Militaire commandant: 'Maak melding van mensen met sorban en jubah'

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
38 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Militaire commandant: 'Maak melding van mensen met sorban en jubah'
Gepubliceerd op 20 augustus 2009 09:55
Haryadi Soetanto, de militaire commandant van de Diponegoro divisie van het Indonesische leger, heeft gezegd dat Indonesiërs niet bang moeten zijn om mensen aan te geven die zich compleet anders kleden dan wat tegenwoordig normaal is in Indonesië. "Als er vreemdelingen zijn die een sorban (Islamitische hoofddoek) of jubah (Islamitisch gewaad) of zelfs een baard dragen, moeten ze aangemeld worden bij de lokale autoriteiten. De mensen moeten veel directer zijn in dit soort situaties," zei hij.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Eindelijk iemand die durft te zeggen wat er fout is binnen de Indonesische samenleving. Iedere poging om terroristen de kop in te drukken faalt door een gebrek aan waakzaamheid onder Indonesiers. Laat dit een begin zijn van betere tijden in Indonesie, waarbij mensen zich niet hoeven te schamen om hun 'broer' of 'zus' aan te melden.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Duidelijk, en voor toeristen is een baard voortaan taboe, slechts het hebben van een snor is toegestaan alsmede het rondlopen in korte broek en singlet

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Jika ada orang asing memakai sorban dan jubah serta berjenggot, laporkan
saja ke pihak keamanan. Masyarakat harus lebih peka terhadap hal-hal seperti
itu," tegas Pangdam

De " orang asing" werd vertaald als :"Als er vreemdelingen zijn die .." .

Hier wordt de nadruk gelegdt op onbekenden , vreemdeligen (Orang asing). mensen die je niet kent .
Moet ook in de context gezien worden .
In de meeste gevallen in dorpen en kleine plaatsen waar de potentieele terorristen onderduiken tussen de plaatselijke bevolking.

In grote steden kan het tot misverstanden leiden , ik denk niet dat we de zogenaamde Amsterdammse toestanden willen hebben toen kort na de " hofstad groep" gebeuren (?) 2 Medelanders in een amsterdamse trein bij de CS werden opgepakt omdat ze "vreemd" waren gekleed.
Er was toen paniek en alarm geslagen .
Wat bleek ?
Die 2 waren onschuldige medelanders met bepaalde uiterlijk.

bisa dicek of makemyday .

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

heb ik net een nieuwe jurk gekocht
zou ik nu op vallen Emoticon: Stupid

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 20-08-2009 14:21 fyjack wrote:
heb ik net een nieuwe jurk gekocht
zou ik nu op vallen Emoticon: Stupid

Neeh...zonder waarschijnlijk wel Emoticon: Party! Emoticon: Stupid

hati hati, pelan pelan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,704,114 pageviews Een website van indahnesia.com