Massale trek Indonesische vrouwen naar het Midden-Oosten

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Aangezien ik afgelopen zomer naar Indonesie met Etihad Airways via Abu Dhabi ben gevlogen was ik getuige van een massale trek van voornamelijk Indonesische vrouwen richting het Midden Oosten. De meesten gaan van Jakarta naar Abu Dhabi en stappen daar uit of vliegen door naar bijv. Jemen of Saudi Arabie. Op het vliegveld van Abu Dhabi die je groepen van honderden Indonesische vrouwen. Wachtend op hun vlucht terug, of naar andere andere bestemmingen.

Op de heenweg naar Jakarta zat ik met een groep in het vliegtuig die weer terug naar Indonesie vloog. Ik ving er gesprekken op van een groep vrouwen, over de slechte leefomstandigheden en het tegenvallende salaris. Vrouwen die als bediendes werkten voor een gezin, moesten bijvoorbeeld 24 uur per dag paraat zijn en kregen soms niet eens de kans om te slapen.
Overigens hoor ik ook verhalen over afranselingen (niet van de groepen die ik ben tegengekomen), seksueel misbruik en dat er zelfs mensen in een bodybag terugkomen.

Toevallig was in Indonesie regelmatig in het nieuws dat veel Indonesiers illegaal Arabische landen binnendringen. De Arabieren doen niets met deze mensen, met als gevolg dat de illegale Indonesiers zich massaal hebben verzameld onder een brug in Saudi Arabie; geen geld, geen eten, geen papieren.

Het heeft me de hele vakantie wel een beetje beziggehouden. Toen ik weer terug naar Nederland vloog zag ik weer grote groepen Indonesische vrouwen die richting het Midden Oosten gingen. Op een of andere manier wilde ik ze tegenhouden... De meesten zijn arme plattelandsmensen waarvan een aantal niet eens kan lezen kwam ik achter, na hen te hebben geobserveerd in het vliegtuig. Uiteraard door hun gebrek aan kennis weten ze niet wat hen te wachten zou kunnen staan in het Midden-Oosten. Het zal natuurlijk niet altijd zo erg zijn, maar je moet maar de pech hebben.

Damn... de eye-opener van deze zomer voor mij. Emoticon: Nooo

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ohh? Naar Abu Dhabi helemaal Nidji?

Voor zoveel ellende kunnen ze ook gewoon naar Maleysie.
Hoeven ze nieteens te vliegen !

Of, nieteens zover.
De kranten staan er vol van, zelfs op TV !

Indedaad Niji, je zal maar pech hebben Emoticon: Shut up!
Zoals velen, die een beter leven zoeken, en het niet zullen krijgen, helaas. Emoticon: Cry

It's only kinky the first time.

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Ja, over Maleisie heb ik ook wat gehoord ja! Wilden ze daar geen stokje voor steken?

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Situatie is nog erger met Filippijnse vrouwen, want dat zijn er heel wat meer. In het merendeel van Islamitische landen is geen respect voor mensen die minder welvarend zijn, voor vrouwen en voor buitenlanders. Dus als je tot alledrie de groepen behoort, dan krijg je het geheid moeilijk. En die Arabische cultuur wordt maar wat graag gekopieerd in andere Islamitische landen zoals MaleisiŽ o.a. want alles wat uit Saoedi-ArabiŽ komt is goed want dat zijn goede Moslims. Ik hoop echt dat ze in IndonesiŽ op den duur gaan beseffen dat Arabieren qua beschaving achterlopen op de IndonesiŽrs.

From Dayeuhkolot with love

tonlui
Gebruiker
spacer line

Op het vliegveld van Colombo heb ik hetzelfde gezien: drommen Sri Lankaanse vrouwen die naar Dubai vlogen. Het verschijnsel doet zich dus niet alleen in Indonesie voor.

acufjo
Gebruiker
User icon of acufjo
spacer line

De indonesische regering doet vrijwel niets voor deze tkw. Ik vind de situatie voor hen echt hartverscheurend.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Titel aub veranderen in "massale trek Indonesische sexslaven naar het Midden-Oosten"

Gracias. Sama sama

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 22-08-2009 10:23 acufjo wrote:
De indonesische regering doet vrijwel niets voor deze tkw. Ik vind de situatie voor hen echt hartverscheurend.
Die doet niets omdat ze er miljarden mee verdienen. In dollars, geen Rupiah's. De drang om iets te doen is dus begrijpelijkerwijs niet echt heel groot. Die paar die per jaar in een lijkzak terugkomen en die honderden die gemolesteerd worden neemt men maar al te graag voor lief.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 22-08-2009 10:40 kiwimave wrote:
Titel aub veranderen in "massale trek Indonesische sexslaven naar het Midden-Oosten"
Dat zou dan weer niet met het onderwerp van Nidji te maken hebben. Ik denk ook niet dat al die vrouwen weten waar ze aan beginnen. Dat er seks-slaafjes bij zitten is treurig en een feit inderdaad.

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Al mijn 'vooroordelen' over Arabieren en de Arabische maatschappij worden met dit soort zaken bevestigd.

Het zou goed zijn als de gemiddelde Indonesier en andere niet Arabische Muslims, dat zouden beseffen.

Het midden-oosten geeft echt geen voorbeeld dat je zou moeten volgen...

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-08-2009 17:59 Nidji wrote: Damn... de eye-opener van deze zomer voor mij. Emoticon: Nooo

Dat was het voor mij jaren geleden ook; ik kon gezamenlijk met nog andere buitenlanders die de Indonesische taal machtig waren, in het vliegtuig deze TKW's helpen met het invullen van hun embarcationcards . Dan krijg je uit directe mond allerlei gruwelverhalen te horen over hun behandeling in de Arabische wereld.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Heb een keer was denk ik 2003 via GUlf Air gevlogen, en toen kwamen er ook daar in die zandbak velen meisjes terug naar Indonesie.
We hebben het best gezellig gehad,en gelachen, maar ik heb nog nooit zo reis gehad waar er zo veel gekwebbeld werd.
Honderd uit, was de taal nog niet zo machtig, en enkel keren vertaalde mijn vriendin het.
Het was een snelle trip zo de tijd vloog lettelijk voorbij................... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Haha Yogya-Bali ook dat hebben we zitten doen! Naam invullen gaat nog net (als men dan kan schrijven), datum wordt moeilijker, maar vluchtnummer is echt 'not done'.

Het midden-oosten geeft echt geen voorbeeld dat je zou moeten volgen...

Over het 'volgen van een voorbeeld' gesproken: ik merk toch aan veel Indonesiers dat ze allemaal 'iemand anders' willen zijn en 'anders' willen doen. Liever geen baso en ikan asin meer eten, maar kip teriyaki en steak! Niet omdat het zo ontzettend veel lekkerder is daar in die malls, lijkt me.... En het zo wit willen zijn als een Koreaan en zo'n neus willen hebben als een Blanke. En Engels willen leren... zo goed, dat ze ineens geen Indonesisch meer kunnen en voortdurend 'Engelse woorden' moeten gebruiken om uberhaupt 'uit hun woorden' te komen. Hebben ze geen eigenwaarde/zelfvertrouwen? En idd: Arab is goed! Want zij hebben tenslotte de islam gebracht, en zijn dus ook de beste Moslims.

Die doet niets omdat ze er miljarden mee verdienen. In dollars, geen Rupiah's.

Triest maar waar... Maar goed, het idee is natuurlijk niet slecht; stuur een deel van de bevolking naar het buitenland om hun geld te verdienen. Alleen dan wordt er weer niet gekeken naar hoe het er aan toe gaat in de praktijk.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Wat ik me dan wel eens afvraag is waar die 'arme vrouwen van het platteland' het geld vandaan halen voor de tickets.....of betaald het hele dorp dan bij zodat zij naar het Midden Oosten kunnen?

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Ik zag groepen die vertrokken vanuit Jakarta met bijvoorbeeld allemaal hetzelfde shirt aan en een reisleider, die hen begeleide naar de gate. Het is dus allemaal goed georganiseerd en waarschijnlijk worden die tickets gewoon voor hen betaald... misschien door de werkgever, overheid of organisatie.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 25-08-2009 07:13 NoviKirana wrote:
Wat ik me dan wel eens afvraag is waar die 'arme vrouwen van het platteland' het geld vandaan halen voor de tickets.....of betaald het hele dorp dan bij zodat zij naar het Midden Oosten kunnen?

Is ook zo , ook worden ze voorgefinancieerd door de "wervingsburos" .
Al dan niet met wurgkontrakten.(soms is het ook zo)

Heb afgelopen januari met de emirates gevlogen , vanaf Dubai - JKT P.P (pulang pergi) het zit vol met mijn landgenoten die in Midden Oosten - Arabie e.o werken.
Vanaf Dubai zaten we ( 5 Amsterdammers- 1 Rotterdammer) tussen de TKW ers , ik moest hun helpen met formulieren invullen.
De meesten zijn bijna ongeschoolde (vaak niet afgemaakte S.D) vrouwen , kunnen de Indonesische teksten ook niet begrijpen.
Aangezien wij Sundanees en Javaans begrijpen , kunnen we de gesprekken goed volgen.
Na een tijdje kunnen zelfs in algemeen begrijpelijk Indonesisch met elkaar praten (ze kunnen vaak niet echt Indonesisch) , en waren verrast dat de Mister ook Sundanees kan spreken en zelfs een paar woorden Javaans kent.

En dan hoor je leuke anekdotes.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 24-08-2009 22:21 Nidji wrote:

Over het 'volgen van een voorbeeld' gesproken: ik merk toch aan veel Indonesiers dat ze allemaal 'iemand anders' willen zijn en 'anders' willen doen. Liever geen baso en ikan asin meer eten, maar kip teriyaki en steak! Niet omdat het zo ontzettend veel lekkerder is daar in die malls, lijkt me.... En het zo wit willen zijn als een Koreaan en zo'n neus willen hebben als een Blanke. En Engels willen leren... zo goed, dat ze ineens geen Indonesisch meer kunnen en voortdurend 'Engelse woorden' moeten gebruiken om uberhaupt 'uit hun woorden' te komen. Hebben ze geen eigenwaarde/zelfvertrouwen? En idd: Arab is goed! Want zij hebben tenslotte de islam gebracht, en zijn dus ook de beste Moslims.

[.

Ik denk dat je het over de "ongeschoolde"Indonesiers hebt.
En dat ze de geschiedenis van Islam en de Al Qur'an niet goed kennen of hebben doorgebladerdt.

Over de anglonisatie (of invloed van andere buitenlandse talen= zoals uberhaupt ) heb je ook in Nederland .
Het is zelf leuk om de invloed van Bahasa Ingrris in Nederland en in Belgie te vergelijken.

Kan iemand vertellen wat "uberhaupt"betekent ?
In de eigen moerstaal ?j

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-08-2009 10:19 Surya Atmadja wrote: En dat ze de geschiedenis van Islam en de Al Qur'an niet goed kennen of hebben doorgebladerdt.
Dat heeft vrijwel niemand hier. Lees de reactie van Pardi (17-8-09) op "Wat doe jij of wat doet U tijdens de ramadan?" er maar eens op na. Toonaangevend.

Over de anglonisatie (of invloed van andere buitenlandse talen= zoals uberhaupt ) heb je ook in Nederland .
Lastige hier in RI is dat men de betekenis van anglo-woorden compleet verandert. Het alhier gehanteerde Engels is al uberhaupt creole/pidgin-Engels, tevens hebben uit het Engels afkomstige begrippen in het BI vaak een complete metamorfose ondergaan qua betekenis. Meer dan regelmatig gebruikt iemand een uit het Engels afkomstig begrip (zelfs ministers) waaraan dan een geheel andere betekenis wordt toegekend. Zeer verwarrend met soms vervelende gevolgen.

Kan iemand vertellen wat "uberhaupt"betekent ? In de eigen moerstaal ?
Sowieso.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 26-08-2009 05:42 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Dat heeft vrijwel niemand hier. Lees de reactie van Pardi (17-8-09) op "Wat doe jij of wat doet U tijdens de ramadan?" er maar eens op na. Toonaangevend.

[quote removed]

Meer dan regelmatig gebruikt iemand een uit het Engels afkomstig begrip (zelfs ministers) waaraan dan een geheel andere betekenis wordt toegekend. Zeer verwarrend met soms vervelende gevolgen.

[quote removed]
Sowieso.

Ik heb de posting van Pardi gelezen , en heb ook een komentaar gegeven.

Het is echt generaliseren om hier te schrijven dat vrijwel niemand kennis (of een beetje kennis Emoticon: Wink ) hebben van Al Qur'an.

Ik heb geschreven dat als iemand een unie opleiding heeft wil niet zeggen dat hij/zij (een beetje) kennis hebben over de (geschiedenis) van de Islam en de rol van de Arabieren.
Iedereen die een beetje Bahasa Indonesia kent , kan lezen dat de profeet M naar Saudie Arabie werd "gestuurd"om de Arabieren uit hun barbaarse omstandigheden te "redden". In de zgn zaman Jahiliyah .
Zoals ook het geval is bij de andere profeten bij andere volkeren.

En het is onbegonnen werk en tijdverspilling om over 2 verschillende zaken te discussieren , over het Geloof ( Je geloof in iets ) en over het Niet Geloven .
Geloof is geen exacte wetenschap .

Daarom vind ik dat de gesprekpartners (de Jaksa, wat en welke studie de anderen hebben is niet vermeld) ook niet zo slim om te gaan reageren .

Hij heeft wel gelijk (op juridich gebied) dat negatieve uitspraken die de rust (orde) kan verstoren in maatschappij niet geaccepteerd kan worden.
Daar staan een paar wetteksten voor.

Over sommige ministers of politieke BoBo(s) (suruh tidur saja) is ook bekend , sommigen kregen de stoel omdat het hun "aandeel", niet omdat ze vaktechnisch gezien deskundig of goed geschoold zijn .

Die vraag van mij over uberhaupt (sowieso= klinkt ook duits) is om te laten zien aan Nidji dat hij ook vreemde woorden (wel pakkend) gebruikte .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-08-2009 08:35 Surya Atmadja wrote: Ik heb de posting van Pardi gelezen , en heb ook een komentaar gegeven.
Het is echt generaliseren om hier te schrijven dat vrijwel niemand kennis (of een beetje kennis Emoticon: Wink ) hebben van Al Qur'an.
Op dat punt verleen ik mijzelf het recht te generaliseren na decennia lange ervaring. Het is Gods (of Allahs) geklaagd zeer miserabel gesteld in RI met kennis van het eigen geloof (geldt evenzo voor christenen en hindoe's). Op een paar zealots na, heeft de overgrote meerderheid van gelovigen weinig kaas gegeten van het eigen geloof. Zoals ik al eens eerder schreef, kent men de "vorm" goed (manier van bidden, reciteren) maar de "inhoud" (leven naar Allah's/God's geboden) laat duidelijk te wensen over.
Toen ik jaren geleden hier arriveerde, heb ik me van tevoren verdiept in het islamitische geloof omdat ik wist dat mijn buren voor de overgrote meerderheid uit moslims zouden bestaan. Echter, het is me in de loop der jaren duidelijk geworden dat ik veel beter energie had kunnen steken in kennis van de Javaanse mystiek en leer, dan het (geimporteerde) moslim-geloof. Discussies over het geloof zijn schier onmogelijk: men weet er zelf vrijwel niets van, maar schermt altoos weer met het (voor)oordeel dat een "ongelovige" niets afweet van het geloof en dus maar beter zijn/haar mond kan houden. Zeer simplistisch daar men hiermee alleen maar het eigen onvermogen in kennis van de islam afschermt. Ontneem iemand het recht tot spreken en hij/zij kan je niet meer bekritiseren (en dat is iets waarvan men hier niet houdt: kritiek).
Dan is er hier weinig verschil tussen gestudeerde moslims of gewone volk; ook redelijk goed opgeleide gelovigen hebben geringe kennis van hun geloof maar kunnen evenzo geen kritiek hierop incasseren.....het maakt hen onzeker.
Een goed voorbeeld is onze huidige ambassadeur, een Arabist en islamkenner. Bekende moslim clerics moeten het tegen hem afleggen qua kennis van de Arabische wereld en islam.

echt generaliseren om hier te schrijven dat vrijwel niemand kennis ...... hebben van Al Qur'an
Hoe kan men nou kennis van een geloof en boek hebben als men dat niet in eigen taal mag leren en lezen, en alleen maar in een vreemde taal (die men niet begrijpt) uit het hoofd moet leren?

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Hoe kan men nou kennis van een geloof en boek hebben als men dat niet in eigen taal mag leren en lezen, en alleen maar in een vreemde taal (die men niet begrijpt) uit het hoofd moet leren?

Ja, veel mensen kunnen uit de Koran reciteren. Maar de betekenis van de soera's kennen ze niet... Vervolgens maken ze een mooie mix met de 'Javaanse mystiek' en krijg je dus mensen die zeggen dat het lezen van de Arabische teksten die ze niet begrijpen hen een 'rustig en vredig gevoel' geeft. Ach, ook prima denk ik dan Emoticon: Smile .

Nidji
Gebruiker
User icon of Nidji
spacer line

Oh ja. Engels in Indonesie; een perfect voorbeeld Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ontkom er niet aan, via deze topic weer eens duidelijk te maken, wat de gevolgen kunnen zijn.

Kijk hier:het is het fenomeen strategie die elke keer weer duidelijker word via Halal eten straks eten uit hun vuistje.
Stapsgewijs je steeds meer laten gelden in de samenleving zodat je in een bepaalde vacuŁm terecht komt om de mensen te kunnen verplichten, en bijna alles naar hun hand te zetten.

ZO is het de afgelopen 15 jaar dat wij in IndonesiŽ zijn geweest,ook gebeurd, je steeds meer in de samenleving je eigen inmengen zodat ze afhankelijker van je word, en zo de macht te verwerven.
Op iedere nieuwbouw complex de mensen laten betalen voor een moskee te bouwen.

Was het ook niet in Nederland zoín strategie, bij elke nieuw gebouw of openbaar aanbesteding,een X bedrag aan culturele kunst, een monument, of wat je ook aan kunst kan maken te laten plaatsen, zodat je die hulpeloze kunstenaressen, en naren, stumpers ook aan inkomen kon helpen.
ZO zie je langs Nederlands wegen gekke kunstwerken staan die daardoor zijn ontstaan, of opgericht.
Zo zie je, een vergelijk, aan ieder nieuw complex, verplichte moskee te bouwen.
Zo ook georganiseerde mensen smokkel, naar de Arabische en Maleise rijken...Ö. Emoticon: Devil Emoticon: Stupid Emoticon: So funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

YB, de kennis van de Javaanse mystiek en leer staat zeer hoog aangeschreven, maar weinigen zijn in staat om dit te begrijpen.
Hier in NL exact hetzelfde, ik zie meisjes van 3 jaar al met een hoofddoek lopen en ook Nederlandse vrouwen ineens met een hoofddoek.
Men weet niets van de Islam, al die wetjes worden domweg opgevolgd, zonder na te denken en de hersenspoeling is prachtig: een kind geboren uit een Moslim gezin heeft geen keus om voor een andere religie te kiezen, de sanctie is totale sociale uitsluiting.
Dit integendeel met het Christendom: een gedoopt kind kan te allen tijden kiezen voor een andere religie; hij/zij zal nooit uitgesloten worden, het Christendom blijft het kind omarmen, maar heeft respect voor de keuze

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 26-08-2009 09:09 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Op dat punt verleen ik mijzelf het recht te generaliseren na decennia lange ervaring. Het is Gods (of Allahs) geklaagd zeer miserabel gesteld in RI met kennis van het eigen geloof (geldt evenzo voor christenen en hindoe's). X

Op een paar zealots na, heeft de overgrote meerderheid van gelovigen weinig kaas gegeten van het eigen geloof. XX

Zoals ik al eens eerder schreef, kent men de "vorm" goed (manier van bidden, reciteren) maar de "inhoud" (leven naar Allah's/God's geboden) laat duidelijk te wensen over. XXX

Discussies over het geloof zijn schier onmogelijk: men weet er zelf vrijwel niets van, maar schermt altoos weer met het (voor)oordeel dat een "ongelovige" niets afweet van het geloof en dus maar beter zijn/haar mond kan houden.
XXXX

Een goed voorbeeld is onze huidige ambassadeur, een Arabist en islamkenner. Bekende moslim clerics moeten het tegen hem afleggen qua kennis van de Arabische wereld en islam.
XXXXX

[quote removed]

Hoe kan men nou kennis van een geloof en boek hebben als men dat niet in eigen taal mag leren en lezen, en alleen maar in een vreemde taal (die men niet begrijpt) uit het hoofd moet leren? XXXXXX

X : Als je over de meerderheid "ongeschoolde" abangan hebt zal je gelijk hebben.
Ook de "geschoolde" abangan die niets aan hun geloof willen doen (Islam KTP) .

Kennelijk ben je nog niet in aanraking geweest met Indonesiers (geschoolde abangan) die wel moeite doen om hun geloof te bestuderen en of te belijden.

XX:
Dat is zo , dezelfde situatie zie je ook bij de andere gelovigen in Indonesia en in Nederland .
Ik moet toch even lachen toen op de Nede. TV een discussie plaatsvond over Wilders en de "gruwelijke" praktijken in Islam.
De presentator geef een opsomming van "gruwelijkheden" , en op de vraag waar dat te vinden waren antwoorde men , in de Al Qur'an.
Dat beweerde ook een Nl politica (kan geen namen noemen).
Bleek dat het uit de bijbel kwam.

XXX:
Dat geldt ook bij vele "gelovigen"in het westen.
Met de nadruk op vele of de meesten , ik ga hier niet generaliseren .
40 jr ervaring en waarneming
De weinigen die goed onderlegd zijn de Jehova's .
Daar kan ik urenlang (onder genot van koffie) lekker discussieren , over de komma en puntjes als het moet.
Ze zijn tenminste open voor discussie (uiteraard willen ze mij de goede boodschap overbrengen) .
Met andere gelovigen zou zo'n discussie niet of moeilijk plaatsvinden .
Ik zie me al als ik aan een (goed)gelovige RK -er vragen stel over de Triniteits beginsel
of de Maagd Maria.

XXXX: Hangt af met wie je (men) discussieert .

XXXXX:
Klopt , er is ook verschil tussen cleriks en cleriks .
Ik zou Van Dam graag in discussie zien met AA Gym of mensen met de kaliber van wijlen Prof Dr HAMKA .

XXXXXX:
Je hebt gedeltelijk gelijk.
Aan de andere kant is het voor de "zuiverheid"belangrijk om aan de oorspronkelijke teksten te houden.
Je weet zelf hoe desastreuze gevolgen dat geeft om de boek der boeken vanuit oud Aramees naar naar grieks , naar Latijn , en andere talen te vertalen .
Zelfs in Nederland heb je diverse versies , o.a Jip en Janeke versie.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,937,551 pageviews Een website van indahnesia.com