Semarang

Subforum Java 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Popo de Groodt
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Ik ga binnenkort naar Semarang.
Is daar wat leuk te zien of te doen?

Vriendelijke groeten,
Jan

promotie_bali
Gebruiker
User icon of promotie_bali
spacer line

Beste Jan,
De stad Semarang bied niet veel maar de bergen intrekken richting Salatiga is best de moeite waard, zeker als je iets aan de conditie wil doen zijn daar leuke wandelingen te maken.
Ga je de bergen in denk dan aan warme kleding want is daar met name 's avonds en 's nachts echt koud.
In die bergplaatsen zijn voldoende leuke overnachtingsmogelijkheden vanaf 5 Euro per nacht (per kamer, niet p.p.)
Groetjes,
Tuti (geboren in Salatiga) en Jan

Fotograaf2004
Gebruiker
User icon of Fotograaf2004
spacer line

Hoi Jan,

Ik ben Joris Maas, geadopteerd uit Semarang en momenteel penningmeester van Adoptievereniging Asalsaya (www.asalsaya.nl). Ik zag dat je zelf naar Semarang gaat en wilde je vragen of je ook evt. foto's maakt van de stad (hoe de mensen daar leven enzo). Ik ben zelf niet op zoek naar mijn biologische ouders (waarschijnlijk allebei dood) maar ben wel erg benieuwd naar (actuele) foto's over die stad. Ik wil zelf wel meer weten van Semarang omdat dit ook de laatst bekende plaats is waar ik geweest ben tot aan mijn adoptie naar nederland.

Als je iets hebt wat je ook evt. wilt laten zien, kun je me evt. emailen naar jorismaasEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com of naar www.asalsaya.nl surfen voor meer info (ik ben daar momenteel penningmeester van deze adoptievereniging voor geadopteerde indonesiers).

Met vriendelijke groet,

Joris Maas

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Jan,

Ik weet niet wat je zoekt maar kijk eens op www.semarang.nl wie weet kom je op ideen.

Veel plezier.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

arie_h
Gebruiker
spacer line

Ja, Salatiga is best ok. Maar Semarang zelf vond ik ook echt meevallen. Hoop mooie oude Nederlandse gebouwen daar. Ook de Chinese tempels zijn de moeite.

valentino fajar
Gebruiker
spacer line

Halo Jan,
Als je toevallig in Semarang bent kan jij ook eventueel naar Ambarawa te gaan bezoeken want dit is een stad die op de foet van Ungaran berg ligt.
Jij kan ook meer info krijgen van site www.javaadventures.com of anders via fajarwibowoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

Groeten,
Tino.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Guys, volgens mij is Jan in de periode van zijn posting en nu al verschillende keren geweest. Volgens mij zijn de tips al achterhaald voor hem. Voor andere personen natuurlijk niet.
Groet, Johan

Begin de details te vergeten

sugijarto
Gebruiker
User icon of sugijarto
spacer line

zijn er hier mensen die in semarang wonen.mijn vrouw is van semarang en ik zou graag naar ginds verhuizen.in september gaan we voor 3 weken op familie bezoek

advo999
Gebruiker
User icon of advo999
spacer line

Voor Sugijarto en eventueel ook voor Fotograaf 2004: ikzelf woon de laatste 6 jaar een gedeelte van het jaar in Semarang. Dat wil zeggen dat ik 6 x per jaar daar 3 tot 4 weken woon.

De overgebleven weken gebruik ik om geld te verdienen in Nederland. Geld verdienen is (in elk geval voor mij) nog altijd stukken makkelijker in NL dan in Indonesie..........

Indien ik wat voor je of jullie kan betekenen mail mij dan maar even.

Het is een WONDERBAARLIJK land.....

sugijarto
Gebruiker
User icon of sugijarto
spacer line

is het eigenlijk gemakkelijk om in semarang als buitenlander een huis te kopen?in welke wijk heb je daar een huis?de ouders van mijn vrouw wonen in banyumanik.we zouden graag mettertijd een zaak starten en een huis kopen,maar eerst moet hier alles in orde geraken en moeten we natuurlijk de centjes bij elkaar krijgen.voor hoelang kan je nu maximaal een visum krijgen?ik weet dat er veranderingen in de wet zijn,maar weet niet hoelang ik m'n visum kan verlengen.in elk geval bedankt voor je antwoord nog.groetjes

sugijarto
Gebruiker
User icon of sugijarto
spacer line

weet er iemand hoe de prijzen van de huizen in semarang zijn?liefst van het hogergelegen gedeelte.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 22-02-2009 01:01 schreef sugijarto:
weet er iemand hoe de prijzen van de huizen in semarang zijn?liefst van het hogergelegen gedeelte.

Kijk eens op de volgende site's
rumah.com
rumah123.com

Hier krijg je een goed beeld van de diverse prijzen!
Succes

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

sugijarto
Gebruiker
User icon of sugijarto
spacer line

hartelijk bedankt nog.ken je per toeval personen die in semarang wonen?mijn vrouw komt nl van daar.wel liefst nederlanders of vlamingen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 15-01-2009 18:27 schreef sugijarto:
is het eigenlijk gemakkelijk om in semarang als buitenlander een huis te kopen?

Als buitenlander kan je geen huis kopen, niet in Semarang en in geen enkele plaats in RI. Met allerlei louche constructies wordt het wel gedaan, maar feitelijk is het (nog steeds) niet mogelijk.
Kijk eens andere topics op dit forum even na als je geinteresseerd ben in het "kopen" van een huis; er is de laatste jaren veel overgeschreven. De wet op Agraria is zo van het internet te plukken; even googlen of http://www.asiamaya.com/hukum/(...)/uu_agraria_babI.htm

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Een medeforumlid Jantje woont in Semarang. En ik dacht ook Albert (of is dat Jepara?).

sugijarto
Gebruiker
User icon of sugijarto
spacer line

bedankt voor je reply.we zouden graag mettertijd naar ginds verhuizen,al wordt dat niet simpel.daar ben ik me terdegen van bewust,maar het is altijd wat gemakkelijker als je wat mensen kent.heb je van hen misschien ook een email adres.zou het wat vergemakkelijken om ze te bereiken.weet je mss ook in welk gedeelte van semarang ze wonen?dank bij voorbaat

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 22-02-2009 01:01 sugijarto wrote:

Ja, dat snap ik. Daar willen we allemaal wel wonen....
Satu eM dua eM en ga zo maar door.
Vergis u niet in de kwaliteit van de meestal pompeuze woningen.
Allemaal show! Om even wat duidelijker te zijn: Het staat allemaal op instorten!
De fundatie en het dak wordt weinig aandacht aan besteed. U zij gewaarschuwd!
Huren dus en zorgen dat de escape koffers altijd klaarstaan Emoticon: Shiny
Beter nog: een jaartje in een hotel te zitten en eens goed om u heen te kijken.
Bovendien, zoals YB al schreef: Het wordt nooit uw eigendom.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Bij Tjandi(Candi) heb je inderdaad leuke (en grote )huizen.
En van goede kwaliteit .

bisa dicek of makemyday .

sugijarto
Gebruiker
User icon of sugijarto
spacer line

ik weet wel dat de kwaliteit van de huizen daar nt vandat is,maar je kan het mettertijd ook renoveren naar je eigen zin.als ik het huis van mijn schoonouders zie moet ik zeggen dat het toch wel goed in orde is.ik moet er wel bijzeggen dat het geen groot huis is maar een gewone gezinswoning is.dat het nooit mijn eigendom wordt weet ik ook wel ,maar er zijn altijd achterdeurtjes,net zoals je die ook in belgie en nederland hebt.mijn hele schoonfamilie woont in het hogergedeelte en daarom wil wel liefst daarwonen.dit is nt iets wat me zomaar is tebinnengeschoten,nee ik probeer het allemaal wat te plannen.het is nt dat ik volgend jaar al wil verhuizen.ik wil gewoon stilaan te weten komen wat ik kan en wat er te krijgen is.ik heb mijn hart verkocht aan het land en dat kan ik nu eenmaal nt zomaar veranderen.

sugijarto
Gebruiker
User icon of sugijarto
spacer line

maar jantje heb jij er dan een huis of huur je het.zijn er geen positieve kanten aan het leven daar.er moet toch nog wel iets goed zijn want je bent er nog steeds

semarang123
Gebruiker
spacer line

Hallo,

In Semarang wonen een aantal Nederlanders en ook Vlamingen. Hiervan wonen er een aantal tijdelijk en volgens mij ook meerdere voor echt lange tijd/altijd.
Zelf zijn wij voor een Nederlands bedrijf uitgezonden voor een paar jaar en wij gaan dit jaar weer terug naar Nederland. Semarang is ons meegevallen. In Jakarta is misschien (veel) meer vertier, maar het is hier een stuk rustiger en je zit zo in de natuur. Geen bruisend uitgaansleven en theater maar er zijn Restaurants genoeg, dat gaan we in Nederland missen als we terug zijn. Je vliegt van hier rechtstreeks naar o.a. Singapore (sinds kort dagelijks)(1,5 uur) en Jakarta (50 minuten). Plus dat Solo en Yogja op 2/3 uur rijden hier vandaan liggen. Uiteraard zijn er ook diverse culturele bezienswaardigheden in Semarang e.o., maar als je hier gaat wonen heb je die natuurlijk snel gezien. Zelfs gaan we in het weekend wel eens naar Jepara (strand). Er wonen hier diverse Nederlandse/Vlaamse mannen met hun Indonesische vrouw en ook andere nationaliteiten zijn aanwezig. Ik vind dat je hier redelijk snel contact met elkaar hebt, juist doordat de internationale gemeenschap hier niet groot is. Er zijn internationale scholen en er is een internationale club.

Heel veel succes en plezier en voor vragen kun je altijd mailen.

sugijarto
Gebruiker
User icon of sugijarto
spacer line

hartelijk bedankt voor je respons.ik ga je een vraag stellen die misschien niet al te gemakkelijk is.zou je indien mogelijk aan de adressen van sommigen kunnen geraken.wij komen in september en oktober voor 3 weken en ik zou het leuk vinden met enige te kunnen praten.zo weet ik misschien hoe ik het het beste kan regelen om mettertijd naar ginds te trekken,want dat blijft toch nog steeds mijn streven.
groetjes

sugijarto
Gebruiker
User icon of sugijarto
spacer line

semarang123 als jullie er dan nog zijn kunnen we altijd wel eens samen iets drinken of eten .groetjes

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Voor adressen van buitenlanders kan je mss bij de CaPil , of de Immigratiedienst of bij de Politie kunnen proberen.

bisa dicek of makemyday .

Jantje
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Sugijarto.
Wat mij opvalt tav uw motieven zijn de prioriteiten. U schrijft:
we zouden graag mettertijd een zaak starten en een huis kopen,maar eerst moet hier alles in orde geraken en moeten we natuurlijk de centjes bij elkaar krijgen.

Ik denk dat u lang, en ik bedoel misschien echt lang moet gaan sparen zonder dat ik ook maar een notie heb wat voor zaken u daar wil gaan aanvangen.
De kwaliteit van de huizen is zo ongeveer met alles, ronduit slecht. Zaken doen hier is uit. De meeste bule-fabrieken gaan dicht en zo ook die van de lokalen. Als u soms denkt een eet- of proeflokaal te beginnen dan moet u wel bewijzen waarom u beter bent dan de talrijke. Business plan weet u wel...
Zolang u in Nederland woont is het dus sparen geblazen.
De natuur buiten de Kampungs, lees: vullis belten, is mooi maar die laatste moet u wel voor lief nemen. Ook in Banyumanik wordt vuil voor de deur verbrand en etensresten naar buiten gegooid om de ratten te voeren.
Waarom ik al zo lang hier woon? Omdat ik geen kind van de staat wil worden. En.. dat .. word je hier namelijk nooit.
En dan schrijft Semaring 123
Semarang is ons meegevallen en...er zijn restaurants genoeg...
Op het eind van zijn/haar betoog voegt die er nog snel aan toe:
.. Er zijn internationale scholen en er is een internationale club.
. Dat zegt natuurlijk al iets...
Ik heb o.a. met mijn Hollandse vriend, (ja, die!) een aantal van die ďrestaurantsĒ bezocht en ook in de keuken van een 4**** hotel binnen geweest.. Je kunt er schaatsen zoals in Amsterdam over de hondestront. Dan heb ik het nog niet over de warungs en kaki5 die hier de hongerigen vergiftigen. Ik zou zeggen: Sugiarto, blijf zitten waar je zit en ga desnoods naar de voedselbank. Kun je altijd nog protesteren als het eten niet goed is.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,757,606 pageviews Een website van indahnesia.com