Nederlandse Ondernemers Borrel Bali

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Gratis ja? Goed dat ik dat weet, binnenkort eens een portie halen dan. Emoticon: Party!

Waar ligt het restaurant ergens? Er is namelijk wel meer strand te vinden op Bali.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Goed te horen dat het een redelijk succes was.

Begin de details te vergeten

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Dus, wanneer, waar, en hoe laat kunnen we nu in September aan de bitterballen?

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-09-2009 11:49 JohanN wrote:
Goed te horen dat het een redelijk succes was.
Voor hoe lang?? Ik kan me nog uit mijn "Bali-periode" herinneren dat een dergelijk initiatief jaren geleden binnen no time eindigde in paranoide verdachtmakingen en ruzie.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Yogya-Bali,
Indien er mensen komen die zich alleen maar druk maken over de prijs van het bier, heb je daar inderdaad last van.
Als je het gewoon profi aanpakt met een soort agendaatje erbij, een discussie onderwerp en een presentatie. En daarnaast laat je het maximaal 2 uur duren, dan heb je in ieder geval al een professionele insteek.

marwinc
Gebruiker
User icon of marwinc
spacer line

Hallo lezers,

Zijn er veel Nederlandse ondernemers in Bali?
Is nagenoeg iedereen werkzaam in tourisme of horeca?

is er iemand die kan durft te schatten hoe veel nederlanders er op Bali wonen en eventueel ondernemen?

Emoticon: Stupid

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

niet alleen horeca en toerisme...maar onder andere ook onderwijs en export.

marwinc
Gebruiker
User icon of marwinc
spacer line

Nangka is de producent van de overheerlijke snacks? Emoticon: Smile

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-09-2009 09:58 JohanN wrote:
Als je het gewoon profi aanpakt met een soort agendaatje erbij, een discussie onderwerp en een presentatie. En daarnaast laat je het maximaal 2 uur duren, dan heb je in ieder geval al een professionele insteek.

Dan heb je een veel te hoge pet op van het Nederlandse intellect dat er op Bali rondhangt. Zelfs zakelijk stelt het weinig voor want als men echt een zakenman is, verblijft men niet op Bali waar vrijwel alle handelsproducten elders in RI worden geproduceerd tegen veel lagere, concurrerende prijzen en waar de verschepingsmogelijkheden zijn. De meeste medelanders aldaar - buiten de pensionada's om - zijn kleine zakenlui (nou ja, zaken....) en charlatans (op een enkele zakenman na in property en toerisme).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

niet alleen horeca en toerisme...maar onder andere ook onderwijs en export.
En vergeet onze "kunstenaars" niet.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Y-B,
dat idee heb ik ook hoor. Echte zakenmensen verblijven niet op Bali, hoogstens in hun buitenhuis. Zoals ik al aanhaalde, als men eerst gaat zeuren over de prijs van het bier ipv de agenda, dan is het al duidelijk Emoticon: Wink

Neemt niet weg dat ALS je een borrel of iets dergelijks organiseert, je het wel serieus moet aanpakken wil je een kans van slagen hebben.

bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

geef mij het adres eens van de snackkoning op Bali
Nengah's Nederlandse Snack's in Bali.

hiervoor alvast men dank, kan ik zelf waneer ik wil een bitterballetje in het vet gooien

gr
Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Frank,

Als ik de zoekterm 'Nengah's Nederlandse Snack's' in Google gooi staat in het eerste resultaat het antwoord:

Nengah's Nederlandse snack's.
Jl. Betngandang I , 3b. Sanur, Bali. Indonesia
Office: (+62) 361 282054.
Nengah: (+62) 085 237961640

http://www.dutchsnacks-bali.com/

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Nangka is denk ik betrokken bij deze bitterballendraaierij?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

bali-style
Gebruiker
User icon of bali-style
spacer line

Yerun bedankt voor het adres

Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

marwinc
Gebruiker
User icon of marwinc
spacer line

Is de borrel er nog steeds?

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Nederlandse ondernemers in IndonesiŽ,

Waar zijn jullie gebleven? Na de laatste posting heb ik nooit meer iets gelezen hier op het forum. Is iedereen weer geremigreerd?

Als er nog een groep samen komt op Bali of ergens op Java bijvoorbeeld ( Jakarta) kom ik graag in contact met jullie.

Mijn mailadres staat bij mijn contactgegevens.

Groeten,

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. BG,
Ze mengen zich niet met dit klootjes volk op dit forum.

Shalom

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zo leuk om te zien BG, je niet aflatende optimisme om hier zaken te doen, geweldig.
Jammer maar helaas, er schijnen er niet zoveel te zijn geslaagd Emoticon: Blush
Of ze hebben iets gevonden en denken laat BG maar het lazerus krijgen, ik laat niemand in mijn zaken roeren Emoticon: Laugh out loud

Jampie dat de geslaagde Pupyes aka Guna2 je geen handje toesteekt, geslaagd, gestudeerd
en weet alles, maar als het er op aankomt als alwetende die het in IndonesiŽ heeft gemaakt, dan kan een een medelander aan het gas Emoticon: Blush

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Bokito,

Ik weet van een aantal hier dat ze ook ondernemer zijn. Met een aantal heb ik ook gewoon een prettig contact.

Gezien het aantal Nederlanders wat in Indonesie woont zullen er toch een paar honderd ondernemers moeten zijn.

Ik heb geen hulp nodig om aan mijn dagelijkse brood of portie rijst te komen Emoticon: Smile

Ben je zelf ook ondernemer?

Beste Malam,

Ik wil me niet bemoeien met een ander zijn zaken. Ik heb zo mijn eigen bezigheden die tijd genoeg kosten.

Toch is het soms leuk eens met een collega te spreken. Je kan soms gebruik maken van elkaars netwerk. Vooral als je beide iets heel anders doet.

Toch valt het mij keer op keer op dat je interesse hebt in ondernemen. Heb je vroeger een verkeerde keuze gemaakt? Zit er toch ondernemersbloed in die ouwe Malam?

Ik denk het wel, visvijvers, verhuisd naar RI. Ook hier moet je ondernemend voor zijn. Emoticon: Party!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

BG,

De meeste ondernemers van Nederlandse afkomst hebben weinig tot geen behoefte te netwerken. Als je ze vraagt mee te doen aan een onderzoek om te kijken hoeveel er zijn, welke zaken ze hebben, in welke netwerken ze zich begeven?

Niemand wil mee doen, ik ken er veel. Die vindt je hier niet op het forum.

Weten vaak niet eens van dit forum, of ze weten het wel, maar is dit voor hun geen doelgroep, nog de interesse informatie te delen. Dit heeft zeker zijn reden.

Er zijn zeker plaatsen te vinden op het internet waar je ze wel aantreft. Maar dan zou je in persoon moeten kennen, en hun belangstelling en interesse moeten weten. Als buitenstaander? Vergeet het rustig.

It's only kinky the first time.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Behoefte om te netwerken is vast wel aanwezig, zeker / in ieder geval bij ondergetekende, maar niet perse of uitsluitend met andere NL ondernemers.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

In jouw geval ligt het anders Amed, ik zie je op diverse fora, maar je hebt ook iets te bieden.
Je website ziet er gelikt uit, bovendien alleen maar positieve berichten over jouw resort.
Daarbij komt nog dat je enorm veel weet en goede informatie geeft.

Waarschijnlijk met vallen en opstaan zo ver gekomen, het lijkt mij dat mensen die met vallen en opstaan zover zijn gekomen niet staan te trappelen om andere mensen in het zadel te helpen, zeker niet in de doelgroep waar ze zelf met ellenbogenstoom iets hebben op kunnen bouwen.

Ik begrijp best dat Bule Gembel iets wil beginnen in IndonesiŽ, alhoewel hij met zijn zonne energie behoorlijk aan het luchtfietsen is.
Zo gauw hij maar snuift dat iemand hier woont vraagt hij zo iemand het hemd van het lijf, ik zie het niet anders als mee willen liften omdat het eigen initiatief en kapitaal niet aanwezig is.
Maar oh zo graag zou willen verkassen naar IndonesiŽ.

Gelukkig ben ik daar niet van afhankelijk van, maar ik weet wel dat je van verdomd goede huize moet komen om hier te slagen, het wiel opnieuw uitvinden met een resort, hotel of restaurant is verleden tijd.
Zonne energie, fietswielen en droogrekken, vergeet het maar, zelfs grote investeerders laten het nu massaal afweten, vandaar ook de val van de Rupiah.
Ik heb ook anderhalf jaar hier gewerkt en ken de mentaliteit van de expats, daar heb ik duidelijk geen hoge pet van op.

Dat er in steden als Yokyakarta, Bandung, Jakarta en Bali een groep Nederlanders zit die tegenover hun medelanders doen alsof ze het helemaal hebben gemaakt terwijl ze geen nageltjes hebben om aan hun kont te krabben is inmiddels ook bekend.
Blijf daar ver van weg, ze steken een je mes in je rug voor 500.000 Rupiah en bovendien kunnen ze niet van elkaars wijven afblijven.

Hard maar de waarheid en niets dan de waarheid.
Waar je mee omgaat wordt je mee besmet, IndonesiŽrs die decennia in Nederland wonen nemen de Nederlandse mentaliteit aan (op enkelen na).
Nederlanders die in IndonesiŽ wonen nemen de Indonesische mentaliteit aan en knippen met droge ogen je achillespezen door (op enkelen na)

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Malam,

Wat Amed aangaat sluit ik me helemaal aan bij je verhaal. Hij voegt iets toe en komt met juiste informatie. Ik woon niet in Indonesie maar lees ook graag zijn reacties. Ik sla dit op op mijn harde schijf..

Wat mijzelf aangaat verbaas ik mij. Dit omdat je mij niet kent en dus niet weet wat ik doe en waar ik mee bezig ben. Als je ontwikkelingen volgt in Nederland en je wat verdiept in lopende projecten in Indonesie van verschillende bedrijven en andere instanties dan kan je lezen dat er veel initiatieven zijn.

Ik lees bijvoorbeeld dit: www.supportsumba.nl

Doelstelling is dat het hele eiland over tien jaar moet draaien op duurzame energie...

Wat ik zelf exact doe ga ik ook niet vertellen. Zo als Oyibo al aangeeft veel ondernemers lopen hier liever niet mee te koop.
Ik kan je wel vertellen dat ik voor een Indonesisch bedrijf contacten leg en onderhoudt in Europa. Dit heeft te maken met duurzaam, groen, netwerken en innoveren. Dit gaat heel goed en ik kan vakantie met werk combineren. En de basis die nodig is, vertrouwen is er ook. Ja het kan. Ook in Indonesie. Zolang er een winwin is voor beide partijen.

Ik denk die modus gevonden te hebben.. Ook loop ik geen risico.

De mensen waar jij het over hebt die een mes in je rug steken voor 500.000rp die ben ik niet tegen gekomen. Mocht ik ze wel tegenkomen dan ben ik snel weg. Ook heb ik gelukkig een paar betrouwbare Belandas om mij heen die me soms even influisteren even wat afstand te nemen van een bepaald persoon. Soms is een netwerk op basis van vertrouwen, respect en eerlijkheid heel waardevol.

Bule Gembel weet nog niet als hij wel in Indonesie wil gaan wonen.. Het was een paar jaar geleden sterker dan nu... Als je in Nederland goed kan leven is het zo nu en dan verblijven in indonesie ook erg prettig.

Vertel mij eens malam, wat is volgens jouw de mentaliteit van expats?

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Expats zetten doorgaans geen bedrijf op voor zichzelf. Ze werken vaak voor grotere bedrijven. Het zijn vaak avonturiers die ook in RI wat proberen. Ondertussen is bij gesettlede ondernemers uit Nederland wel duidelijk wat hiervan het resultaat is. Hetgeen je kunt benoemen als weinig solide basis. En hebben deze groep mensen weinig trek een commitment te geven. Bule Gembel valt ook onder de groep, probeert iets hier en daar, heeft geen product, nog een basis of platvorm wat reeds jaren lang vorm heeft. Voor netwerken en ideeen hebben ze geen BG nodig.

Het terug kerende parade paardje, zonne panelen om stroom uit op te wekken?
Natuurlijk zijn er projecten, net als overal op de wereld. Ik zie geen wezenlijke bijdrage van BG. Het verkopen van ideeen, of denken geld te slaan uit een idee? Dat kunnen ze namelijk nog veel beter dan BG, de Indonesier zelf is creatiever en gekneedt en gestompd door de dagelijks gangbare praktijk. Ze hebben geen BG nodig voor netwerken. Als je iets wil beginnen in RI? Zul je moeten komen met een product wat er niet is. Volgens mij ben je daar nog ver van.

Where there is a will there will be relatives.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,785,968 pageviews Een website van indahnesia.com