uit eten bij de plaatselijke restaurantjes

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
37 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rodeosurfer
Gebruiker
spacer line

hallo
als ik in Sanur uit eten wil gaan,( en dan bedoel ik niet de restaurants van de hotels Emoticon: Nooo ) in de plaatselijke restaurantjes ,kan ik dan ook gerechten bestellen die niet of weinig gekruid zijn.
zelf vind ik het heerlijk als het wat pittig is Emoticon: Yummie! , maar mijn zus vind het een niet lekker Emoticon: Angry , tja smaken verschillen.

gr Fennie

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

In Sanur is van alles te vinden en natuurlijk kan je vragen of iets niet te pedis of pedas klaargemaakt kan worden vooral als het bijv. een gewone portie nasi goreng is.
Kant en klare gerechten daar kan je op zo'n moment niks aan veranderen.
Padang eten is erg heet / gekruid.
Over het algemeen is alles goed te eten in Sanur, bevalt het Indonesisch / balinees eten niet dan heb je nog de MacDonald de KFC de pizzahut enz. ook verkopen de restaurants over het algemeen europees /westers voedsel, de kleine warungs daarentegen verkopen eten wat 's morgens gekookt is en als je te laat bent dan is het op.
selamat makan Emoticon: Yummie!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Over het algemeen is de nasi niet pittig je moet het niet met thais vergelijken daar zit overal peper in meestal staat de chili en de sambal apart op tafel en zeker in sanur weten ze wel hoe een buli nasi wil...
Nee ik vond het wel meevallen en de gado gado vond ik op somige plaatsen geweldig...

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Je kan je eten zelf zo heet maken als je wilt,zelf hou ik wel van pedas maar ik kan niet op tegen mijn Indonesische vriendin: die vraagt overal een schoteltje met verse gesneden pepers bij en dat gaat dan helemaal door haar eten...

hati hati, pelan pelan

rodeosurfer
Gebruiker
spacer line

bedankt allemaal voor de reacties .
gelukkig kunnen we in de plaatselijke restaurantjes gaan eten Emoticon: Yummie! .
de Macdonalds enz hoop ik links te laten liggen, die zijn hier al genoeg in ons kikkerlandje.
thanks Emoticon: Bye bye

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 21-07-2009 08:27 rodeosurfer wrote:
bedankt allemaal voor de reacties .
gelukkig kunnen we in de plaatselijke restaurantjes gaan eten Emoticon: Yummie! .
de Macdonalds enz hoop ik links te laten liggen, die zijn hier al genoeg in ons kikkerlandje.
thanks Emoticon: Bye bye

Let wel op wat je drinkt, vraag een koud flesje frisdrank met een schoon rietje, laat het glas met dikke brokken ijs maar staan. Hete thee is ook niks mis mee en let op waar je een ijsje gaat eten. In een goed en druk bezocht restaurant gebruiken ze vaak icecubes uit een fabriek, meestal gaat dat wel goed maar soms niet want je weet niet hoe schoon het bewaard wordt, dus gewoon opletten!
Warme rijst met vers gewokte groenten/ vlees kan niet zoveel mis mee gaan, let op dat het druk is. Ik eet bijv. ook gewoon de pisang goreng of tahu goreng bij een kaki lima maar laat het wel vers bakken. Gewoon een kwestie van je nuchtere verstand gebruiken en opletten waar en wat je eet.
Kijk ook uit met de verse vruchtensappen, vers in de blender gemixt maar als de blender niet schoon is dan ook maar uitkijken.
Verder een fijne vakantie gewenst Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Jantje
Gebruiker
spacer line

[quote] On 21-07-2009 18:25 4yoke4 wrote:

...

Stoomcursus Indonesisch inburgeren...

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

De Mac op Kuta?
Lekker eten?

Ben er 2 weken terug even aangeweest. Eens en niet weer.
Mijn tafelgenoten waren een uurtje later slachtoffer van het "bruine monster"

Lekker frisse bedoening daar. Emoticon: Yummie!

It's only kinky the first time.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Mischien iets voor de smaakpolitie Emoticon: Smile

rodeosurfer
Gebruiker
spacer line

iedereen bedankt voor de tips
met het drinken houden wij altijd al rekening, we zijn o.a in Spanje-Turkije en op de Dominicaanse republiek geweest, en daar is het ook uitkijken wat je drinkt.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

[quote] On 22-07-2009 05:46 Jantje wrote:
[quote] On 21-07-2009 18:25 4yoke4 wrote:

...

Stoomcursus Indonesisch inburgeren...
[/quote]

heb ik die nodig ? Emoticon: Confused Emoticon: Confused :

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

nu het toch over drinken hebben het volgende.

Sejumlah wanita menata sirup dari bahan herbal di Mergangsan, Yogyakarta (23/7). Sirup yang terbuat dari Secang, Asem dan bahan herbal lainnya, dijual dengan harga RP 12.000 per botol.
Een aantal vrouwen beheren siroop uit kruidenextracten materialen in Mergangsan, Yogyakarta,Stroop gemaakt van Secang, Asem en andere kruidenbestanddelen, de verkoop prijs van Rp 12.000 per fles.

Zijn deze drankjes te vertrouwen zelfgemaakte siroop
Ik meende eens aqua gedronken te hebben met een lekkere zoete smaak er aan.
Toen ik hoorde dat er hier een fabriek, water met smaak gingen verkopen, dacht ik gelijk aan dat flesje mineraal water Aqua
Proost Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie!

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Kwestie van testen Zieleffe, zo duur is het toch niet 12.000 .... Emoticon: Smile

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 23-07-2009 10:37 4yoke4 wrote:

...

heb ik die nodig ? Emoticon: Confused Emoticon: Confused :

Foutje...mz "stoomcursus inburgeren in Indonesie" Je noemt terecht in het kort een aantal dingen waar je op moet letten en die van nut kunnen zijn voor bezoekers uit de civilisatie. Emoticon: Wink

Jantje
Gebruiker
spacer line

Ziel schreef:

ik zou hier zelf nooit aan beginnen. Ik vertrouw die kruidenvrouwtjes niet.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Hoezo vertrouw jij die niet?
Wacht nou maar eerst de test van zieleffe af als je niks hoort dan zit er iets niet goed Emoticon: Smile

joost
Gebruiker
spacer line

Zelfs de ARAK uit de fabriek is niet meer te vertrouwen.Maar een drankje van een kruidenvrouwtje is niks mis mee. Hebben zelfs voor de mannen een potentieverhogend middeltje.
Vwb eten bij een kaki lima. Ik kom, heb een huis hier, al 14 jaar in Indonesie.
Tegenover mijn huis wordt Tahu-isi verkocht. Zoals op vele plaatsen een kaki lima staat.
Zij is om 9 uur savonds uitverkocht. Dus mensen : Haar eten is iedere dag en altijd vers in tegenstelling tot vele ( Emoticon: Shiny restaurants. Heb wel in een 5* hotel diarree opgelopen.
Dus hou op met dat slap ........
salam Joost

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Joost mag het weten want die gaat net als ik overal eten en idd op een plaats moest ik smorgens voor 8 uur zijn anders kon ik wel eens naast grijpen wat het precies was en of is laat ik je weten want over drie maanden ga ik weer daar eten.....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,704,035 pageviews Een website van indahnesia.com