surfen op bali

Subforum Bali, het godeneiland 
158 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
iris1976
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in oktober naar Bali te gaan en ik wil graag surfles nemen. Is dit allereerst een goede tijd voor golven? En heeft iemand tips voor leuke/ goede surfscholen (en prijzen )
Alvast bedankt.
groet Iris

gjvoostr
Gebruiker
spacer line

Een vriendin van me werkt bij een surf / duik / bungeejump school in Kuta.
Ik zal eens aan haar vragen.

GJ

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Iris,

Ik ben gisteren terug gekomen uit Indonesie en heb mijn laatste 3 dagen doorgebracht in Legian. Mijn kinderen wilden graag leren surfen. Van een Duitse man hoorde ik dat zijn 2 kinderen voor 500.000 Rp (Ä35,-) bij een officiele surfschool les hadden gehad. Mijn man heeft het uiteindelijk geregeld met de Balinese jongens die surfboards verhuurden vlak voor ons hotel. Hij heeft 600.000 Rp betaald voor 2 uur surfles voor 5 personen (mijn 4 kinderen en mijn man). We hadden onderling nog even een discussie of het wel een officiele surfschool was etc. Tot onze verbazing kregen ze alle vijf 2 uur lang een eigen instructeur mee. Eerst droog oefenen op het strand (10 minuten) en daarna de zee in. 4 van de 5 (incl. mijn man) stonden binnen 10 minuten op het bord en surfden op de golven. S'middags konden ze het surfboard ook nog zelf gebruiken voor een uur (maar daar wordt niet zo nauw naar gekeken, bovendine waren ze allen bekaf). Geen slechte deal volgens mij en die jongens hebben perfecte instructie gegeven. Bij mijn ene zoon ging het allemaal wat minder vlot, die moest daardoor aldoor terug naar het strand om de beweging nog eens door te nemen buiten het water. Dit waren de plankverhuurders voor het Legian Beach Hotel. Mijn kinderen vonden het helemaal geweldig en hebben de volgende dag hetzelfde gedaan.
Geen idee of het in oktober andere golven zijn..

Groet Elsbeth

daft_punk
Gebruiker
spacer line

er zijn altijd wel goede golven om het te leren. Hangt alleen van het tij en het weer af.

succes

iris1976
Gebruiker
spacer line

bedankt alvast voor de reacties!! Nu eerst even een ticket boeken. En als anderen nog meer ideeŽn hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!
groet,
Iris

Staartje
Gebruiker
spacer line

Hi Iris,

Ik ben in oktober ook op Bali en ga zeker surfen rond 7&8 oktober in Legian. Emoticon: Party! Vorig jaar heb ik ook board gehuurd bij het strand voor het Legian Beach hotel. Als je met je gezicht naar de zee staat eerste surfboard verhuur aan aan de linkerkant van de weg. 'bob' is een leuke gast en helpt je graag verder. Emoticon: Smile Het is welliswaar geen 'officiele' surfschool maar als je de basis een beetje snapt zal je toch vooral veel zelf moeten oefenen! Rechts van de weg zit op het strand een leuke warung waar je voor 10.000 rupia heerlijk nasi goreng kunt eten Emoticon: Yummie!
Fijne vakantie! Emoticon: Cooool

Groetjes,

Maartje

iris1976
Gebruiker
spacer line

Hoi Maartje,
Bedankt voor de tips (ook het eten ;-)) . Moet alleen nog wel les hebben sowieso. Heb namelijk nog nooit gesurfd. Maar wie weet ben ik een talent.
Ga je alleen? En ben je vaak op Bali geweest?
Wie weet kom ik je nog tegen!
Groetjes,
Iris

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

91,006,329 pageviews Een website van indahnesia.com