|
|
|
|
|
|
Hallo,
Wij willen volgende zomer weer richting Indonesie ( we zijn net terug), maar willen nu eens een ander eiland meepakken. We denken aan Flores.
Ik heb al wat rondgeklikt hier, maar heb toch nog wat vragen, we reizen nl met een kind van dan 9 jaar oud. We doen al verre reizen met hem sinds hij 5 is, dus daar graag geen commentaar op, we weten wat het reizen inhoud.
Wel wil ik graag weten hoe de medische zorg is op Flores. Stel je wordt ziek, kun je dan snel naar Bali terug bijvoorbeeld?
En hoe zijn de hotels, is er bijvoorbeeld wel wat te vinden met een zwembad erbij ?
Alvast bedankt.
|
|
|
|
|
Natuurliik gaan er iedere dag vluchten en in Ende zal wel een simpel ziekenhuis zijn.
Zelf ga ik op 6 of 7 okt naar Florez.
Verwacht er niet de luxe van Bali en Java maar dat heeft ook zijn charme's
Hotels zijn er in alle klasse op Ende en als je kind kan zwemmen moet je zeker ergens gaan snorkelen met hem ik ga er in ieder geval naar toe in okt zal het in de gaten houden voor je.
Mijn reisverslag kan je lezen tzt op het topic groetjes uit florez maak net als Annemieke voor elk eiland een nieuw topic met eren reisverslag incl tijdsduur afstand en wat ik allemaal uitgeef en waar...
Ga het ontdekken op de scooter dus krijg veel te zien...
|
|
|
|
|
|
Dat belooft wat te worden, gezien zijn inbreng op vele topic,kan het spannend, en visueel zijn.
We zullen je volgen, hopend een leuk verhaal te mogen bekijken, straks
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
|
|
Zeker weten en MET fotoos alleen niet van de poes
En wat betreft deze site het is bijna een hobby geworden maar heb verder ook niet zo veel te doen dat pokeren gaat ook vervelen en hier heb ik straks wat aan...
|
|
|
|
|
|
On 10-08-2009 21:04 mvisscher wrote: We denken aan Flores.
Ik heb al wat rondgeklikt hier, maar heb toch nog wat vragen, we reizen nl met een kind van dan 9 jaar oud. We doen al verre reizen met hem sinds hij 5 is, dus daar graag geen commentaar op, we weten wat het reizen inhoud.
Wel wil ik graag weten hoe de medische zorg is op Flores. Stel je wordt ziek, kun je dan snel naar Bali terug bijvoorbeeld?
En hoe zijn de hotels, is er bijvoorbeeld wel wat te vinden met een zwembad erbij ?
Alvast bedankt.
|
Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Als je medisch zorgt verwacht op het laagste Nederlandse niveau dan vergeet het maar. Het beste ziekenhuis is het Elisabeth in Maumere, een dag reizen vanuit Bajawa bijvoorbeeld, twee dagen reizen vanuit Labuan Bajo. Het ligt eraan hoe ernstig het is. Maar dit geld eigenlijk voor alle buiteneilanden van Indonesie. In principe zijn er vanuit Labuan Bajo elke dag vluchten naar Bali, vanuit Maumere en Ende, 3 a 4 keer per week, tenminste nu dat verandert nogal eens. Ik ben in Bajawa in het ziekenhuis geweest maar dat wil je niet weten. Gelukkig ging het alleen maar om maken van rontgenfoto´s waar je behalve de dingen die je moet zien ook de knoopje van je bh te zien zijn..... Ik bedoel maar. Van die foto´s uit de jaren 50.
Hotels met zwembad, ze zijn er wel maar met een lichtje te zoeken......
Ben een beetje bezorgd gezien je vragen of je dan wel naar Flores moet gaan. De hotels op Flores zijn over het algemeen eenvoudig tot erg eenvoudig, standaard alleen koud water, soms kun je een emmer warm water krijgen. Er zijn wel duurdere, meersterren hotels te vinden maar meestal buiten de stad, dus buiten the action zoals in Maumere en Labuan Bajo. Je zit daarmee dan wel min of meer op een eiland en omdat het overal zover vanaf is je genoodzaakt bent om daar ook te eten.
Vergelijk Flores in geen geval met Bali, zelfs niet met Lombok. Niet qua faciliteitenm, infrastructuur etc. Maar en dan nu de positieve zaken............... het is er heel erg mooi en interessant en, voor sommige oren dicht nu, vele malen mooier en interessanter dan Bali en Lombok bij elkaar.
gr
AM
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
On 10-08-2009 21:14 willemgeheim wrote: ...........en wat ik allemaal uitgeef en waar...
|
Dat doe ik dus niet hoor. Zou er niet goed van worden zeker hier op Papua niet. Raar dat dit een het hetzelfde land is.......
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
Op 11-08-2009 13:08 schreef Anne Mieke: ........ het is er heel erg mooi en interessant en, voor sommige oren dicht nu, vele malen mooier en interessanter dan Bali en Lombok bij elkaar.
|
Daar heb je zeker groot gelijk in.....naast de mooie natuur vergeet je nog de prettige en open mentaliteit van de Florinezen (wel eigenlijk vele Oost-Indonesiers). Ben dit jaar al verscheidene malen op Flores geweest en voel me daar - net als op Maluku - toch wel meer "thuis". Jammer dat er economisch te weinig voor mij valt te doen.
Maar voor vakantie is het een sterkere aanrader dan de door AM genoemde 2 eilanden bij elkaar. Stukken primitiever en veel meer basic , maar je krijgt er indrukken voor terug die met geen geld te koop zijn.
|
|
|
|
|
Bedankt voor jullie snelle antwoorden.
Als het aan mij alleen zou liggen dan boekte ik meteen bij wijze van spreken het lijkt mij een geweldig eiland, maar ik heb rekening te houden met een kind, vandaar mijn vragen.
Hij is vorig jaar ook ziek geweest en toen maakte wij ons behoorlijk zorgen, dit jaar weer niet, dus het blijft een lastige beslissing.
Voor hem zou het leuk zijn als hij na een dagje toeren nog een duik kan nemen, dat kan natuurlijk ook in de zee, maar hij gek op een zwembad.
Ik ben er nog niet uit..............gelukkig heb ik nog even.
|
|
|
|
|
Ben net 2 weken geleden met mijn dochter van 9 jaar naar Komodo en Labuanbajo geweest....tijd van haar leven: Komodovaranen zien, snorkelen, strandplezier. Een kind komt wel aan zijn trekken. Alhoewel als je natuurlijk half/heel Flores doorrijdt, dan is dat iets anders. Het is niet echt comfortabel reizen voor een kind (tenzij je gewoon een auto huurt en ter beschikking hebt, dan is er weinig aan de hand). Eten is doorgaans geen probleem, gezondheid.....tja, er is malaria (maar in Lombok ook)....gewoon voorzichtig zijn met anti-muggen lotion, lange mouwen en lange pijpen 's avonds.
Vanuit plaatsen als Labuanbajo en Maumere ben je zo in Bali mocht er iets zijn.
Denk er over na.....maar ook voor een kind kan het leuk zijn; zeker de Kelimutu en Labuanbajo met omgeving (Komodo, etc.).
|
|
|
|
|
Ja ik ga niet naar Papua te moeilijk te bereizen en dan die mensen nee hou het wel op oost timor en florez
|
|
|
|
|
|
Ga nou wel!!, doe daar je licht eens opsteken, straks ben je te oud om te gaan reizen, en dan wil je daar net als Malam eens een huisje huren?, kopen?, en dan heb je niet genoeg fut om meer die reizen te maken.
Ik laat je nu een filmpje zien, en dan hoor je als je goed luistert, mijn gehijg van, ik wil wel maar kan het niet, zo meer, en ook als je goed luistert die moskeeën
En dan mijn klein kind wat een schatje, pienter ding vroeger? toen 2003
Ik heb het geluid zo gelaten, en geen achtergrond muziek er op gezet
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
|
|
|
Nee het heeft niks met mijn leeftijd te maken maar die koker daar zie ik tegenop ik zie me nog niet met zo'n koker lopen en dan moeten ze ook mijn maat nog hebben....
Heb al moeite met een ring kopen die mooie zijn allemaal te klein....
|
|
|
|
|
|
Ja dat kan maar je ziet hoe gemakkelijk het is om die koker te gebruiken.
want juist die rits!, vroeger die knoopjes open doen, vergt ook veel werk.
nu lijkt het mij dat je het gewoon vol kan laten lopen, en eens per dag legen
Ha ha je ziet ze zo al lopen.
En het zal ziel niet zijn, ook hier heeft hij een passend beeld er bij
Heeft deze man een states? weet Annemiek misschien????
|
|
|
|
|
|
|
Doet wel zeer als ik zo´n indonesiesche dans moet maken tjonge Zieleffe heb in Yoghja staan dansen daar loopt een leuke band op mallborro rond echt top muziek en vooral die Xylofoon was zo speciaal helaas mijn dvd van dat stukje ben ik kwiijt geraakt anders waren er zekers fotoo´s geweest
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|