Wat doe jij of wat doet U tijdens de ramadan?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
53 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 17-08-2009 06:34 Zappa wrote:
Het tonen van enig respect voor het indonesische volk en hun gebruiken en rituelen is de meesten van jullie volledig vreemd.
Jammer om dit elke keer weer te moeten constateren.
Kijk eens aan, weer zo eentje welke denk dat het Indonesische volk zo perfect en zo goed is.
Gebruiken respecteren?
Zoals negatief roddelen over iedereen
Dronkenschap
Sex met iedereen
Roken
Rijden als een idioot in het verkeer
Overla lak aan
Ziet alleen zich zelf staan
Vind zichzelf altijd zielig
Corrupt tot diep in de Genen
Weet niets van de rest v/d wereld af.
Dagelijks overtreden van alle regels uit de Koran.
Etc.

Bedoel je die gebruiken en rituelen?

Want als er anderen zijn moet je dat ons toch even duidelijk maken waar wij die in het dagelijks leven terug vinden. Misschien is het zoeken naar een speld in een hooiberg?
Je spreekt en schrijft Nederland toch heb je blijkbaar geen kaas gegeten van de verschillen in Cultuur (Westers en Oosters).

P.s. dit is niet alleen mijn mening doch ook die van mijn vrouw, welke Javaanse is en Moslim en tevens meerdere malen in diverse landen van Europa is geweest. Zowel met als zonder mij.

De Indonesier heeft alleen slechte gebruiken van het westen gekopieerd, doch niet de goede gebruiken.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 18-08-2009 09:12 Albert wrote:

[quote removed]

* P.s. dit is niet alleen mijn mening doch ook die van mijn vrouw, welke Javaanse is en Moslim en tevens meerdere malen in diverse landen van Europa is geweest. Zowel met als zonder mij.

**De Indonesier heeft alleen slechte gebruiken van het westen gekopieerd, doch niet de goede gebruiken.

* En , heeft dat de relevantie van je posting verbeterd ?

** Gelukkig maar dat " de Indonesier " koppig is en niet alles van een westerling en zeker van een blanda willen overnemen . Emoticon: Yes!

bisa dicek of makemyday .

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 18-08-2009 09:45 Surya Atmadja wrote:
Gelukkig maar dat " de Indonesier " koppig is en niet alles van een westerling en zeker van een blanda willen overnemen . Emoticon: Yes!

Tja als ze niet zo koppig waren en ook de goede eigenschappen kopieerden dan zat jij nu niet in Nederland, te genieten van de Nederlandse welvaart, maar in je eigen land. Welke dan geen derde wereld land zou zijn geweest. Emoticon: Yes!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 18-08-2009 10:32 Albert wrote:

[quote removed]

Tja als ze niet zo koppig waren en ook de goede eigenschappen kopieerden dan zat jij nu niet in Nederland, te genieten van de Nederlandse welvaart, maar in je eigen land. Welke dan geen derde wereld land zou zijn geweest. Emoticon: Yes!

In welke context moet ik jou opmerking plaatsen ?

Dat ik op dit moment (als je over personen/poppetjes gaat) "met volle teugen" Emoticon: Wink van de Nederlandse welvaart (is namelijk relatief) en democratie geniet is duidelijk.
Heb ook er voor gewerkt , belasting en sociale lasten betaald .
Mijn beste jaren er aan gegeven. Emoticon: Shiny .Hua ha ha ha .

In mijn eigen land zal ik ook op (bijna) op dezelfde nivo kunnen leven (waarschijnlijk zelf hoger ) als ik niet naar Nederland was gegaan .
(F.y.i.o) Ik ben geen politiek , sociale of economische vluchteling geweest Emoticon: Wink .

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Maar er is wel degelijk een reden waarom je Nederland verkiest boven Indonesie, terwijl de buitenlander zo slecht is (of tenminste slechter).

Als de Bule zo slecht zijn, waarom geniet je niet van je pensioen in Indonesie. Kun je meer mee doen dan in Nederland en dan wordt je niet negatief beinvloed door de verdorvenheden uit het westen.

Het is net als met de religie, de Moslims (niet alleen Indonesie) kankeren op de verdorven religies van het westen. Desondanks blijven ze er toch wonen.

Als ik hetzelfe in NL kon verdienen als wat ik verdien in Indonesie pakte ik het eerste vliegtuig.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On-topic, wat ik tijdens de rammadan doe is het zelfde als voor of na de rammadan. Misschien ga ik wel vasten, doe ik soms aan mee.

Terwijl half Jepara er liever mee stopt en weer gaat eten (geen sterke wil), ga ik gewooon lekker door.

Ik doe het niet vanwege een religieus standpunt.
Het vasten is dan ook niet echt een religeus iets, eerder medisch.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

[quote removed]
Kijk eens aan, weer zo eentje welke denk dat het Indonesische volk zo perfect en zo goed is.

Als je een beetje begrijpend kunt lezen dan heeft Zappa alleen gezegd dat je respect moet tonen voor de bevolking. Dat de IndonesiŽr zo perfect en zo goed is, dat maak jij er zelf van.

Gebruiken respecteren?
Dronkenschap
Sex met iedereen
Roken
Overla lak aan
Vind zichzelf altijd zielig
Corrupt tot diep in de Genen
Weet niets van de rest v/d wereld af.
Dagelijks overtreden van alle regels uit de Koran.
Etc.

En dat geldt voor alle 240.000.000 inwoners? Je hebt er natuurlijk een gedegen onderzoek naar gedaan, want anders kan ik me niet voorstellen dat iemand dit zo maar durft te beweren. Of zijn het misschien allemaal vooroordelen?

P.s. dit is niet alleen mijn mening doch ook die van mijn vrouw, welke Javaanse is en Moslim en tevens meerdere malen in diverse landen van Europa is geweest. Zowel met als zonder mij

Ontzettend knap van jou dat jij uit die 240.000.000 inwoners, net die ene goede te pakken hebt gekregen. Heeft natuurlijk wel veel research werk gekost denk ik.
Maar pas op Albert, want het kan natuurlijk ook zijn dat zij je gewoon naar de mond praat en alleen sociaal wenselijk gedrag vertoont om heisa te vermijden.

Want als er anderen zijn moet je dat ons toch even duidelijk maken waar wij die in het dagelijks leven terug vinden. Misschien is het zoeken naar een speld in een hooiberg?

En die speld heb jij dan toch maar gevonden in de persoon van jouw vrouw. Dus ze zijn er wel Albert. Wie zoekt zal vinden. Emoticon: Laugh out loud

Je spreekt en schrijft Nederland toch heb je blijkbaar geen kaas gegeten van de verschillen in Cultuur (Westers en Oosters).
De Indonesier heeft alleen slechte gebruiken van het westen gekopieerd, doch niet de goede gebruiken.

Heel interessant allemaal Albert. Schrijf er eens een boek over. Een eventuele suggestie voor de titel heb ik al: "Mijn Strijd".
Kan natuurlijk ook zijn dat jij bedoelt dat juist al die slechte eigenschappen die jij toeschrijft aan de IndonesiŽr uit het westen gekopieerd zijn.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 18-08-2009 11:38 Albert wrote:
On-topic, wat ik tijdens de rammadan doe is het zelfde als voor of na de rammadan. Misschien ga ik wel vasten, doe ik soms aan mee.

Terwijl half Jepara er liever mee stopt en weer gaat eten (geen sterke wil), ga ik gewooon lekker door.
Ik doe het niet vanwege een religieus standpunt.
Het vasten is dan ook niet echt een religeus iets, eerder medisch .

Ah, Sonja Bakker. Emoticon: Laugh out loud

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Sapolidi

Ervaring sinds 1999.

Niet 240 miljoen, toen waren het er nog 220 miljoen.
Doch ik heb alleen de bewoners van Java en Bali gecontroleerd. De rest daar kom ik (bijna) niet.

Misschien dat ik in Januari als ik niets te doen heb opnieuw een controle uitvoer.
Maar hoe kan het toch dat ik via dit forum niet merk dat Indonesie het 2de paradijs op aarde is? Doch ik merk dat men eerder het tegengestelde denkt.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 18-08-2009 11:28 Albert wrote:
Het is net als met de religie, de Moslims (niet alleen Indonesie) kankeren op de verdorven religies van het westen. Desondanks blijven ze er toch wonen.

Geldt omgekeerd precies hetzelfde voor jou. Jij kankert heel wat af, maar desondanks blijf je er toch wonen. Hier in Nederland hebben we daar een mooi spreekwoord voor Albert: "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"'

Als ik hetzelfe in NL kon verdienen als wat ik verdien in Indonesie pakte ik het eerste vliegtuig.

Duidelijk Albert. Voor jou zijn materieel succes en materiŽle vooruitgang de hoogste waarden in het leven. Jij bent dus het typische stereotype van een westerse materialist zoals dat in een andere topic ter sprake kwam. Financieel gewin is de enige drijfveer waaraan alles ondergeschikt wordt gemaakt tot en met je eigen welbevinden.
Maar volgens mij zit jij nu beetje in een dip gezien jouw posting van een tijdje geleden waarin jij letterlijk schreef: Maar hoe dan ook ik leef lekker in een nog gematigd Moslimland en al die onzin die men in NL uithaalt maak ik niets van mee."
Het lijkt me dan ook heel verstandig Albert om subiet het eerste vliegtuig naar Nederland terug te nemen omdat je eigen gezondheid en gemoedsrust boven alles gaat .En daar kan geen medisch vasten (hier noemen we het gewoon dieet) of Huesa techniek (wat dit ook moge zijn) tegenop.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

In beiden landen is het een zooitje.
Geen enkel land kun je momenteel een paradijs noemen. Doch als je mij vraagt een keuze te maken tussen de bevolking dan weet je mijn antwoordt.

Voormij is status totaal niet belangrijk. Ik rij liever op mijn brommertje door Jepara dan in mjin luxe auto. Als al mijn postings leest dan weet je dat materie niet mijn streven is.
En vooral als je enige tijd besteed aan mijn onderschrift.

Doch ik moet mijn reizen en cursussen kunnen bekostigen. Dus dan zit ik liever in Indonesie en volg van tijd tot tijd een cursus in Australie (Melbourne). We leven nu nog in een materiele wereld.

Ach het is voor maar 3,5 jaar dan is het allemaal voorbij en komt er iets heel moois voor in de plaatst. Zolang houd ik het nog wel uit.

Huesa techniek is niets anders (o.a.) dan energie ontvangen en geven aan jezelf of anderen ter genezing. Ook betekent HUESA techniek dat je besluit om de Rode pil te slikken, zodat je werkelijk kunt zien hoe diep de Rabbit hole is.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 18-08-2009 13:07 Albert wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Sapolidi

Niet 240 miljoen, toen waren het er nog 220 miljoen.
Doch ik heb alleen de bewoners van Java en Bali gecontroleerd.

Interessant, interessant Albert. Mag ik ook vragen welke onderzoekmethode jij hiervoor gebruikt hebt? Heb je er wel rekening mee gehouden dat je bij zo'n onderzoek gebruik moet maken van objectieve maatstaven? Eigen ervaringen tellen nml. niet omdat die te subjectief zijn en wetenschappelijk niet geoorloofd.

De rest daar kom ik (bijna) niet.

En dan toch een oordeel kunnen vellen over de Indonesische bevolking in het algemeen?

Maar hoe kan het toch dat ik via dit forum niet merk dat Indonesie het 2de paradijs op aarde is? Doch ik merk dat men eerder het tegengestelde denkt.

Dat is niet moeilijk om uit te leggen Albert. Dit forum is nml. niet representatief wat betreft objectieve informatie over IndonesiŽ. Wat je hier leest zijn allemaal persoonlijke ervaringen en die zijn behoorlijk gekleurd. Het tweede paradijs op aarde bestaat overigens nergens, maar dat het daar pure ellende is geloof ik ook niet. Ik werp ook wel eens een blik op andere fora die over IndonesiŽ gaan en daar is de berichtgeving veel positiever, soms zelfs te. Voor een goede beeldvorming is het dus belangrijk Albert om je breed te oriŽnteren.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Wat religie betreft ik kanker op alle religies en niet alleen op de Islam, ik ben niet bijvoorbaat partijdig.
Beeldvorming is een relatief begrip. Iedereen vormt het op zijn eigen manier. Wie zegt, dat de rode kleur zoals ik dat zie, dat jij dat ook dezelfde waarneemt?

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 18-08-2009 13:48 Albert wrote:

Ach het is voor maar 3,5 jaar dan is het allemaal voorbij en komt er iets heel moois voor in de plaatst. Zolang houd ik het nog wel uit.

Kom je over 3,5 jaar terug naar Nederland, dan?

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 18-08-2009 13:56 Albert wrote:
Beeldvorming is een relatief begrip. Iedereen vormt het op zijn eigen manier.

Hiermee ondergraaf je meteen jouw eerdere uitspraak waarin je de IndonesiŽr alle negatieve eigenschappen, die een mens maar kan bezitten, toeschrijft. Dit klinkt al heel wat genuanceerder.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 18-08-2009 11:28 Albert wrote:
Maar er is wel degelijk een reden waarom je Nederland verkiest boven Indonesie, terwijl de buitenlander zo slecht is (of tenminste slechter).

Als de Bule zo slecht zijn, waarom geniet je niet van je pensioen in Indonesie. Kun je meer mee doen dan in Nederland en dan wordt je niet negatief beinvloed door de verdorvenheden uit het westen.

Op de valreep , voordat we terug gaan naar de topic.
Antwoord op je (persoonlijke) vraag is . omdat ik verplichtingen heb.
Heb een gezin , schulden (hypotheek ), werk , vrienden etc .

En het is vrije keuze geweest , terug naar heimat of gewoon werken na het " afstuderen".
Toen zou ik bijna Nederlandse salaris kunnen krijgen als ik gesolliciteerd heb bij een Nederlandse multinational in Jakarta , dus leuke positie (niet slecht Emoticon: Wink ) en extra netwerk .
Daarna is het gewoon volhouden totdat ik over een paar jaren mijn koffer kan pakken.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

oM Sid

multinational in Jakarta , dus leuke positie (niet slecht ) en extra netwerk .

Ja daar schrijf je zo iets, "netwerken" , is daar een toverwoord, niet te vergelijken, met gewoon solliciteren, maar iemand in zijn kont kruipen wil je dat baantje krijgen.
Zo zit het in elkaar.
Ik wil niet beweren dat het hier niet gebeurd, maar het verschil is dat je daar nooit anders aan een baantje kan komen.
Of je moet kwaliteit bezitten, maar dan moeten ze daar wel eerst van overtuigd worden door eerst te betalen, dan pas mag je komen werken.
Ik heb vandaag zomercollum, van Maas gezien, op NOS journaal.
Zo kom je te zien dat ze hun eigen geschiedenis niets van willen weten door achterstallige onderhoud van oude gebouwen, die ze zo verwaarlozen, dat het nog net niet in elkaar zakt
Behalve het zelfde brug als hier in Amsterdam hebben ze een beetje opgeknapt............ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice
Hoe komt dat toch Om Sid dat ze slordig zijn in hun onderhoud, vertel op????? of schrijf daar eens iets over, zo langzamerhand komen we er achter waar dat nou aan ligt.
Hebben we misschien de problemen ook van Albert, en Sapolidi opgelost, waardoor het komt dat bijna half IndonesiŽ van ellende in elkaar zakt....... MALAS ............ Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 18-08-2009 21:21 zieleffe wrote:
oM Sid

Ik heb vandaag zomercollum, van Maas gezien, op NOS journaal.
Zo kom je te zien dat ze hun eigen geschiedenis niets van willen weten door achterstallige onderhoud van oude gebouwen, die ze zo verwaarlozen, dat het nog net niet in elkaar zakt
Behalve het zelfde brug als hier in Amsterdam hebben ze een beetje opgeknapt............ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice
Hoe komt dat toch Om Sid dat ze slordig zijn in hun onderhoud, vertel op?????

Oude gebouwen die leeg staan hebben, denk ik, niet de allerhoogste prioriteit. In landen waar de levensstandaard over het algemeen laag is geldt nog steeds de gulden regel: Zuerst dass fressen und dann die moral"

Hebben we misschien de problemen ook van Albert, en Sapolidi opgelost, waardoor het komt dat bijna half IndonesiŽ van ellende in elkaar zakt.

kan me niet herinneren dat ik deze uitspraak ooit gedaan heb. Laat staan dat ik het opgevoerd heb als zijnde een probleem. Emoticon: Nooo

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

[quote removed]
.
Gebruiken respecteren?
Dronkenschap
Sex met iedereen
Roken
Overla lak aan

Ach als ik dit zo bekijk is het ook wel van toepassing in bananen koninkrijk Nederland...toch nog wat overeenkomsten met Indonesiers...

hati hati, pelan pelan

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 19-08-2009 01:24 senior wrote:

[quote removed]

Ach als ik dit zo bekijk is het ook wel van toepassing in bananen koninkrijk Nederland...toch nog wat overeenkomsten met Indonesiers...
Omdat ze alleen de slechte dingen van het westen hebben gekopieerd.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 19-08-2009 00:42 sapolidi wrote:

Oude gebouwen die leeg staan hebben, denk ik, niet de allerhoogste prioriteit. In landen waar de levensstandaard over het algemeen laag is geldt nog steeds de gulden regel:
Ik heb 1 keer een VIP room genomen in een ziekenhuis in Jepara. Mijn God in Nederland zou het nog niet eens in aanmerking komen voor de 2de of 3de of 5de klass.

Veel gebouwen welke veelvuldig gebruik worden, worden niet of nauwelijks onderhouden. S, ben je wel eens in een gebouw geweest in Indonesie. Waarschijnlijk nooit. Dat een bar en de slaapkamer van een hotel er goed uitziet, wil nog niet zeggen dat alles klasse is.

Maar ja ik heb dan ook nog niet alle gebouwen in Indonesie gezien. En ook nu weer geld wat is schoon of mooi. Als jij gewend bent om letter in een krot te wonen van zinken golfplaten. Tja dan zien alle gebouwen er mooi en onderhouden uit.

Een goed voorbeeld is een leverancier met geld, hij heeft een mooie dure auto en zijn huis ziet er mooi en duur uit van buiten. Doch wanneer je er binnen gaat, is het alsof je in een andere wereld komt. Smerig, kapot, bijna geen meubels, etc. Allemaal show uiterlijke schijn voor de buiten wereld.

Men besteed nu eenmaal zijn geld aan andere dingen.

Maar voormij is dat niet belangrijk.
Hoe de mensen zich gedragen is voormij meer belangrijk dan hoe mooi hun huis er uitziet of hun krot.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 18-08-2009 14:10 sapolidi wrote:

[quote removed]

Kom je over 3,5 jaar terug naar Nederland, dan?
Dan ga ik naar huis of nog beter gezegd dan gaan wij (de mensheid) naar huis.

Je moet alles achter laten.
Je zult geen koffer, niets mee mogen nemen.
Omdat "thuis" er geen behoefde is aan alle dingen welke wij hier hebben.

Voor meer info; www.google.nl

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-08-2009 00:42 sapolidi wrote: In landen waar de levensstandaard over het algemeen laag is geldt nog steeds de gulden regel: Zuerst dass fressen und dann die moral"

En waar komt die lage standaard vandaan? Zieleffe heeft al 1 van de antwoorden hierop gegeven (zijn er nog wel meer maar malas om telkens in herhaling te vervallen).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-08-2009 06:37 Albert wrote: Allemaal show uiterlijke schijn voor de buiten wereld.

Men besteed nu eenmaal zijn geld aan andere dingen.

Dat is duidelijk: gengsi en status zijn de voorrangnemers hier in een op feodale leest geschoeide cultuur en maatschappij (ook 1 van de grootste veroorzakers van de genoemde lage levensstandaard).
En de boer?? Hij ploeterde voort.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-08-2009 16:10 siebjans wrote:
Ik ben nieuwsgierig en benieuwd wat te doen, of wat anders te doen tijdens de vasten maand.
Dus hoe men als Bule in RI deze maand invulling geeft?

Met Allah heb ik geen "overeenkomst" getekend, dus diens "zegeningen" van een maand afzien gaan aan mij voorbij. Gelukkig zijn Allah's aanhangers nog wel altijd zo vriendelijk om iemand die geen Allah-lover is - desnoods met intimidatie en grof geweld - er aan te herinneren dat we allen een maand rekening moeten houden met een niet-bestaand wezen die de scepter zwaait (nou ja, hij/zij zwaait......zijn fanatieke aanhangers bedoel ik).
Tja, je weet Sieb dat ev. een pilsje pakken 's avonds (ook al is het legaal en toegestaan) door enkele fanatici verkeerd kan worden opgepakt om vervolgens - in naam van Allah de "vredebrenger" - er weer eens flink op los te slaan en de drankvoorraad confisqueren (die vervolgens door de heren stiekum wordt genuttigd).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,597,485 pageviews Een website van indahnesia.com