|
|
|
|
|
hallo
als ik in Sanur uit eten wil gaan,( en dan bedoel ik niet de restaurants van de hotels  ) in de plaatselijke restaurantjes ,kan ik dan ook gerechten bestellen die niet of weinig gekruid zijn.
zelf vind ik het heerlijk als het wat pittig is  , maar mijn zus vind het een niet lekker  , tja smaken verschillen.
gr Fennie
|
|
|
|
In Sanur is van alles te vinden en natuurlijk kan je vragen of iets niet te pedis of pedas klaargemaakt kan worden vooral als het bijv. een gewone portie nasi goreng is.
Kant en klare gerechten daar kan je op zo'n moment niks aan veranderen.
Padang eten is erg heet / gekruid.
Over het algemeen is alles goed te eten in Sanur, bevalt het Indonesisch / balinees eten niet dan heb je nog de MacDonald de KFC de pizzahut enz. ook verkopen de restaurants over het algemeen europees /westers voedsel, de kleine warungs daarentegen verkopen eten wat 's morgens gekookt is en als je te laat bent dan is het op.
selamat makan
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
|
Over het algemeen is de nasi niet pittig je moet het niet met thais vergelijken daar zit overal peper in meestal staat de chili en de sambal apart op tafel en zeker in sanur weten ze wel hoe een buli nasi wil...
Nee ik vond het wel meevallen en de gado gado vond ik op somige plaatsen geweldig...
|
|
|
|
|
|
|
Je kan je eten zelf zo heet maken als je wilt,zelf hou ik wel van pedas maar ik kan niet op tegen mijn Indonesische vriendin: die vraagt overal een schoteltje met verse gesneden pepers bij en dat gaat dan helemaal door haar eten...
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
bedankt allemaal voor de reacties .
gelukkig kunnen we in de plaatselijke restaurantjes gaan eten  .
de Macdonalds enz hoop ik links te laten liggen, die zijn hier al genoeg in ons kikkerlandje.
thanks
|
|
|
|
[quote] On 21-07-2009 18:25 4yoke4 wrote: ...
Stoomcursus Indonesisch inburgeren...
|
|
|
|
De Mac op Kuta?
Lekker eten?
Ben er 2 weken terug even aangeweest. Eens en niet weer.
Mijn tafelgenoten waren een uurtje later slachtoffer van het "bruine monster"
Lekker frisse bedoening daar.
|
|
It's only kinky the first time.
|
|
|
|
Mischien iets voor de smaakpolitie
|
|
|
|
|
|
|
iedereen bedankt voor de tips
met het drinken houden wij altijd al rekening, we zijn o.a in Spanje-Turkije en op de Dominicaanse republiek geweest, en daar is het ook uitkijken wat je drinkt.
|
|
|
|
[quote] On 22-07-2009 05:46 Jantje wrote: [quote] On 21-07-2009 18:25 4yoke4 wrote: ...
Stoomcursus Indonesisch inburgeren... [/quote]
heb ik die nodig ?  :
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
|
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
|
|
|
Zijn deze drankjes te vertrouwen zelfgemaakte siroop
|
Kwestie van testen Zieleffe, zo duur is het toch niet 12.000 ....
|
|
|
|
|
|
On 23-07-2009 10:37 4yoke4 wrote: ...
heb ik die nodig ? :
|
Foutje...mz "stoomcursus inburgeren in Indonesie" Je noemt terecht in het kort een aantal dingen waar je op moet letten en die van nut kunnen zijn voor bezoekers uit de civilisatie.
|
|
|
|
Ziel schreef:
|
Zijn deze drankjes te vertrouwen zelfgemaakte siroop
|
ik zou hier zelf nooit aan beginnen. Ik vertrouw die kruidenvrouwtjes niet.
|
|
|
|
Hoezo vertrouw jij die niet?
Wacht nou maar eerst de test van zieleffe af als je niks hoort dan zit er iets niet goed
|
|
|
|
|
|
Zelfs de ARAK uit de fabriek is niet meer te vertrouwen.Maar een drankje van een kruidenvrouwtje is niks mis mee. Hebben zelfs voor de mannen een potentieverhogend middeltje.
Vwb eten bij een kaki lima. Ik kom, heb een huis hier, al 14 jaar in Indonesie.
Tegenover mijn huis wordt Tahu-isi verkocht. Zoals op vele plaatsen een kaki lima staat.
Zij is om 9 uur savonds uitverkocht. Dus mensen : Haar eten is iedere dag en altijd vers in tegenstelling tot vele (  restaurants. Heb wel in een 5* hotel diarree opgelopen.
Dus hou op met dat slap ........
salam Joost
|
|
|
|
|
Joost mag het weten want die gaat net als ik overal eten en idd op een plaats moest ik smorgens voor 8 uur zijn anders kon ik wel eens naast grijpen wat het precies was en of is laat ik je weten want over drie maanden ga ik weer daar eten.....
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|