|
|
|
|
|
AMSTERDAM - Bij de recente aanslagen op twee hotels in Jakarta hadden de daders nog een derde bom tot ontploffing willen brengen, maar dat lukte niet.
Was die bom wel afgegaan dan was het aantal slachtoffers mogelijk vele malen groter geweest. Dat heeft de politie vrijdag gezegd.
De onontplofte bom, een laptop gevuld met explosieven en bouten, werd gevonden op de achttiende verdieping van het Marriott Hotel, een van hotels waar de zelfmoordterroristen een week geleden toesloegen.
Een tijdmechanisme waarmee de bom was uitgerust laat zien dat het de bedoeling was dat deze bom als eerste zou afgaan, zei de politie.
Zelfmoordterroristen
De hotelgasten zouden dan in paniek naar beneden zijn gerend en zich hebben verdrongen op de begane grond, waar de zelfmoordterroristen zich even later met hun explosieven opbliezen.
Nu vielen bij de dubbelaanslag op het Marriott en het Ritz-Carlton Hotel zeven doden en meer dan vijftig gewonden.
Een combinatie van tijdbommen en zelfmoordexplosies werd ook gebruikt bij de door Jemaah Islamiyah gepleegde aanslagen op Bali in 2002 en 2005, zei de politie
Bron:.
http://www.nu.nl/algemeen/2047(...)ta-ging-niet-af.html
Hier zie je hoe tricky ze bezig zijn soms denk ik bij mezelf religie is slecht brengt alleen verdeeldheid en brengt meer ellende op de wereld als de goede dingen die er uit voort vloeien want er staat in geen een boek Koran Bijbel etc dat je mag moorden!!!!
|
|
|
|
|
|
|
Plaatsen van alleen een nieuwsbericht mag hier niet. Graag even een discussie-onderwerp erbij plaatsen zodat we vooruit kunnen.
|
|
|
|
|
|
Oke is geregeld
Uiteraard met alle respect voor alle goede gelovigen onder ons....
|
|
|
|
|
|
Het schijnt dat de beruchte Maleisiër Noordin M. Top, te pakken hebben.
Het laatste nieuws hier op bericht + Filmpje
Gelijk die hele zooi daar opruimen, want er is geen gewoon weg meer voor mensen die potentieel terroristen worden namens het (noslim) ik bedoel Moslim gedoe.................
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
|
|
|
On 08-08-2009 00:30 dekarre wrote: En volgens een nog later bericht zou hij doodgeschoten zijn
|
Nu (09.15 WIB) zou hij gewond zijn, zich met bommen omgord in de plee hebben opgesloten. Robot gaat naar hem toe. Een puike dag voor Indonesië. Zou Noordin zijn zeven onderbroeken al aan hebben getrokken?
|
|
|
|
|
`Robot' zei ik, en da's waar, maar van de andere kant gebruiken ze lange bamboestokken met spiegels...
|
|
|
|
|
Nu (10.01 WIB) zou Noordin echt dood zijn verklaard, dankzij de robot met camera. Mooi. Het loopt minder spectaculair af dan ik hoopte, maar ik ben toch tevreden.
|
|
|
|
|
En nou die ouwe rukker in Solo nog.
|
|
|
|
|
Die hebben ze al te lang laten lopen. In een beschaafd land was een dergelijk persoon allang achter de tralies verdwenen vanwege lastering, bedreiging en opruiing. Hier zijn ze bang voor de gevolgen van een ev. arrestatie op zijn volgelingen (oh waar is onze pak Harto.....die wist wel raad met dergelijke figuren). Kost de staat ook nog eens een hoop geld. Vorige week ging die Catweazle naar Bulukumba met 300 man politie als protectie.
|
|
|
|
|
On 08-08-2009 06:10 Yogya-Bali wrote: [Vorige week ging die Catweazle naar Bulukumba met 300 man politie als protectie.
|
En dan zeuren sommige forumleden nog over de kosten van de bescherming van Wilders...
|
|
|
|
On 08-08-2009 06:10 Yogya-Bali wrote: ( oh waar is onze pak Harto.....die wist wel raad met dergelijke figuren ).
|
Klopt, met die Suharto viel niet te spotten. Slachtte in de periode 1965-1966 minstens 500.000 communisten of vermeende communisten af. Lijfde met bruut geweld Oost-Timor in, was ook niet te flauw met zijn optredens in Atjeh en Papoea en executeerde, als ik me niet vergis, ook de Molukker Soumokil. Over zijn corruptie, handjeklap en nepotisme zullen we het maar niet hebben. Kortom: een man om naar terug te verlangen.
|
Kost de staat ook nog eens een hoop geld. Vorige week ging die Catweazle naar Bulukumba met 300 man politie als protectie.
|
Uit berichtgevingen van de echte Indonesië-kenners heb ik altijd begrepen dat het moslimfanatisme in dat land de pan uitrijst en dat de regering hiertegen niets onderneemt, het zelfs steunt. Ik vraag me dus af tegen wie die man beschermd moet worden. Of is het een bescherming tegen de wat opdringerige supporters?
|
|
|
|
On 08-08-2009 06:17 guna2 wrote: [quote removed]
En dan zeuren sommige forumleden nog over de kosten van de bescherming van Wilders...
|
Het was maar één forumlid dat hierover zeurde en bovendien waren die beschermingskosten slechts een onderdeel van het totaal aan genoemde kosten.
|
|
|
|
|
Op 09-08-2009 03:10 schreef sapolidi: Klopt, met die Suharto viel niet te spotten. Slachtte in de periode 1965-1966 minstens 500.000 communisten of vermeende communisten af. Lijfde met bruut geweld Oost-Timor in, was ook niet te flauw met zijn optredens in Atjeh en Papoea en executeerde, als ik me niet vergis, ook de Molukker Soumokil. Over zijn corruptie, handjeklap en nepotisme zullen we het maar niet hebben. Kortom: een man om naar terug te verlangen.
|
Tja, waar gehakt wordt, vallen spaanders.
|
Of is het een bescherming tegen de wat opdringerige supporters?
|
I think so, zeker geen bescherming tegen anti-Ba'asyir demonstranten, die worden wel geelimineerd door de fanatici c.q. Catweazle-supporters voordat ze hun mond kunnen opendoen. Zouden ze deze methode van onderdrukking en intimidatie van pak Harto hebben geleerd?
|
|
|
|
nog 7 weken en dan weer bommetjes maken in het hotel....als er tenminste een zwembad is.....
|
|
|
|
|
|
On 09-08-2009 04:54 Yogya-Bali wrote: [Tja, waar gehakt wordt, vallen spaanders.
|
Helemaal duidelijk YB. Geldt dit overigens voor alle regimes, personen en stromingen die hun tegenstanders elimineren, of alleen maar voor degenen die jou welgevallig zijn?
|
I think so, zeker geen bescherming tegen anti-Ba'asyir demonstranten, die worden wel geelimineerd door de fanatici c.q. Catweazle-supporters voordat ze hun mond kunnen opendoen.
|
Oh, dan vind ik 300 politieagenten om opdringerige aanhangers op afstand te houden inderdaad buitensporig veel. Een paar man beveiliging en eventueel een eigen ordedienst lijkt me in mijn ogen meer dan voldoende. Maar als je zegt dat er 300 politiemensen op de been werden gebracht, dan geloof ik jou meteen.
|
Zouden ze deze methode van onderdrukking en intimidatie van pak Harto hebben geleerd?
|
In principe moet jou dit niets uitmaken gezien jouw eerdere uitspraak "waar gehakt wordt vallen spaanders"
|
|
|
|
|
On 09-08-2009 12:22 sapolidi wrote: eventueel een eigen ordedienst
|
Hm, ik geloof niet dat ik zo graag een eigen ordedienst van die ouwe rukker zie. Vind je dat erg, Sapo?
|
|
|
|
On 09-08-2009 12:50 guna2 wrote:
Hm, ik geloof niet dat ik zo graag een eigen ordedienst van die ouwe rukker zie. Vind je dat erg, Sapo?
|
Nee hoor Guna2. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van een eigen ordedienst omdat die het vaak niet zo nauw nemen met wat wettelijk wel of niet geoorloofd is. En bovendien zijn het vaak van die mannetjesputters die er meteen op los slaan.
|
|
|
|
On 09-08-2009 12:22 sapolidi wrote: [quote removed]
In principe moet jou dit niets uitmaken gezien jouw eerdere uitspraak "waar gehakt wordt vallen spaanders"
|
Je hebt spaanders en spaanders natuurlijk. Ik heb liever een spaander van president Yudhoyono dan een spaander van een of andere reli-freak die zichzelf opblaast omdat ik een kafir ben.
|
|
|
|
|
|
|
On 09-08-2009 13:06 Yerun wrote:[/bJe hebt spaanders en spaanders natuurlijk. Ik heb liever een spaander van president Yudhoyono dan een spaander van een of andere reli-freak die zichzelf opblaast omdat ik een kafir ben.
|
Helemaal mee eens Yerun, maar YB had het over de spaanders van Suharto en dat is toch duidelijk andere koffie dacht ik zo.
|
|
|
|
|
Tja, Sapo. Het verschil tussen ons is dat ik hier leef (al 20 jaar en dus ook 10 jaar onder Suharto-regime) en jij in NL leeft al bijna 10 jaar onder het Balkenende-regime.
Welke regime is goed en slecht??? Begrijp me goed....ik ben verre van een Harto-fan geweest, but at least zorgde hij voor stabiliteit (en kop-in-drukken van die moslim-zealots.....dat kafir opblazen is gezellig??) wat tot op heden nog niet kan worden gezegd van zijn opvolgers - hoewel ik zeer goede hoop heb met SBY.
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|