60 dagen visum via http://www.visa4indonesia.nl/

Subforum Het visumgebeuren 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

Heeft iemand van jullie ervaring met het aanvragen van een 60 dagen visum via de nieuwe website van de Ind Ambassade in den Haag:

www.visa4indonesia.nl/

Op deze site moet je al je gegevens inkloppen en aangeven op welke dag je langskomt op de Ambassade.

Wordt het visum dan direct in je paspoort gezet, of moet je nog een tweede keer langskomen om het op te halen?

Wat zijn jullie ervaringen?

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Emoticon: Red face hier gaat iets fout geloof ik. Eens even kijken.

=edit= oh, toch niet.. hmm.. ik zie spoken geloof ik. Emoticon: Puh!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Agung,

Op de website die je aangeeft staat het volgende:

Approved visitor visa applications will be ready for collection 1 (one) working day after date of submission to the visa office.

http://visa4indonesia.nl/visa/how-to-apply/

Denk dat dat wel gangbaar is, hoewel websites ook niet altijd de actuele informatie geven kun je er wel vanuit gaan dat het niet direct klaar is.

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

Dat had ik ook gezien, maar ik kan mij toch nauwelijks voorstellen dat men echt een dag nodig heeft om die stikker in je paspoort te plakken.

Ik bedoel: alle informatie die men nodig heeft om te bepalen of je al dan niet het visum zou mogen ontvangen krijgt met vooraf via het internetformulier. Dat is toch het idee van een formulier via internet vooraf naar de Ambassade sturen. Emoticon: Confused

Als eenvoudige Nederlander verwacht ik dan dat ze hun 'huiswerk' op dat moment gedaan hebben en de stikker klaar ligt om te plakken.

Dus, blijft voor mij de vraag: moet je echt 2 x naar de Ambassade? Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley

Heeft iemand dit zelf meegemaakt?

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

ja ,voor het brengen en het op halen
maar het hoeft niet als je het v.a een visa buro doet
en geen gezeik

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

Hallo Agung,

Doe het veel eenvoudiger, als je in of rondom Den Haag woont ga gewoon naar de Ambassade.
Buiten Den Haag aangetekend opsturen naar Pelita.
De kosten zijn: aangetekend opsturen 7.--
kosten 60 dagen visum 45.--
kosten pelita 27.50
terug sturen paspoort 7.--
btw 19 % 5.23
totaal 84.73

Als ik vanuit brabant naar den Haag moet reizen is 2x retour Den haag ben ik veel duurder uit.
Heb op maandag 27.7 2009 het paspoort aangetekend verzonden en op vrijdag
1 augustus had ik mijn paspoort met visum terug en alles wordt keurig geregeld

succes

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

Hi Latex,
Vanuit hier is het ook veel duurder dan de 40 euro extra die jij berekent.

Heb je ook een adres / telefoonnummer van Pelita?

Vast bedankt.

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

Oh, zelf al gevonden:

STICHTING PELITA bezoekadres:
Postbus 85747 Javastraat 52
2508 CK Den Haag 2585 AR Den Haag
telefoonnummer 070-3305111
faxnummer: 070-3562809
e-mail: infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.visum-indonesie.nl

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

als ik het lees is agung nu blij
zelf gevonden ,er staat dan ook veel voor visa's op dit form
je had het zo kunnen vinden maar oke je bent gered

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-08-2009 13:46 Agung wrote:
Dat had ik ook gezien, maar ik kan mij toch nauwelijks voorstellen dat men echt een dag nodig heeft om die stikker in je paspoort te plakken.

Ik bedoel: alle informatie die men nodig heeft om te bepalen of je al dan niet het visum zou mogen ontvangen krijgt met vooraf via het internetformulier. Dat is toch het idee van een formulier via internet vooraf naar de Ambassade sturen. Emoticon: Confused

Als eenvoudige Nederlander verwacht ik dan dat ze hun 'huiswerk' op dat moment gedaan hebben en de stikker klaar ligt om te plakken.

Dus, blijft voor mij de vraag: moet je echt 2 x naar de Ambassade? Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley

Heeft iemand dit zelf meegemaakt?

Jij verwacht dus te veel. De Indonesische ambassade in Den Haag is tevens de minst welwillende van de Indonesische ambassades als ik de verhalen zo hoor. Laten doen via een service of anders dus twee keer op en neer. Mijn persoonlijke voorkeur gaat er altijd naar uit het te laten doen, zodat ik de ambassade niet van binnen hoef te zien. Dat lukt aardig kan ik je zeggen. Emoticon: I love it

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ik heb dat formulier ingevuld en ben bij de ambasade geweest maar had geen inreis ticket wanrt wilde met de boot gaan vanuit penang...
Je kan ook overwegen om na een maand naar een andere plaats te gaan en dan ff via Kuala Lumpur vliegen mogelijkheden zat ken je gewoon weer een oav kopen op het vliegveld zo ga ik het doen of ik nou via jkt of kul naar padang vlieg kost net zo veel en....heb weer een nieuw visa...
Heb daar 2 keer een nummertje getrokken en de tweede keer gaven ze me een briefje mee met tel en adres van ambasadde in penang...en dat omdat ik met de boot wilde echt belachelijk....nu reis ik andersom...

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Je moet, denk ik rekenen op een week.
Want die stempel, die je in je paspoort krijg is een aparte behandeling nodig.
het is een foelie die in je paspoort zal worden gebracht.
Dat kan je niet in een dag afhandelen.
dus reken op twee maal naar den Haag moeten gaan.
Zorg ook voor je copy,uitnodiging van je sponsor,+KTP, en vergeet niet zelf een copy te maken van je paspoort,Inkomen,en Ticket ........ Emoticon: Shiny
Zo was het denk ik als je alles netjes hebt vermeld en in een keurig registratie formulier van pdf adobe reader hebt staan en die ook uitprinten, en mee nemen..... Emoticon: Shiny
Oja neem wel de goed paspoort mee, niet zo een als op foto, honden krijgen geen visum... Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

On 20-08-2009 15:56 Yerun wrote:

[quote removed]

Jij verwacht dus te veel. De Indonesische ambassade in Den Haag is tevens de minst welwillende van de Indonesische ambassades als ik de verhalen zo hoor. Laten doen via een service of anders dus twee keer op en neer. Mijn persoonlijke voorkeur gaat er altijd naar uit het te laten doen, zodat ik de ambassade niet van binnen hoef te zien. Dat lukt aardig kan ik je zeggen. Emoticon: I love it

Yerun.. Door wie laat jij het doen in NL?

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Wat dacht je van V&V visumdienst Emoticon: Yeah right!

Live life to the max.......

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Ik verbaas mij altijd over het feit dat een land waar zoveel behulpzame mensen wonen een ambassade heeft gevuld met mensen die alles willen behalve helpen.

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat je alle info instuurt via internet en dan toch nog twee keer naar de Ambassade moet.

Het is duidelijk dat hier echt moeite is gedaan om het den Nederlander zo lastig mogelijk te maken.

Beetje dom dat men hiermee natuurlijk de eigen economie schaadt.... Emoticon: Yeah right!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 21-08-2009 18:04 Martin-Solo. wrote:
Wat dacht je van V&V visumdienst Emoticon: Yeah right!
Die gebruikte ik ook inderdaad. De laatste keer had ik daar geen zin in en heb ik een VoA gehaald die ik na een maand heb ingewisseld voor een sosbud in KL.

Beetje dom dat men hiermee natuurlijk de eigen economie schaadt....
Dat zal de gemiddelde Indonesier werkzaam op de Indonesische ambassade in Nederland natuurlijk aan zijn of haar achterwerk oxideren, eigen zakken eerst en als die niet gevuld worden dan maar zo min mogelijk werk verzetten he..

Milani
Gebruiker
spacer line

Het ligt er aan waar je woont. Gewoon naar een visumdienst die zit ook in Rotterdam of Breda

Visumdienst Breda
Weverdries 5
4851bd Ulvenhout

076-5612139

Ben er pas geweest voor visum sosial budaya, duurt ťťn week en heb je je papieren en paspoort terug.

puttuh
Gebruiker
spacer line

We maken al jaren gebruik van het visumkantoor in amsterdam. snel en betrouwbaar.
Voor dat geld kun je zelf de papierwinkel niet doen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Kennis van mij pas geleden een visum voor 2 maanden laten maken, en een dag daarna kon je het al ophalen.
De voorbereiding via internet scheelt heel veel werk, zodat het nu snel gaat
en ze hebben voor mij NAsi bij toko Tay WAy meegebracht uit Den Haag.
Komt er toch nog iets goed uit DEn Haag............... Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Let op met een 60 dagenvisum als je het zelf regelt! Wij dachten ook dat het lekker snel zou gaan als het via de online website zou gaan. In werkelijkheid is het gewoon een extra administratieve stap:
1. Invullen van je gegevens via Internet;
2. Naar ambassade om je paspoort in te leveren;
3. Weer naar ambassade om je paspoort op te halen.
Wij dachten dat we nu alleen maar naar de ambassade hoefde te gaan om de stikker er in te laten plakken.
Zeer, zeer slechte beurt voor de ambassade. Ben er nog steeds verbolgen over, vooral om dat mijn vakgebied, automatiseren van bedrijfsprocessen met als doel er een efficienter proces van te maken, hier te grabbel wordt gegood.

Begin de details te vergeten

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-09-2009 01:05 JohanN wrote:
Zeer, zeer slechte beurt voor de ambassade. Ben er nog steeds verbolgen over, vooral om dat mijn vakgebied, automatiseren van bedrijfsprocessen met als doel er een efficienter proces van te maken, hier te grabbel wordt gegood.
Ja, wellicht elders efficienter.....maar in RI is het motto: "waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan". Vrijwel dagelijks wordt men met het ontbreken van dit begrip geconfronteerd.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,614 pageviews Een website van indahnesia.com