Europese mentaliteit

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
marcsoffers
Gebruiker
spacer line

hallo,

telkens ik terug thuis kom uit bali krijg ik het echt moeilijk met de Europese mentaliteit, het valt me dan wel echt op dat wij echt niet goed bezig zijn, hier is het echt ieder voor zich en hoe meer hoe liever en daar word ik niet goed van.

wou dit even kwijt omdat ik me afvroeg of ik de enige zou zijn die dit heeft?
als het maar snel terug verlof is dat ik terug kan vertrekken

doei

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 31-07-2009 18:41 marcsoffers wrote:
hallo,

telkens ik terug thuis kom uit bali krijg ik het echt moeilijk met de Europese mentaliteit , het valt me dan wel echt op dat wij echt niet goed bezig zijn, hier is het echt ieder voor zich en hoe meer hoe liever en daar word ik niet goed van.

wou dit even kwijt omdat ik me afvroeg of ik de enige zou zijn die dit heeft?

doei

Krijg ik het echt moeilijk met de Europeesche mentaliteit?? Moe je nie doen jochie. Kom gauw naar Indonesie of naar bali en neem een flinke zak geld mede. Kun je lache

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Als ik in Bali aankom beginnen ze allemaal te zingen van sinterklaas kapoentje doe wat in mijn schoentje(sandal jepit) Emoticon: Party! Emoticon: Yes!

Shalom

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 31-07-2009 18:41 schreef marcsoffers: ....telkens ik terug thuis kom uit bali krijg ik het echt moeilijk met de Europese mentaliteit, het valt me dan wel echt op dat wij echt niet goed bezig zijn, hier is het echt ieder voor zich en hoe meer hoe liever en daar word ik niet goed van.

....telkens ik terug thuis kom (op Java) uit bali voel ik mij heerlijk om weg te zijn van die Balinese mentaliteit, het valt me dan wel echt op dat zij echt niet goed bezig zijn, daar is het echt ieder voor zich (en de banjar) en hoe meer hoe liever en daar word ik niet goed van.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 31-07-2009 18:41 schreef marcsoffers: wou dit even kwijt omdat ik me afvroeg of ik de enige zou zijn die dit heeft?

Nee hoor, je bent niet de enige. Ik was afgelopen dinsdag blij dat ik van Bali kon vertrekken. Tot het laatste moment (op de airport) probeerden ze - zoals gewoonlijk - me nog een poot uit te trekken en te belazeren. gelukkig had ik verlof dat ik terug kon vertrekken naar Java.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 01-08-2009 02:31 Yogya-Bali wrote:
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik was afgelopen dinsdag blij dat ik van Bali kon vertrekken. Tot het laatste moment (op de airport) probeerden ze - zoals gewoonlijk - me nog een poot uit te trekken en te belazeren. gelukkig had ik verlof dat ik terug kon vertrekken naar Java.

Heeft marcsoffer nu problemen met de Europese mentaliteit of met de mentaliteit op Bali?
Verwarrend allemaal of zit hier weer een brok cynisme achter.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Goedenacht Sapo......je slaat de spijker op de kop.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik ben inderdaad altijd blij als ik weer van Bali weg ben. Een weekje is wel leuk, maar na drie dagen begint het al te kriebelen om zo'n calo die je een poot probeert uit te draaien eens goed belachelijk te maken. Het is het niet waard, dus houd ik me maar in.

Ik was in mei eventjes in Nederland. Door vooral om te gaan met de kennissen die ik al had heb ik voorkomen dat ik in aanraking moest komen met de plaatselijke bevolking aldaar. Lijkt me verschrikkelijk om met een normale Nederlander te moeten praten. Is toch vies!

Dat laatste was satirisch bedoeld overigens, ik had het best naar mijn zin die tien dagen, maar dan weer terug naar Indonesie is ook niet echt slecht te noemen.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Er wonen niet voor nks zoveel nederlanders in het buitenland en er volgen er nog vele het wordt alleen maar erger hier ze hebben nu zelfs een partij opgericht daarvoor wat de gemoederen nog verder zal beinvloeden.
Ik woon liever met 500 euries in asia als met 2000 hier.
Helaas mag ik van de uitkeringsinstantie niet in het buitenland wonen ze laten me tegen meerwaarde liever hier kreperen....
Nederlandse cultuur bestaat al een hele tijd niet meer....

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 01-08-2009 09:54 willemgeheim wrote:
Helaas mag ik van de uitkeringsinstantie niet in het buitenland wonen ze laten me tegen meerwaarde liever hier kreperen....

Waarom mag jij niet met een uitkering in het buitenland wonen? Er zijn honderden, zo niet duizenden mensen met een WAO uitkering die buiten Nederland wonen...Dus waarom ben jij dan een uitzondering?

hati hati, pelan pelan

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Op het moment dat ik een ongeluk kreeg zat ik net in de sociale dienst en daar kom ik niet meer uit ook niet nadat ik 100% afgekeurd ben door hun Heb verder geen sollicitatieplicht of wat dan ook maar mag maximaal 13 weken per jaar op vakantie..
Maar ga wel langer volgend jaar neem een open ticket en laat iemand anders mijn post verzorgen maar moet ff geduld hebben....Helaas geen WAO voor mij.... Emoticon: Nooo .

Moira
Gebruiker
spacer line

On 01-08-2009 09:54 willemgeheim wrote:

ik vind de term kreperen nogal ongepast voor iemand die geld krijgt en maar liefst 13 weken met vakantie kan.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 01-08-2009 12:01 Moira wrote:

...

ik vind de term kreperen nogal ongepast voor iemand die geld krijgt en maar liefst 13 weken met vakantie kan.

Geld krijgt? Een ieder betaalt via zijn premies voor deze en andere voorzieningen,dus heeft hij er recht op als hij er gebruik van moet maken.

By the way: ik kan jaarlijks ook 13 weken op vakantie als ik zou willen en het kon betalen,en ik werk toch fulltime> alleen in de zomermaanden hier dus niet...

hati hati, pelan pelan

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ik bedoel dat kreperen mentaal en ik kan 13 weken op vakantie maar daar moet ik veel andere dingen voor laten want dat ticket is een hap geld en als ik daar ben krijg ik gewoon mijn geld en dat is genoeg om te backpacken en losmens van te betalen zo'n goedkope taxi beschouw ik daar ook als luxe en ik drink geen alcohol maar hier vind ik er weinig aan als ik de kans krijg om in asie te wonen dan ben ik weer weg !!!
Helaas ik had ook liever een baan gehad maar dat gaat niet met al die pinnen in mijn benen maar ja zoals ik zei alle nadelen hebben voordelen en dat geeft tenminste nog wat positiviteit in mijn leven.
De mentaliteit vergeleken met asie is ver te zoeken hier....dus kies ik voor de aziatische

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 01-08-2009 12:55 schreef willemgeheim: De mentaliteit vergeleken met asie is ver te zoeken hier....dus kies ik voor de aziatische

Jaren geleden heb ik al gekozen voor Azie, nog zelfs in de economische hoogtijdagen van NL. Kies dan ook liever voor de aziatische. Hoewel niet voor de Balinese mentaliteit (verre van Indonesisch)......dan nog liever terug naar NL (ben dan ook niet tegen NL maar voel me hier op Java prettiger).

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 01-08-2009 12:01 Moira wrote:

...

Eeh... het geld moet ergens vandaan komen, en dat noemt men premies.

Welkom op het forum in ieder geval. Emoticon: Smile

Moira
Gebruiker
spacer line

On 01-08-2009 12:49 senior wrote:

...

Geld krijgt? Een ieder betaalt via zijn premies voor deze en andere voorzieningen,dus heeft hij er recht op als hij er gebruik van moet maken.

Geld krijgt ja! De WWB is geen sociale verzekering en daar betaal je dus ook geen premies voor.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 01-08-2009 11:10 willemgeheim wrote:
Op het moment dat ik een ongeluk kreeg zat ik net in de sociale dienst en daar kom ik niet meer uit ook niet nadat ik 100% afgekeurd ben door hun Heb verder geen sollicitatieplicht of wat dan ook maar mag maximaal 13 weken per jaar op vakantie..
Maar ga wel langer volgend jaar neem een open ticket en laat iemand anders mijn post verzorgen maar moet ff geduld hebben....Helaas geen WAO voor mij.... Emoticon: Nooo .

Willem, jongen, ik geef je een goede raad, vertel hier niet alles, big brother is watching you.
Al is je kop er af en heb geen poot meer om op te staan dan nog zijn er gezonde mensen die goed verdienen en die jaloers zijn op jouw uitkering.

Liever gezond zijn en werk hebben dan een paar "ijzeren"poten met een uitkering.
Als puntje bij paaltje komt dan wil een gezond mens niet met jou ruilen hoor !

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Komt goed nog 59 daagjes en dan ben ik er lekker weer tussenuit...

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 01-08-2009 14:35 4yoke4 wrote:

Willem, jongen, ik geef je een goede raad, vertel hier niet alles , big brother is watching you.
Al is je kop er af en heb geen poot meer om op te staan dan nog zijn er gezonde mensen die goed verdienen en die jaloers zijn op jouw uitkering.

Heel goed Yoke want Willem wordt dadelijk hierop afgerekend als hij postings doet die bij anderen in het verkeerde keelgat vallen. Denk maar aan Jan van Tuti.

mister robert
Gebruiker
spacer line

Kijk veel mensen gaan, of beter 'moeten', als ze Indonesie bezoeken, ook 'even' naar Bali. Alsof je zonder Bali niet in Indonesie ben geweest. Ik ben er nooit geweest en wil er ook niet heen. Yogyakarta is al (snel) vervelend. Ik wil geen Batik of een fietstaxi! Er zijn genoeg plaatsen op Java die de moeite waard zijn. Solo, Salatiga, Madiun en niet te vergeten het Eiland Madura. Daar is de mentaliteit inderdaad iets of geheel anders.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Er valt niks af te rekenen want ik mag 13 weken en heb toestemming maar kan helaas maar 7...ik doe niks illegaals en ben geen crimineel laat ze maar komen....en ik ga halverwege naar kalibubuk of te wel lovina om heerlijk uit te rusten ik hoef niet naar Kuta of Sanur dat heb ik al gezien in een halve dag en dat was al weer genoeg daar komt de mentaliteit al weer meer overeen met hier en dat komt door te veel westerlingen...
Maar aan de andere kant van Bali omg Singaraya en Lovina is het heerlijk toeven....

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Van mij mag je zo vaak als je kunt...het is beter dan in Nederland Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Daar leef je nog en wordt je niet geleefd alle eenvoud en het tempo daar het bevalt me prima heb ook al 4 jaar in thailand gewoond....en dat pakt niemand mij af....zo is het nog maar net....

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Vakantie is je van harte gegund Willem. Vrijwel niemand zit er om te springen van een uitkering te leven en als je die hebt, dan ben ik beter af met wel werk. Ook iemand met een uitkering heeft recht op vakantie. Geniet er van als je straks naar RI gaat.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,346,601 pageviews Een website van indahnesia.com