tegels gesprongen in de kamer

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
38 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

wie heeft er verstand van het leggen van tegels in de woon kamer?
ook wat tedoen eerst het oude cement weg halen of gewoon er boven op plaatsen
ja hier op bali hebben wij elke dag zeker 8 keer een aardbeving dus de tegels willen dan wel eens springen
het zijn gewoon kamer tegels
wie weet wat tedoen

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik maak me meer zorgen over die '8 keer per dag een aardbeving' dan de titel van het onderwerp.

Als jij acht keer per dag iets voelt bewegen, dan moet je je eerder afvragen waardoor dat komt, want zoveel aardbevingen komen er niet voor op Bali.

Woon je op een helling?
Voelen andere bewoners het ook?
Waar voelen de bewoners het wel en waar niet?
Wordt het erger?

Dit omdat het zomaar kan zijn dat je op instabiele bodem zit. Aardverschuivingen zijn dan een heel eng iets. Ken de situatie duidelijk niet, maar veiligheid voor alles denk ik dan maar.

Mocht je een vloer willen vervangen kun je het beste alles weghalen en een goede vloer neerlegen. Zie het als het opnieuw asfalteren van een straat hier in Indonesie. Ziet er leuk uit, maar na een paar maanden valt het uit elkaar doordat er verkeerde materialen zijn gebruikt en dergelijke.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Probleem van losspringende tegels komt omdat ze hier op Bali tegels leggen / plaatsen en daar fout cement voor gebruiken.

Hak het oude cement weg, egaliseer de plek(ken) zoveel als mogelijk en koop een zak echte tegellijm (bij ACE Hardware, Mitra10, zelfs sommige betere UD's hebben het) en een tegellijm spaan (vorken en inkepingen om de ca. 5 mm.).

Breng de lijm in voldoende mate en over de gehele oppervlakte aan, in rechte lijnen (en niet op z'n Indonesisch: te weing om het langdurig goed te doen) aan en druk de tegel op zijn plaats. Even de lucht eronderuit kloppen en voila, klaar ben je.

Voegen tussen de tegels kun je met de tegellijm opvullen of met speciale voegenspecie, in diverse kleuren beschikbaar. Goed erin proppen en met een natte spons uitwassen, klaar.

24 uur laten drogen en niet belasten.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

ik zet inderdaad ook mijn vraagtekens bij 8 aardbevingen op een dag. 'k heb in bijna een jaar wonen in Bali geen enkele aardbeving gevoeld....

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

Oke bedankt boys en dame
Ja ik woon op een berg je kent het wel zuid bali
In Amed en langs de kust naar Nusa Dua toe.
Het is bekent bij de mensen hier dus geen grap
De vloer weg halen heb ik al vele malen gedaan zou het nu op Amed zijn idée doen
Met die lijm
Wel de aardbevingen zijn hier echt wel niet altyd hevig maar toch je kun het voelen
Ik dacht ook dat de aardbevingen er niet zouden zijn maar ja wel hoor ze zijn er
Gisteren had mijn vrouw hoofdpijn en ging dan ook meteen slapen maar om 4 uur ging het bed tekeer, ik zij je had toch hoofdpijn ? voor dat zij iets kon zeggen ging het van rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrboem en ja hoor de tegels lagen er uit.

Maar
wel is het vreemd dat het altyd niet op de zelfde plaats maar met ramedan gebeurt
Amed East Bali
ik ga je raad opvolgen je hoord hier nog over
Ga nu mensen zoeken die de boel er uit willen hakken
Jeroen je zou toch naar bali komen ? of heb je meer verstand van verzekeringen
Het is al een oude maar blijft leuk.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ach, het is maar wat je aardbevigen noemt. De trillingen door seismische activiteit zijn er wel degelijk op Bali maar niet of nauwelijks te voelen, De enige keer dat ik stomtoevallig wat voelde op Bali is al jaren terug in de omgeving van Batur toen de vulkanische activiteit van die vulkaan wat hoger was dan de laatste jaren het geval is...Maar ja, wellicht woon jij op een stuk onstabiel land.

hati hati, pelan pelan

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

kijk naar dat woord zocht ik ik nu
het zijn dus de trillingen die je voelt
wel aan de kan van nusa Dua,Sanur , en dan naar boven tot amed en door
zitten platen die werken en achtief zijn daar door komt het vaak voor dat je
ja daar gaan we weer , trillingen voelt
dus de kant van lombok is dus onstabiel ,
het is bekent dat er onder water meer gebeurdt dan wij weten .
kijk maar eens als je met de boot naar lombok ga je ziet dan vele stromen samen komen
daar onder is het dus link dat is de oorzaak van dit alles
je kunt het na vragen ,? zou het ook wel eens zeker willen weten
maar dat is wat ik weet van het
news en de boeken over bali en lombok?

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

Morgen Amed
De tegels zijn gelegt maar niet zo als je het heb gezegt
Hebt het met de man er over gehad
Van hoe hij het moest doen maar ?
1 er moest meer dan 10cm cement eerst geplaats worden anders werd het ongelijk
Dus met veel zakken of potten lijm is het niet tedoen ,
Houd dus in dat alles weg gehaald moet worden en nieuwe tegels kopen
Dat zag de man niet zitten, had gedacht snel klaar tezijn of?
Nu had ik nog veel tegels over, net genoeg voor deze keer ik moest een keus maaken
wel ik dacht de beste cement gepakt tehebben tiga roda?
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. heb het oude cement weg gehakt en dat was over een lengte van 10 bij 1 meter
Dus veel werk,zeker heb eerst ruim een week moeten wachten voor dat er mensen kwamen om te helpen ,en dan maken zij het nog niet af omdat het al vrijdag was heb de rest maar zelf gedaan jezus wat een werk, ben dat niet meer gewendt
het zou dus wel kunnen als er nog geen tegels waren ,
Dan op het beton is dus beter met lijm, daar heb je gelijk in
nu het is klaar, ziet er goed maar,
wacht maar weer tot het op nieuw gaat springen en dan haal ik alles er uit want de kleur van de tegels is niet meer tekoop.
maar bedankt voor de tip

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

"Had mij maar even gebeld, ik had je geholpen voor een Hartevelt".

Ja, 10 cm. hoogteverschil moet je inderdaad met een goede cement * of beton doen, en alleen de laatste laag van ca. 0,5 cm doe je met tegellijm.

Ik / wij gebruik(en) nu voor al onze projecten het cement van Holcim
( http://www.holcim.com/id ) i.p.v. de produkten zoals Tiga Roda Semen en Semen Gresik. In de praktijk is het nauwelijks duurder en stukken betere kwaliteit.

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

zou je mij je hp willen E-mailen
en die fles is geen probleem ,
want het gebeurd zeker weer
hier ergens in huis waar dat weet nog geen mens

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

mail me maar op marcelEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.thezenvillas.com als er weer iets gebeurt waar je wat advies of tips bij kunt gebruiken.

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

ja wel het is op nieuw gebeurt
na vijf maanden van rust is er weer werk
nu zijn de tegels in het kantoor gesprongen
bij het weg halen van de tegels kwamen de mieren naar boven ,
dus die maken de boel stuk.
Amed zal je een mail sturen
ps : was er niet een balinees die werk zocht Emoticon: Nooo

Hi. This is the qmail-send program at smtp.cyberakses.net.id.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.thezenvillas.com>:
69.73.140.34 does not like recipient.
Remote host said: 550 No Such User Here
Giving up on 69.73.140.34.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. fyjack: dat email adres heb ik afgesloten per 1/11/2009 i.v.m. beeindiging van ons management bij The ZEN Villas per die datum.

Gebruik marcelEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.bayucottages.com maar om mij te emailen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,704,143 pageviews Een website van indahnesia.com