kaart in mijn telefoon laat zetten als ik in oktober in Jakarta aankom.

Terimah kasih Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!
See you in Indonesia

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Twee jaar geleden hadden wij een kaart XL gekocht in Sanur, maar in het Noorden van Bali hadden wij daar op diverse plaatsen geen verbinding mee. Welke kaart is goed voor goede verbinding in het Zuiden en ook in het Noorden van Bali?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-11-2010 00:18 dekarre wrote:
Twee jaar geleden hadden wij een kaart XL gekocht in Sanur, maar in het Noorden van Bali hadden wij daar op diverse plaatsen geen verbinding mee. Welke kaart is goed voor goede verbinding in het Zuiden en ook in het Noorden van Bali?
Ik kom door het hele land,mijn ervaring is dat ik het best af ben met Simpati van Telkomsel (kartu AS kan ook, zelfde maatschappijen andere tarieven). Heb deze kaart door de jaren heen gebruikt (in uithoeken) op Bali, Java, Sumatera, NTT, Sulawesi, Maluku, west Papua (met uitzondering van Seram waar ik een stukje moest lopen om signaal te krijgen en waar Indosat beter voldeed).

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zelfs in de binnenlanden van Java verliest XL dik van Simpati (en inderdaad andere merken van Telkomsel), maar ik heb mijn XL nummer nu al 4 jaar en wil geen tweede nummer hebben voor die paar dagen dat ik slechter bereikbaar ben, dus men moet maar even wachten tot ze me kunnen bereiken. Emoticon: Puh!

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Dank u, waarschijnlijk zullen we dan wel een Simpati kaart kopen. Wij verblijven namelijk een tijd in het Zuiden en dan ook in het Noorden en mijn partner belt graag naar zijn vrienden als hij in Bali is, zodus is hij graag de hele tijd bereikbaar.

Kayhalla
Gebruiker
spacer line

Voor een prepaid card is het voordeligs ŌNDOSAT t nemen.Koop een van Rp.15.000 en iderere keer als j een SMS je stuurt krijg je Bonus Pulsen en je hoef never meer opwaderen. Ik heb afgelopen jaar twee maanden ht zelfd gedaan e kon in holand nog sms en.IK ZEG DOEN.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Staan een paar kleine letters bij om Ziel, waardeer voor 10 Euro op en krijg 25 minuten voor 1 cent.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Maar dat heeft niets met het onderwerp te maken. Ziel; je kunt dat beter melden in een 'goedkoop bellen' topic water al is.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,988,592 pageviews Een website van indahnesia.com