kosten vervolg onderwijs in denpasar

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
36 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kadek90
Gebruiker
spacer line

wij willen een meisje verder laten leren haar ouders kunnen het niet betalen.
ik krijg steeds verschillende bedragen door,maar wij dachten dat alle scholen gelijk waren
het is in denpasar.
ik wil het voor het nieuwe schooljaar betalen,hoop dat iemand mij het bedrag kan vertellen.
groetjes kadek

of een site van scholen in denpasar dan kan ik het zelf opzoeken

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Verder laten leren op wat voor school of instituut? Een staats SMP of SMA of SMU, een prive instituut???

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

gisteren nog over gehad je betaald voor de kleding en boeken 900.000,- rp
dat is voor smp voor de sd is het +- 800.000,- rp in bali

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Met SMA gaat dat wel een probleem worden als het overheids scholen betreft.

Er is een SMA+ die hoort bij de Asia University, daar is nog wel plek maar voor de meesten niet te betalen.

It's only kinky the first time.

fyjack
Gebruiker
User icon of fyjack
spacer line

voor de sma internationaal betaal je +- 33.000.000,- per jaar
dat is in jimbaran ook in denpasar hebben zij een school

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik weet niet wat mijn ortu vroeger (vorige eeuw) moesten betalen bij SMA I Negeri Jakarta omdat ik SMA.N VII Jakarta heb gekozen ipv SMAN I .
De keuze viel op SMA VII omdat mijn vrienden dat ook doen.
Wij betalen bijna niks.

Ik zal vragen aan een goede bekende die volgende week naar Ollanda komt , zijn zoon is net maar aangenomen in SMA Negeri I Jakarta .
Kan ik tegelijk vragen hoe de aanname beleid van de Swasta (moet je zeker dokken) en Negeri scholen zijn ( moet ook dokken voor speciale kosten , maar welke ?) .
Bekend is de uang bangku , schooluniformsgeld , uang buku etc.
Voor de toelating moet men toelatingstoets doen die transparant zijn .

De sekolah negeri's vallen in principe onder dezelfde regeling , aleen zijn er verschillen in de ranking en populariteit.
Voor alles wat schaars is moet men overal dokken.

bisa dicek of makemyday .

kadek90
Gebruiker
spacer line

bedankt voor jullie reakties
ik heb het meisje gevraagd naar welke school maar,helaas geen bericht gekregen.
ik heb de rekeningen gekregen maar is niet officieel staat geen naam van kind of school
denk dat er iets niet klopt vandaar hoop ik op jullie hulp ,wil niet beduveld worden.
we hebben dat gezin al 10 jaar geholpen hele huis ingericht en als we er 2maanden zijn hebben ze het heel erg goed maar er gebeuren nu rare dingen helaas.
ik heb het schoolgeld al overgemaakt wat ze vroegen maar ik wil alleen zekerheid.
dit bedrag is voor meisje van 14 jaar zit in klas rincian pembayaran untuk kls1X baru
RP.2.600.000 andere meisje heb ik betaald is negen jaarRP650.000.
hopelijk kunnen jullie mij helpen.
groetjes kadek

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Geen idee eigenlijk wat de totale kosten per jaar zijn,maar zelf ondersteun ik al een paar jaar een tweetal kinderen uit een gezin in Tabanan.
Ik betaal jaarlijks de schoolkledij, boeken,bijdrage zus, bijdrage zo etc en dat kost mij dan per schooljaar ruim Rp 5.000.000.
Maar geen idee of dat voor 100 % volstaat.Meer vragen ze nooit, dus...

Moet het de volgende keer dat ik er ben toch eens vragen..

hati hati, pelan pelan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 31-07-2009 21:21 schreef kadek90: ik heb de rekeningen gekregen maar is niet officieel staat geen naam van kind of school
denk dat er iets niet klopt vandaar hoop ik op jullie hulp ,wil niet beduveld worden.

Ja maar als je iets teveel betaalt, lijkt me dat ook niet onlogisch. Naast het jaarbedrag wordt er doorgaans (periodiek) nog allerlei extra kosten verzocht te betalen. Wellicht lopen ze enigszins vooruit op deze kosten en willen iets extra. Hier in RI ben je er doorgaans niet met het jaarlijkse bedrag maar komt er nog "dit" of "dat" bij.

.......maar er gebeuren nu rare dingen helaas.
ik heb het schoolgeld al overgemaakt wat ze vroegen maar ik wil alleen zekerheid.
dit bedrag is voor meisje van 14 jaar zit in klas rincian pembayaran untuk kls1X baru
RP.2.600.000 andere meisje heb ik betaald is negen jaarRP650.000.

Ik neem aan dat dat op jaarbasis is. Lijkt me op zich redelijk en niet echt teveel voor een gewone staatsschool.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 31-07-2009 22:18 schreef senior:
Geen idee eigenlijk wat de totale kosten per jaar zijn,maar zelf ondersteun ik al een paar jaar een tweetal kinderen uit een gezin in Tabanan.
Ik betaal jaarlijks de schoolkledij, boeken,bijdrage zus, bijdrage zo etc en dat kost mij dan per schooljaar ruim Rp 5.000.000.
Maar geen idee of dat voor 100 % volstaat.Meer vragen ze nooit, dus...

Moet het de volgende keer dat ik er ben toch eens vragen..

Lijkt me ook redelijk. Zou ik me niet te druk om maken....bedrag benadert wel ongeveer de kosten van een gewone, eenvoudige staatsschool.

august
Gebruiker
User icon of august
spacer line

Voor een SMK negeri in Banyuwangi heb ik het vorig jaar Rp 5juta betaalt aan schoolgeld en alles wat daarbij hangt. Boeken, kleding, schoenen, ojek, zwemmen, internet, schoolreis,...enz. In Denpasar is het niet veel anders. Ik woon trouwens in Denpasar maar nu effe niet. 2 maanden vakantie in Holland.

kadek90
Gebruiker
spacer line

hallo blij met jullie reaktie ik weet inmiddels dat ze op smp zit en volgend jaar naar de sma dus het zal wel goed zijn. bedankt

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het schooljaar is alweer even begonnen, ik kan de SMA+ in Jimbaran (hier al eerder besproken) aanbevelen.
Kleine klassen in aantal leerlingen ! Moderne school, en beschikt over uitstekende leerkrachten en faciliteiten.

Als het financieel op te brengen is, dan is het zeker een aan te bevelen school ! Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,704,056 pageviews Een website van indahnesia.com